Testovací setup
Treky tu všichni nesnáší, tak snad ani nemá cenu cokoliv psát :)
Kolo vzniklo z prostého důvodu, Julča ze svého MTB chtěla dělat treka, což se mi moc nelíbilo, protože tomu není tak dávno, co jsem ze svého MTB dělal silniční speciál. Poučen ze svých nezdarů jsem se rozhodl jí postavit jiný kolo, který by bylo určeno na silniční a cyklostezkový provoz.
Plán byl snadný, postavit jí pelášidlo, co by si mohlo podat ruce s mou CX a komfortnější (vzpřímenější) posed. Takže původně to mělo být postaveno na silničních komponentech, zbyla mi nějaká ultegra.. .ale pak zavládl rozum a užil jsem komponenty z MTB (někdy mám i světlé chvilky). Takže řazení, smyk byl, házka se sehnala… A co rám?
Julí co chceš za rám, já bych chtěla v barvě capucino, s koženou sedačkou a košíkem ...... a tenhle? „Ne je moc strakatý“ Tenhle? „ne, je moc bílý“… Nakonec to vyhrál Ghost se svou černou obludou.
Po převzetí rámu, bylo jasný, že cíl 10 kg je docela hezký sen, ale němečtí kolegové na hmotnost asi moc nekoukají, no co… Koupíl jsem čínský carbon, titan šroubky (kde jinde ušetřit 1g za 100kč), Force carbon vidli, která je kratší o 5 cm než co tam má být (Díky Scalare, taky tě miluji, sladká nevědomost :) )… A pak začala těžítková mánie. Pláště cevlar 35×700 se změnili za „v akční ceně“ 550g těžký 42×700 s reflexním proužkem, gumové ergogripy který se za svých 180g fakt nestydí, kryt řetězu, 490g těžký sedlo… a já se svou láskou v kónusech? No taky jsem si tam pár gramů přihodil :(
Barevně jsem se snažil docílit bojového zbarvení týmu JPS Lotus, bohužel co zlatá, to jiný odstín :( ale ve výsledku to zas tak hrozný není, teda alespoň dle pochlebovačů v okolí :)
A co kolo? Překvapilo mě jak je živý, má strašnou chuť zatáčet a docela slušně se na něm drží vysoká rychlost, MTB 26" zpřevodování na to kolo padne jak prdel na hrnec a moc si nedokážu představit tam rvát 48z převodník.
Nevýhoda je snížená světlá výška vinou špatné vidlice, takže na trase co jezdím na CX, jsem si orval svoje pedály :(
A jo, s kolem jsem spokojen, Julča zvedla průměrnou rychlost našich „vyjížděk“ a po prvních 20km jsem dostal sodu, proč jedu tak pomalu :) Dokonce už se tolik nebojí kopců a pochvaluje si posed paní Radové.
Takže za sebe jsem spokojen, protože majitelka je spokojena.
A popravdě, dnes bych ho postavil asi stejně, možná DT ráfky, ale ve výsledku, vše má svůj učel, ačkoliv jsem při montáži skřípal zubama.. :)
(vloženo 2.10.17)
Značka | Ghost |
Model | TR5700 |
Modelový rok | 2014 |
Velikost | 19 |
Hmotnost | 10,65Kg |
Rám | Al. |
Vidlice | Force Trek Carbon černej matt |
Hlavové složení | Semi-integrovaný 1 1/8 |
Kliky | Shimano XT FC-M770 175mm |
Středové složení | BB70 |
Přesmykač | Shimano XT FD-M760 vyměněno za XTR FD-M970 |
Měnič | Shimano XT RD-M760 vyměněno za XTR RD-960 |
Řazení | Shimano XT ST-M760 Vyměněno za XTR ST-960 |
Převodník | 44 - 32 - 22 |
Kazeta | Sram PG-970 11-32 |
Řetěz | YBN S9 CR |
Náboj přední | Shimano XT HB-T780 32d |
Náboj zadní | Shimano XT FH-T780 32d |
Brzda přední | Shimano XT BR-T780 |
Brzda zadní | Shimano XT BR-T780 |
Ráfek přední | REMERX Galactic 622x19 32 d, vyměněno za DT R460 |
Ráfek zadní | REMERX Galactic 622x19 32 d, vyměněno za DT R460 |
Dráty | DT 2mm, vyměněno za DT Revo 2-1,5-2mm |
Pedály | Wellgo M-111 výměna za Shimano PD-M8020 |
Řídítka | Čína Carbon 31,8 x 700mm zkráceno na 640mm, vyměněno za Renthal Fatbar Lite V2 760 mm |
Představec | Al 60mm 40° 1 1/8 - 31,8mm |
Sedlovka | Čína Carbon 27,2 - 400 mm offset 25mm |
Sedlo | Author ASL Comforter |
Pláště | Continental Speed Ride 42x700 |
To kolo je boží !!! :-) Při studování fotek mi to neustále dělalo na hubě rohlík. Klobouk dolů !
Dobrá práce, palec žes nešel cestou 29er, kotouče a těžká vidle, barevně sladěno do detailů, povedlo..
Supr, popis udělal radost, ať to Julče lítá :-)
Libor Aim – nemusí, zruší se podložky pod představcem, vymění se představec… ale když je tak spokojená. Na jízdu po lese a pump track, má MTB. Silničku nechce (zatím), takže proč jí nevyhovět. Ostatně chci aby na tom jezdila a né aby mumlala něco o košících, vzpřímeném posedu a další miliardě výmluv proč něco nejde, takhle mlčí a šlape.
Kdyby bylo po mém, tak jí na to hodím 35mm pláště, zruším komín, nahodím SLR sedlo a ESI gripy, vyhodím kryt řetězu a zvonek.. vešel bych se pod 10 kg, jezdila by pak na tom?
Libores – koukal jsem na ně, pak jsem vyměkl :)
Dazz, midlander, kapo22 – díky :)
3.10.17 08:39
Moc pěkný…moc MOC pěkný a být ženská a dostat takový kolo, tak jsem naprosto nadšený :-D
jmostkova, hovado_cz, vit.sklenar – Díky, jedná se o kombinaci Julčiných přání a mého výběru :)) Docela mě překvapilo jak to dopadlo :)
t29 – Testovací setup byla pohroma, po prvním km jsem seskočil z kola a kontroloval záplety, protože to kolo pocitově zatáčelo i zadním kolem a bylo dost citlivý:) Naštěstí posed pro Julču to kolo uklidnilo, ale i tak se do zatáček těší jak lvíče na míček :) Julča sama říkala že na tom musí jezdit jak na motorce a víc to klopit do zatáček, ale že je to zábava :)
A pedály, alespoň se naučí jezdit přes překažky a do zatáček s pedálama jak má :)
Testovací setup pobavil :) Je to hezky vybarvené, a votode. Snížená světlá výška by na holčičí ježdění měla být v pohodě – aspoň líp dosáhne nohou na zem. Zároveň ti kratší vidle taky zvedla hlavový úhel a zkrátila geometrii, takže ano, očekával bych to živé až nervózní. Kola bych ale upletl na průmyslech, protože na konusy mám levé ruce :)
Krásný to má(š). Ta černo-zlatá kombinace je sexy.