Hrál jsem si s myšlenkou, že bych si nechal postavit bajka na míru. Chtěl jsem si přesně vybrat, co na kole bude a s čím to bude zkombinované. Lákala mě karbonová pevná vidla a taky jsem chtěl vědět, zda se mi kolo podaří sestavit za dobrej peníz. Kolo jsem chtěl pro všední užívání – dojíždění do práce, ale i na delší vyjížďky. Prostě takovej univerzál.
Začalo to tím, že jsem sehnal za výbornou cenu bazarový 29 kola, není to žádnej top, ale jedou pěkně. Bazarový jsou na kole i brzdy, perfektní Elixíry R-ka od Avidu, karbonový páčky jsou třešnička.
Dále z low-cost komponent přidávám karbonovou vidlu Qilefu a řidítka Bontrager, oboje z Číny. Těchto komponent jsem se obával, ale chtěl jsem low-cost a cena tady byla více, než lákavá, tedy jsem objednal.
Ještě přibude karbonová sedlovka, přišel mi špatný průměr. :-)
Zatím jsem najel pár kilometrů, ale vidlice v kombinaci s řidítky moc hezky tlumí. Jezdím hlavně zpevněný cesty, ale myslím, že ani občasnej terén nebude problém.
Ostatní komponenty už jsou klasika e-shopy a také perfektní Cyklosport Klepárník, kde mi zkušený závodník Pavel Klepárník pomohl nejen se sladěním komponent, ale také mi kolo složil. Chtěl jsem dvojpřevodník, takže jsem zvolil komplet osazení DEORE 2×10. Kliky a hlavně rám od Force za pěknej peníz.
(vloženo 30.10.17)
Značka | Cyklosport Klepárník (FORCE) |
Model | Epigoni |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 20 |
Hmotnost | 11,3 |
Rám | Force EPIGONI alu |
Vidlice | Qilefu 29er karbon |
Hlavové složení | polointegrované BBB |
Kliky | Force TEN2+ |
Středové složení | Force BSA/68mm |
Přesmykač | Shimano DEORE |
Měnič | Shimano DEORE |
Řazení | Shimano DEORE |
Převodník | Force 38/24 |
Kazeta | Shimano 10r 11-34 |
Řetěz | Shimano HG54 |
Náboj přední | Bontrager průmyslová ložiska |
Náboj zadní | Bontrager průmyslová ložiska |
Brzda přední | Avid ELIXIR R |
Brzda zadní | Avid ELIXIR R |
Brzdové páky | Avid ELIXIR R |
Ráfek přední | Bontrager Mustang Elite TLR 29 |
Ráfek zadní | Bontrager Mustang Elite TLR 29 |
Dráty | nerez černé |
Pedály | Shimano M535 |
Řídítka | Bontrager karbon 640mm |
Představec | Truvativ alu 80mm |
Sedlovka | Platt karbon 350mm 0 offset |
Sedlo | M-Wave Spyder |
Pláště | Kenda KARMA 29x1,9 |
Pěkný stroj – další kolo co budu dělat bude mít taky pevnou. Čínský Carbon – řidítka a vidle je u mě OK. A jestli se to někdy někomu zlomilo… zlomit jde vše. Za 5…*
Délku vidlice jsem řešil..výrobce rámu udává v geometrii vzdálenost od osy náboje po rám 490mm, standardní odpružené vidlice se 100 zdvihem jsem našel 500–510mm bez zatížení, po zatížení při správném nastavení 480–490mm. Tato karbonka má 475mm, domnívám se tedy, že by to mohlo být fajn. Navíc i Force vyrábí pevné 29" ALU vidlice v délce 475mm a do Epigoni rámu je doporučuje, tak nevím..
K velikosti rámu – mám 179cm, zkoušel jsem 17,5" rám a tam bych potřeboval už 400mm sedlovku, takže těch cca 6 cm navíc ve výšce rámu mi pomohlo (jinak se mi líbí spíš menší rámy). Samozřejmě, je to individuální.
Muzu se zeptat kolik meris abych si srovnal vysku k pripadne koupi tohoto ramu diky
Vidlice a riditka pochybne kvality… no, kdo chce kam… Jinak, jako celek hezky kolo.
ta pevna je dobrej napad ale jenom do ramove sady kam patri pokud se da na ram kam patri odpruzena tak aby clovek moc nenaboural geometrii tak by musela byt dlouha aspon 50cm coz by vypadalo strasne ale vyrabi se :) protoze bezna odpruzena 100mm 29er bez zateze ma delku 510mm a na takovou delku proste pocitali geometrii
Děkuju za pozitivní ohlasy.
Bez brzd (které jsem dostal) vyšlo kolo na 13,5.
Dnes jsem kolo zvážil přesně a má 11,3 s pedály, bez nich 10,9 kg. Myslím, že je to slušná hodnota, jasně, vidlice je lehoučká (560g), s odpruženou bych byl cca o 1,3–1,5 kg výš. Neříkám, že se nejde dostat pod 11,5 kg s odpruženou vidlou, ale to je myslím o úplně jiných penězích.
Taky jsem si stavěl na ramu Epigony. U mne zatím spokojenost. Jen jsem si tam dal blatníky Velo 65 od SKS. Na zimáku to je pro mne nutnost. Máš to za 5. Ať slouží.
Taky by mě zajímala výsledná cenovka. Jinak se mi to líbí, tak jednoduchá barevná kombinace je elegantní (hlavně brzdo páčky) a 2×10 je na toto asi ideál. Jinak já na cínských řidítkách a sedlovce taky jezdím do práce a jednoduchý terény a v pohodě.
Na kolik to vyšlo suma sumárum?
…tyhle řidítka jsem zlomil, ale myslím, že na pevňáku v lehkém terénu vydrží.
Něco podobného jsem si taky na zimu pořídil. Už jsem vypláchl ložiska v dešti, pořídil malé blatníky (chce to větší), ztratil zadní blikačku a přední svítilně z Činy dochází baterka. Takže počítej s dašlími starostmi :-)
Vypadá to super, přesně na cesty do práce si plánuju postavit něco podobného, akorát jsem letos dokupoval zimní hadry a boty, takže se volné peníze nějak rychle rozkutálely… :-)))))
Jen ta váha se mi zdá nějak moc, to ženy Force 27,5" s odpruženou vidlí s výbavou Deore má míň…;-)
Peknej stroj planuji meco podobneho muzu jen dotaz na kolik to zhruba vyslo?
Krásný kolo, pěkná hmotnost. To je moje krevní skupina. Pevná vidle je super na to co popisuješ. Mám ji taky a spokojenost. Za 5…
30.10.17 21:11