Můj letošní upgrade, kdy jsem koupil ramovou sadu a osadil komponenty a kola co jsem měl na GT Grade. Grade jsem měl hodně vylepšeny a predelany z gravelu na čistou silnici, tak výměna rámu byla celkem logicky krok.
Ultimate jsem sestavil na konci dubna a už mám najeto s nim něco přes 3k. Přišel jsem o 2 měsíce ježdění, jinak by to bylo o dost více.
S kolem jsem spokojen, byla to rozumná volba jít do ramove sady za 42k včetně integrovaného kokpitu, sedlovky a vidlice. Další věc je ze jsem si nechal zdarma vyměnit H36 aero kokpit z délky 100mm na 120mm. Originálně dodána řiditka pro velikost M byla moc krátká, dobře ze to Canyon umožňuje vyměnit!
S kolem se v podstatě ještě stále zzivam, postupně jsem odebírat podložky pod predstavec a je znát ze nižší poloha trupu i ovlivňuje slapani, není to už taková sranda jezdit závodní geometrii se slamnutymi řiditky. Podařilo se mi díky běhání trochu posílit trup a je to hned znát v jistějším posedu a méně unavenych zad.
Jediné co mě lehce mrzí je trochu menší tuhost, respektive pocit ze kolo nejede lépe kupředu při slapani ze stoje atd. Ale to už je pravděpodobně spíše záležitost a schopnost tuzsich aero biku. Měl jsem možnost zkusit Bianchi Oltre XR4 a ta byla z tohoto hlediska super.
No co se budoucích úprav kola tyče tak bych rad pořídil nové Ultegra radicky i s trmeny, měly by umožnit lepší nastavení chodu brzdové paky a hlavně budou mít menší riziko škrtání kotouču o destičky a nakonec taky cca 150g dolu :)
A ještě bych si nechal seriznout krk vidilice, aby to vypadalo více Pro :)
(vloženo 14.10.17)
Značka | Canyon |
Model | Ultimate CF SL |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | M |
Hmotnost | cca 7,6 |
Rám | Ramova sada Ultimate CF SL mechanical |
Kliky | Dura Ace FC-9000 172,5mm + Stages |
Středové složení | Dura Ace Presfit |
Přesmykač | Dura Ace FD-9000 |
Řazení | ST-RS685 |
Převodník | 50-34 nebo 53-39 na obrazku |
Kazeta | Ultegra CS-6800 11-28 |
Řetěz | HG-CN701 |
Náboj přední | DT Swiss 370s SP centerlock, 12/100 pevná osa |
Náboj zadní | DT Swiss 350s SP 11s centerlock, 12/142 pevná osa |
Brzda přední | BR-RS505, kotouč Sram Centerline 6der 160mm, redukce na 6der |
Brzda zadní | BR-RS505, kotouč Sram Centerline 6der 140mm, redukce na 6der |
Ráfek přední | Lightbicycles U35mm |
Ráfek zadní | Lightbicycles U45mm |
Dráty | Sapim CX-Ray |
Pedály | Ultegra PD-6800 |
Řídítka | Integrovaný kokpit H36 120mm/420mm |
Sedlo | Fabric Scoop Flat Pro |
Pláště | Schwalbe Pro One Evolution Tubeless 28mm |
Chtěl jsem aby mi delší řidítka poslali rovnou s polu s rámovou sadou, ale to nebylo možné. Správný postup je, že si z Canyonu koupíš kolo, nebo rámovou sadu a následně napíšeš na českou podporu. Klidně na ten jejich chat a řekneš jim, že bys chtěl jiná řidítka. Tam pak budeš asi mít variantu, že jim pošleš celé kolo a oni ti je přehodí a pošlou zpět, nebo jako v mém případě ti pošlou řidítka a sám si je přehodíš a původní pošleš zpět (poštu platí oni).
Máš na to ale omezenou dobu, to se kdyžtak zeptej. Počítal bych s 30 dny (jako lhůta na vrácení peněz). Pokavad ti rozhodování jaká řidítka budeš chtít potrvá třeba 3 měsíce, už výměna nepůjde.
Jinák já chtěl původně když jsem řešil geometrii a fit před nákupem 110 mm řidítka, ale nakonec jsem vzal 120 mm. Překvapilo mě jaký vliv má přechod z 460 mm širokých řidítek na 420 mm, díky tomu můžu mít delší posed. Jsem tedy rád, že jsem kolo s původními řidítky mohl otestovat, bylo to na mě hrozně krátky, šel jsem tedy do 120 mm..
Parádní kolo :-) Jak se ti povedlo, že ti Canyon vyměnil řídítka a jaké byly podmínky? Před nějakou dobou jsem jim psal a bylo mi řečeno, že to zatím možné není… Je to tedy novinka? Díky za odpověď a přeju šťastný kilometry na kole :-)
7.11.17 17:31
madik: vybral jsi dobře. K černý se hodí jakýkoli sladěný kit. Takže černá helma+boty a zbytek cokoli co k sobě sedne.
Canyon měl ještě rámovou sadu s modrým lakem. Hodně jsem zvažoval co si vybrat a pak jsem šel do černého. Přetím jsem měl také černé kolo, tak jsem si říkal, že si pak nikdo nevšimne, že mám nové kolo :)
Mám hodně věcí do modra, tretry, helmu, několik drezů, batoh a nechtěl jsem být úplný šmoula včetně kola. Asi by kolo vypadalo veseleji, ale čert to vem :)
Takhle mohla ramovka vypadat. V den objednaní rámové sady jsem asi 3× přehazoval v košíku barvu :))
https://i.ytimg.com/…sdefault.jpg
Jonáš1: Zapomněl jsi napsat něco o zbytečnosti kotoučových brzd.
Za mě velká paráda. ;)
Funkčne bez debat a po stránce designu je to především individuální. „Čistý“ matový základ s centrálním prvkem leštěných Durových klik má něco do sebe. ;)
Toje kolo určený na dojíždění na funusy? To už je hrozný takhle černý i kdyby to mělo sebemenší špičkový vybavení tak se mi tyhle černý stroje nikdy líbit nebudou to je děs.
15.10.17 22:15
šedá myš :-)
15.10.17 19:16
Jsme se potkali asi pred 2 mesici na benzince v Dolnich Brezanech, kdyz prselo.
Kolo je super.
Podle me ta delka klik souvisi i se silou, kdyz ji nemas, jako ja, tak ta kratsi delka omezuje v maximalnim vykonu.
175mm kliky jsem měl předtím na Gradu. Tak nějak z moderních tipů jak trénovat podle wattů, z toho vychází lépe kratší kliky které pomohou zvýšit kadenci.
Pak když se naskytla možnost koupě bazarovych Dura klik se Stages v pro mě asi ideálním provedení s kompakt prevodniky a 172,5 mm klikami jsem neváhal skočil po tom. Delší kliky bych si si asi nekoupil.
Drátu mám 28 tak to snad tuhé je, ale srovnání úplně nemám :))
Nezkoušel jsi někdy 175 kliky? Myslím že k tvé postavě a síle by byly vhodnější. Koukám taky Sapim CX Ray, ale víc jak Delkim, tak ti snad neulítne. Já osobně i se 70kg měl furt pocit že 24 CX Rayů je měkký do strany :-)
Jinak vskutku ultimátní kolo, jen té temnoty je na mě až moc a to jsem i fanoušek Depešáků :-D
Paráda, je to decentní a zároveň prďácký. Líbí se mi, jak pasují kola i sedlo k tomu rámu. Jen váhám, jak by vypadaly nějaké méně nápadné kliky… Každopádně za 5*
Nové měly 28mm a teď jsem na zadním naměřil 30mm. Přední má teď 29mm. Vnitřní šířka rafku je 17,9mm
Moc pěkný. Jaká je reálná šířka těch plášťů prosím?
Ten posed je dost hustej, jinak moc pěknej závoďák.
Jo ty ocelové Sram Centerline. Měl jsem velké dilema co tam dat. Se Shimano kotouči jsem neměl dobře zkušenosti a tak jsem šel do komplet ocelového se slušnou brzdnou plocchou, žádný ultra light jsem nechtěl.
Mám tam DT Swiss redukce z centerlocku na 6der. Docela se to hodilo, musel jsem obrousit 1mm z redukce pro zadní kotouč abych byl vůbec schopen vycentrovat trrmen. Buď náboj má nějaký starší standard, nebo Canyon má blbě navrtane díry v rámu pro Flat mount.
sram centerline. jinak kolo pekny