Kolo jsem měl na náhradní díly, ale nakonec jsem se rozhodl ho dát dohromady. Díly, které chyběly, jsem naopak doložil ke kolu. Rám není úplně ve formě , ale bylo mi líto ho nechat ležet.
(vloženo 6.9.17)
Značka | Favorit |
Model | F 12 |
Modelový rok | 1966 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | 11,5 |
Rám | ocel |
Vidlice | ocel |
Tlumič | - |
Hlavové složení | Favorit |
Kliky | Favorit |
Středové složení | Favorit |
Přesmykač | Favorit |
Měnič | Favorit |
Řazení | Favorit |
Převodník | Favorit |
Kazeta | Velo 66 |
Řetěz | Favorit super |
Náboj přední | bez označení |
Náboj zadní | bez označení |
Brzda přední | Favorit speciál |
Brzda zadní | Favorit speciál |
Brzdové páky | Favorit celoguma |
Ráfek přední | Favorit galuskový 20/622 |
Ráfek zadní | Favorit galuskový 20/622 |
Dráty | chromované přední 1,8 mm , vzadu 2 mm |
Pedály | Infesto vč. klipsen |
Řídítka | Favorit 42 cm |
Představec | Favorit |
Sedlovka | Favorit |
Sedlo | Favorit 53 |
Pláště | Galusky TUFO S 22 |
Přesně tak, sportovní kliky ± 70. léta, pro modely F1 a F12. Je to prý značka jednoho z výrobců, který kliky dodával do Rokycan a možná také proto, aby se odlišily kliky kované od bežných lisovaných.
No je to každopádně zajímavé, co všechno se na který typ kola dávalo. ,Do teď pro mě železný kliky byly všechny stejný jen jsem si myslel jak v různých obdobích kooperovali různí dodavatelé , tak se kliky měnily i v určitých detailech a konkrétně ty kroužky označovaly jednoho z těchto dodavatelů. Co je jasné na tu modrou F12 72 byly osazeny původně, protože kolo znám a na kole se v čase kromě sedla nic neměnilo.
Na kole Z roku F11 61, a F12 66 si nejsem jist ničím. Pořídil jsem je obě ve „vylepšeném stavu“ a vracel jsem tam původní komponenty, dle toho co vím.
Tu kliku na 2. fotce mám na f12 z roku 76 a v životě bych neřekl ,že je mezi nimi 34 g váhový rozdíl.
Díky za info
Mejla64: kliky s kroužkama, můj pocit je, že se dávaly na F1V, jestli i na F12ky to nevím. Rozdíl je patrně v tom, že je na nich o něco méně železa a tudíž jsou lehčí. Otázka je v které dekádě jak moc. Nejvíce je to vidět na konci u závitu na šlapku. Bohužel stačilo párkrát škrtnout šlapkou o zem, závitové očko prasklo a bylo po klice.. Možná by bylo zajímavé, kdybys kliky zvážil, třeba se něco dozvíme. A nebo se můžeme pozeptat znalejších v tuto neděli dopoledne.. :-)
Sergo,
určitě máš na mysli ty spojený tři kroužky na klikách, ale bylo to tak na kole. Mám zde ještě dvě kola 61ku, a 72ku a tady jsou taky. U 72jky jsem si naprosto jist , že jsou ogiroš. Vůbec nevím co tato značka znamená a je pravda, že mohly být časem na ty dvě kola dodány.
A hele poučenej lajk , to asi jo , ale znalec. To jsi mě trochu povýšil -:). Každopádně díky za postřeh. Mám co zjišťovat.
Pokud někdo ví něco více -napište.
Jo, tak tuhle zelenou jsem tak měl. Jen si nejsem jistej těma odlehčenejma klikama -prosím o reakci znalce…
Aktuality,
To byl ten první panáček na rozproudění krve. Jinak nepiju. Akorát potom jeden v 10 hod., jeden po obědě a potom tak 5,6 do večera. A velký nepiju vůbec , abych mohl jezdit autem. :-)
A teď vážně,
díky za příznivé komentáře, jak Tobě tak i všem ostatním, fakt si toho vážím. Je zřejmé, že o kolech něco víte.
Pokaždé, když mám cukání něco koupit, říkám si, že F1 je na potravním řetězci přece nejvýš :). Ale tohle pane mejla64, to je pěkný a to hodně. Dobrá práce! Ještě tak nenasávat (pakliže tu profilovku správně identifikuji) a koukat přijet s kolem třeba na kokořínskou klasiku.
7.9.17 10:15
7.9.17 08:56
Mě se to líbí…já mám rád starší funkční věci…
Takže dobově přesně sedí. No a to, že je zkopírovali na Východě je vlastně nasnadě.
Ten Marek je nakej chytrej:-) jasně, prostě východní Němci kopírovali Francouze.
Je to paráda vidět kolo v původním stavu. Dobře děláš s tim záchranářstvím. Jen aby jsi to měl kam dávat za čas… Pěkný kolečko.
Jedná se o tzv. podlážkové pedály a Infesta jsou ze 60. let z Východního Německa.
Marek sbr,
Tak to musím hned opravit. Já tyto pedály neznal , dokonce jsem si myslel, že na kolo dobově nepatří . Po zadání do vyhledávače Google Ti vyběhnou pedály prodané kdysi na Aukru, jsou naprosto totožné s těmi na kole a nazvané Lyotard Infesto. Pak jsem někde vyštrachal, že byly vyráběny snad od 30tých po 70tá léta. I na Ebay jsou na prodej a všechno Lyotard , ale je pravda , že nemají vytlačen název Infesto". Tak jsem se tím nechal splést . Ale každopádně Ti děkuji za info.
P.S. jsou východní nebo západní.
Je to moc pěkný, jen malá poznámka k pedálům. Jsou to Infesta, což byla německá kopie francouzských Lyotardů.
Lyotard Infesto je tedy trochu zvláštní :-) Jinak všechna čest za záchranu pěkného kola.
Hroch,
opraveno.
Pilane,
kolo jsem nevážil. Vycházím z obecných informací. Wikipedie F11 11,9 kg , F12 11,1 kg.
Pekny, akorat ram a vidlice Crmo, to je odvazne tvrzeni.