prasklo to!
zimák
ten černý mat tomu sedí
správná šířka na trusťoch
dnes začalo trochu padat i u nás , tak ho brzo provětrám
nově 3x10
levné hydry - fakt lepší než ty mechanické Tekt
originální sestavení - nestihl jsem ho vyfotit ... a ani jsem nechtěl - byla to hrůz
Loni jsem se díval hodně po Fatbicích. Pár jsem si i projel. Ale nenašel jsem nic slušného za rozumné peníze. Letos jsem se zamyslel, že bych jezdil do práce i když napadne ten bílý humus, ale vyvstala otázka – na čem? Narazil jsem na výprodej N1. Tak jsem si udělal výlet a dovezl si tohoto tlustého Koně.
V originálním sestavení byly naprosto šílené rodla – podle Kony se jmenují „Handplant“ ale byl to děs – držel jsem ruce až za osou kola. Doma se mi válela dostatečně široká trubka, která nebyla tak pokroucená. A s ní rovnou trochu delší představec s úhlem 5° a ne 45° nesmysl. Sedlovka s offsetem už je jen na doladění posedu místo bezofsetové Kony. Sedlo Kona by WTB bylo po 20 km sundáno – ještě po týdnu mě bolí řiť – a nahrazeno mým oblíbeným kouskem od Fiziku.
Pár lidí mi řeklo že na fatbiku se nemusí brzdit – že stačí když přestaneš šlapat – ale já jsem zvyklý že kolo brzdí aspoň trochu. A to s brzdami Tektro Novela Mechanical Disc nešlo – prostě nebrzdily ani trochu – z kopce to byl zážitek. Základní hydraulické Shimana to vylepšily – s kotouči Tektro si porozuměly a brzdí docela slušně.
Když už jsem to měl v dílně, tak jsem sundal šaltr Deore 9speed a řazení Alivio a nahradil je doma ležící sadou 10speed s parádní kazetou Sunrace 11–40 – na fatbiku do kopce k nezaplacení!!!
Po dalších kilometrech s novým sestavením jsem naprosto spokojený. Sedí a jede se na tom úplně jinak, a hlavně to vypadá daleko líp.
Ještě bych do budoucnosti dal místo těch kol z traktoru s váhou cca 1850g něco lehčího – např. Jumbo Jim od Schwalbe – ty mají v šíři 4,8" cca 1300g. Půl kila na jednom kole už bude taky znát, a v 4,0" má JJ pod kilo.
R.I.P. Kona !!
Těšil jsem se na další zimu s tlustými koly.
Ale z Koňa se začaly ozývat zvuky. Krátké pátraní ukázalo prasklinu v rámu. Naštěstí loučení proběhlo bez velikých bolestí. Tímto velmi děkuji N1 (speciálně panu Štěpánovi) za vyřízení reklamace. Na cestě je rám MY2015 !!! Což je super – vejde se širší i větší zadní guma, ale taky je to opět počátek velkých úprav. Kvůli většímu náboji musím přeplést kolo, a nebo rovnou kola – udělám z toho asi 29+. A když je všechno dole možná bude změna pohonu na 1× něco (asi 11).
(vloženo 4.12.17)
Značka | Kona |
Model | WO - Matt Black w/Grey |
Modelový rok | 2014 |
Velikost | 17" |
Hmotnost | 15,5 |
Rám | Kona 6061 Aluminum Butted frame |
Vidlice | Kona Project Two Aluminum FAT disc fork (5.0" tire compatible) |
Tlumič | 26" x 4,0" |
Hlavové složení | TH Internal |
Kliky | FSA Alpha Drive |
Středové složení | FSA ISIS |
Přesmykač | Shimano SLX Dynasys |
Měnič | Shimano SLX Dynasys |
Řazení | Shimano deore 2x10speed |
Převodník | 24/36t/Guard |
Kazeta | 10speed 11-40 |
Náboj přední | 135mm |
Náboj zadní | 170mm |
Brzda přední | Shimano BR-M396 |
Brzda zadní | Shimano BR-M396, kotouč Tektro 160mm |
Brzdové páky | Shimano BL-M396, kotouč Tektro 160mm |
Ráfek přední | JetSet 26" 559x76 1050g(W/Circle Cutout) |
Ráfek zadní | JetSet 26" 559x76 1050g(W/Circle Cutout) |
Dráty | Stainless 14g |
Pedály | Kona |
Řídítka | Force TEAM SPEED 780mm |
Představec | Ritchey PRO 90mm |
Sedlovka | FSA SL280 |
Sedlo | Fizik Gobi XM manganese |
Pláště | Vee Rubber Mission 26x4.0" |
Podle mne super mašina na zimu a u N1 mají opravdu dobré ceny. Taky jsem u nich byl a chtěl jsem i pořídit předváděcí Konu Wozo, do které jsem se i zamiloval, ale už na mne nezbyla velikost :-(.
Jinak dávám 5*.
Tuning super, určitě to bike pounulo hodně vpřed. Na tlusťochovi jsem ještě nikdy ani neseděl, ale až budu mít možnost tak to určitě aspoň zkusím.
4.12.17 17:27