Favorit F 12 1966

Přidat foto

Kolo jsem měl na náhradní díly, ale nakonec jsem se rozhodl ho dát dohromady. Díly, které chyběly, jsem naopak doložil ke kolu. Rám není úplně ve formě , ale bylo mi líto ho nechat ležet.

(vloženo 6.9.17)

mejla64 mejla64
Ohodnoť bajk: (4.7  / 81 hlasujících)
Značka Favorit
Model F 12
Modelový rok 1966
Velikost 58
Hmotnost 11,5
Rám ocel
Vidlice ocel
Tlumič -
Hlavové složení Favorit
Kliky Favorit
Středové složení Favorit
Přesmykač Favorit
Měnič Favorit
Řazení Favorit
Převodník Favorit
Kazeta Velo 66
Řetěz Favorit super
Náboj přední bez označení
Náboj zadní bez označení
Brzda přední Favorit speciál
Brzda zadní Favorit speciál
Brzdové páky Favorit celoguma
Ráfek přední Favorit galuskový 20/622
Ráfek zadní Favorit galuskový 20/622
Dráty chromované přední 1,8 mm , vzadu 2 mm
Pedály Infesto vč. klipsen
Řídítka Favorit 42 cm
Představec Favorit
Sedlovka Favorit
Sedlo Favorit 53
Pláště Galusky TUFO S 22

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
aktuality
aktuality

24.9.17 16:33

Přesně tak, sportovní kliky ± 70. léta, pro modely F1 a F12. Je to prý značka jednoho z výrobců, který kliky dodával do Rokycan a možná také proto, aby se odlišily kliky kované od bežných lisovaných.

Reagovat
mejla64
mejla64

12.9.17 23:06

No je to každopádně zajímavé, co všechno se na který typ kola dávalo. ,Do teď pro mě železný kliky byly všechny stejný jen jsem si myslel jak v různých obdobích kooperovali různí dodavatelé , tak se kliky měnily i v určitých detailech a konkrétně ty kroužky označovaly jednoho z těchto dodavatelů. Co je jasné na tu modrou F12 72 byly osazeny původně, protože kolo znám a na kole se v čase kromě sedla nic neměnilo.

Na kole Z roku F11 61, a F12 66 si nejsem jist ničím. Pořídil jsem je obě ve „vylepšeném stavu“ a vracel jsem tam původní komponenty, dle toho co vím.

Tu kliku na 2. fotce mám na f12 z roku 76 a v životě bych neřekl ,že je mezi nimi 34 g váhový rozdíl.

Díky za info

Reagovat
Pilane
Pilane

12.9.17 22:23

Mejla64: kliky s kroužkama, můj pocit je, že se dávaly na F1V, jestli i na F12ky to nevím. Rozdíl je patrně v tom, že je na nich o něco méně železa a tudíž jsou lehčí. Otázka je v které dekádě jak moc. Nejvíce je to vidět na konci u závitu na šlapku. Bohužel stačilo párkrát škrtnout šlapkou o zem, závitové očko prasklo a bylo po klice.. Možná by bylo zajímavé, kdybys kliky zvážil, třeba se něco dozvíme. A nebo se můžeme pozeptat znalejších v tuto neděli dopoledne.. :-)

Reagovat
mejla64
mejla64

11.9.17 07:58

Sergo,

určitě máš na mysli ty spojený tři kroužky na klikách, ale bylo to tak na kole. Mám zde ještě dvě kola 61ku, a 72ku a tady jsou taky. U 72jky jsem si naprosto jist , že jsou ogiroš. Vůbec nevím co tato značka znamená a je pravda, že mohly být časem na ty dvě kola dodány.

A hele poučenej lajk , to asi jo , ale znalec. To jsi mě trochu povýšil -:). Každopádně díky za postřeh. Mám co zjišťovat.

Pokud někdo ví něco více -napište.

Reagovat
sergo
sergo

10.9.17 22:15

Jo, tak tuhle zelenou jsem tak měl. Jen si nejsem jistej těma odlehčenejma klikama -prosím o reakci znalce…

Reagovat
mejla64
mejla64

10.9.17 19:24

Aktuality,

To byl ten první panáček na rozproudění krve. Jinak nepiju. Akorát potom jeden v 10 hod., jeden po obědě a potom tak 5,6 do večera. A velký nepiju vůbec , abych mohl jezdit autem. :-)

A teď vážně,

díky za příznivé komentáře, jak Tobě tak i všem ostatním, fakt si toho vážím. Je zřejmé, že o kolech něco víte.

Reagovat
aktuality
aktuality

10.9.17 18:17

Pokaždé, když mám cukání něco koupit, říkám si, že F1 je na potravním řetězci přece nejvýš :). Ale tohle pane mejla64, to je pěkný a to hodně. Dobrá práce! Ještě tak nenasávat (pakliže tu profilovku správně identifikuji) a koukat přijet s kolem třeba na kokořínskou klasiku.

Reagovat
cioran-m

7.9.17 10:15

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
marosh16v

7.9.17 08:56

Mě se to líbí…já mám rád starší funkční věci…

Reagovat
mejla64
mejla64

6.9.17 22:32

Learita,

Mám velkou půdu.

Reagovat
mejla64
mejla64

6.9.17 22:30

Takže dobově přesně sedí. No a to, že je zkopírovali na Východě je vlastně nasnadě.

Reagovat
learita
learita

6.9.17 22:26

Ten Marek je nakej chytrej:-) jasně, prostě východní Němci kopírovali Francouze.

Je to paráda vidět kolo v původním stavu. Dobře děláš s tim záchranářstvím. Jen aby jsi to měl kam dávat za čas… Pěkný kolečko.

Reagovat
Marek_sbr
Marek_sbr

6.9.17 21:34

Jedná se o tzv. podlážkové pedály a Infesta jsou ze 60. let z Východního Německa.

Reagovat
mejla64
mejla64

6.9.17 20:49

Marek sbr,

Tak to musím hned opravit. Já tyto pedály neznal , dokonce jsem si myslel, že na kolo dobově nepatří . Po zadání do vyhledávače Google Ti vyběhnou pedály prodané kdysi na Aukru, jsou naprosto totožné s těmi na kole a nazvané Lyotard Infesto. Pak jsem někde vyštrachal, že byly vyráběny snad od 30tých po 70tá léta. I na Ebay jsou na prodej a všechno Lyotard , ale je pravda , že nemají vytlačen název Infesto". Tak jsem se tím nechal splést . Ale každopádně Ti děkuji za info.

P.S. jsou východní nebo západní.

Reagovat
Marek_sbr
Marek_sbr

6.9.17 19:52

Je to moc pěkný, jen malá poznámka k pedálům. Jsou to Infesta, což byla německá kopie francouzských Lyotardů.

Lyotard Infesto je tedy trochu zvláštní :-) Jinak všechna čest za záchranu pěkného kola.

Reagovat
mejla64
mejla64

6.9.17 14:34

Hroch,

opraveno.

Pilane,

kolo jsem nevážil. Vycházím z obecných informací. Wikipedie F11 11,9 kg , F12 11,1 kg.

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

6.9.17 14:03

Pekny, akorat ram a vidlice Crmo, to je odvazne tvrzeni.

Reagovat
Pilane
Pilane

6.9.17 13:32

No fakt dobrý, jinak zajímavá zachovalá raritní barevná kombinace. Náhodou samotnou vidli si nevážil ?

Reagovat

Další galerie z kategorie

Kolobezkar 65
benobiker 28
Jančovička 16
Hamik 30
chosee1986 8
mamfpici 3