Prodano s razenim slx, saltrem xt, brzdama slx a klikama Force 130mm prevodnik 30z. Vaha 8,5kg
Sprasili mi vidlu, tak jsem to naházel na obyč rám…
(vloženo 4.9.17)
Značka | Force |
Model | Forkys 24 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 12 |
Hmotnost | 8,2 |
Rám | Force Forkys |
Vidlice | Force carbon 29" |
Hlavové složení | Force + samodomo |
Kliky | Bianchi carbon |
Středové složení | isis |
Měnič | XTR |
Řazení | XTR |
Převodník | OneUp 28z |
Kazeta | XT 11s 11/42 |
Řetěz | XX1 |
Náboj přední | Force team Light 28děr osa 15mm |
Náboj zadní | Force team Light 28 děr |
Brzda přední | XT |
Brzda zadní | XT |
Ráfek přední | ZTR Crest |
Ráfek zadní | ZTR Crest |
Dráty | Ritchey logic 1,8 |
Pedály | zbytkové |
Řídítka | čína carbon |
Představec | Wake |
Sedlovka | ITM carbon |
Sedlo | Force |
Pláště | Rocket Ron tubeless |
No jo, to odpoledne bylo rusne, dodelal jsem sve BMC na prodej, borec si pro nej v 6 prijel a v 7 jsem mel hotove totok detske. Uz na to BMC jsem hledal skrky vsude mozne a na vidlu uz cerna opravdu nevysla. Napravim to, neboj. Ale stejne se na tom asi tak jak to je u nas ted nebude jezdit. Jak jsem psal, jsou 3 moznosti. Bracha si vezme ram a vidlu, nebo to nekdo koupi tak jak to je cele, nebo to povesim cele na vesak a pres zimu svarim male ram, na nej nahazim tyto komponenty a ram ji necham na litacku az bude vetsi.
Le Corbusier: díky, ale hlavně je to dobrá ekonomická volba… sundám to všechno ženě z kola, začala jezdit, tak si zaslouží na Authora 1×10 (něco dojede po mě, zbytek sem posháněl na bazaru ;-))
matbiker: ještě jak to procházím po stošesté a kochám se, tak se mi líbí, jak máš udělaný vedení k šaltru… ale hodně se mi nelíbí bílá zippáska na vidli… to je kekel z pekel (ale je mi to jasný, jiná prostě doma tou chvílí nebyla ;-))
Mirorku, neboj, vsechno bude. A bude to lepsi nez totok!
Na Force jsem to nahazel, protoze mi spatne udelali vidli a abych mel predstavu o velikosti. Ram bud zustane doma a pocka az Eli doroste, nebo si ram a vidli vezme bracha pro kluka, nebo to cele prodam a pro Eli udelam uplne cele od nuly.
Kubanec: Ono to bude lehce tezsi, ale na 20" kolo to bude ok. Teda pokud neplanujes takove dite honit do kopcu. U 24" kola uz jsou deti zase o kus vetsi a muzou jet delsi kopec, tam se lehci prevod hodi.
Kždopádně taky od matbikera jsme asi tak zhýčkaní jeho skvosty, že i já jsem čekal svařovaný rám s nástřikem a polepy force:-)))
i tak za 5*, tvé ostatní výtvory pro malou byly tak 50–100*
Na 20" myslím úplně v klidu, záleží ale, co budete jezdit za kopce:-)
Když už se tu tak hezky diskutuje..budu stavět 20" a mám doma připravený 28z převodník a 9ti rychlostní kazetu Recon 11–28. Jste mě s těma převodama nahlodali. Co myslíte na tu moji kombinaci? Malý bude na jaře 4,5. Díky.
Corbusiere, diskuze mi opravdu nevadi, naopak, me ego je poteseno, ze se prispevkem neco deje!
Jinak sedlo je Force Hero 20–24"
vpa007 – tak podle mého přehledu máš ty převody vymyšlené dobře.
gerrard – já mám holky, a malou trpělivost, jednopřevodník byla jasná volba.
matbiker – ještě jendou promiň za diskusi, gratuluju k supuerlehké stavbě a prosím napiš co je to za sedlo.
Le Corbusier: za mě vpoho, naopak diskuze se rozvíjí a člověk se tu dozví něco užitečného… popravdě plánuju teď stavbu RB KID 240 a převody mám naplánovaný 1×9 s kazetou 12–36 a převodníkem 30t kulatý nebo 32t ovál… takže se to fakt hodí nad tím popřemýšlet ;-)
5.9.17 12:47
Le Corbusier: jestli te to uklidni, taky jsem mel taky pokazde pocit, ze kdyz udelam detske kolo 1× neco a udelam prevody dost do lehka, tak tam nebudou tezke prevody a tak jsem to pro kluka bouchal jako dvojprevodniky (24" a 26"). Pak jsem to jednou pri nejake diskusi spocital i dole, nadal si do debilu a pro holku uz to predelavam na 1 prevodniky.
OPRAVA – bod č. 1 a 2 měli poměr obráceně.
Omlouvám se že tu ničím debatu u tak super kola, ale třeba se to někomu bude hodit.
gerard – nedalo mi to a dal jsem tomu hodinku – musím uznat, že s tou kritikou převodů nemám úplně pravdu:/
Omlouvám se že tu ničím debatu u tak super kola, ale třeba se to někomu bude hodit.
Tak teď koukám ještě na fotku můstku řetězových vzpěr a tam se fakt 26" nevejde. Škoda, podobný rám na 26" by mohl být konkurencí pro RB KID…
Kolo samozřejmě v topu, jen mě udivuje, že jsi neudělal vlastní rám, jako vždycky. Rám se mi ale líbí – Force konečně začíná dělat rámy, které nevypadají jak nejlevnější tajwanská katalogovka. Nezkoušel jsi do toho dát 26" kolo? :)
Le Corbusier: zalezi k cemu to pocitas. Ja mam jasny prevod z 26" kola 22/32, ktery je podle me to posledni lehky co jde jeste v klidu jet. A k tomu pak dopocitavam ostatni prevody. Kdyz je nejhur, tak tam pocitam 22/28 treba pro sebe. :) Pro decka vzdy jen 22/32 nebo lehci. Ono to neni tak, ze by to neuslapali, ale je lepsi je ucit jezdit lehce a spis tocit nez do toho slapat silove. Na lehky prevod vydrzi del, setri si nohy, nejsou tak utahane a nejdou zbytecne brzo do siloveho slapani. No a ty tezke prevody fakt nepotrebuji. Uz jsem to sem jednou psal prevod 30/11 na 26" kole odpovida zhruba maximalnimu povolenemu silnicnimu prevodu pro mladsi zaky vek 10–12 roku a ten je 44/16. Ty male decka fakt nepotrebuji tahat tak tezke prevody spis naopak.
Corbusiere, v pohode, o rozumnych nazorech premyslim, u stupidnich se pousmeju, nekdy rozcilim…
Mala ma ted 20" a na nam prevody 32 – 12/42 a je to cajk. Neprepocitaval jsem to, ale kdyz vidim rozdil ve velikosti kol, tak di myslim, ze to bude sedet. Porad ale jeste opakuju, mala ma zatim 5 let a u nas jsou celkem kopce.
Mas hmotnost pouze toho ramu? Taky jsem o nem premyslel, ze bych na nem neco poskladal. Pak jsem koupil Orbeu, pac jsem na nejaky skladani nemel cas. Jinak k prevodum. Mladej to ma prave na te Orbee 32×11/42. Priznam se, ze si nedokazi predstavit 28×11/42 co mas Ty. Zda se mi to uz prilis do pomala. Ale pokud jezdite hodne v kopcich, tak asi ok…
Ještě se vrátím k těm převodům, podle hesla „podle sebe soudím tebe“:). Když jsem stavěl 24" určitě jsem to počítal, teď se mi to přepočítávat nechce. Mám tam 10s kazetu 11–36 a převodník právě 32z. Kolo teď už jezdí mladší dcera a do kopce jí,
ani té starší, nikdy žádné převody nechyběly. Z toho usuzuji že mít tam výrazně lehčí převody je zbytečné.;) Navíc tady pořád někde čtu o vhodnosti jemného odstupňování pro děti.
Ale prosím tě neber to jako nějakou výraznou kritiku, tohle i tvoje ostatní stavby jsou pro mě naprostej úlet a vzor!
nemas nejake foto toho zkracovani ? nebo kde to bylo ruple a kdo to delal ? – klidne SZ at ti to tu nezasiram.
Jo a gripy bych zkratil, at nejsou na tlapu drevorubce, ale na detskou packu. :)
Rantlík nerantlík. Ty gripy jsou pro malé děcko brutálně tlusté. Jak by se nám dospělým asi jezdilo, kdybychom se měli držet třeba 4 cm tlustého gripu? Blbě, jak jinak :-)
:) Pekne moc pekne latka pro ostatni maniaky hodne vysoko. :) Ad prevody do rychla pro dite nic nechybi. Do lehka bych rekl, ze lehce prebyva, ale to je podstatne lepsi nez kdyby chybelo. Ja ted budu davat na 24" kolo 30/40 a na 24" kole to vychazi podobne jako 22/32 na 26" kole. Prevodnik 32z je pro tak velke dite uplne zbytecny a jen by musela byt velka kazeta.
matbiker: Mě zase nedává smysl rantlík ven, vždyť tam při úchopu na konci gripů děsně překáží, to přeci nemá nahrazovat rantl jako se dělá u dětských gripů aby nesjížděla ruka. Ano na tý úvodní fotce to mají obráceně, ale dole v katalogu gripů je zátka jednoznačně na straně bez rantlu. Takže ono možná nikdo vlastně ani neví jak mají být, u těch ergo je to jasný, ale tohle nejsou ergo. Takže asi záleží na vkusu každýho, mě to i tvarově rantlem ven absolutně nevyhovuje.
Koukám, že třeba i pan Fikejz je vozí rantlem dovnitř
Corbusiere, je to pro sestilete dite, takze ty prevody jsou pro me cajk. Nicmene prevodnik se da kdykoliv vymenit, je to sram direct mount.
Převodník
Prevody- chybí mu na rovinu a přebývají do kopce. Myslím že by se hodil 32z. Ale tenhle je zase krásnej.
Pumpy, ano, je to ma byvala 29" , ktera byla napraskla, tak jsem ji nechal opravit a zkratit. Bohuzel ji udelali delsi, nez jsem pozadoval.....
Kolo super.Taky nerozumím označení vidlice. Ještě mi nějak nesedí zvolené převody – těch 28/42 na 24" bych chtěl vidět při jízdě.
Matbiker – muzes me prosim vysvetlit tu vidlu ? Vidlice Force carbon „29“ – to jsi ji nejak zkracoval ? nebo jsi tam dal 29tku ale to se me dle fotek nezda.
Majkee, ale sám jsi dal odkaz na stránky Ritchey a na úvodní fotce je to rantlíkem ven. Beru tu fotku na řidítku nahoře. Rantlík dovnitř mi opravdu nedává smysl.
nadhera – uz vim kde budu cerpat inspiraci az me doroste dcera :D do jezdiveho veku (a sand ji to bude bavit)
Pěkný bajk – na jakou výšku to tak je? Navíc super dráha za kolem, něco takového mám v plánu pro juniora taky, pač si zamiloval pumptrack v Boskovicích.
matbiker, vpa007: Jenže tohle je kopie Ritchey Truegrip a to rozšíření mají prostě směrem dovnitř, Pak je Ritchey Truegrip Ergo a tam je to obráceně.
No tyjo.. Force dávno není low-cost… když se slušně vohákne do XT a XTR ;-). Jinak gripy jsou dobře, ale klidně bych je děcku krapet střihl, nemsí být kilometrový ;-). Jo, a zajímá mě to sedlo… to je nějaký děcký? Ešli jo, tak jej chcu! ;-)
Jo tak to jo. Pro dítě hezká barva. Slušná váha s tím rámem. Plnej počet. Mě se to líbí moc.
nadupane jak čert, ale nedokážu se zbavit dojmu = kastla trabant uvnitř nabušene ferrari, to force / xtr je uplně mimo dimenzi
Hoši hoši, obráceně nejsou, vemte si jaký tvar má zavřená dlaň. A zde přikládám foto ze stránek Ritchey, jejichž madla mají úplně stejný tvar.
maajkee: obráceně jsou, ale já je takhle vozil jednu sezónu a nebylo to špatný. To rozšíření na originálně vnější straně krásně padne do důlku uprostřed dlaně.
4.9.17 21:24
super, bazar je jinde-)