Původní plán byla pohodlná, ale cenově přívětivá silnice, ale jelikož mě dostupné rámy měly mouchy v podobě maximální šíře pláště (RB – 23mm strop) a nedostupnost velikosti pro metráčka (Maxbike), u něhož jsem zůstal, ale přeladil na CX4000. Jak šel čas a dvě až tři práce, tak přišla nabídka od známého na odkup Forta a to akcelerovalo šetření a nakupování :-) . Nakonec cyklobazar zjevil Ridley X-Ride a bylo jasno.
Po malých počátečních bolestech, jako ladění řetězové linky, prohozených řadících lanek od duálů a pár dalších kravin včetně vychytávání polohy přesmykače, je postaveno. Kolo jako celek je velmi pohodlné, vidlice tlumí celkem pěkně, rám je tuhý a je to celé takové obratné. Pláště se navzdory šíři 35mm odvalují svižně, kolem 40 se na tom po rovině jet chvíli dá, ještě ty nohy aby zvládaly trochu víc ;-) . V porovnání s Fortem je Ridley o parník pohodlnější, ale zase to není taková raketa, snad se poštěstí druhá sada kol s žiletkou. Ještě překvapily brzdy, originální špalky brzdí i v mokru a účinek je i na horním úchopu podle mého velmi dobrý. Finální cena méně, než 25k kc.
A druhá kola. Přední kolo Remerx Alcyon, naba Novatec A291SB SL 24× Sapim Race, niple DT Swiss mosaz. Zadní kolo Remerx Alcyon, naba Novatec F482SB SL, dráty 28× Sapim Race/Leader (u kazety), niple DT Swiss mosaz, dostali trochu za uši a drží…
(vloženo 26.9.17)
Značka | Ridley |
Model | X-Ride |
Modelový rok | 2015 |
Velikost | 58 dle výrobce, jinak 60 |
Hmotnost | 9,640 kg včetně pedálů |
Rám | Ridley X-Ride Al 7005 |
Vidlice | 4ZA (Ridley) celokarbon |
Hlavové složení | FSA |
Kliky | Tiagra 4700 |
Středové složení | Shimano BB52 |
Přesmykač | Tiagra 4700 |
Měnič | Tiagra 4700 |
Řazení | Tiagra 4700 2x10 |
Převodník | Tiagra 4700 |
Kazeta | Tiagra 4700 12-28 |
Řetěz | SRAM 1051 |
Náboj přední | Mavic / Novatec A291SB |
Náboj zadní | Mavic / Novatec F482SB SL |
Brzda přední | XLC BR-V04 |
Brzda zadní | XLC BR-V04 |
Brzdové páky | Tiagra 4700 |
Ráfek přední | Mavic Aksium / Remerx Alcyon |
Ráfek zadní | Mavic Aksium / Remerx Alcyon |
Dráty | Mavic ploché / Sapim Race |
Pedály | Shimano PD M520 |
Řídítka | Děda Nula 1 460mm |
Představec | Lapiere 110mm +/- 8° |
Sedlovka | Ghost 350mm Al |
Sedlo | Rytchey WCS Zero Max |
Pláště | Continental Cyclocross Speed 35 mm |
Hele nevim, jestli ti budu stačit, možná prvích sto a to bude i mých posledních :-D , ale rád se projedu i sněkým jiným než sám se sebou ;-) no a kantíky…no…nebrzdí to tak, jak bych potřeboval, snad , kdybych měl 70kg.
Paráda kroska, jediný mínus je absence cantileverů :-D Až pojedu přes Parbubky, dáme švih. Po labský dvojce třeba i za tmy :-D
Takové malé shrnutí po zajetí, cca 200km…rám a vidlice luxusně v kombinaci s plášti tlumí nerovnosti jako kostky a menší dirky nebo vydrolený asfalt. A na tu úroveň pohodlí i slušně akceleruje, na naší placce okolo PCE se dá i ve větrném počasí jet na 70km průměrem okolo 30km/h. Brzdy se osvědčily i ve sjezdu lehčím terénem. Ani záda nebolí. Prostě luxus, za ty prachy.
Díky…vešlo se asi do 30k… Modulaci ješte dodělám pomocí dorazu na bowden na štelování řazení, aby šly vyndat kola a zároveň to šlo přiostřit.
28.9.17 11:34
To už vím taky ;-) , koupil jsem automaticky SMBB52 na MTB a už se mi to nechtělo měnit, funguje stejně, tak proč to řešit…
Jako vítr :-D , samo, že není taková raketa jako stopro silnice, ale kostky na těhle pláštích bez drkotání zubů narozdíl od 23mm na 8atm, už se těším mimo silnice.
Pekny stroj a jak jede?
ThOOmi: na středovém složení přece, pod pravou misku, aby byla řetězová linka ok a šel setřídit přesmykač… vyndal sem je všechny a chodí přesně na celou kazetu.
Díky, ješte trochu zapasim s řetězovou linkou, ale už jen ubrat podložky ;-)