Převodník a kazeta by na šrotišti nějakou pětku hodila. To jsou hrozná těžítka!
Popis neodpovídá fotkám. Je tam uděláno dost změn a uvedená váha je po upgradu.
Představec bude kratší, celý předek dám co nejníže a možná ještě snížím zdvih vidle ze 120 na 100mm.
Původní klandry.
Posuvné patky umožňující použít dva typy kol a dva typy pohonu...
Cesta je na konci dost prudká a plná kamenů. Tam se těm obr pryžím opravdu daří...
Po upgrade. Řídítka vyměněny za rovná karbonová, vyměněny brzdy Sram za Magura MT4 a šaltr NX za GX.
Zamykání z rodel je pro mě zásadní a tak jsem si to předělal.
Chtěl jsem něco na trénink do blížícího se období mokra, bahna a možná sněhu. Podmínka byla karbonový rám a slušná vidle. Komponenty jsem moc neřešil. Tak nějak jsem pokukoval po letošních modelech s tím, že by se dalo něco koupit za rozumný peníz, když máme de-facto konec sezóny. Tohle mě nejvíce zaujalo svoji univerzálností. Pluska do nepohody a třeba sněhu, 29" lehká kola z toho udělají XC stroj a když mi jebne, tak se z toho dá udělat i singlspeed.
Dnes první švih na pluskách a je to opravdu zajímavé svezení. Potřebuje to nízké tlaky, aby výhody tohoto rozměru člověk v reálu využil. Vzadu jsem to měl na 1.2bar a vpředu na 1.0bar. Chce to možná ještě o chlup méně, ale s dušemi si to prozatím nedovolím. Rozhodně to není žádný KOM-hunter jako Procaliber, ale má to opravdu co nabídnout. Trakce je prostě skvělá a kolo stoupá i přes svou váhu v technických pasážích na kamenech a větvích přímo ukázkově. Ne příliš rychle, ale s naprostou jistotou. Dolů pod brzdou také pořádný skok oproti 29" 2.25". Klopenky a rychlé singly s teleskopickou sedlovkou jsem si dnes náramně užíval:) To se musí opravdu vyzkoušet a je to hodně návykové. Začínám se bát toho, že to na 29" budu chtít jezdit stejně a smotám se okolo stromu až mi přední pryž ujede. Sada NX chodí velmi pěkně, ale čas ukáže co vydrží. Brzdy Sram jezdím i na Treku (TLM) a verze TL se naštěstí chová naprosto stejně. Sedlovka se odkope časem, ale zatím jsem na ní našel jen pozitivní reakce. I kluci v servisu Giant mi řekli, že není vůbec špatná a to ani z pohledu reklamací.
(vloženo 19.9.17)
Značka | Giant |
Model | XTC Advanced 27.5"+ |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | M |
Hmotnost | 11.85 kg, jak je na foto v bezdušové verzi. Váha obou duší je "krásných" 735gr |
Rám | Advanced Composite, horizontální patky, zadní pevná osa 12x148 mm (Boost) |
Vidlice | RockShox Reba RL 27.5+, zdvih 120 mm, 15x110 mm pevná osa (Boost), sloupek OverDrive |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | SRAM XX1 Eagle carbon 172.5mm |
Středové složení | SRAM GXP Press Fit |
Měnič | SRAM GX, 11 rychlostí |
Řazení | SRAM GX, 1x11 |
Převodník | Eagle XX1 34z |
Kazeta | Sunrace MX8 11-42 |
Řetěz | KMC X11 |
Náboj přední | Giant Tracker Boost 15x110 mm, zapouzdřená ložiska |
Náboj zadní | Giant Tracker Boost 12x148, zapouzdřená ložiska |
Brzda přední | Magura MT4 (kotouč 160 mm Shimano SM-RT 76 Ice-Tech) |
Brzda zadní | Magura MT4 (kotouč 160 mm Shimano SM-RT 76 Ice-Tech) |
Brzdové páky | Magura MT4 |
Ráfek přední | Giant GE35 27.5+, 35 mm vnitřní šířka |
Ráfek zadní | Giant GE35 27.5+, 35 mm vnitřní šířka |
Dráty | Stainless, 14G |
Pedály | Shimano XTR |
Řídítka | XON, carbon 72cm |
Představec | Bontrager 80mm |
Sedlovka | Tranz X YSP-11, teleskopická, 100 mm zasunutí, 27,2 x 400 mm |
Sedlo | Giant Forward neutral |
Pláště | Přední: Schwalbe Nobby Nic 27.5x3.0 Performance, kevlar Zadní: Schwalbe Rocket Ron 27.5x2.8 Performance, kevlar |
8.1.19 14:58
nó panečku, to se mi líbí…ale taková rána za zimáka mě dostala, bych počítal, že zimák bude tak do bůra :-)
s tim jakym tempem menis kola bych o nejakem zimaku ani neuvazoval…:) :-D
Krásná barva a dimenzování toho rámu, hlavně těch spodních vzpěr je úctyhodný, je to kus materiálu, zajímavý je že tam Giant nedává svůj teleskop.
Hodně pěkný… akorát to ve mě zas vzbudí myšlenu změny barvy na své Meridě :-) na něco živějšího…
Jsem rád že se líbí a díky za ohlasy :)
Ten zdvih vidle ještě promyslím po nějakých dlouhodobějších zkušenostech. Já jsem celkem lehký a ani vidle SID mi nikdy nechodí na doraz a to ji foukám jen kolem 100psi.
Teď jsem vyndal duše a váha kola najednou spadla o 600gr. To potěší, jízda bude určitě příjemnější a navíc tak nějak v jistotě, že mě neodstaví nějaký trn a nebo podobná kravina.
líbí se mi na tom, že když chceš, tak schodíš sedlo dolů a máš z toho určitě hravej strojek na pluskách s kterým by se dalo i slušně zaprasit někde na trailu :D teda aspoň to tak na mě působí.. zdvih bych si na to kravnutí nechal a s kokpitem udělal t oco máš v plánu :)
Rozložení barev a samotná zelená to se hodně povedlo ! tady nejde jinak než za bůra.. :D
Pěkný rám.
celkem hezká barevná kombinace, na zimáka víc než super :-) váhu u tohohle neřešit – takže 5 bludišťáků
Pěkné, dobrá barva, NX chodí hezky, tak užívej! Dle aktuálního počasí se k Tvému účelu bude brzy hodit… ;-)