Až teď jsem dostal pořádný strach, že mi ten starý praskne :)
(vloženo 11.12.17)
ceo: s tímhle umístěním čepu myslím přišel Author, nebo možná nepřišel, ale používal/používá ho.
Predstaveni:
Raději o 500g na rámu více, než dva měsíce nejezdit v létě. Nekoupím, ale celokarbon se mi vyloženě líbí
Nevim co rekon vydrzi. Skoda ze neudelali zase 29 model. A vahu u hliny bych videl ze bude dost hmoty u sedlovky a diky tomu reseni kabelaze i na spodni ramovce. Dalsi navarky budou na tu trojuhelnikovou brasnu. Asi se to poscita.
Vaha nic moc, ale 13k priplatek za ten nejlevnejsi carbon mi neprijde tak hrozny pri ztrate 1,4kg a lepsich kolech … CF8.0 mi prijde jako nejzajimavejsi model.
JFtryall: Souhlasím že váha Al verzí je dost, možná se dá doufat že v tom jsou těžké duše které lze vyhodit.U tohohle kola jde hlavně o zábavnost a hravost na trailu, takže je možné že 29er bude rychlejší, ale rozhodně ne zábavnější.
Neni to spatny. Ale vaha je jak HC enduro a tohle ma proste maly zdvihy. Navic prave pouzitelny plaste to vystreli jeste o dost vys. Moc nechapu na co takovy kolo je v tomhle set-upu. Ten zadni Rekon se roztrha hned a 29er s nizsim zdvihem bude na trailu nejspis rychlejsi. A jestli ram fakt snese bikeparkovou zatez, nikdo netusi.
nelibi se mi design. zbytecne dlouha sedlova trubka. jinak fajn. libi se mi ze top model ma kola enve na kingach
Podobne to maj Rocky Mountain. Řeší tím citlivost a práci zadní stavby. Uvidíme v reálu.
Tak ty pláště nejsou zas tak těžký:
Navíc tam jsou z výroby duše, který vyhodíš :-)
Váhu to nabralo spíš na rámu (u hliníkových), trochu přidaly i širší ráfky a eagle kazeta.
Váha bude hlavně zvýšená kvůli plášťům, snad kromě jednoho modelu nasazují 2,6'', takže při použití „normálních“ (užších) plášťů může být váha o kus jinde…
ceo: pořád je rozdělená zadní vidlice před zadním kolem. Umístění čepu bude kvůli průběhu zadní stavby. Docela pravděpodobně i kvůli citlivosti zadní stavby na pohupování.
vzhled nehodnotím, na některé fotce to vypadá dobře, někde zas naopak, uvidíme naživo, ale nová geometrie je fajn, ceny asi taky
jenom by mě zajímala váha rámu :/ ty váhy jsou teda nic moc, na to že to má být pořád primárně hravý trailbike / semtam závod
LM: tak defacto jde jen o ten tlumic. Kdyz nechas stara kola s adaptery, tak nemusis resit ani kliky, ne?
@MirosPikos: Otázka jak se k tomu Canyon postaví – na novej rám ti nebude pár věcí sedět:
Řetězovou vzpěru v celku má jednočep. Tady je dělená čepem těsně u zadní osy stejně jako předchozí model, Jeffsy, Specialized FSR atd.
je to hodně zvláštní umístění čepu. Čep umístěný před, ale NAD zadní osou. V tomto místě mívají čepy přepákované jednočepy. Jenže sedlová vzpěra je v celku až k zadní ose a měnit se bude vzdálenost hlavní čep – zadní osa, což odpovídá 4-čepu, byť v tomto případě je řetězová vzpěra vcelku.
Používá tohle řešení už někdo?
Me to kolo neurazi. Sedlovka je sice teochu divna. V karbonu a jiny barve to ale teochu schova ta linka. Do toho kola bych se jit teda nebal. Skoda ze neprekopali v tomhle stylu i Strive. I kdyz nevim jak vby tam dostali shapeshifter.
Nerad to říkám, ale se ten červenej začíná líbit. Snad se na něm svezu jestli brácha pošle prasklej starej červenej a dostane novej :)
šetří náklady. Ono, sponzorovat tolik profi silničářských a enduro týmů/jezdců není jen tak. Kdo chce vybavení vs. cena, tak už se dnes musí porozhlížet jinde. To je prostě vývoj…
@rybička: Nebylo, předtím karbon modely měli karbonovou i zadní stavbu (která nepraskala:-)). Mix karbon rám + hliník zadní stavba je novinka.
mě se to teda líbí dost.. hlavně ten zlom horní rámovky dolů k sedlovce a to pokračuje zadní stavbou k ose..
ale hlavovka se mi nelíbí.. měli tu hlavovku udělat jen hranatej přechod mezi větším spodním průměrem a vrchním užším průměrem.. a ten potáhnout do začátku spodní rámovky s tím šikmým zásekem jak maj u sedlový truby aby to ladilo.. :D
ale dokázal bych si takhle pěkně vybavit pevňáka… kdyby se vymazal tlumák tak to vypadá taky dost krutě :D
Koukam, ze jsem asi jedinej, komu se ten bike libi. Ale vaha je teda brutalni, tenhle cervenej v M-ku 14,7 kg bez pedalu. Ale zase to asi vydrzi vsechno. Zaujalo me, ze celokarbon jsou jen ty dva nejvyšší modely, ostatni karbony maj vzadu hlinu. To driv nebylo, nebo jo? Ale ty dva nejvyšší modely jsou hodne pekny…
jakou funkci má ta obludná sedlová trubka ala intense? jinak je to taková oktávka po faceliftu – škaredá jak noc, ale na prodeje to nebude mít vliv.
Za mě designově hnus, pokus o futurismus s ostrými hranami jim nějak nevyšel, ale třeba to naživo bude lepší.
Lanzinho: Dulezity je ten cep na retezove vzpere. ten dela ten system ctyrcepem. kdyby byl na sedlove vzpere, tak je to jednocep. Co se tyce toho vahadla, tak Commencal Meta ma hodne podobny, ale zaroven je to jednocep.
Tomu BB dropu tleskam. Z kratkyho fesaka bude pekne stabilni masinka ;) On Joe Barnes asi vi jak postavit kolo na hrani.
Je to 4 cep. Zadni kolo visi na sedlovy vzpere, ktera visi na dvou kyvkach.
Cepa, rekl bych ze 4.. prepakovany 1 by nemel to vahadlo na sedlovy trubce jestli se nemylim
Trošku větší BB drop a intergrovaná objímka sedlovky vypadá trochu podivně, ale třeba to kolo schválně zošklivili, aby za 2 roky mohli zase něčim překvapit.
Jak se bude chovat ta zadní stavba. Je to stále 4-cep nebo prepakovany jednocep?
11.12.17 14:46
a teď se ještě dívám, že „vnitřní“ vedení pod plastovou lištou na spodní rámovce taky fajn řešení
Docela zajímavý nápad se dvěma výškovýma pozicema na košík
Jinak teda detail u sedlovky (hlavně AL) za mě taky nic moc, i když ten CF nevypadá tak zle
na normálních fotkách by to nemsuelo být tak zlý. A na rozdíl od Jeffsy by se tam mohla vejít normální velikost flašky na vodu
další kolo stavěný podle flašky na vodu? :) jinak mě to neuráží, v karbonu to vypadá dobře
logoman: S kratší sedlovou trubkou a 170mm sedlovkou už by možná mohlo drbat zadní kolo o sedlo na dorazu.
Mne se to libi i v tom hliniku 0_o. Jen nechapu proc tam furt cpou dlouhou sedlovku …
hezká barva, ale přesně, taky mi tam ty sváry vadí a poutají hned pozornost
Dobre je to reseni vedeni bowdenu pod odjimatelnou kapotazi na spodni ramovce.
Sedlova oblast je divna, to jo.
Mno AL nabídka nic moc a ta váha :( co tam všude serou toho Pika :D některé barvy u CF povedené
Mam pocit, ze v Canyonu maji nejakou interni soutez, kdo udela hnusnejsi oblast kolem sedlovky :-). Po CX, dalsi hnus, alespon pro me.
Inženýři z Canyon chtěli udělat kvalitní bajk, tak okopírovali YT. Well done!
jak uz dost casto pisou na zahranicnich webech.. je to takovej Canyon Jeffsy :-D carbon se mi libi strosku vic hlavne diky te casti u sedlovky ktera je na tom hliniku takova divna.
11.12.17 13:33
Nelibi se mi to. Prijde mi to jako obycejna kopie YT Jeffsy… :)