Kolo viselo několik let v zahradním domku u řeky a jen několik komponent bylo původních. Otec pána, od kterého kolo mám, byl vášnivým cyklistou amatérem a kolo získal od jednoho účastníka ZM r.1987, když etapa končila v Pardubicích. Zajímavé bylo, že v tu dobu mělo bílo-červeno-modrý nástřik, který z nejasných důvodů byl po čase majitelem změněn na podivnou zelenou metalízu vč. pochromování vidlice. S přispěním p. Nakládala jsem se rozhodl vrátit mu poněkud netypický, ale reálný design let sedmdesátých.
(vloženo 25.10.17)
Značka | Favorit |
Model | F1 Super Special |
Modelový rok | 1977 |
Velikost | 59 |
Hmotnost | 9,92 |
Rám | F1 SS Reynolds 531 |
Vidlice | Reynolds 531 |
Hlavové složení | F1 (se tam jediné vešlo) |
Kliky | Campagnolo Nuovo Record Strada 172,5 |
Středové složení | Campagnolo Nuovo Record |
Přesmykač | Campagnolo Nuovo Record |
Měnič | Campagnolo Nuovo Record |
Řazení | Campagnolo Record |
Převodník | Campagnolo Nuovo Record 42-54 |
Kazeta | Velo 13-24 |
Řetěz | Sedis |
Náboj přední | Campagnolo Record 36 |
Náboj zadní | Campagnolo Record 36 |
Brzda přední | Campagnolo Record |
Brzda zadní | Campagnolo Record |
Brzdové páky | Campagnolo Super Record |
Ráfek přední | Mavic Monthlery Pro |
Ráfek zadní | Mavic Monthlery Pro |
Dráty | Berg 1,8 mm |
Pedály | Campagnolo Record Strada SL, řemínky Binda |
Řídítka | Cinelli Champion Del Mondo 42 cm |
Představec | Cinelli 11 cm |
Sedlovka | Campagnolo Nuovo Record 26,4 mm |
Sedlo | Selle Italia Turbo edice Bernard Hinault |
Pláště | Galusky Continental Giro |
Hezká podzimní nostalgie ! Co je ale vynikající, především v detailech, nafocení kola.
Tak omotávku z dvou půlek- to je zase něco nového.Podle mě Favorit omotával od představce, u brzd to bylo odlišné, jestli byly s gumou nebo bez, pokračovalo se ke konci ródlů a vmáčkla se a zajistila špuntem nebo vystřeleným nábojem z brokovnice. Takhle mám omotané i origo Passaty z r.2000. Dneska se spíš motá obráceně, ale mě tam vadí ta samolepka u představce.
28.10.17 22:22
Benoto, tehdy se nic jiného nevozilo
já uačínám u představce dodnes, končím na brzdové páce a druhou půlku omotávky motám zase odspodu, taky k brzdové páce
Co je to prosím za omotávku? Vypadá téměř dobově. Jen si myslím, že tehdy se omotávalo obráceně – nezačínalo se u představce?
Některé olital „repros“ co ho dostal, pak dva/tri kupci a teď je to žvýkačka. Ten můj už visí na půdě od r.1988, ale kdysi taky dost odjel, teď odpočívá.
28.10.17 09:33
Learita: já tedy nevím, ale řekl bych, že s tím větrem co avizujou v zádech, tak to budeš mít co dělat, abys to v Holomóci ubrzdil .. .-)
Aktuality: myslíš, měl bych to zreklamovat ? .-) .
Chcete slintat nebo jezdit:-) tento víkend prý bude super vítr do zad. Tak já letím kolmo do Prahy omrknout tohle kolo na vlastní oči, páč takto mi to nestačí. Ať dělá radost.
Špičková práce! Materiál r531, odlehčené, ručně zabroušené mufny a patky campa značí 100% plnokrevníka. Z vlastní zkušenosti tvrdím (f11970), že svezení na takovém kole nedává pocit, že jedu na stroji starším, než jsem já.
Maličkost, dodrž rozmístění polepů.
Super, a s historii/historkou jako bonus
Moc děkuju všem za příznivé komentáře :-)
André: ano je to Benotto
Standoslav: Na co to je .. ? to má každej trochu jinak. Na každodenní ježdění asi neé, (i když třeba dneska jsem na něm přijel do práce). Ale jako koníček to celkem ujde :-)
Schválně koukni pod sedlovou mufnu toho tvýho zda tam není toto:
Krasavec a navíc stejný ročník jako já ;-)
(Kdybych několik let visel v zahradním domku, taky bych vypadal tak zachovale) :-D
26.10.17 12:50
no F1 super speciály jsou dost poptávané a ceněné, takže pokud nemáš vlastní záměr ho renovovat, určitě ho dobře prodáš
…musel bych asi 30% součástek sehnat, ať to je věrohodné, dát lak, sehnat nálepky atd atd. Mimo to už teď mám doma v obýváku 4kola :-))), takže buď rám půjde do světa, zůstane na té půdě, nebo v tom důchodu snad budu mít čas. ///Na co vlastně takové kolo je ? Jet 2× za rok ? Na Batagliu ? Když je čas, valim na modernějším.
26.10.17 12:01
26.10.17 11:54
standoslav: já bych ho oprášil, protože tohle si nezaslouží ležet na půdě
Já myslel že to pochopíte, můj F1 Reinolds je z roku 76, vel.580, prý stavěny na OH 1976. /// Dojezd ZM jsem kdysi viděl v Olomouci, jsme stáli v davu a zrovna u nás Klásek zasunul 13ku. Další pak až večer, u Televizních novin.
Scottscott,
Jo, jo. Máš recht. Jak se říká „dvakrát čti a jednou piš.“
Máš 5*, tohle nádherná klasika! Ta omotávka je Benoto?
26.10.17 10:23
26.10.17 10:17
Trepifajxl,
trošku mi ty doby, kdy jsme sledovali Moravce, Bartoníčky a pod. na ZM, připomnělo letošní MS , kde jim na posledních 5 km vypadl signál a čekalo se jak přiletí peloton na statický kamery . Dostávali jsme jenom zprávy z trati, sem tam nějakej záznam z prémií, a pak to přišlo a za 3 minuty bylo hotovo. Ale bylo to krásný. Nejlepší byly ty dojezdy na škvárový stadiony. Bylo by zajímavý jak by si s tím poradili dnešní spurteři. Myslím , že tam hrála velkou roli i technika jízdy , nejen hrubá síla.
Na Favoritech jsem za mlada jezdil, ale ty dnešní retro renovace za každou cenu mě neberou. Tohle je ale jiná! Moc pěkné, gratuluju!
Když na to tak koukám, docela by mě zajímalo, jak bych se na tom dneska cítil (v porovnání s dnešními moderními silničkami).
Jo, možná čeká na renovaci, spolu s materiálem v šuplíku, ale to bude běh na dlouhou trať. Snad v důchodu.
26.10.17 09:01
krytky… ale spíš tedy čepičky ventilku
F1 Super Speciál na půdě?
Moc moc krásné, unikát, mám ten rám v 58cce na půdě, ale sundal bych ty kritky ventilku.
25.10.17 21:48
on byl můj vzor, o sportovní generaci starší, čuměl jsem na něj při ZM jako dítě a druhej den jsem to šel zkoušet
bohužel umřel tak mladej
25.10.17 21:47
no já reaguju na tu větu „od jednoho účastníka ZM“…
25.10.17 21:19
vždyť to je Vlasta Moravec
To je to nezasloužené 3. místo v Brně. Dával jsem ho tam na první místo a myslím si , že má našlápnuto hodně vysoko i tady. Ale je pravda , že zde není nikdo prorokem. Už v Brně se mi honilo hlavou, odkud to kolo znám, kde jsem takto udělaného Favorita sakra viděl.
Už vím.
25.10.17 20:51
F1 Super Speciál z mých klukovských let, když jsem začínal s cyklistikou a tohle kolo bylo tím absolutním snem, bohužel ještě pár let nedostižným
nádhera, nostalgie, paráda
i ta řidítka, když si vzpomenu na tu radost, když jsem konečně získal tahle Cinelli „s černým terčíkem“