Chameleon logo

Přidat foto

Vidlice v custom designu. Stavba muze zacit.

(vloženo 27.11.17)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
orm
orm

3.12.17 18:57

@Atilla: Zvu te se podivat v lete na cyklostezku podel Svratky v Brne :-). Neni to heroicky vykon, ale lide kteri na kole moc nejezdi, tak rychle proste nejezdi.

ps: Ja na enduru nejezdim :-).

Reagovat
Atilla
Atilla

3.12.17 07:40

Orm: Ty děláš jako kdyby 25km/h na asfaltu byl nějaký heroický výkon hodný pouze trénovaného borce. Přitom z mírného kopečka takhle jezdí prabáby na ukrajině už pár desítek let.

Nebo je to tím, že Vám Brňákům a Pražákům zabírají cyklostezky a nemáte pak kde na endurech jezdit…:)

Reagovat
orm
orm

2.12.17 18:12

@Atilla: Ach jo. Samozrejme ze nekdo jezdi na stezce i rychleji nez 25km/h, ale takovy clovek uz s kolem umi, musel se k tomu vyjezdit aby dlouhodobe na mtb/kros udrzel takovou rychlost. V rukou takoveho cloveka e-bike neni problem. E-bike, ale umoznuje jet tak rychle i lidem, kteri vyjezdeni nejsou. Prodejci tlaci jeste na zvyseni rychlosti.

Cele je to podle me cesta do popekel a snad to neodnesou lidi, kteri jezdi na kole.

E-kole by mely byt ve vlastni kategorii a cele by se to melo vratit tam, kam to puvodne bylo mysleno v legislative, tj. jako dopravni prostredek na silnici.

Reagovat
Atilla
Atilla

2.12.17 10:26

ORM: Prosím tě dnes a denně jezdí lidi po cyklostezkách rychleji než 25km/h a na kole jezdit neumí. Stejně jako velká část BF neumí bunny hop a myslí si jak umí jezdit v terénu.

A že po lesních šatolinách budou jezdit turisti rychleji, mě fakt netrápí. Na traily buď budou mít skill, nebo ne a tím je to vyřešeno(stejně jako na klasickém biku).

Mezi běžnou populaci se už teď prodává víc Ebiků než normálních kol a klasiku si kupují nadšenci a sporťáci.

Reagovat
JFtryall
JFtryall

28.11.17 19:05

orm: No ja resim hlavne moderni a spis drazsi produkty. S odpovidajici kvalitou brzd povazuju 25 km/h za dost bezpecnou rychlost, kterou by mel zvladat uplne bezny turista, kdyz nezvlada, musi z toho vyvodit dusledek. S motorkama je to dost podobne, ale tam ta aktivni bezpecnost je mnohem nizsi, nez u kola. Stejne jako ovladatelnost, rychlosti jsou jinde.

Reagovat
orm
orm

28.11.17 18:17

@JFtryall: Nesouhlasim s tebou. Uz tech 25km/h na stezce je moc pro cloveka, ktery nema zkusenosti. Vetsina lidi, kteri moc nejezdi a ma male zkusenosti, se na takovou rychlost nedostane, jezdi, 20km/h. Ted jim das do ruky tezky stroj na kterem takovou rychlost dosahnou bez jakehokoliv snazeni (max toci nohama) a ty jim chces jeste pridat. Je to stejne jako kdyz mlady borec hned sedne na vykonnou masinu. Vetsinou to nekonci dobre.

Asi to tu nevyresime. Za me elektrokolo super dopravni prostredek na silnici, klidne at to tam jezdi 50km/h, ale na stezky a do lesa to nepatri, bezohledu na to, ze u par jedincu, treba ty, by to bylo v pohode.

Reagovat
JFtryall
JFtryall

28.11.17 17:45

No u tech 45 to chapu. To je uz vysoka rychlost a pro provoz na stezce je uz nevhodna. Tam je uz nejake omezeni vhodne a clovek by mel mit ridicak atd a i tak to patri spis na normalni komunikaci…ja osobne jako bezpecnou rychlost na modernim kole povazuju kompromisne tech 30–32. To je takova dobra provozni rychlost pro kolo v prehlednych mistech. Z toho zabrzdis okamzite a porad to hezky utika. 25 je hodne prisny limit.

Reagovat
orm
orm

28.11.17 14:15

@JFtryall: Zkus si precist nejake vyjadreni od prodejcu elektriky, napr. Lukase Barty na mtbs minuly tyden. Snaha vyrobcu je posunout rychlostni limit a dalsi silenosti typu speedrunnery. To je cesta dopekel pokud tato elektrokola budou mit stale moznost jet tam kam klasicka kola, tj. na cyklostezky.

Drive kdyz nekdo jel rychle na cyklostezce nebo jel v terenu, tak si to musel zaslouzit, tj. mel neco najezdeno, mel zkusenosti a schopnost ovladat kolo. Ted budou rychle jezdit lidi bez zkusenosti, coz se uz na stezkach deje, a budou se dostavat do mist, kam se normalne nedostali. To opravdu nebude dobry stav.

Pokud na elektrice bude jezdit nekdo jako ty, nebo nejaky stary silnicar, proste clovek se zkusenostma a schopnosti ovladat kolo ve velke rychlosti a v terenu, tak s tim ja problem zas tolik nemam. Tak to ale nebude …

Reagovat
JFtryall
JFtryall

28.11.17 12:31

Ja jsem nastesti nikoho takovyho nepotkal. Zatim potkavam jen starsi lidi a vyletniky na stezkach a tam to je samozrejme bez potizi. Jednou jsem na Cerne hore potkal borce, co jel na elektrice v duhovem dresu P. Sagana, to jsem se docela smal protoze to ve finale byl srovnatelny vykon, jak u Peta. :-)

Reagovat
Kamilac
Kamilac

28.11.17 08:19

*sorry bezmozek ne bezmosek

Reagovat
Kamilac
Kamilac

28.11.17 08:18

taky něvěřím tomu, že to bude tak růžový, pár e-bikerů už jsem potkal a většina jich byla namistrovaní bezmosci. Pokud to dostanou normální lidi, tak se z většiny stanou taky bezmosci, co tě při výjezdu srazijou ze stráně, bo jim to jede pyco a ty za svoje je brzdíš.

Reagovat
Sunshine 29
Sunshine 29

28.11.17 07:41

JF: máš rozumné argumenty a v podstatě s tebou souhlasím, ale…počítáš s použitím mozku u ostatních lidí, tím, že nebudou jezdit terén na který nemají a udrží ego na uzdě. A přesně tím bych si nebyl jist.

Reagovat
JFtryall
JFtryall

27.11.17 22:54

Okam: Jasne, souhlas. Ona ta selekce probehne celkem rychle. Bezny uzivatel fakt nema potrebu zavodit s klasickym cyklistou a kdyz uz, tak to je spis legrace, kterou normalni lidi prejdou s usmevem. Lidi co to budou vyuzivat na jednoduchou projizdku po kopcich, tak stejne jedou asfalt nebo hodne jednoduchy teren a tam je uplne jedno jestli asistenci maji nebo ne. Provoz trosku stoupne, cast pesaku treba prejde na ekola, hospody budou plny a na horach budou spokojeni, zpoplatni si nabijeni a dalsi ficury…:-D. V technictejsim pojeti typu RS je problem jen v egu nebo nejake premotivovanosti ve skupine, ktera citi nadrazenost. To ale v cyklistice nikdy nefunguje, tam te karma hodne rychle srazi k zemi. Kdyz ty schopnosti proste nemas, zadnej motor z tebe neudela lepsiho jezdce. Jen dojedes o trochu vys. Co je ale obrovska vyhoda, tak to, ze vezmes divku a muzes si dat intervaly s full supportem a to je fakt tak super, ze se na to normalne tesim. :-) zavodni simulace kopcu jsou genialni. Ty ses na srot a pritelkyne ve vytrvalosti s usmevem…idealni kombo na dovolenou.

Reagovat
deekay
deekay

27.11.17 22:48

JF: Tak jsem asi pesimista, ale fakt myslim, ze k tomu mame naslapnuto :( Padesatkou po lese jsem samozrejme myslel nejakou cestu, ne Rychleby apod :) Tam takovydle lidi asi nepolezou, tam kdyz nekdo pojede na e-kole, tak snad clovek co ma asponzaklady ovladani kola v terenu.

Se silnici bych to nesrovnaval, silnici bezne nesdili s autama chodci. Je to spis jako bys nechal motorky litat po pesi zone.

Ze ja bych se lekl, az me nekdo predjede na elektrokole se nebojim. Spis mi to bude vadit pokud budu v pozici pesaka. Podobne jako mi vadi v Praze skupinky turistu na segwayich. Nemaji to pod kontrolou a jsou nebezpecni vsem kolem.

Ale jak pises, bohuzel je to na zakaznikovi, takze se mozna dockame toho, ze cyklistika jako takova pomalu zmizne.

A uz ted je jasne, co ma vetsi prodeje :(

Reagovat
okam_z_brna
okam_z_brna

27.11.17 22:39

Deekay,JFtryall: Nějak neholduju bikeparkům a nějakým velkým trailům, takže v tomhle opravdu nevím jak moc vliv na návštěvnost bikeparku bude mít boom elektrokol. Každopádně můj názor je takovej, že pokud si někdo koupí elektrokolo na blbnutí, špatně to dopadne. Pokud se bavíme o někom jako JFtryall, tak v tom problém nevidím. Na kole umí a elektrokolo mu dá jinej rozměr. O cestě z kopce dolů nejspíš ne, ale právě na stoupací traily a nebo prudký výjezdy. Za mě ok. Pokud si takový kolo koupí amatér, tak se rozbije hned při první příležitosti. Výsledek bude ten, že ho ta sranda hodně rychle přejde. To stejný o ježdění v nějakým terénu po singlech. Místní singly taky znají jen borci, co mají hodně najeto a o těchto lahůdkách ví. Nováček s elektrokolem asi nepojede přímo přes les jen tak, protože může.

Reagovat
JFtryall
JFtryall

27.11.17 22:09

Deekay: Tohle se ale nestane a vis to sam, vis dobre co je padesatka po lese. :-) Dopravu obecne je potreba spis optimalizovat a fakt klast duraz na dobry ovladani stroje, chladnou hlavu a umeni dobre vyhodnotit situaci. Na silnici to je neuveritelne tragicky, ale nadeje, ze bys dostal ridicak az po zkusebnich lhutach v ostrym provozu je miziva. A to je mnohem vetsi problem nez to, ze te nekdo predjede na elektrice a ty se leknes, napr. :-) klasicky kola nezmizi to je snad jasne. Ale vyvoj tech nejdrazsich kol pujde smerem k motorizaci a miniaturizaci baterek a motoru. A kdyz vyrobce uvidi, ze proda 100 drahych endur s motorem a 10 bez motoru, tak to necha umrit to je jasny. A je to bohuzel na zakaznikovi. Ja chci aby to fungovalo spolecne, z obojiho se bralo to dobry a jezdeni i premysleni o nem se posunovalo dopredu.

Reagovat
deekay
deekay

27.11.17 21:26

JF: Jenze obrovska spousta lidi nemaji ani skill, ani soudnost.„Hlavne ze to leti pyco“. A po lese nam budou padesatkou litat odblokovany elektrokola (uplne stejne jak s „malyma“ masinama)…dekuju nechci, ani omylem. A silne pochybuju i o tom ze z elektrokol bude „dotovany“ vyvoj normalnich kol. Uz takhle jsou top modely za neuverilteny ceny, pochybuju, ze to pujde dolu… takze jen proste ekonomicky zamer, aneb chytit se prilezitosti. Nic vic nic min. Tot muj nazor.

Legislativne to omezit je potreba, ale v nasem kokotstanu by to dopadlo tak, ze radsi zakazou kola v lesich plosne… jednodussi ne?

Reagovat
petr99
petr99

27.11.17 20:35

Kubiczech: Tak to (doufám) hodně přehání.

Reagovat
Kubiczech
Kubiczech

27.11.17 20:17

Někde jsem teď četl rozhovor s brand managerem Focusu a ten říkal, že prý do pěti let nebudou prodávat nic jiného než elektrokola…

Reagovat
JFtryall
JFtryall

27.11.17 19:36

Tak clovek bez skillu by mel mit hlavne soudnost a neriskovat vjezd do mist, kde se muze zranit nebo i ohrozit ostatni. Tohle se ale deje i na normalnich kolech. A taky ti tam prodaji permanentku i kdyz ses uplny drevo a ses rad, ze se dostanes dolu. Pro priklad. Takze pravidla ano, ale plosny restrikce nikdo delat nebude. Neverim tomu. Bude se cekat kolik lidi to bude fakticky na trailu pouzivat a pak se maximalne prizpusobi nove trasy na nejake vhodne pro ebiky. Vjezd na tur. znacky a lesni cesty zustane zachovany pro klasicke kolo i kolo s asistenci. Neni duvod do toho hrabat. Jen proste do tri let potka na vyjezdu na Dl. Strane vic ebikeru nez lidi na beznych kolech. Porad lepsi nez autobus a kolobezkou dolu. :-)

Reagovat
Sunshine 29
Sunshine 29

27.11.17 19:20

Jenomže ty přemýšlíš trochu jinak a máš k tomu jiný vztah.....to na co se tady naráží je situace, kdy se lidé bez špetky skillu, ohleduplnosti k přírodě, ostatním a třeba i tomu trailu a jeho stavitelům budou dostávat tam, kam by se jinak nedostali / nejeli.

Reagovat
JFtryall
JFtryall

27.11.17 18:52

To spis moc hrotis. Cena je zatim velmi vysoko a predstava, ze prijede 100 lidi rozoravat les, plasit zver a stvat mistni je nerealna. Ono to staci vyzkouset a kdo je trochu vnimavy , tak celkem rychle pochopi, ze stavajici elektro neni pro trail zkazou o nic vic, nez bezny kolo. To doufam zodpovedni lide pochopi a nebudou vymyslet stupidni restrikce. Rychlostni limit je velmi prisny a ja osobne kdyz jedu, tak fakt nemam potrebu kazdy kopec jet na rychlostnim limitu. Jedu vytrvalost a jen volim jiny vyjezd, protoze si muzu dovolit jet uplne neco jineho nez na beznym enduru. A takhle to bude mit vetsina lidi si myslim.

Reagovat
orm
orm

27.11.17 18:40

@JFtryall: Rika kdo? Chapu, ze je to prani korporatu a ze ma velkou moc lobovat, ale hlasy maji porad lide.

Pokud ti e-bikeri zustanou jen v trailparcich a na „trailech“, tak pro me za me, je mne to jedno. Nejsem jejich uzivatel a byl bych velice nerad, kdyby kvuli podobnemu tlaceni to byla jedina moznost jak si zajezdit legalne na mtb kole.

Reagovat
JFtryall
JFtryall

27.11.17 18:24

No ted uz se legislativa rozhodne drasticky menit nebude. To by asi neproslo. To by musel byt absolutni zakaz vjezdu do lesa na kolech a to se nestane. Nikdo nebude rozlisovat jestli mas ebike nebo ne- ve volne prirode. To nikdo realne nezkontroluje. Problem jsou jen velky pocty lidi v dane lokalite. Kdyz tomu ale das dobry pravidla a nejakou rozumnou udrzitelnost, tak v tom problem nebude. Zatez pro traily bude plus minus dost podobna, vic prujezdu asi bude, ale zase se nemusi tolik resit shapovani vyjezdu atd…podle me spis vyhraje ten, kdo bude vhodne ebike friendly. Navic ten trh se nasyti asi dost rychle a ja teda neocekavam, ze v trailparcich budou velky pocty ebiku. To spis bezni cykloturiste na jednoduchych hrebenovkach budou prevazovat.

Reagovat
orm
orm

27.11.17 18:12

@JFtryall: Horska elektrokola se budou delat tak dlouho, dokud budou mit stejne podminky jako kola. Az je mit nebudou, tak se delat nebudou. Ja osobne doufam, ze probehne revize predpisu a pro elektrokola bude zavedena vlastni kategorie a zaradi se jejich pouziti tam, kam puvodne bylo mireno, kdyz kola s asistenci byla zarazena do stejne kategorie jako kola, tj. na silnice.

Reagovat
JFtryall
JFtryall

27.11.17 18:01

Jonti: Tak gravel zavody jsou cistokrevna hobby zalezitost. Zvlast na Blinduru to bude spis neco jako festival a obecne ty zavody jsou spis uvolnene. No ale ja zavodit pojedu a potrebuju vhodny nastroj. V pravidlech jsou pouze silnicni riditka a jinak bez restrikce, coz je fajn. Dava to prave prostor pro testovani sirek obuti atd…a ja si myslim, ze pri jizde na oci musis mit rezervu ve vybaveni. Lehky slupky roztrhas v prvnim sjezdu, kde mines idealni stopu. Byla by moznost tam dat i 650b, ale to uz jsou zase vetsinou nizko sterdy a to nemam rad. Takze rychle 29er gumy jsou myslim nejlepsi univerzalni volba na tenhle typ zavodu. Jinak na MTB by se tohle dalo samozrejme zajet taky v pohode viz CX, ale nejak to proste odlisit musis. A riditka jsou asi nejlepsi volba.

Reagovat
depresy

27.11.17 17:52

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
JFtryall
JFtryall

27.11.17 17:50

orm: No ja nejsem uplne presvedceny, ze to je spravna cesta, ale vyvoj to urcite je. A ten hlavni vyvojovy smer bude ten, ze na tyhle trailbiky do hor se proste budou delat z velke casti s pomoci. A bezna nabidka bude osekana o par kol a vyvoj bude stagnovat. A to tak je a bude. Bez ohledu na to, jestli jezdci propaguji urcity druh kola. Tohle je spis tvorba noveho druhu volnocasove aktivity.

Reagovat
orm
orm

27.11.17 17:29

@jonti: Penize se musi tocit, neco se uchyti neco ne, to je vyvoj, ale vsechno je na zacatku mega cool. Hlavne ale plati, koho chleba jis, toho pisen zpivej :-).

Reagovat
jonti
jonti

27.11.17 17:12

Moc se mi ten trend zavody pro jeden typ kol moc nelibi, i amaterske CX zavody povoluji start na MTB, a gravel, kterych je o dost min, je zakazuji. Navic, jak pises, jsi rychlejsi na MTB plastich. Jestli tam budou trochu tezsi trate, mam strach, ze se tam zacnou pouzivat 720 mm vlastovky a 2,25 gumy a gravel to uz moc nebude.

Reagovat
honzarb
honzarb

27.11.17 16:23

neni to do budoucna dobry, neni… bohuzel nejsme v USA, aby byly omezeny jen ebiky…

Reagovat
Auditor
Auditor

27.11.17 16:15

Jako zatím jsou ceny imho pro normální lidi mimo … na druhou stranu, teď na podzim na SpS jsme jich potkali dost…

Jak píše orm … bojím bojím

Reagovat
orm
orm

27.11.17 16:09

@JFtryall: To se doufam nestane a zakonodarci to snad brzo zakazou/upravej. Jen aby pak nevylili s vanickou i dite.

Reagovat
honzarb
honzarb

27.11.17 16:06

hmm :(

Reagovat
JFtryall
JFtryall

27.11.17 15:45

No ze to pujde vsechno k ebikum. Vyvoj na drahy kola pujde z vetsiny do kol s pohonem. Takze je potreba to zacit resit. Protoze se do terenu zacnou dostavat lide, kteri nemaji cyklisticke zaklady a je nutne zacit s ucenim atd.

Reagovat
honzarb
honzarb

27.11.17 15:40

..budu dost resit elektriky… co to znamena?:-)

Reagovat
JFtryall
JFtryall

27.11.17 14:11

Nitraq: Ano, new school gravel geo. :-) a pevna karbonka 490mm. 1×11, hydraulicky brzdy. Melo by to mit snad pod 9. Klasickej budget racing. Kombo Apex paky, Rival saltr, XT kliky, WTB Kom kola atd…

Reagovat
nitraq
nitraq

27.11.17 14:01

Původně letošní Explosion?

Reagovat
JFtryall
JFtryall

27.11.17 14:01

Musis mit berany. ;-)

Reagovat
satch
satch

27.11.17 13:57

tak ještě nějakej rychlopředělávací kokpit na rovný rodla k těm gumám a je to :-)

Reagovat
JFtryall
JFtryall

27.11.17 13:37

Tradicni cx neni nesmysl, ale ja potrebuju prostupnost na velky plaste a odolnost toho celku. A to momentalne splnuje pouze HT 29. Nejcasteji to bude na 35mm silnicnich pneu a pak ruznych kombinacich. Kdyz bude nejaky zavod, tak rychla bikova 2.1 je jasna volba. Oproti 40mm pneu ziskas mnohem vic trakce a hlavne se to da posilat do der celkem nekompromisne a je to rychlejsi.

Reagovat
depresy

27.11.17 13:28

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
TJK
TJK

27.11.17 13:16

no vypada to skvele

Reagovat
JFtryall
JFtryall

27.11.17 13:15

Tady mam jeste nastrel ramu. Bude to good.

Reagovat
TJK
TJK

27.11.17 13:06

kdybych mel cas si s tim hrat tak bych si taky laknul vidli a blbosti… ale neni kdy.. navic musim vyexpedovat neco co se mi vali doma uz radu let :-D

Reagovat
JFtryall
JFtryall

27.11.17 13:04

Alinceb: Tohle bude gravel bike. To me bavi a je to vlastne nahrada silnicky. Mam to udelany z maratonske 29er, takze hybrid, ale duverujte mi. ;-) zavody nevim, budu dost resit elektriky.

Reagovat
alinceb
alinceb

27.11.17 13:01

Letos novej vercajk, jo? Nějaké náznaky byly, ale tohle se zdá být definitivní. Jaké máš letos plány ohledně Enduroserie? A pojedeš něco i venku?

Reagovat
alinceb
alinceb

27.11.17 13:00

@TJK: Když na to koukám, řekl bych, že to celé lakoval Tomáš. U upnutí osy to nevypadá na „tovární opracování“…:)

Reagovat
JFtryall
JFtryall

27.11.17 13:00

TJK: Vsechno lak samozrejme. ;-) od mistra.

Reagovat
TJK
TJK

27.11.17 12:58

lakovane? Nebo je o nalepka?

Reagovat
Lanzinho
Lanzinho

27.11.17 12:54

jsi vyměnil author za rockmašinu? :)

Reagovat

Další galerie z kategorie

FreeBoy 10
Lister 2
gersa 9
easyrider 2
Kubánec 42
MilesWheeler 19