Virtus 15" na 26" kolech s V-čky a 2x9 řazením
Na váze
Překopáno na kotouče, ještě nezkrácené hadice, popis viz EDIT
Původně: Totálně OUT projekt. Mrtvý rozměr 26", mrtvá V-čka, ještě mrtvější dvojtác a nakonec předpotopní devítikolečko. No chudák ženská, že se se mnou nerozvede :)
EDIT: tak jsem to teda zkušebně překopal na kotoučovky, no. Jsou tam jen základní M315 kvůli dlouhým pákám (kvůli gripshiftu). S tím se změnila kola ( Crossridů na Crossmaxy SLR a bezduše), vidlice (místo DA Reby nyní DA SID), a pořádné sedlo. Foceno ještě s nezkrácenými hadicemi, po zkušební asi 20km jízdě.
(vloženo 16.9.17)
Značka | Force |
Model | Virtus |
Velikost | 15 |
Hmotnost | 10,5 |
Rám | Force Virtus 15" |
Vidlice | Původně: Reba Race Dual Air 26" pro Včka, nyní: SID Dual Air |
Hlavové složení | AEST |
Kliky | XT M785 170mm |
Středové složení | XT |
Přesmykač | XT |
Měnič | X9 |
Řazení | X0 9sp gripshift |
Převodník | XT 24 - 38 |
Kazeta | XT 11-34 9sp |
Řetěz | HG71 |
Náboj přední | Mavic |
Náboj zadní | Mavic |
Brzda přední | Původně: Force V, jen špalky jiné, nyní: M315 |
Brzda zadní | Původně: Force V, jen špalky jiné, nyní: M315 |
Brzdové páky | Původně: Force, nyní: M315 |
Ráfek přední | Původně: Mavic Crossride UB, nyní: Mavic CrossMax SLR |
Ráfek zadní | Původně: Mavic Crossride UB, nyní: Mavic CrossMax SLR |
Dráty | Mavic ploché, původně ocel, nyní Al přímé |
Pedály | Ultralight Čína |
Řídítka | Syntace Duraflite |
Představec | Force 4.6 |
Sedlovka | Truvativ Holzfeller |
Sedlo | Původně: Pells Sofy, nyní: Specialized Oura |
Pláště | Původně: Conti Race King 26"x2,0, nyní: směs bezdušová :) |
dobrej upgrade… to se povedlo… skus to vyfotit na stejným místě jako tu první fotku, aby bylo pěkně vidět před/po ;-)
váha by měla dle mého ± sedět. Ale půl kila dolů už půjde těžko, krom toho ti můžu říci, že to ženská ani neocení/nepozná. Stavěl jsem pro moji na force minerva, sice o velikost větší, ale minerva byla o chlup v reálu lehčí než udával výrobce, mělo to sice kotouče, ale carbon vidlice, kola 1560g + pláště 400g a bylo to na nějakých 9,5. Pak jsem to překopal na karbonový rám menší velikosti + kola 1340, lehčí sedlo + sedlovka, shodil jsem to o dalších asi 700g, hrdě jsem čekal na oslavné ódy jak je to kolečko jako pírko, ale nepoznala nic! Teď je to o kilo nahoře protože aby to tolik nedrncalo tak se dala odpružená a po první vyjížďce když si chrochtala jsem se ji pak ve výtahu ptal jestli poznala při tahaní kola do schodů a manévrování po chodbě atd. že je kolo o tolik těžší a čuměla na mě jak z lesa o čem mluvím, že si ničeho nevšimla – ani ji nedocvaklo, že ta odpružená vidlice prostě je z principu o dost těžší… A to má 50kg! Prostě pokud to má kolem 10kg tak je to v pohodě a bude ji to bavit jezdit, což se řešilo v X vláknech, že když chcete drahou polovičku přitáhnout k ježdění na kole, tak s 14,5kg vrčícím monstrem to půjde těžko :-)
Tuším 1720g jsem navážil tenhle kousek, rám s patkou. Patar v tématu Hmotnosti pro gramhoniče uváděl 1710g, takže tak nějak okolo asi mívá.
Kdo chcete, můžete si přinést vlastní váhu a zkusit si to převážit :)
Koketuju s myšlenkou zkusit to dostat na rovných 10. Sedlo, Crossmaxy a bezduše – teoreticky by se to mohlo povést.
Pekny, za 5, ale mel bys radsi premyslet o poradny 29 s pevnou vidli a podhustenyma bezdusema :)
Ty pedály maj 240g, to by mě zajímalo, co by se na nich dalo ušetřit, možná 20g :D Brzdy, ty čelisti vážej o pár g míň než Avid SD5, co mám na kole já, kdyby to bylo naopak, dal bych tam ty. Páky jsou vybrané podle tvaru tak, aby seděly k délce prstů a použití gripshiftu, skutečně nejsou vybírané podle ceny, ale podle funkčnosti. K páčkovému řazení bych mohl dát FR5, co mám plonkové v regálu, ale ke gripshiftu se prostě nehodily, jsou moc krátké. Čím bych si měl pomoct nižší řadou Shimana netuším, váhou ani provedením ani náhodou.
Za me super. Na prvni pohled celkem nesourode osazeni, ale tady slo ocividne o ekonomickou stavbu. Hmotnost je velice pekna a to by se jeste dalo usetrit na pedalech, brzdach a sedlu. Jen ty brzdy, hlavne ty paky. Dal bych radeji neco od Shimana byt nizsi tridu.
Ta váha se mi nějak nezdá, mám doma dost podobnou stavbu ve velikosti 16, akorát pohon je sram 3×9 a má o kilo víc. No co se dá dělat, jdu tunit :-)
1×11 by sice šlo, ale stálo by tak o 5 víc :) řazení, hazka a kazeta byly téměř zadarmo…
Pěkný, funkční, sedlo by to mohlo shodit snad i pod 10k… a jednoplacka by na toto určení možná taky stačila
10,5? – štveš mě :(
Tam se s pevnou vidlicí a trek rámem asi nedostanu :(
17.9.17 19:10
Kolo hezký , váha bude reálná. Není tam nic těžkého ..
Yura: to kolo ani Oddie nemůžou za tvůj ******** život.. .
Hezká stavba, za plný počet…
17.9.17 16:20
A proc bych mel vystatovat takovej strep na netu? Nehlede k tomu, ze me pripada docela trapny ukazovat na netu co clovek vlastni. Nejvetsi trapaci jsou ti co tu maji fotky kol, ktere uz ani nevlastni.. „hel;e podivejte se jakej su borec. Mam v profilu 10 kol..“
Yura: A) nejsem žádnej čobol, ale stejnej Hanák jak ty b) žádný kolo nemáš, jinak bys jej už dávno ukázal c) moje stará je mladá.. takže co tam máš dál? :-D
Oddie: sorry za offtopic ;-)
17.9.17 15:27
Spartacus jenze čobol vpa007 to vubec nepobral, ze to myslim ze srandy. Coz asi myslim, kdyz sam jezdim na 26 s Vckama… Ty jeho plky o jeho stare uz nebudu komentovat vubec..
Orm: úplně v pohodě, do hlavy člověk tady nikomu nevidi :-) mír pro všechny :-D
@creater: Tak ono se to lidem treba nezda, protoze maji doma kolo nalepsich komponentech, ale vazi o kg vice, tak se zeptaji.
Mne se treba ta vaha take nezda, ale je mne to jedno, tak to nekomentuji :-).
Kolo pekne, jen bych na v-ckach v dnesni dobe uz nic nestavel.
17.9.17 14:20
Já tu dával fotku kola na vázea stejně jsem se dočkal nařčení, že : blbá váha, blbej krám, kde byly koupena, kolo určitě podložený, ruce na ho*no :-D takže jsem všecko smazal, dal si pár facek a od té doby tu už nikomu nic nedokazuju :-D v jednačtyřiceti nemám už ani potřebu :-D jo a jinak kolo pecka, to bych úplně zapomněl :-D
Třeba se dočkáš :)
17.9.17 13:02
je to pěkný a má to logiku..........super. Za mě bych jen dal nějakou černou samolepku RS na vidlu, ať není tak červená. Dávám 5 , že někdo staví i proti proudu B-F :-)
Yura: šak říkám, si taká můdrá sova, zvlášť když ty íronie… https://youtu.be/N7mIrV-Xh9s
Zoidberg: Jak vůbec můžeš fungovat na B-F tak dlouho bez váhy?! ;)
17.9.17 11:48
Přidána fotka na váze. Po poskládání to mělo 10,45, teď je na váze po umytí po včerejším orienťáku, takže tam asi zůstalo trochu bahna a vody :) Váha je kalibrovaná, ukazuje dobře…
Dosáhnout té váhy není problém, rám 1700g, vidlice 1500g, kola 1700g… XT kliky jsou lehké, XT kazeta taky, řídítka sedlovka taky nejsou z řady těžítek, gumy taky ne, duše jsou Schwalbe XXX light. Ještě tam asi přijde sedlovka FSA SLK kvůli offsetu, a sedlo Oura nebo podobné, tak možná půjde ještě tak čtvrt kila dolů. A naopak světlo a blikačka to srovná zase zpátky :)
Reba je z Ebay, podařilo se najít dokonce kousek po servisu, je v ní nový servis kit. Řídítka, řazení, hazka, kazeta jsou tady z BF, pár věcí z domácích zásob, celkem to vyšlo zhruba na 18tis.
Ještě mám jednu véčkovou vidli pro děti, pak už budou další kousky na kotoučích, tohle byla spíš tak trochu srandička, jestli se to podaří rozumně poskládat.
26" je neprávem zapomenutý rozměr kol.
Za mě super. Podobný stroj máme doma. Na RS dual air rád vzpomínám. Crossride V brake, jsou docela lehké a oku lahodící :-)
Pro nenáročné nezávodní popojíždění ideální stroj.
17.9.17 08:51
17.9.17 08:24
Yuro: koukám, že si můdrý jako sova… proč by neujela? Moje má taky 26tku a nepochybně najeto víc jak ty…
17.9.17 07:51
Tjn 26 na Vckach.. Na tom neujede ani 1km..
Prosím Tě, kde si sehnal 26" véčkovou Rebu? Já nemůžu sehnat nic než nejlevnější Suntoury nebo neoblíbené RST.
Záměr to v podstatě byl, žena fakt neocení „ženské“ věci s kytičkama a puntíkama :)
15" rám je zvolen s ohledem na ehm výšku rozkroku nad rámem, kdy je poněkud netaktické ženám dávat vyšší rámy, aby si nenarazily… a pak máte utrum. A přesně z tohoto důvodu jsem dal pryč 16,5" GT a pořídil tento 15" – těch 16,5 bylo prostě moc. Sedlovka je 350mm a není na značce.
@ zoid: a nebo je pantata casto pryc z domu :)
Kolo fajn, ale moc zensky nevypada. Mozna to byl zamer, ale za me skoda.
Faaajn, tohle se mi líbí (taky sem staromilec ;-)). Akorát ta sedlovka vysunutá do nebeských výšin, to není úplně obvyklé… možná to chtělo krapet větší rám a k tomu kratší představec… ale to sou takový BF módní pěkný, už to máš, měnit to nebudeš, tak ať se líbí a baví ;-)
16.9.17 21:58