Fungl nový kolo, má za sebou jen jednu vyjížďku, tak se teprve seznamujeme.
První pocity: předchozí kolo jsem měl Giant Trance X3 (2008). RBčko je prakticky stejná koncepce rámu. Dlouho jsem se rozhodoval jestli vezmu 675 nebo 475 z důvodu obavy požírání energie při šlapání. Nakonec jsem vybral 475 a testovací projížďka (bohužel bez porovnání s 675) u Heinika mě utvrdila v tom, že jsem se dobře rozhodl.
Zadní stavba je oproti Giantu mnohem citlivější působí na mě mechově jemně. Při SAG 25% se vlivem šlapání moc rozhodit nenechá a při přitvrzení komprese je to srovnatelný s Giantem. Ve stoje se do zdvihu dost noří a v tom byl Giant trochu lepší. Zatím nejsem úplně nadšenej z Aurona. Hned jsem z něj vyndal ty gumový vložky ze vzduchové komory, ale nohy jsem olejem ještě nemazal. Na druhou stranu je to nová vidla a chce trochu zajet. Ale oproti chodu zadní stavby je to velkej kontrast.
Jinak objednáno 6.10. po změně cen na webu RB a dodáno 19.10.
(vloženo 20.10.17)
Značka | RB |
Model | Bandit 475 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | XL |
Hmotnost | 15,1 |
Rám | hliník |
Vidlice | Suntour Auron RC2 |
Tlumič | RS Monarch RT |
Kliky | SLX |
Přesmykač | SLX |
Měnič | XT |
Řazení | XT |
Převodník | 38/28 |
Kazeta | SLX 11sp, 11-46z |
Řetěz | SLX |
Náboj přední | NOVATEC D791SB-15 |
Náboj zadní | NOVATEC D792SB-X12 |
Brzda přední | SLX |
Brzda zadní | SLX |
Brzdové páky | SLX |
Ráfek přední | Remerx WER 23 |
Ráfek zadní | Remerx WER 23 |
Řídítka | RF Respond Rise 785mm |
Představec | RF Ride 60mm |
Sedlovka | RF Ride |
Sedlo | Ergon SM3 |
Pláště | WTB Ranger 27.5x2.25 |
160 mm na 475 neni kanon na vrabce, sam tam mam PIka 160 mm, protoze to tak maj v konfiguratoru, zkusil jsem to, zatim par vyjizdek (pocasi) a velky zdvihy jsou super! :) Da se to kdykoliv predelat na 150 mm.
A teď si vem že bys měl 29tky 16kg raz dva. A cože se pokazilo? Počasí? Kde? Važ si že se můžeš hejbat a marš ven, je krásně.
Ja su taky konstrukter a pocitam s tim, ze se v Auronovi budu vrat. Na vidli mam najeto 25, pocasi se pokazilo, takze kolo poradne projedu az jare.
Co se vahy tyce, tak ve velikosti xl s pedalama s brasnou pod sedlem a v ni nahradni dusi a naradim to vazi 15,1kg… tak to jsem necekal… Preci jen pproti Giantu ty truby na poklep jsou mnohem tlustsi.
Tak on tuhostí Auron není špatný, vozil jsem ho skoro 3 roky na Spectralovi. S bagáží mám ke 100 kilům. Otázka zůstává, jestli Durolux nebude taky klepat. Vnitřek levý nohy je možná stejný. Takže se to bude lišit v možnostech nastavení, tuhosti a maznicemi hlučná bude podobně ne-li stejně.
Asi to přeženu, když napíšu, že z hovna bič neupleteš, ale spíš bych se vydal jinou cestou. Neříkám, že nutně fox, ale takový Mattoc v boostu by taky mohl fungovat dobře a 475 by pasoval jistě lépe.
Navíc rám na 675 a 475 je stejný, jako přední rámový díl, takže by neměl být problém v oblasti hlavy, že by to tam dostávalo zabrat víc třeba…
No tak Durolux asi není ideální volba na kolo se 140mm zdvihu, ale měl bych tam 160mm stejně jak teď na Auronu, navíc zdvih u SR Suntour je odvislý od tlaku takže při 90psi tam určitě není 160mm…ti bych musel nabombit… Takže Durolux bych dal taky 160mm, navíc při mých cca 89kg plus bagl a věci by se mi tužší vidle hodila víc. Kamarád vozí Fox 36 na Trek Slash, ta vidle to je jiná liga, ale úplně… samozřejmě cena…Ale po celém dnu ježdění je Suntour na konci dne tupý, asi bordelem pod guferem, zatímco on je v podstatě na stejném. A to se o odpružení starám extra řekl bych…Co se týká klepání, mě to prostě sere, jsem strojař, konstruktér a mám rád technické věci v cyklo průmyslu… Takže když pružení nefunguje, fakt mi to vadí… Stejně když máš nevyvážené kolo na autě, jezdit se dá, ale je to naprd… když ti škube volant… Vadí mi, že to výrobce neřeší a spíš se snaží mezi distribuci vnést info, že je to provozní věc a vše je ok…
TT tvrdí, že to není nic zásadního. Nicméně není Durolux trochu overkill na 475? Jinak ale parádní barvy.
Patrona OCAS je super… sem čuměl, že mi zas utekla nějaká nová technologie :D
Hezké kolo, nové RBcka mám rád… sám taky jezdím Bandita 475… Vidlici mám stejnou, ale musím říct že zatím docela zklamání… Ikdyž teda vidla z TT, po dvou měsících ježdění zase v ní něco klepe… Bohužel Suntour na to trpí, dělá to asi v levé noze v negativní pružině…Když se tomu dá zahulit přestane to, po čase se to zase objeví, navíc to dělá v cca 10mm zdvihu takže když jedu lesní cestou tak to klepe jak vzor 37… ratatatata… Tokeny jsem taky vytáhnul a v každé noze je 20ml oleje. Není to zlé, ale u vidle za cca 11tis bych čekal fakt víc… Dám Suntouru poslední šanci a zvažuji příští rok výměnu za Durolux s patronou OCAS, navíc je zde možnost mazání pod gufera mazacím portem, takže by to mohlo chodit hezky před každou jízdou… viděl jsem foto a Durolux 2018 vypadá moc dobře…Jinak vozím XT 1×11 – 46z a 34z převodník… nejlepší věc jakou jsem mohl udělat… Předtím zarytý 3×10 a říkal jsem si že nebudu nikdy měnit…
Pěkné, barvu bych líp nevybral :) Dávám šanci 1×11, bude to jednoduché. Ceny se měnily kterým směrem? Auron je vidlice úměrná své ceně. Funguje dobře, tlumí a pruží. Někdy bych rád 475 vyzkoušel. Ze zvědavosti. Chtělo by to lepší fotky.
Olej tomu pomůže, ale citlivost na jemný nerovnosti neni buhvijaka.
Nicméně jak psal nekdo pode mnou, ta vidle chce poradne nazrat: v těžkým terénu a kdyz dostane ránu, chová se dostatecne aktivně a tlumí vyborne
k té vidli, dej jí určitě šanci. já vzal z tuningtestu a jsem z ní nadšen. bavil jsem se z jedním bikemasterem, co jí taky jezdí v oe verzi, a říkal, že chce pořádně rozjezdit, aby jsi z ní dostal maximum.
předěláním na olejové mazání jednoznačně doporučuji.
Bandit je hezké kolo a líbí se i osazení a volba barvy! Dávám 5*
A k těm převodům… nevidím to tak špatně, naopak, alespoň máš dost rychlé převody a současně i výběr pomalých, což se vždy hodí :-)
Za mě 475 ok, sám mám, páč to prostě funguje dobře. Při správnym šlapání se to nehoupe ani do kopce.
Koukám, žes to vzal bez teleskopu, já vzal Koryaka, tak uvidim jak se osvědčí. Teď to chce jezdit :-)
Doplnil jsem do popisu moje první pocity. K výbavě a váze. Váhu mám jen z konfigurátoru, ale doma to zvážím. Teleskop by to chtělo. Šetřil jsem, aby mi to před manželkou prošlo, ale počítám s ním.
K pohonu… 1×11 jsem rozhodně nechtěl. Kolo je oproti předchůdci těžší a do kopců na kole raději jezdím, než tlačím. 46zubů byl můj omyl. To jsem se felil v konfigurátoru a hned po vybalení z krabice to bylo do očí bijící! Na druhou stranu jsem s tím převodem vyjel kopec, kterej jsem už dlouho nedal. Teď nevím jak bych volil znovu…
Je krásný :) 5* Možná u toho ani není nutný přesmykač vpředu, ale proč ne
u 2×11 mi moc nedává smysl 46z na kazetě ale vizuálně je bajk hezkej a komponentově taky celkem cajk.
Tak jsem přidal aspoň 2 fotky. Já se chtěl hlavně projet, focení bylo jen náhodou, že jsem si vzpomněl. :-)
No, pěkný to máš.