Kolo vlastním od května a jsem spokojená. Nyní jsem pořídila kola Mavic.
(vloženo 29.10.17)
Značka | Focus |
Model | Izalco donna |
Modelový rok | 2015 |
Rám | carbon |
Vidlice | FOCUS CRF Carbon T4 |
Přesmykač | Tiagra |
Řazení | Tiagra |
Převodník | 50-34 |
Kazeta | 12-28 |
Řídítka | Concept |
Představec | Concept |
Sedlovka | Concept |
Sedlo | Concept |
Je to překlep. Tak nějak automaticky jsem napsal 800, neboť 700 sady (105, Ultegra) jsou už hodně zastaralé. Tiagra je s číslováním trochu pozadu :-).
V garáži mám Ronina s novou Tiagrou. Hned bych jej očesala,protože na něm teď nikdo nejezdí.
Desítková 105 (5700) i Ultegra (6700) jsou určitě krokem vzad (Ultegru 6700 máme doma a určitě bych do ní v dnešní době nešel). Nová desítková Tiagra 4800 už má modernější přepákování přehazovačky a delší pracovní dráhu lanka podobně jako jedenáctkové sady. Je tedy vhodnější pro vnitřní vedení rámem a méně náchylná na zhoršení chodu v důsledku vydřených bovdenů apod. Takže určitě raději novější Tiagru 4800 než beznadějně zastaralé 2×10 Ultegru (6700) nebo 105 (5700). Podle mě jednoznačně nejefektivnější bude počkat si na novou generaci jedenáctkové 105 s novým typem přesmyku a přehazovačky jako má Ultegra R8000 (tu se chystá pořídit si má partnerka místo překonané Ultegry 6700).
Díky. Nějak nemám čas hledat. Snažím se ještě jezdit. Nehrotím to. Omrknu zahraniční eshopy.
9.11.17 15:01
Tady máš odkaz na páky 105ku 5700 2×10
5.11.17 09:05
Myslela jsem počkat na novou řadu. z
Jela jsem na Amiře s elektronickým řazením, to bylo jinší kafe, ale taky i cena.
5.11.17 08:08
Lksds: Tiagru jsem zavrhla, proto jsem se ptala na tu 105. Kola měnit fakt nebudu, uvidíme za pár let, třebas se posunu někam dál. Zatím bych chtěla nějaký rozumný kompromis. Ne, že by nebyly peníze, ale nechci do toho investovat takový balík.
Závodit nebudu, ale proč si nezpříjemnit jízdu? Plánuji Mallorcu, Alpy… takže by bylo fajn mít dobré převody.
Udělám průzkum trhu (jsou výprodeje), kde a za kolik se dá sehnat ta 105 příp. Ultegra a zvážím, zda se vyplatí počkat do jara.
lksds: Ultegra je o polovinu dražší než 105 a ergonomie mi v žádném případě nepřijde o polovinu lepší. Náhradní gumy na páky jsou ty samé pro 105 a Ultegru, takže tělo páky, za které se člověk drží je naprosto stejné (pokud tedy porovnáváme stejné generace 105 a Ultegry). Další možnost je počkat si na novou generaci 105, ta bude určitě taky ergonomicky shodná s posledním modelem Ultegry 8000 a cena bude dvoutřetinová.
Nemohla. Jsou pro 11 rychlostí a nerozumí si s přehazovačkou Tiagra staršího typu ani s desetikolečkem. Takže buď vše naráz 105 nebo nic.
4.11.17 23:15
Takže bych si mohla koupit pro začátek jen páky 105, abych si polepšila?
Singlespeed, díky za vysvětlení. Budu přemýšlet.
Pán z Dubu. Díky prostuduji.
Jestli chceš upgradeovat, tak ať je to primárně ergonomicky v cajku.
Délka klik http://www.nettally.com/…rankset.html
Posez https://www.competitivecyclist.com/…atorBike.jsp?…
Pořádnou fotku zboku jako http://www.bike-forum.cz/…cnikovi.html#… , ať se nediskutuje naslepo.
Ultegra je zbytečně drahá a přidaná hodnota v porovnání se 105 je kromě nižší váhy nula. 105 má v porovnání se starou Tiagrou vzadu jedenáct rychlostí, jinak přepákovanou (blbuvzdornější a snadněji seřiditelnou pro ty, kteří mají levé ruce) přehazovačku a duté kliky (to že jsou duté – lehčí při jízdě nelze nijak poznat). Nová Tiagra má podobně blbuvzdoré řazení jako 105, jen kliky nejsou duté a vzadu je deset rychlostí. Takže buď se plácneš přes kapsu a koupíš řazení, přesmyk, přehazku, 11 rychlostní kazetu 105 a nový řetěz nebo ušetříš a koupíš řazení, přesmyk a přehazovačku Tiagra nového typu (10 rychlostní kazetu můžeš nechat). Nové kliky nemusíš kupovat ani v jednom případě, neboť stará Tiagra má kliky vynikající kvality a měnit je je podle mě zbytečnost.
Singlespeed: to jsem ráda. Spíš bych chtěla investovat jinam. Vyměnit starou Tiagru za něco jiného. Jezdila jsem na Roninovi, kde byla Tiagra nová a bylo to prostě lepší. Nevím po čem koukat, zda 105 nebo ultegra…
chiq: řídítka s krátkým obloukem (tzv. kompakty) jsou ty tvoje concepty, takže jsi je určitě viděla ;-). Protože jsou na malinkém kole, tak úplně nejkompaktněji na první pohled nevypadají, což zjevně zmátlo Alojze01 ;-).
Teď jsem přijela. Dala jsem si 70km a musím říct,že super. Příště zkusím dát ještě výš sedlo.
Díky všem za „nakopnutí“.
Compact řídítka udělají fakt hodně. Taky jsem malej a od té doby, co mám compacty, se mi jezdí skvěle i ve spodním úchopu.
Nejmenší reach/drop, co jsem zatím viděl a za super peníze byly PELLS RR8 OV COMPACT (reach: 70, drop: 120).
Řídítka s krátkým obloukem jsem ještě neviděla a ani o tom neslyšela.
Dnes byl jen krátký rychlý švih a myslím, že se mi jelo líp než s původním představcem. Zítra jedu taky, zkusím ještě spodní úchop.
Chiq: taky jsem moc nenarostl a měl jsem problém s tím, že při držení za páky to bylo dlouhý a nahoře akorát, tak jsem si pořídil řídítka s krátkým obloukem a paráda, pokud by ti ten kratší představec nevyhovoval, tohle je další varianta :-).
Popravdě jsem dnes vyměnila představec za kratší a dala řídítka níž. Zítra prubnu na delší trase.
chiq: dokážu si představit, že přesně takto by měla nastavený posed moje manželka, kdybych ji dostal na silniční kolo… Myslím, že je to ok;)
Pěkná práce, děvče! Tak jen tak dál…
1.11.17 16:15
Netušila jsem, že jedna fotka způsobí takovou reakci.
Určitě tam asi bude nějaký prostor pro vylepšování, jakožto turisticky zaměřená cyklistka jsem to neřešila.
Mavicy mají za sebou od neděle první stovečku km. Posílám pozdrav z dnešního švihu.
Také odhaduji, že chiq má na 158 cm tělesné výšky nadměrné kliky. Vysoká ostrá kolena v horní úvrati pak podmiňují strmý trup a vysoký úchop.
mr.antik: Nechci to tady „plevelit“, není to moje kolo. Jsem zkoušel silniční jen od Focus a právě na tomto jsem se cítil nejlépe. Nicméně je fakt , že nakonec se mi podařilo sednout na Izalco Pro (pánská vel. XS- asi 50) a to by šlo…ano, přímá sedlovka a představec by se měnil, ale zase stále váhám…kolik kol vlastně jsem schopen ujezdit:-)
Je fakt, že existuje ještě 2XS – 48 – ale to jsem nenašel jinde než v katalogu:-)
.
DADMTB: Nevim kolik měříš, ale pokud jde o vzhed tak se dá čarovat třeba jen přímá sedlovka a tenké co nejnižší sedlo opticky udělá dost. Já mám třeba na silničce ještě rezervu jít s řídítkama o kus níž, ale už bych si takový posed moc neužíval
Přední upínák otočit o 180° dozadu, takhle je to humus.
Kolo pěkné, posed mi nenáleží hodnotit…
Kolo moc pekny a prirozenej vyvoj slibuje mnohem agresivnejsi posed u dalsiho kola, takze nakonec bude vsechno dobry..
A co teprv jak skuhraj povaleci u televize. At si kazdej zvazi zda pridat trochu posilovani core a nebo jen nadavat na politiku a v 65 umrit na cukrovku… :D
31.10.17 18:32
Skuhraj ti, co nejezdi na fullu a elektrokole. Takze ted uz majitelka vi, co si ma koupit ;-)
Je to pěkné a hlavně jezdi:-). Jinak, sám mám problém najít silničku na svou výšku, právě nejvíce mi sedělo právě dámské S Izalco nebo Cayo, mám za to, že Focus to má tak, že nabízí Izalco Ergoride – vzpřímenější posed, vyšší hlavko a z těchto modelů vychází dámské rámy. Sám mám „problém“ – sedlo mám jen mírně nebo skoro stejně vysoko jako rodla…měl jsem ten „problém“ i 26". Prostě když moc nenarosteš je to problém, ale jen v očích těch co jsou v jakési „konfekci“, ono taky sehnat xs, s rámy to je kapitola sama pro sebe, na skladě bývají většinou od M nahoru. Taky to potom dopadá tak, že neseriózní prodejce vnutí prckovi větší rám…věřím, že i opačná strana kolem 2m výšky by mohla hodně povídat jak jsou dostupné rámy na ně:-)
31.10.17 10:24
antik: v tom máš pravdu, vzpřímený posed vede k problémům v bedrech a položený zase v krční páteři
skuhraj ti co jezdí po rozbitých cestách… ono je jedno jestli máš pak v háji bederní páteř nebo krční
Tatranka1: +1 napsal jsi to pěkně.
Ještě je taky zajímavá pozorovat, jak někteří přesně vědí, co ten či onen vlastně potřebuje, aniž by ho znali :-)))))
31.10.17 09:36
tatranka: skuhrají ti, co na kole jezdí vzpřímeně, protože vzpřímená páteř neodpruží nárazy, měl by sis o tom něco zjistit
Tuto „diskusi“ sleduji od začátku a nestačím se divit. Má to být stručné vyjádření k danému kolu. Nevím, co tady řešíte. Založte si vlákno „Jak chlapi rozumí ženskému posedu“ nebo něco podobného.
Kolo je hezké a věta „Kola Mavic jsem viděla v obchodě ve slevě za pěknou cenu, tak jsem si udělala radost.“ mě prostě dostala. Mám v práci 12 spolupracovnic, ale tohle by žádná, včetně mé ženy a myslím že i min.90% drahých poloviček pánského osazenstva tady na B-F, nikdy neřekla. Už za to je 5*.
Do posedu si nenech mluvit, spousta rádobyzávodníků po 60tce skuhrá s bederní páteří.
30.10.17 20:48
30.10.17 20:43
lksds: LW mám dvoje, když k tomu jejímu kolu tak náramně jdou Corimy Winia
Ono taky něco udělá, že je kolo focené dost zespoda. Kdoví jak vysoko jsou ty páky v reálu.
30.10.17 20:20
myslím, že je super když si buchta koupí silničku, pro radost k tomu nová kola a jezdí!!! Ad kolo, kdyby měla dualy normálně a ne tak nahoru a k tomu o chlup kratší představec aby to „natažení“ vykompenzovala tak nikdo neřekne ani popel. Takto to vypadá dost „dokopce“. Černé kliky by tomu esteticky taky pomohly, naprostý souhlas. Jinak paráda…
30.10.17 19:53
lksds? a propos, na tu přední Corimu Winium, co rozflákala, si náhodou nenarazil? klidně i pár přední/zadní
30.10.17 19:34
lksds: no už neporoste, je jí 18… vytáhnout už se může leda tak nějakými výsledky… je na tom fakt dobře, kdyby to byla křeč, jak píšeš, sama by se ozvala, posed jsme docela ladili
jinak je to ta nejvyšší řada, Madona 7.7 z roku 2014, geometrie H1, velikost 50, na její výšku je to jen tak tak, spíš jsme to naopak doháněli delším představcem do sportovní geometrie
30.10.17 19:32
rubi, gerrard: to bude jen otázka terminologie, horní úchop je, když se držíš za horní rovinu řidítek, tohle je boční úchop, samozřejmě, dlaně svírají řidítka, ale je to taková mezipoloha, která má ale podstatně blíž k úchopu za páky
používá se, když není třeba bezpečně ovládat brzdy a naopak, díky širokému úchopu, skýtá lepší dýchání
a fakt na tom není natažená
jinak ale souhlas, že je to individuální, proto jsem taky chtěl, aby sem autorka příspěvku hodila fotku, aby se to dalo posoudit, nic kategorického
" tim chci trochu naznacit ze delka a drop je celkem individualni zalezitost." ja jen rikam ze je natazena, ne ze je to blbe nebo dobre, jsem myslel ze tou vetou predtim jsem to napsal celkem jasne…
Jestli mame byt presni – tak gumy brzdove paky se lehce dotyka ukazovackem jinak se drzi v hornim uchopu presne v zaobleni riditek smerem k pakam ;-)
30.10.17 18:40
Trepi: to jen trolis ze? :) Paky se dotyka jen natazenym prstem, dlani je oprena o riditka.
Trepi: to jen trolis ze? :) Paky se dotyka jen natazenym prstem, dlani je oprena o riditka.
30.10.17 18:28
nedrží se za řidítka, jestli tím myslíš horní úchop, drží se za brzdové páky z boku, široký úchop když nepotřebuješ brzdit, který usnadňuje dýchání
a není natažená, je to správná sportovní poloha
ono je mi vůbec záhadou, že někde je tu někdo peskován za sebemenší detail, který nevyhovuje 100% závodním trendům a jinde je zase špatně sportovní posed a správně paní radová
Trepi: v zaveru 30km stoupani zvedam ruce a oslavuju vitezstvi, jakou to ma souvislost s tim, ze tvoje dcerka je natazena uz kdyz se drzi za rodla, kdyz paky jsou jeste dal?
30.10.17 18:09
Rubi: ty se v závěru 30 km stoupání držíš za páky???
kandik psi zub: +1 :D pritom dcerka je na tom vic natazena nez chris froom v dolnim uchopu a mnoho dalsich v profipelotonu, navic se ani nedrzi za paky a nema pokrcene ruce, tim chci trochu naznacit ze delka a drop je celkem individualni zalezitost.
30.10.17 17:04
gerrard: není na tom natažená více, než jak má být, to že někdo na tom sedí vzpřímeně neznamená, že normální posed je průměrem obou variant
jak na tom sedí Chiq nevím, proto v jednom příspěvku níž píšu, ať sem hodí foto, pak že se uvidí více, každopádně už takhle od pohledu je vidět, že je ta geometrie divná
@Trepi: je fakt humorny jak tady tlacis, nevim presne na co teda :D.
Vis prd jak pani ( skutecne pani, ma syna jak vidno z jejich prispevku) vypada, treba ma kratky nohy. Treba je ji 40 nebo 50 a nepotrebuje nahanet kazdou aerodynamickou pikosekundu a proste se potrebuje hezky svezt a kochat se u toho.To vsechno je naprosto v poradku i kdyz si nekoupila sracku v decathlonu.
Tvoje dcerecka na tom jiste sedi spickove cyklisticky, presne tak jak ji tatinek zmasiroval, ale to si res v rodine a nevotravuj s tim okoli.
Trepifajxl: by me zajimala fotka, jak na tom sedi, kdyz se drzi za paky nebo dole v oblouku. Uz ted je na tom pekne natazena a to se drzi jeste kus pred pakama. Kolega ma zas opacny extrem. Kdyz se ty vase dva pripady zprumeruji, tak z toho vyjde normalni posed. A jeste bych dodal takove to obvykle: nikdy nevis jak ten dotycny vypada, jestli dostal kratke ruky a nohy nebo je jak hajzlpavouk, takze usuzovat z kola jak na tom sedi je krome extremu vesteni z kristalove koule.
Chudák chiq – kdyby věděla co se tu spustí za mela tak to tu snad ani nedá :-) Už to že patří do nevelké skupiny žen které si pořídí kolo na Tiagře a ještě si ho vylepší Mavicama zasluhuje ocenění ;-)
30.10.17 13:22
RomanKa: píšu že předpokládám a důvody toho předpokladu jsou, že 1) začíná a 2) pořizuje si silniční sportovní kolo
to už jsou silné indicie
paní radová by si pořídila buď mopeda nebo treking s takovým tím šíleným představcem
30.10.17 13:08
No to je fakt, sehnat, XS (a navíc celkem pěkný karbon rám) a ještě ve slevě je dost často utopie, ale fut si myslim že posed na tom půjde nastavit, tak aby byla v top 5 v českým poháru :-D
Tak má uvolněný posed… Pod 160 cm se kola hledají dost blbě, i XS bývají často moc velká. Docela by mě ale zajímalo, jak přišels na to, že má chiq sportovní ambice, jen o tom ještě sama neví.
30.10.17 12:54
Spíš když už je tady spousta toho tlachání, zajímalo by mě, jak dlouhý kliky tam Focus na XS velikost dává (snad ne 172,5) a jestli tam není prostor k vylepšení
30.10.17 12:46
a chiq by mohla přidat foto sebe na kole z profilu
vidělo by se více o vhodnosti geometrie
a každá ženská to tu mezi námi, jantary, oživí
Když se podívám tak ten Focus z výprodeje od Bradskýho za 29tis na Tiagře je v podstatě to co jsem kupoval já (v podstatě zásadní slabina je, že Tiagra se dělala ošklivá stíbrná), žádná závodní raketa, proporcionálně je to prostě to kolo pro drobnou babu, vizuálně posed v normě a prostor k ladění tam je. Pokud člověk jezdí na pohodu a nebo i pokud jezdí 160km/den v kopcích, tak pohodlí ocení, jestli mu v týhle „turistický“ pozici uteče nějaký watt je asi jedno
30.10.17 12:45
lksds: drahé nepiš, na to máš příliš drahá kola, abych u tebe bral v potaz faktor ceny…!
napřed dej na jaře foto a pak se pobavíme o posedu, třeba bude ± v pořádku, jinak nemá cenu to teď rozebírat
obecně však to co píšeš platí jen tehdy, pokud přijmeme tezi „proč dělat věci jednoduše, když to jde i složitě“
ono by to obzvlášť vyniklo třeba na tvém aerodynamickém rámu, kdyby na něm seděl vzpřímený jezdec – jistě, taky by to šlo, ale proč pak aerodynamický rám?
ale opakuji, píšu obecně, třeba máte ten posed v cajku
30.10.17 12:31
30.10.17 12:30
30.10.17 12:29
30.10.17 12:29
lks: co ty boty? to jezdí na takové raketě v MTB tretrách?
30.10.17 12:27
lksds: chce to foto z profilu, nezkreslené, ale i tak mi připadá, že na tom sedí moc vzpřímeně
(a zrovna u tebe bych čekal, že ji budeš nutit do sportovního, ne?)
30.10.17 12:26
antik: ale já jsem na cyklistickém diskusním fóru a řeší se tu mnohem menší detaily jako negativní, pokud nejsou z učebnice
byt na nějakém fóru www.cykloturista.cz tak to nezmiňuji, samozřejmě
tak nějak předpokládám, že slečna nebo paní chiq má sportovní ambice, jen ještě neví, začíná a zbytečně tak volí nesportovní geometrii
no nevim, mě na tom přijde děsně natažená :-) už od kompu mě bolí za krkem. Mezi závodním a turistickým pojetí je prostě velký rozdíl. Na tom Focusu by asi dalo ještě ty řidítka poštelovat, to už je ale řekněme v rámci 10mm do různých stran, na kole to skoro nepoznáš ale u menšího člověka to dělá hrozně moc.
30.10.17 12:10
30.10.17 12:04
antik: samozřejmě nemyslím hlavovku níž a podložky
dcera myslím má normální geometrii a normálně na tom sedí ta, jak to má být, nebo snad ne?
ps.: znalcům, kteří teď začnou řešit že má helmu na řidítkách říkám předem, že to byla v Alpách rekordní teplota, bylo tepleji než na Sahaře, ve 2000 m.n m. 40 stupňů, tečka
30.10.17 12:03
Dcera je mladá a ohebná, ale většina běžných lidí prostě nechce jezdit 15cm drop jako Jarda a ženský dvojnásob. Kdyby ta hlavovka byla nižší, tak by tam bylo 5cm podložek, to by asi taky žádná krása nebyla.
30.10.17 11:56
neignoruju, jen píšu reakce postupně
30.10.17 11:56
lksds: ta dámská geometrie je hrozná blbost
resp. ano, ale to vychází z jiného předpokladu, totiž ženské mívají delší nohy a kratší trup, čili se dělají rámy, které jsou celkově kratší
jenže tady je to jako by naopak, krátký rám se dohání dlouhým představcem a ten šílený sloping proč jako?
30.10.17 11:55
30.10.17 11:53
antik: no já právě proto zmiňuji tu výšku, abych to ještě zveličil
chtěl jsem říct, že dcera je o 12 cm vyšší, ale rám má přitom s hlavovou trubkou výrazně kratší
30.10.17 11:49
Já taky jezdim na kole jak paní radová, mam kratší nohy, jezdim spíš kopce a nestydim se mít řídka ve výšce sedla (mám to tak i na bajku).
Má tam prostor dát řidítka ještě níž, sloping je „dámský“ a není vyloženě nutný (ale ženský to mají rádi), nevidim důvod proč by se na tom mělo jezdit špatně, délka představce taky normální.
Věz, že mezi 170cm a 158 je fakt velký rozdíl, plus ještě větší může být v proporcích.
30.10.17 11:38
30.10.17 11:29
na 158 cm má ten rám příšernou geometrii, nějak podivně vysokou hlavovou trubku apod., přitom malé rámy obvykle vypadají pěkně
dcera má 170 cm a koukni jak vysoko má hlavovou trubku, geometrii, posed
podle mě takhle na tom musíš sedět jak paní radová
30.10.17 10:28
Mylsim že základní karbon rám, Tiagra, Aksia, je elkem vyvážená a univerzální kombinace i když osobně bych neměl problém mít Tiagru a kola za desítku
30.10.17 10:22
chtěl jsem napsat výš než sedlo, njn je ráno, ale za ty barvičky máš plnej počet.
Páky níž než sedlo, ty budeš hodně malinká.