Grade

Přidat foto

GT Grade Sport… Hlavní roli hrála barva. Další gravel jsem nepotřeboval, Ronin XC mě pořád baví a jeho aktuální podoba mi vyhovuje ve všech směrech, spíše jsem uvažoval nad nějakým MTB na zimu. Věděl jsem, že chci zase znovu GT a Zaskar se jevil jako ideální volba. Tak dlouho jsem Zaskar vybíral, až jsem zabrousil na kukačku omrknout, kam se GT dopracovalo s modelovou řadou Grade.

Když jsem poprvé uviděl hliníkový Sport v zelené barvě se základním osazením za cenu, která se mi jevila jako neodolatelná, bylo hotovo. Ze Zaskaru se stal Grade – miluji tento odstín zelené, tak nebylo těžké si vysvětlit, že Grade bude určitě lepší než Zaskar. Ve výsledku to tak je, kde jezdím s Roninem, jezdil bych i se Zaskarem. A kde bych jezdil se Zaskarem, jezdil bych i s Gradem. Žádné náročné traily, kde bych alespoň nějak smysluplně MTB využil, kolem sebe nemám, na výlety alespoň na Klínovec nemám v sezóně čas, takže kolo, které umí jet normálně po asfaltu a zvládne i něco v lese, je pro mě značka ideál.

Během čekání na krabici s Gradem jsem přemýšlel, jak to uchopit. Nechat ho tak, jak je, a jezdit, nebo kromě rámu vyměnit kompletně všechno a poslat to vlastnostmi úplně jinam? Zůstalo to někde na půl cesty. Po první jízdě mi bylo jasné, že výplety půjdou jiné, stejně tak pneumatiky. Vážím cca 115 kg a šířka 38 prostě není pro mě. Obzvláště po tom, co jsem zhýčkaný z širokých plášťů Ronina, které mají skutečnou šířku na ráfku skoro 51 mm. Rychlostní rekordy netrhám, jezdím čistě pro zábavu, a když mohu jet lesem bez většího omezování, je to přesně to, co mě baví. Silnicím se snažím co nejvíce vyhýbat kvůli provozu. Výplety od DT Swiss a Tufo Swampero o šířce 44 mm jsou pro mé potřeby a větší rozlišení jízdy od Ronina ideálním kompromisem mezi pohodlím, rychlostí a odolností. Rám pojme v rozměru 700c šířku pláště až 50 mm, pořád tedy případně je co nového zkoušet.

Microshift, u kterého jsem si byl jistý, že ho vyměním kvůli přechodu na plnou hydrauliku, si mě získal tím, jak překvapivě dobře funguje. Jasně, GRX na Roninu funguje lépe, jemněji. Pocit z pák je u GRX také mnohem lepší, ale že by na tom byl Microshift tak, že bych ho nesnesl, to ani náhodou. Brzdy si mě nezískaly, to jsem čekal. Nahradil jsem je semihydraulickými TRP, které jsem si chtěl vždy v minulosti zkusit, ale nebyla příležitost. Teď na kole jsou a fungujeme. Předek boží, zadek má trochu delší chod, ale chodí obstojně – to se ještě bude řešit.

Řídítka od Ritchey, ty jsem už v minulosti měl, omotávky od Cycology to samé, sedlovka Ritchey a sedlo od Authoru – vše na jistotu. Sedlo jsem nechtěl riskovat, Author Guru X1 mám odzkoušené z Roninu, bylo ve standardní výbavě a nemohu na něj říci křivé slovo. Je pohodlné, maximálně mi vyhovuje a po letech na Roninu pořád vypadá jako nové, tohle se v Authoru prostě povedlo.

Všechny úpravy měly jediný cíl. Posunout o nějaký kus schopnosti kola jako celku a vtisknout mu stran estetiky to, co se mým očím líbí. Hmotnostně jsem určitě něco málo oproti standardu ubral, ale nebyl to cíl, největší prostor k redukci hmotnosti vidím primárně u sebe… :-)

Do budoucna už mám v plánu jen jezdit, a čas ukáže, jestli někdy přece jen neskončím u plné hydrauliky. Třeba Microshift překvapí a plně hydraulickou sadu se stejným rozsahem představí. Nebránil bych se mu.

(vloženo 25.1.25)

s4r s4r
Ohodnoť bajk: (4.3  / 22 hlasujících)
Značka GT
Model Grade Sport
Modelový rok 2024
Velikost 58
Rám Hliník
Vidlice Grade Carbon Fork, 1.5 Tapered Carbon Steerer
Hlavové složení FSA No.42 ACB
Kliky ProWheel Charm, 40T
Středové složení BSA, Square Taper
Měnič MicroShift Advent X with Clutch
Řazení MicroShift Dual Control Advent X, 10-speed
Kazeta MicroShift CS-G104, 11-48T
Řetěz KMC X10, 10-speed
Náboj přední DT Swiss DT350
Náboj zadní DT Swiss DT 350
Brzda přední TRP HY/RD, Max1 Evo 160 mm
Brzda zadní TRP HY/RD, Max1 Evo 160 mm
Ráfek přední DT Swiss GR 1600
Ráfek zadní DT Swiss GR 1600
Řídítka Ritchey Venturemax V2, 460 mm
Představec GT 3D Forged SL Alloy, 31.8
Sedlovka Ritchey Comp (ještě je v krabici)
Sedlo Author Guru X1
Pláště Tufo Swampero HD 44 mm

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
s4r
s4r

dnes 20:09

Díky všem za reakce.

couffy: uznávám, omotávka je trochu výstřední, ale tmavá část nese grafiku s cyklo tématikou a světlá mi evokuje tradiční české kroje. Obojí mám rád… :-)

Vicktorioo: mně dává, barva hrála u tohoto kola prim, karbonové Grady se mi, bohužel, barevně nelíbí, vyjma ročníku 2020, kdy se zelený karbon dělal, ale prostupnost plášťů jen 42 mm mi nestačí. Abych nevypadal s tou barvou jako ženská…nenajedu za rok moc, od jara primárně sedím na motorkách, karbonové cokoliv je pro mě trochu zbytečnost. Abych to kolo dostal do stavu, se kterým budu spokojený, je to investice v součtu za cca 90k+, to mi nedává smysl. Už to, co vidíš na fotkách, nedává ekonomicky vůbec žádný smysl…hliník skoro za 50…ale jede se mi na něm super, a když zrovna nejedu, mohu na něm oči nechat. Skutečně nepotřebuji víc.

Aduldinho: díky, že jsi mým myšlenkovým pochodům věnoval svůj čas.

Tatut: s rozevlátým chuligánem jsi to docela trefil, tak nějak o něm smýšlím, když se na něj koukám… :-)

nomecz: pochlub se fotkou, rád se na Tvůj výtvor podívám. Ať dělá radost dál a děkuji.

Reagovat
nomecz
nomecz

dnes 19:26

@Victorioo – ale dava, je to jesen z nejpohodlnejsich AL ramu na trhu, treba o dost pohodlnejsu nez karbonovej Grizl … ale ano kartonov je jeste o kousek dal

Jinak za me za 5, taky sem pred nedavnam neco takoveho poskladal a jsem moc spokojenej

Reagovat
Tatut
Tatut

dnes 12:49

To je takový rozevlátý chuligán :) osmotická tam moc nepasuje..

Reagovat
Aduldinho
Aduldinho

dnes 10:33

Krásný štěrkolet, nechť dělá radost! Dávám pět nejen za příběh! ;-)

Reagovat
Vicktorioo
Vicktorioo

25.1.25 23:35

Grade v hlíně nedává smysl…ale budiž…

Reagovat
couffy
couffy

25.1.25 18:45

Máš to za 5,ale ta omotávka vypadá jako by ti zbyly doma kousky a chtěl je použít.Ať slouží

Reagovat

Další galerie z kategorie

přez les 3
s4r 6
Dr.KQVARTZ 5
MaJez 1
Jirra97 1
Luk029 6