Na kolo se vracím po mnoha letech, kdy nebyl na nic čas. Bydlíme na Praze-východ, Ladův kraj plný krásných lesních cest, ideální relax na kole… Hledal jsem bike, který mně vydrží delší dobu, nakonec po pár testovacích jízdách šel můj rozpočet na 2,5 násobek původně zamýšlené investice… :( Můj mentální investiční strop ale zůstal na 50k, podzimním výprodejovým akcím jsem se vůbec nebránil, naopak. :) A když jsem si vyzkoušel karbon, už nešlo jinak… :) K tomu jsem měl požadavky na slušnou vidlici, REBU ideálně, a alespoň deorko…
Do finálního výběru se dostal letošní Trek Procaliber 9.6 a Ghost Lector 3, v přímém srovnání s jinými značkami vždy zvítězil Trek a Ghost mu zdatně sekundoval, ve výbavě jej i převyšoval (zajímavá alternativa byla i Canyon Exceed CF SL 6.9, ale neměl jsem to kde zkusit a ani velikosti už dostupné také nebyly, takže tato varianta se vyřešila sama). Nakonec tedy rozhodl rám s isospeedem, toto řešení si mě v dané kategorii prostě získalo, ale rozhodování to bylo těžké (jo a díky všem za názory v diskuzi :) ).
Oproti standardní výbavě jsem (i díky vstřícnosti dodavatele) povýšil brzdy s vizí, že budu-li potřebovat upgradovat osazení, udělám to časem, jak budu likvidovat aktuální materiál (čímž si případně opodstatním i další investice :) ). Rám jsem po přímém vyzkoušení velikostí zvolil 18,5". A byla to dobrá volba, jsem výškově na rozmezí mezi 18,5–19,5, ale 29tkové kolo je pro mě nové a 18,5ka je pro mě ovladatelnější a hravější, než byl větší bráška…
Mám najetých prvních pár desítek km převážně v terénu a bike si mě prostě získal. Nemám nic, co bych mu aktuálně vytkl. Ježíšek ještě musí přinést nějaké SPDčka a tretry, jediné pedály tam jsou úplně základní za pár korun (chtěl jsem si dát pár km abych se rozhodl, jestli jít do nášlapů).
A zbytek uvidím, čas ukáže, jestli vůbec dokáži využít tento nástroj… :)
(vloženo 1.10.17)
Značka | Trek |
Model | Procaliber 9.6 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 18,5" |
Hmotnost | 12 |
Rám | Karbon OCLV Mountain Carbon, IsoSpeed, kónická hlavová trubka E2, vnitřní vedení kabeláže v přesmykači a přehazovačce, uchycení brzdy Post Mount, PF92, Boost148, geometrie G2 |
Vidlice | RockShox Reba RL, vzduchové odpružení Solo Air, tlumení Motion Control, zamykání na dálkové ovládání, kónický sloupek E2, Boost110, geometrie G2 s offsetem 51 mm, zdvih 100 mm |
Hlavové složení | Integrované středové ložisko, zapouzdřené, horní 1-1/8", spodní 1,5" |
Kliky | Race Face Ride, 36/22 |
Středové složení | PF92 |
Přesmykač | Shimano Deore |
Měnič | Shimano Deore XT, Shadow Plus |
Řazení | Shimano Deore, 10 rychlostí |
Kazeta | Shimano HG50, 11-36 |
Řetěz | KMC X10 |
Náboj přední | Zapouzdřená ložiska Bontrager, slitinová osa, zámek Center Lock, Boost110 |
Náboj zadní | Zapouzdřené ložisko Bontrager, zamykání Center Lock, zadní Boost148 |
Brzda přední | Shimano SLX |
Brzda zadní | Shimano SLX |
Brzdové páky | Shimano SLX |
Ráfek přední | Bontrager Mustang Elite |
Ráfek zadní | Bontrager Mustang Elite |
Řídítka | Slitina Bontrager, 31,8 mm, prohnutí 5 mm |
Představec | Bontrager Elite, 31,8 mm, 7 stupňů |
Sedlovka | Slitina Bontrager, hlava s 2 šrouby, 31,6 mm, offset 8 mm |
Sedlo | Bontrager Evoke 2, lyžiny Chromoly |
Pláště | Bontrager XR1 Expert, 29x2,20" |
Můžu se zeptat na Výšku majítele Procalibru ? dostalo se mi tohle kolo do ruk ve velikosti 17,5 a musím říct že mi docela sedlo i když mam podle Treku o 25cm víc než na co je kolo stavěné :D
jecnak: Tak si určitě zkontroluj ty ložiska v Isospeedu. Já je musel měnit měsíc po koupi a znám i další dva případy, kdy se ložiska přidřela a rám lupal. To by tak nějak nevadilo, ale když se úplně zadřou, tak se pak protáčí v rámu. Není tam moc masa okolo a může to rám dost poškodit. Ty ložiska, co tam dává výrobce, jsou totiž skoro suchá a stačí málo a je po nich. Nejlepší je, je jako nová, docpat vazelínou a pak to vydrží.
IsoSpeed mám na CX Boone od lonska a má nalítáno podle Stravy 18310km. Zcela bez údržby a problémů.
Jen 2 připomínky k některým komentářům (zajímavé pro nováčka si po nocích občas pár takových diskuzí pročíst :) ):
Ne vážně závěrem, nemyslím si, že v této cenové kategorii se dá koupit špatný bike (alespoň co jsem si zkusil, pro mé účely, apod… do profíků se necpu :) ), je to podle mně spíš o osobních preferencích a sympatiích. Je ale zajímavé přímé srovnání, když člověk v jeden den přeleze z jednoho stroje na druhý. Touto selekcí jsem se dostal k Treku a prozatím první stovka kilometrů mě naplňuje nadšením (pokud zrovna nehledám plíce a nepokouší se o mě infarkt :) ). Ale kdyby mně kolega v práci nenavedl asi před měsícem na stránky Treku s tím, že to každou chvílí půjde jako každý rok dolů, měl jsem teď v garáži Lectora a troufnu si tvrdit, že bych oplýval stejným nadšením :)
Jo a díky taky za ty pozitivní reakce :)
Mám stejně barevného Superflye 7, s podobnou výbavou, ale ALU, takže nemůžu dát jinak než 5*****, ISOSpeed závidím.
Vždyť je to v této kategorii plus-mínus autobus všechno velmi podobné. Tady je skvělý karbonový rám s Isospeedem a parádní geo, boost osy a velmi dobrá vidle. Cena 55.000,– je snad poplatná jen chvilku po uvedení na trh. Pak už se dávají všude slevy. Já si naopak myslím, že Trek na to jde vcelku dobře a cenová politika se mi zamlouvá. Z velkých hráčů na trhu je jeden z těch levnějších, když nepočítám Project One a jejich top modely.
2.10.17 13:23
za ty prachy bídná výbava která se hodně projevila na hmotnosti, zlatej lector:-)
Bláta jsem tomu v Odrách docela naložil a IsoSpeed se s tím popasoval v pohodě. Střed už hůře. Je to fajn kolo, ale poměr cena/výkon je horší.
Pěkný bike :) Jenom bych se bál páčky k vidlici, že jí při prvním pádu ulomím. Já to mám nalevo dole (místo přesmyku) ale asi by to v případě přesmyku nebylo moc ergonomické, takže to asi jinak nejde.
zajímalo by mě jak ten isofix reaguje na bláto, vodu a následné čištění..
moc pěknej bajk a ten profil kola vyplněnej do detailu, má taky něco do sebe :)) 5*
už za to jméno bych ti dal 5* ,protože tě piju… :))
@lunochod: Po 36000 pořád drží, takže asi tak…
Super, paradni na zavody i na pohodove jezdeni. S velikosti jsi, myslim, udelal moc dobre. Mam hlinikoveho superflye, dost podobne kolo, a hned na zacatku jsem udelal malou upravu – vymenil jsem maly prevodnik za 26 zubu. Bydlim taky na Praze-vychod a vetsinu casu je to tu na velkou placku, kdyz jsem najel do nejakeho zvlneneho terenu a shodil na malou, tak mi to prislo jako hrozny skok. Ale to je takove dost individualni. Kolo za pet hvezd :)
Taky tomu fandím. Za 5. Ten IsoSpeed by mě zajímal, to může být fajn pochyst.