Domácí romantika večer před jízdou
Na Dubičáku
Na trailu
Na psssst! trailu - není nad to mít vlastní lanovku :-)
Psal sem to do našeho vlákna pro ČB bikery, tak sem hodim mírně upravenou copy-pastu:
---
Projížďka úspěšně za námi, za dvě hodky a něco jsem si v pohodovým tempu prosvištěl „up and down“ Lišovskej práh od Dobrý vody až po Jivno a pak přes bejvalej prostor k VŠTE a přes Pražský a centrum domu..
„Tlusťa“ (jak jsem mu začal důvěrně říkat :) byl mazlík – tam kde bych na normálním kole musel řešit správnou stopu, abych to v těch zmrazkách nepoložil, tak tady sem v klidu rozjímal, co si dám dobrýho k obědu a 120mm zdvihu ve spolupráci s necelou pul atmosferou v předním 4" kole žralo i náročnější technické pasáže s parádní jistotou a pohodlím..
ad mnohokrát zmiňované, že ebiky jsou pro lenochy :
(dodám, že tohle byla testovačka, moje kolo, na kterým běžně jezdím je „normální“ bajk Trek Remedy 160/140)
- jízda na e-tlustci je prostě něco trochu jinýho než jízda na normálním bajku .. zpotil sem se taky, ale tak nějak míň, což je v tomhle už mrazu k nezaplacení. A hlavně – což normálně moc nedělám – sem si některý sjezdový pasáže dal víckrát, protože na tomhle tě baví i výjezd..
Resume:
Klasickej bajk je klasickej bajk a já rozhodně nehodlám přesedlat na e-pohon, ale zrovna u „tlustokozcu“ ten e-motor imho smysl má a dělá z toho hodně zábavnou záležitost, zvlášť teď v zimě, kdy se na klasický kolo člověku zrovna dvakrát nechce..
(vloženo 10.12.17)
6.10.18 12:42
Kaiten : to je sice pravda, ale nemůžeš všemu věřit co píšou …třeba např : shimano 8000 neumí upravit nebo překodovat .
Ale jinak většinu motorů samozřejmě ano.
midlander: má to výkon motoru 0,25 kW (špičkově 0,35kW – tj. max. půl koně :-) a maximálku 25kmh, takže s označením motorka bych byl hodně opatrný..
11.12.17 14:50
to je v pohodě, na e-kole se musíš taky někdy courat aby ti nedošla baterie
To by byl pak teprve trenink..-))
11.12.17 11:41
Bezdratovasprcha: mozna zkus jinak planovat zimny vylet: jeden vyslap s cilem na nejake chate a tam se prevlect do sucheho, alespon horni cast tela. Pak muzes davat i delsi vyslapy.
Ke kolu na obrazku: urcite pekne, ale vyjezd z bezmotorovym fatbajkem zase tak tezky neni.
Já trpívám na nachlazení. Takže to, že se do kopce tolik nezpotím a nemusím zhluboka dýchat – podotýkám v zimě je super věc. Líbilo by se mi to. Lepší krátká projížďka v zimě, na čerstvém vzduchu než sedět doma a čučet na bednu.
Zoidberg : to si nemyslím, že odejdou výrazně dřív prsty v zimě -máš tam limit 25 km/h… takže to je dost podobný. Jestli to nechce zkusit, abys to nekritizoval bez projetí. Ale tím neříkám,že nahradit kolo za e kolo. To určitě neříkám. Pocit je trošku jiný ,horší (mimo výšlapy). Ale jako náhrada vyjimečně proč ne. Navíc přesně jak zde píšou, do kopce se moc nespotíš na e-kole,takže v zimě je to další přidaná hodnota,i ten studený vzduch při menším dýchání vlastně skoro nevadí .
k čemu je dobrý e-bike chápu (pocení je mocinky fujky) ale k čemu jsou na tom ty tlustý gumy?
midlander: proč blíž k e-motorce?? vzdyt je to normální seriový e-kolo 120 mm
11.12.17 07:39
ad dojezd – taky mě to zajímalo, jak si bude baterka stát v těch teplotách, takže podle mého pozorování ujeté vzdálenosti, zbývajícího stavu baterie a ukazatele dojezdu, tak kapacita klesla přibližně. o 15–20% – tj. místo 80km v létě bych teď ujel cca. 65–70km, což pro vyblbnutí v terénu imho stačí.. V –10° to bude ještě o něco víc, ale i kdyby 50, tak v takový teplotě už „běžnej“ člověk stejně víc ani nedá – Kopku a podobné nemyslím :)
(kolo má 400Wh baterku, u 500Wh by ten dojezd byl zas o něco větší..)
Já kdybych zpomalil o 3–4 km/h na průměru, tak snad začnu couvat. :))
No mě bike hlavně baví v kopcích :)
Je to dané i tím jak se kdo potí. Já osobně se potím fakt hodně i v té zimě a kor v kopci, takže zimní vyjížďky jsou pro mě krátké a intenzivní. Dám jeden max dva výšlapy a pak spěchem valím domů abych neprochladl.
Neměl jsem teda možnost jezdit v zimě silnice (silničku jsem teď prodal a gravel teprve bude), což si myslím zase trochu změní podobu zimního ježdění, ale čistě z MTB mám zkušenosti také :)
10.12.17 21:37
Zoidberg: Však tam píše že proto, že se míň potí. To je při MTB největší problém že se ve výšlapu spotíš jako prase a pak tě čeká vrch kopce kde nejspíš fouká a samozřejmě sjezd, při kterém se moc nezahřeješ.
hctr: Proč by měl fatbike být limitován jenom na sníh?
10.12.17 20:44
Tohle je kategorie ebiku, kterou nechápu, fatbike=sníh, sníh= nízká teplota, čili menší kapacita baterky.
Fatbiky i ebiky mám rád, ale tohle bych si nekoupil nikdy. :)
Taky si poslední dobou řikám, že kdybych měl e-bike, tak bych vyjel i v hnusnym počasí a když mám málo času a užil si čerstvej vzduch, zatimco teď místo toho sedim doma. Ale ty prachy bych za něj zatim nedal.