Žluté kolo a podzim... Skoro je problém ho v tom lese najít :)
Po krásných letech s 26" fullem jsem se od listopadu 2016 z fotky zamiloval do tohohle krasného kusu, a když se jeho cena ve výprodeji přiblížila hodnotě ojeté Fabie, tak bylo rozhodnuto. V ČR už ale očividně byli všichni nápadníci o kolo XL rychlejší, takže jsem zavítal na lov až do Stuttgartu. I tam už bylo poslední, ale za tu cestu to stálo.
Kolo prošlo oblepením InvisiFrame (stálo mě to půl dne nadávek, ale výsledek stojí za to), výměnou sedla a představce při fitu na Retül, výměnou brzd a kotoučů, konverzi na tubeless a, konečně, vlastnoruční výměnou sady GX 1×11 za X01 Eagle (další půlden nadávání a shánění půlmetrového momenťáku :)
Pokus o kýčovité foto proběhl, snad je to teď lepší než na křivém stojanu :D
(vloženo 19.10.17)
Značka | Scott |
Model | Spark 930 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 21,5 XL |
Hmotnost | 12,8 |
Rám | Karbon/zadní stavba Al |
Vidlice | Fox 34 Float Performance Air Fit4, 120mm |
Tlumič | Fox Nude Trunnion DPS EVOL, 120mm |
Hlavové složení | Syncros FL1.5 |
Kliky | SRAM GX |
Středové složení | SRAM GXP PressFit |
Přesmykač | Nenalezen |
Měnič | SRAM X01 Eagle |
Řazení | SRAM X01 Eagle |
Převodník | Wolftooth Drop Stop 34z Direct Mount |
Kazeta | SRAM X01 Eagle |
Řetěz | SRAM X01 Eagle |
Náboj přední | Syncros 3.0 (made by Formula) Boost 15x100 |
Náboj zadní | Syncros 3.0 (made by Formula) Boost 12x148 mm, RWS, XD |
Brzda přední | Shimano XT M8000, kotouč SM-RT99 180mm |
Brzda zadní | Shimano XT M8000, kotouč SM-RT99 180mm |
Brzdové páky | Shimano XT M8000 |
Ráfek přední | Syncros 3.0 |
Ráfek zadní | Syncros 3.0 |
Dráty | Xero Forza |
Pedály | Shimano XTR 9020 Trail |
Řídítka | Syncros FL 1.5 740mm |
Představec | Syncros FL 1.5 |
Sedlovka | Syncros Dropper 2.0 |
Sedlo | Syncros XR 2.0 Wide |
Pláště | RaR 29x2,1 Addix Speed |
Dík
@PavlikXSS: Jj, taky mi to tak přijde, ale hlávka mi to teda nebére – proč koupím kolo abych na něm vzápětí věšinu věcí měnil :-O
V ČR 15 –20%. Já to koupil v Německu, kde to díky přepočtu na koruny vychází ještě o pár procent líp, teď se tam dá např. sehnat ve srovnání s původní českou cenou o 25% levněji. Závisí ale i na tom, jak dokážeš smlouvat. Konkrétně modely 2018 mají rámy na chlup stejné jako 2017, liší se jen novějšími tlumičemi od Foxu a GX Eagle, takže tam se moc smlouvat nedá. Dokonce letošní 930 už má hliníkový rám, srovnatelný a těžší Spark je 920, který stojí o 13k víc :P Na druhou stranu modely 2016 se lišily od 2017 úplně propastně, tam si myslím, že bys ukecal i větší slevu.
Jinak komponenty jsem pak kupoval v UK, díky kurzu libra vs. koruna to vycházelo zase asi o 15% líp, než kdybych to kupoval tady (a to včetně dopravy). Převodník jsem koupil přímo v US :)
Prosimtě taky uvažuju o něčem podobným… S jakou % slevou se dá počítat u takovýho kola na konci sezóny? Říkáš, že ses koupil za dobře, tak ať mám představu, jak to je u Scottu. Díky
20.10.17 15:22
tomxxx já to chápu to je naše povaha do všeho remcat, ale furt je lepší mu psát co si myslím než mu psát něco jiného než si myslím, to nám jde taky dobře, lidi si tu hrají na to jak logicky a 3× otáčí korunou než jí utratí a pak rozhazují za blbosti a hovadiny. Jinak barva se mi stále nelíbí a tradičně nehodnotím
Nechapu, ze kazdej musi resit kolik to stalo a proc to tuni atd. Furt dokola. Kdyz si koupim nove kolo, tak sundane komponenty se daj dobre prodat a nanda se tam co potrebuji s malou financni ztratou…
Jinak spark je vzdycky peknej, jeste kliky a zaplety a bude to bez kompromisu :-)
K té ceně… Brzdy prostě nebrzdily a u 1×11 mi chyběl buď jeden těžký a jeden lehký převod, proto jsem měnil. Víc jsem netunil. Ale jinak jo, člověk si může koupit ojeté auto nebo nové kolo, a já mám podstatně větší radost z kola :) Je to jen o preferencích.
kolo krýsny, to ano ALE :-) stojí takovej ranec a ještě do něj hned „nasypeš“ výměnou už tak dobrých komponentů? každýho věc, jen mi to hlava nebere…ať ti to jede…
@Barak: To je pravda, fotky jsou nic moc. Jak píšu, hned jak si vzpomenu tak kolo dostane ke svátku fotky zrcadlovkou, snad už zítra :)
@Rubi: To GX bylo 1×11, X01 je 1×12. A opravdu té výměny nelituju, i ve srovnání s GX Eagle je to řazení hladší. V čem přesně je výhoda karbonových klik, když zrovna nepotřebuju ušetřit 150g za 10k? :)
Josech, ale vazelinka za 2kila ti draha příjde :D spíš tam nevidim posun jit z xt na xtr, ale pokud prijde 12sp tak to pak uz pochopim, ale to se dovime v čr až leden/unor :)
PavlikXSS: zklidni se, ne kazdej je socka. 25 za xtr se ti zda moc? Kolik bys chtel, aby to stalo? 10? Omg ctvrtina vejpaty.
vymenil hazku razeni a kazetu za X01 a nechal GX kliky? ta hazka byla teda hodne zbytecna a radsi byl vymenil kliky…
jinak parada ;-)
Prostě dělo 5*
Konečně někdo z normální velikostí rámu, barva děsná ale ta nejezdí, ať slouží :-)
@Pavlik Tak je tam na konci věty smajlík. Zda bude 12 spd XTR, kolik bude stát a co se mi bude chtít, se uvidí.
Jit z xt na xtr? Jen blaaazen by vyhodil 25 litru :) ja kdyz sparka koupil vsichni mi tuning rozmlouvali, ted toho vazne lituji, kolo je neprodejne za rozumnou cenu a to za nej moc nechci :D
@Pavlik XSS Můj zatím kromě gripů jo. Na řadě hned jsou jen kotouče. No a čekání na nové XTR 2018 12 spd :-).
Zvážené to mám několikrát :) Je to včetně pedálů. Na váhu kola si ale nehraju, snižování musím začít u sebe :D
Skoro všichni co koupi sparka tak ho hned tuní :D malo který spark tady na BF je seriovka
Vítej do klubu uživatelů Sparka. Mám pár dnů 910 2018 a jsem velmi spokojen.