Hotovo
Foto od zaplejtače, podle místního fóra od mistra v oboru:)
Zbyly mi klasicky nějaký komponenty z mýho kola a zárověň jsem chtěl zkusit postavit něco vlastního… asi jako hodně zdejších uživatelů.
Rám jsem bral kvůli ceně a velikosti, která přesně sedí na tu mou. Jí se teda líbí:) a mě se líbí poměr hmotnost(zpracování)/cena. Chtěl jsem, aby jí to jelo, tak jsem kapku připlatil za kola. Za lepší vidlici atd. mi to už přišlo na její ježdění zbytečný. Funkčně je to paráda. Těď tam má duše, tak když bude trochu jezdit, dá se ještě odlehčit cca 100g a jít na bezduše.
Celkově mě potěšila i hmotnost – myslím, že úsporu proti tabulce bude dělat zkrácení krku vidlice, řetězu, odchylky od katalogových hmotností atp.
Doufám, že mi mou píli (byla to zábava a radost, jak to roste pod rukama) vrátí taky nějakým nájezdem příští sezónu :)
PS: pořádný venkovní fotky zatím nemám
(vloženo 10.11.17)
Značka | Force |
Model | Force Bellona 27,5 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 16 |
Hmotnost | 11,23 kg s pedály |
Rám | Force, hliník |
Vidlice | RS Suntor Raidon 27,5, 15mm pevná osa, lock na korunce |
Hlavové složení | semi integrované Force 1,5 |
Kliky | FORCE TEN2.3+ Al 36/22 |
Středové složení | Force HTII |
Přesmykač | Sram X7 |
Měnič | Shimano XT |
Řazení | SLX (2x10) |
Převodník | 36/22 |
Kazeta | XT 11-36 |
Řetěz | KMC X10 |
Náboj přední | JAAX (Novatec D811-15) |
Náboj zadní | JAAX D550R |
Brzda přední | Kotouč SLX, 160 mm |
Brzda zadní | Kotouč SLX, 160 mm |
Brzdové páky | Shimano Deore M615 |
Ráfek přední | JAAX SD-235, TLR, 26mm |
Ráfek zadní | JAAX SD-235, TLR, 26mm |
Dráty | Sapim Race dráty |
Pedály | celohliníkový Force prům. ložiska |
Řídítka | no name 31,8mm, 680mm |
Představec | 80mm |
Sedlovka | no name |
Sedlo | no name |
Pláště | Racing Ralph 2.25 27,5 Perform. Kevlar |
Hele to si najdi někoho v okolí… Kola se vyplatí si nechat poradit a zaplíst určitě… (když budeš chtít nějaký hodně low endy, tak je to asi jedno). Rám byl za tejden a kola asi taky tak.
Dík moc za odpověď. Na axit mrknu. Kola jsi taky bral od toho stejného stavitele nebo sis to plet sám? Jak dlouhá byla čekací doba? Můžeš popřípadě uveřejnit o kterého stavitele se jednalo (nebo popřípadě do SZ)?
To: Hadato
No name, páč přesně nevím, jak se to jmenovalo (kupoval jsem to na axit.cz na základě hmotnosti a ceny, rozhoně to není žádná známá značka:) Řekl bych něco jako Force s jiným nápisem. Řidítka a sedlovku beru, že je skoro jedno. No a sedlo, když nebude vyhovovat, tak koupím něco jinýho…
Rám jsem si objednal u stavitele a dohodl jsem se s nim, že potřebuju ofrézovat dosedací plochy (myslím, že frézoval jen hlávko + uchycení brzdy, střed byl OK), srovnat patku přehazovačky a nalisovat hlavový složení… Tohle všechno mě stálo 3tis. – takže skoro zadara. Jo a budeš potřebovat dolu takový to plastový vodítko na lanko k přesmykači.
Vypadá to hodně pěkně! Hmotnost neřešit a radši jezdit! Něco podobného chci stavět do rodiny, snad to to uskuteční během Vánoc.
Mám dva dotazy: Ty no name komponenty jsou z Číny nebo je to z nějakého českého obchodu? Jak je to s rámem, nechával jsi frézovat nebo jsi to přímo osadil , jak to přišlo?
máš to úplně luxusní! :) hele jen bych se rád zeptal, kolik ti váží kola ale se vším všudy (pláště, duše, kazeta a kotouče) jen by mě to ze zvědavosti zajímalo :)
Hugo Boss1: ten cukr ještě převaž na kuchyňské váze, jestli máš, protože kilovka nemusí být úplně přesně kilo, taky tam mají nějaké tolerance. Ale nevypadá to, že by ti ta váha vážila úplně blbě, nicméně tyhle váhy nejsou etalon přesnosti, mi třeba ta stejná váha o desetinu přeměřuje. Půl kila už je ale dost, to asi váhou nebude, ale kde to na tom kole zmizelo, to mě taky nenapadá :)
To: Singlespeed
A jo máš pravdu s tou tabulkou – úmysl to nebyl, to bych sem nedával(tam fakt nesčítal řádek s pedálama). Ale dal jsi mi brouka do hlavy s tou cinknutou váhou. Tak jsem ti natočil video, aby jsme se nedohadovali o tom jak váží…
Rozebírat to, abych zjistil, kde se ušetřila hmotnost nebudu:)
Něco je katalogová hmotnost, něco zváženo… Budeš muset věřit, že to tak ± prostě je:)
Taky mi neštymuje hmotnost zapletených kol. Náboje mají dohromady kolem půl kila (počítejme optimistických 480 gr), špice 64×5,6=358 gr. Takže na dva ráfky + niple nám zbývá nějakých 762 gr a to je hodně málo (pokud tedy nejsou ráfky karbonové, to by pak mohlo vyjít). Takže to taky nějak nehraje.
Nějak ti špatně váží váha :-). Když sečtu ty čísla, co máš v tabulce, dává to dohromady s pedálama 11,711 kg (asi jsi při sčítání vynechal položku 280 gr pedály). Nějakou tu desítku gramů dělá i vzduch v pneu, který jsi nepřičetl. Takže půl kila lítá sem tam, něco tady nehraje :-).
Dobrá práce! Domácí stavby mě baví a tohle kolo je smysluplný a k tomu i pěkný ;-). Takže to máme za plnej. Ať dělá radost nejen tobě ;-)
159cm