Značka | Favorit |
Model | F8 |
Modelový rok | 1991 |
Velikost | 58 cm |
Hmotnost | Neváženo |
Rám | Ocel |
Vidlice | Ocel |
Hlavové složení | Favorit |
Kliky | Favorit na klínek |
Středové složení | Zapouzdřená osa |
Přesmykač | SunRace Lepper |
Měnič | Favorit |
Řazení | Favorit |
Převodník | Favorit dvoutác 53-46 |
Kazeta | Velo šestikolečko 22-13 |
Řetěz | YBN 110 článků |
Náboj přední | Favorit na motýlek |
Náboj zadní | No name na motýlek |
Brzda přední | Favorit Special |
Brzda zadní | Favorit Special |
Brzdové páky | Favorit |
Ráfek přední | Favorit 27x1 1/4 |
Ráfek zadní | Favorit 27x1 1/4 |
Pedály | Favorit |
Řídítka | Berany 22x420mm |
Představec | Favorit 110mm |
Sedlovka | Favorit 25.4mm |
Pláště | Barum Racing 32-630 27x1 1/4 |
Díky za ohlasy dobré i špatné. Kolo jsem chtěl zprovoznit a předělat podle svého vkusu a myslím, že se mi to povedlo. Kolo plní účel přibližování na kratší vzdálenosti a projížďky pro radost. Na historickou hodnotu mám jiná kola, tohle taková historie není.
20.10.17 08:54
Pekna praca, no divim sa ze tu nedal este oblubeny komentar SCOTT z Ostravy : ,,skurvil si cesky poklad" !
O tom, jestli tohle favous z 91 roku má histirickou hodnotu, můžeme debatovat, ale tím, že z něho udělat kolo ze 70´let – ji stejně ztratilo. Ale majitel si udělat radost a vyšlo to celkem pěkně.
19.10.17 16:42
André: jo, jo, a když se zrovna nelátaly galusky, tak jsem zase zužoval kalhoty… vlastně se divím, že ze mě není švadlena
Taky jsem lepil a zašíval. Vypracoval jsem se na docela slušnýho látače, spec. steh, dvě jehly proti sobě a nepoznal jsi, kde to bylo opravovaný. Ještě mám doma na to nit, kterou jsem tehdy získal z Barum Otrokovice. To už fakt nechci zažít :D
Alois: Jindřišská a Senovážné je jedno a to stejné, pak se chodilo ještě na Karlák a na Dejvickou. Taky do Kotvy Máje, ale tam měli vždy veliké kulové.
Trepifajxl: Něco sám, něco s tátou, Jindřišská a pak mám takový tušení, že byl obchod na Senovážném. Ale hlavně když jsme vyjeli do DDR, tam měli všechno, mechanický tachometry, klipsny, řemínky, krátký i dlouhý kalhoty s vložkou, připadal jsem si jak Alenka v říši divů… :-)
19.10.17 14:24
André: jo, jo, Skořepka a občas taky Tuzex dole v přízemí Motokovu na Pankráci (vlastně Mládežnické…)
a o galusky, když nakrásně přišly do oddílu, trenér vypisoval závody a píchlé jsme párali, lepili a zašívali
a zelené kriterky, to byla teprve vzácnost, kdo je měl byl king
Pilane: Ahá! Tak pro to se už na mě tenkrát nedostalo! :D
Jasně Jindřišská, vybavuju si, že otec, který pracoval kousek vedle, vytáhl z prodavačky informaci, že následujícího dne budou galuskové ráfky. Ale že jenom dva na osobu. Takže jsem angažoval asi 3 spolužáky a světe div se, ono to vyšlo. Byly to sice nějaké turistické Weinmanny, ale zaplať Pámbu za ty dary
Trepi: bezva, dík, zvlášť tvůj poslední řádek mě nadmíru potěšil.. :--)
Trepif: No, jo Jindřišská, to byla fakt blbá doba, já tam nejčastěji stál frontu na galusky. Ještě jsme chodili slintat na výlohu Tuzexu do Skořepky, tam mívali Campu, ale např. kliky stály to, co tehdejší dva platy… :(
19.10.17 13:15
Alojs: podle ročníku narození bych si tipnul, že tě právě tohle muselo těsně minout, ne? nebo si taky trávil hodiny ve frontě před prodejnou jízdní kola/šicí stroje v Jindřišský?
ty orgie, když přišly sedlovky z Itálie…
19.10.17 13:12
pilane: ano, odpověděl sis sám než jsem stihl reagovat… nevím zda je i časová definice veteránství, ale i ta bude značně relativní a proměnlivá, viz třeba kdo je veteránem v plavání, a kdo v gymnastice… (sic!)
za mě absolut cenný veterán třeba Perič nebo favorit F1 Super Speciál ze 70tých…
Řekl bych, že jakékoli kolo, které evokuje v člověku příjemné vzpomínky stojí za to uchovat/renovovat/sbírat… prostě cokoli.
Každej, kdo si prožil čekání (i několik let), shánění a následnou radost z favorita, pětikolečka, klipsen, „pologalusek“ … si na to i po mnoha letech vzpomene, já i rád. Dneska si můžeš měnit kolo třeba každý rok, komponenty jak tě napadne a pochybuju, že si na to za 30 let budeš nějak pamatovat :-).
Já bych ještě v rámci autentičnosti dal místo modrý koncovky na lanko k přehazovačce nipl :-).
Když tady vzpomínate závodního Mosera a jiné, je třeba podotknout, že se v té době na západě dělala i prodávala kola pro masy, plechace, jako tato F 8cka.
jinými slovy je to konglomerát vlastností, které danému exempláři propůjčují jistou unikátnost a ten díky tomu stojí za uchování .. :-)
19.10.17 12:50
Trepi: jaké kolo podle tebe už splňuje definici veterána ? stáří 30+ např ?
19.10.17 11:22
mindar: sbírat veterány je vášeň, o tom žádná, ale tohle to právě že není nic, ani pořádné kolo, ani moderní kolo, ale právě že ani ne ten veterán
tak za 20–30 let, spolu s cedulkou, že i tohle bylo ve své době nedostupné (tedy ne v 91, ale před revolucí) a hodí se to do muzea absurdit socialismu
K neuvěření, že tohle je opravdu rok 91! Zajímavá demonstrace toho, kam se český (cyklo)průmysl za poslední čtvrtstoletí dostal…
@ bernie: Ano, na beranech mám přidělané hodiny z číny, aby tam něco bylo :)
Kolo jsem dostal a přeskládal podle svých představ z dílů, které jsem měl. Na kole se mi jezdí dobře, nestěžuji si. Nejvíce jsem na něm najel 70km bez potíží. Líbí se mi, když předjedu ostatní cyklisty na novějších kolech a nechám je za sebou. Mám sbírku starých kol a tak nějak mě to baví :)
Když vzpomenu, že jsem prakticky na totožném kole v polovině ´80let závodil.....tak raději ani nemyslet… :D
Ale nikdo to neřešil, byli jsme šťastní, že máme vůbec na čem jezdit a paradoxně jsem na tomhle kole najel nejvíc km.
19.10.17 09:18
bernoe: jo. to zase chápu, protože v tom bordelu 80tých let neměl běžný smrtelník na slušné kolo šanci a de facto i ten plecháč bylo obtížné sehnat, o brzdách Centric nemluvě
19.10.17 09:17
paulart: já si plecháč bohužel užíval několik let, ona Babického F1 nebyla pro běžné smrtelníky k mání vůbec a i v oddílech se na ní čekalo dlouho, ovšem ta radost, když jsem si pak pro ní jel, tu už dnes sotva kdo pochopí
no a Colnago v té době jezdila ruská repre, pro nás to bylo kolo z jiné planety a dobře, že jsem ho tehdy nedostal, protože bych takový dárek vůbec nepřežil, prostě by mě samou radostí trefil šlak
už jen z F1 jsem měl namále…
ovšem rozplývat se nad plecháčem? – falešný sentiment
@ Trepi – sen poplatný době a možnostem :) /nakonec jsem měl samo-domo skládanýho faveca na rámu z kovošrotu, který prošel pískovačkou a bílo zelenou metalízou na jednoplacce a tříkolečku. No a dnes se nad tím můžu jen pousmát :)
Tpxl: Jjj, jsem rád , že nás takhle doba jen lízla a můžem ted jezdit na čem jezdíme :-). Ruku na srdce ono to ve srovnání s kterýmkoli italem z té doby ani hezky nevypadá .. ( Colnago,Bottechia, F.Moser atd)
19.10.17 07:46
jestli tohle byl tvůj sen, který se nenaplnil, tak buď jedině rád, protože někdy je lepší zůstat u snů, než je změnit v noční můru
plecháč byl otřesný výrobek, jezdit se na tom nedalo, všechno vrzalo, všechno se kroutilo, začínal jsem na tom někdy v roce 78 a ta úleva, když jsem se konečně dočkal F1, částečně na Campagnolu, byla nepopsatelná
Paráda. Tohle byl můj dětský sen – nikdy plnohodnotně nenaplněn. A dokonce s šestikolečkem :)
Na rodlech jsou hodinky?