Trek Procaliber 9.6, 2017, Matte Roarange

Přidat foto

Na kolo se vracím po mnoha letech, kdy nebyl na nic čas. Bydlíme na Praze-východ, Ladův kraj plný krásných lesních cest, ideální relax na kole… Hledal jsem bike, který mně vydrží delší dobu, nakonec po pár testovacích jízdách šel můj rozpočet na 2,5 násobek původně zamýšlené investice… :( Můj mentální investiční strop ale zůstal na 50k, podzimním výprodejovým akcím jsem se vůbec nebránil, naopak. :) A když jsem si vyzkoušel karbon, už nešlo jinak… :) K tomu jsem měl požadavky na slušnou vidlici, REBU ideálně, a alespoň deorko…

Do finálního výběru se dostal letošní Trek Procaliber 9.6 a Ghost Lector 3, v přímém srovnání s jinými značkami vždy zvítězil Trek a Ghost mu zdatně sekundoval, ve výbavě jej i převyšoval (zajímavá alternativa byla i Canyon Exceed CF SL 6.9, ale neměl jsem to kde zkusit a ani velikosti už dostupné také nebyly, takže tato varianta se vyřešila sama). Nakonec tedy rozhodl rám s isospeedem, toto řešení si mě v dané kategorii prostě získalo, ale rozhodování to bylo těžké (jo a díky všem za názory v diskuzi :) ).

Oproti standardní výbavě jsem (i díky vstřícnosti dodavatele) povýšil brzdy s vizí, že budu-li potřebovat upgradovat osazení, udělám to časem, jak budu likvidovat aktuální materiál (čímž si případně opodstatním i další investice :) ). Rám jsem po přímém vyzkoušení velikostí zvolil 18,5". A byla to dobrá volba, jsem výškově na rozmezí mezi 18,5–19,5, ale 29tkové kolo je pro mě nové a 18,5ka je pro mě ovladatelnější a hravější, než byl větší bráška…

Mám najetých prvních pár desítek km převážně v terénu a bike si mě prostě získal. Nemám nic, co bych mu aktuálně vytkl. Ježíšek ještě musí přinést nějaké SPDčka a tretry, jediné pedály tam jsou úplně základní za pár korun (chtěl jsem si dát pár km abych se rozhodl, jestli jít do nášlapů).

A zbytek uvidím, čas ukáže, jestli vůbec dokáži využít tento nástroj… :)

(vloženo 1.10.17)

Budvar
Ohodnoť bajk: (4.6  / 56 hlasujících)
Značka Trek
Model Procaliber 9.6
Modelový rok 2017
Velikost 18,5"
Hmotnost 12
Rám Karbon OCLV Mountain Carbon, IsoSpeed, kónická hlavová trubka E2, vnitřní vedení kabeláže v přesmykači a přehazovačce, uchycení brzdy Post Mount, PF92, Boost148, geometrie G2
Vidlice RockShox Reba RL, vzduchové odpružení Solo Air, tlumení Motion Control, zamykání na dálkové ovládání, kónický sloupek E2, Boost110, geometrie G2 s offsetem 51 mm, zdvih 100 mm
Hlavové složení Integrované středové ložisko, zapouzdřené, horní 1-1/8", spodní 1,5"
Kliky Race Face Ride, 36/22
Středové složení PF92
Přesmykač Shimano Deore
Měnič Shimano Deore XT, Shadow Plus
Řazení Shimano Deore, 10 rychlostí
Kazeta Shimano HG50, 11-36
Řetěz KMC X10
Náboj přední Zapouzdřená ložiska Bontrager, slitinová osa, zámek Center Lock, Boost110
Náboj zadní Zapouzdřené ložisko Bontrager, zamykání Center Lock, zadní Boost148
Brzda přední Shimano SLX
Brzda zadní Shimano SLX
Brzdové páky Shimano SLX
Ráfek přední Bontrager Mustang Elite
Ráfek zadní Bontrager Mustang Elite
Řídítka Slitina Bontrager, 31,8 mm, prohnutí 5 mm
Představec Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 stupňů
Sedlovka Slitina Bontrager, hlava s 2 šrouby, 31,6 mm, offset 8 mm
Sedlo Bontrager Evoke 2, lyžiny Chromoly
Pláště Bontrager XR1 Expert, 29x2,20"

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
BumBoomBum
BumBoomBum

22.1.18 19:54

Můžu se zeptat na Výšku majítele Procalibru ? dostalo se mi tohle kolo do ruk ve velikosti 17,5 a musím říct že mi docela sedlo i když mam podle Treku o 25cm víc než na co je kolo stavěné :D

Reagovat
DaD
DaD

31.10.17 11:25

jecnak: Tak si určitě zkontroluj ty ložiska v Isospeedu. Já je musel měnit měsíc po koupi a znám i další dva případy, kdy se ložiska přidřela a rám lupal. To by tak nějak nevadilo, ale když se úplně zadřou, tak se pak protáčí v rámu. Není tam moc masa okolo a může to rám dost poškodit. Ty ložiska, co tam dává výrobce, jsou totiž skoro suchá a stačí málo a je po nich. Nejlepší je, je jako nová, docpat vazelínou a pak to vydrží.

Reagovat
jecnak
jecnak

31.10.17 10:43

IsoSpeed mám na CX Boone od lonska a má nalítáno podle Stravy 18310km. Zcela bez údržby a problémů.

Reagovat
Budvar
Budvar

2.10.17 23:13

Jen 2 připomínky k některým komentářům (zajímavé pro nováčka si po nocích občas pár takových diskuzí pročíst :) ):

  1. cena – ceníková cena Proceliberu byla (je) skutečně 54.990, nicméně v podzimních slevách (pro Trek snad běžné výprodeje, jinak by asi Trek ani nebyl v mém hledáčku) se dá pořídit se slevou cca 17%, takže i s lehkým upgradem brzd jsem byl pod 48tis… Tím se možná trochu vylepšuje ten „mizerný“ poměr cena / výkon na který jsem se ostatně taky tak nějak díval. BTW Ghost poslal Lectora z ceníkových 62tis na 50tis. Tím se oba biky stávají alespoň trochu dostupnější, přeci jen cca 10tis už je celkem zajímavá částka, zvlášť když člověk vidí, že srovnatelné řady roku 2018 jsou/budou posazený o pár tis Kč výš a výbava jde sem tam o kapku níž, letos u obou výrobců na úkor vidlice (i když řazení bude zase o trochu modernější)… To jsem dostal hned motivaci koupit bike hned :) A doteď vlastně moc nechápu, že jsem zainvestoval takovou sumu :)
  2. hmotnost – mnou udávaných 12kg je odečteno z osobní váhy (lepší vážení nemám), nicméně podle dostupných info z webu není mezi Lectorem a Procalibrem i přes XT výbavu Lectora hmotnostní rozdíl větší než cca 400g (někde naměřili méně, např. na bike24.com uvádí u Lectora: approx. 11,80 Kilogram (manufacturer information for frame size M) – Trek uvádí: 17,5"– 11,69 kg). Upřímně řečeno, obě kola mně připadají lehká jako pírka, toto jsem v rozhodování prakticky nebral v potaz a zatím si nemyslím, že v následujícím roku či dvou budu řešit, jestli to váží o půl kila víc nebo méně (nicméně jestli se stanu jednou tzv. honičem gramů, tak mám u Treka asi slušný potenciál :) )

Ne vážně závěrem, nemyslím si, že v této cenové kategorii se dá koupit špatný bike (alespoň co jsem si zkusil, pro mé účely, apod… do profíků se necpu :) ), je to podle mně spíš o osobních preferencích a sympatiích. Je ale zajímavé přímé srovnání, když člověk v jeden den přeleze z jednoho stroje na druhý. Touto selekcí jsem se dostal k Treku a prozatím první stovka kilometrů mě naplňuje nadšením (pokud zrovna nehledám plíce a nepokouší se o mě infarkt :) ). Ale kdyby mně kolega v práci nenavedl asi před měsícem na stránky Treku s tím, že to každou chvílí půjde jako každý rok dolů, měl jsem teď v garáži Lectora a troufnu si tvrdit, že bych oplýval stejným nadšením :)

Jo a díky taky za ty pozitivní reakce :)

Reagovat
Fran7
Fran7

2.10.17 17:47

Mám stejně barevného Superflye 7, s podobnou výbavou, ale ALU, takže nemůžu dát jinak než 5*****, ISOSpeed závidím.

Reagovat
DaD
DaD

2.10.17 13:58

Vždyť je to v této kategorii plus-mínus autobus všechno velmi podobné. Tady je skvělý karbonový rám s Isospeedem a parádní geo, boost osy a velmi dobrá vidle. Cena 55.000,– je snad poplatná jen chvilku po uvedení na trh. Pak už se dávají všude slevy. Já si naopak myslím, že Trek na to jde vcelku dobře a cenová politika se mi zamlouvá. Z velkých hráčů na trhu je jeden z těch levnějších, když nepočítám Project One a jejich top modely.

Reagovat
Luk029
Luk029

2.10.17 13:28

za mě paráda. prostě Trek. ;-)

Reagovat
roman II

2.10.17 13:23

za ty prachy bídná výbava která se hodně projevila na hmotnosti, zlatej lector:-)

Reagovat
embi
embi

2.10.17 13:05

Protoze za 55 tisic dostanes lowend brzdy a budgetovej pohon

Reagovat
DaD
DaD

2.10.17 09:54

embi: Proč si myslíš, že je poměr cena/výkon horší?

Reagovat
embi
embi

1.10.17 22:12

Bláta jsem tomu v Odrách docela naložil a IsoSpeed se s tím popasoval v pohodě. Střed už hůře. Je to fajn kolo, ale poměr cena/výkon je horší.

Reagovat
DaD
DaD

1.10.17 20:07

Výborně, za 5*

Reagovat
Lachtis
Lachtis

1.10.17 17:01

Parádní bike, skvělá volba. Za 5*

Reagovat
kapo22
kapo22

1.10.17 12:43

Pěkný bike :) Jenom bych se bál páčky k vidlici, že jí při prvním pádu ulomím. Já to mám nalevo dole (místo přesmyku) ale asi by to v případě přesmyku nebylo moc ergonomické, takže to asi jinak nejde.

Reagovat
waters
waters

1.10.17 12:06

zajímalo by mě jak ten isofix reaguje na bláto, vodu a následné čištění..

Reagovat
Strakááč
Strakááč

1.10.17 10:42

moc pěknej bajk a ten profil kola vyplněnej do detailu, má taky něco do sebe :)) 5*

už za to jméno bych ti dal 5* ,protože tě piju… :))

Reagovat
drhor
drhor

1.10.17 10:24

Nebo po 3.600 km ? :-)

Reagovat
MrtweyUbrus
MrtweyUbrus

1.10.17 09:31

@lunochod: Po 36000 pořád drží, takže asi tak…

http://www.bike-magazin.de/…/a37277.html

Reagovat
lunochod
lunochod

1.10.17 09:01

Po jaký době se ten isospeed vymele? :-)

Reagovat
petyn
petyn

1.10.17 08:59

Můj budouci adept za 5

Reagovat
MartinM
MartinM

1.10.17 08:55

Dobrá volba :)

Reagovat
Jaarque
Jaarque

1.10.17 08:45

Super, paradni na zavody i na pohodove jezdeni. S velikosti jsi, myslim, udelal moc dobre. Mam hlinikoveho superflye, dost podobne kolo, a hned na zacatku jsem udelal malou upravu – vymenil jsem maly prevodnik za 26 zubu. Bydlim taky na Praze-vychod a vetsinu casu je to tu na velkou placku, kdyz jsem najel do nejakeho zvlneneho terenu a shodil na malou, tak mi to prislo jako hrozny skok. Ale to je takove dost individualni. Kolo za pet hvezd :)

Reagovat
Mereck
Mereck

1.10.17 08:37

Taky tomu fandím. Za 5. Ten IsoSpeed by mě zajímal, to může být fajn pochyst.

Reagovat
michomin
michomin

1.10.17 07:28

Líbí. Oranžová s černou je má oblíbená kombinace barev.

Reagovat

Další galerie z kategorie

paulart23 14
krus 6
Jurgennn 7
JakubTr. 4
JakubTr. 4
Atrey17 12