Slash 29
podle pinkbike. Trošku se bojím, že výrobci budou chtít 27,5 uplně zrušit i v Enduro kategorii
(vloženo 16.12.17)
dobrej i hezkej je, i ta červená jak už zde bylo zmíněno je super, mám pro ni slabost, pořád si plánuju,že kolo bych chtěl červený a nikdy to nakonec nevyjde..-))
do diskuze o rozměru kol se tady pouštět nebudu, ale tenhle Slash je za mě fakt parádní a povedný kolo…
No ja zrovna koupil mrtvolu 27.5. Pocitam, ze okolo jara to kolo prestane fugnovat a budu muset koupit (zase) 29er, kterej asi budu prodavat :D.
Jinak co jsem se povozil na Trekach, tak mam pro ne slabost, navic tyhle jejich cerveny, protoze jsou to proste skvely kola.
Twister: No vidíš, a já po jednom roce používání odrovnal dva rychloupínáky (jeden nešlo utáhnout dostatečně aby nevrzal a druhý se postupně začal hodně ohýbat). Nehledě na potřebu po nějaké době používání štelovat třmeny doslova po každém sundání kola. To je totální demence.
O čtyřhranu a podobných ani nebudu začínat.
bezdratova.sprcha: Já si v klídku u rychloupínáku a klik na zapouzdřené osy zůstal. Jsou to trvanlivá a servisně nenáročná řešení. Co vidím u kamarádů, co jdou s dobou, mají pořád co řešit a při domácím servisu občas naráží na nejasnou kompatibilitu.
jeste nedavno se tu majitele 27,5 smali zarytym 26karum a hle… zacina jit do tuhyho uz i jim:)))
Že vás furt baví řešit hovna, těch možností, výrobců a kol je dnes tolik, že si vybere snad i nejvybíravější člověk a je asi jasné, že 1 kolo nesedne každému, někomu sedí toto někomu zas toto, ale prostě každý si vybere, stejně tu řešíte úplně vše ohledně kola a nakonec 1/2 neudělá ani bunny hop.
Já bych to tak neprožíval. Jestli ty 29 do budoucna budou vypadat takhle, nemám s tím problém. A stejně budem vybírat z toho co na trhu bude. Tak co jako řešíte :-)
29" v DH fungujou dokud ti to nehobluje prdel, co treba takovej Minaar neřeší, ale třeba Brosnan už jo. Tratě kde by 27,5 byla výhoda jen kvůli obratnosti nejsou, spis vse nahrává 29. Ja 29" na xc mám, ale na blbnutí to se svymi 174cm nechci. Na trailsech nebo větším dropu už bych musel s tou 29" pod prdeli počítat.
okok
přes 20 se mi za X2 s SLS pružinou dát fakt nechce no :-) Ale to jen k debatě o marketingu zde :-D
suslos> Takže ti ten pokrok přinesl samá pozitiva a sociální jistoty… :-D
suslos> Zatím není nahozeno, chybí mi spodní vložka tlumiče, asi se někde toulá po poštách…
@krabica: myslel jsem foto! jsem na to zvědav :D
na novým rámu mám bohužel metrický tlumič, rozměr 230×65 a bohužel je problém za rozumné peníze sehnat tlumič který bych chtěl. A některé značky zatím vůbec takový rozměr nenabízí → konkrétně bych tam rád nahodil CC Inline Coil, ale mám smůlu :D
A kolo na 27,5 vypada jak hipster brejle :D
Krabica: Nic ve zlém, ale já třeba žádný marketing ohledně kol nijak moc nevnímám. Přijde mi to jenom jako fňukání že je na trhu něco nového. Realisticky, opravdu ti současné kolo vydrží třeba deset nebo patnáct roků?
Taky jsme mohli zůstat u rychloupínáků protože podle některých pevné osy stejně nemají žádné reálné opodstatnění, a dvojdílné kliky jsou prkotina a marketing nutící nás kupovat nové kola a takto se dá jmenovat dál.
Jo a moje kolo je typický příklad konzervatismu… :-D Kluci, nenechávejte se tak zblbnout marketingem…
http://www.bike-forum.cz/…5-je-mrtvola#…
Já se směji, přátelé.
@sprcha: jenže konzervy z BF potřebujou karbon kliky na čtyř hranu, když to přeženu. Prostě seženeš vše, ale zaniklé standardy hlavně v levných a těžkých verzích. Mě už tohle syslení komponentů a řešení, jestli něco nepřestanu vyrábět, přešlo. Většinou to přestanou vyrábět, když brzy, tak po pěti letech a to mi kolo stejně nevydrží.
Na nových standardech se domluvili s výrobci rámů (kteří jsou pro ně největšími zákazníky) a ty velikosti si fakt jenom nevycucali z prstů. Jestli něco nedávalo smysl, tak to byly právě ty dosavadní rozměry, které, pokud se nepletu, nikdy standardizované nebyly, pouze se zažily.
Jinak jaké komponenty z trhu jen tak zmizí po pár letech? Do dneška na trhu jsou věci jako silniční neindexované přehazovačky, závitové hlavové složení, čtyřhran a podobně.
Chtěl jsem jít do 29er, ale nakonec mám doma nový EN frame na 27,5 klasiku…
@krabica: když jsme u těch tlumičů, nahoď prosím foto Turnera s x2! :))
bezdratova.sprcha> Však jo, silou prosazují nový standard, který není potřeba, jen aby se prodávala nová kola. Když ti za pár let zdechne tlumič, nový už neseženeš a metrické rozměry zvolili tak šikovně, aby se významně lišily od stávajících. Budeš nucen koupit nové kolo…
Ja bych uprednostil evila wreckoninga nebo enduro29. Co jsem kdysi jezdil starsi E29, tak bylo krasne ovladatelny, vazilo jen 13kg. Imho u techto kol dost zalezi na vzrustu jezdce, jinak se bude 29ka ovladat nekomu kdo meri 1,9m a jinak prckovi s 1,6m.
Krabica: To je ale nový standard a ano, je běžné že na nových standardech se domlouvá více firem, aby jeden výrobce nepřišel na trh s něčím, co nebude nikdo chtít.
Jinak nevím, nepřijde mi na tom nic špatného a tak nějak nevidím v čem to zásadně ovlivňuje koncového zákazníka.
bezdratova.sprcha: Ano, souhlas. Extrémy typu 20'' kola bych do toho netahal ať se to tu úplně nezvhne.
LM: Ačkoliv chápu směr argumentu, tak bacha, protože logický extrém je jezdit na 20" kolech pro maximální challenge. 29" kola, ačkoli mají lepší průjezdnost, vyžadují zase fyzičtější zacházení v zatáčkách, takže by někdo mohl tvrdit, že jezdí 29" kvůli vyšší náročnosti.
Myslím že většina lidí si vybírá kolo tak, aby se dobře doplňovalo s jejich požadavky a stylem jízdy, ne aby ztížilo jízdu.
Zoidberg: Čistě teoreticky, vony se ale dneska pokládaj a prodlužujou i 29ky, ne? Takže bych čekal, že mezi dlouhou položenou 27,5 a dlouhou položenou 29 bude stejnej rozdíl jako mezi krátkou vzpřímenou 29 a krátkou vzpřímenou 27,5.
bezdratova.sprcha> No nevím, co takové metrické tlumiče? Tam se většina výrobců ochotně domluvila…
16.12.17 12:48
Zoidberg : bavíš se o xc nebo o enduro ? Podle kol bych tipl ,že jen o xc,ale můžu se mýlit
@zoidberg: to sem taky nikdy moc nepochopil, ale takovyhle kola nejezdim, tak do toho enduro specifik lidem nekecam. Nicmene je to pro me trochu zahada.
bezdratova.sprcha: Však jo. Nebylo to myšlené jako oponování ani jako házení špíny na 29ky. Jen mi ježdění na 29'' přišlo až moc lehký, resp. tu nemám traily kde bych ty výhody 29ky ocenil :-)
Kdyz si vzpomenu na debaty pri prichodu na 29, ze je neobratna proti 26, chce se mi smat.
Nicmene bych se nebal, ze 27,5 zrusej v enduru.
16.12.17 12:23
bezdratova.sprcha: protože třeba někoho, kdo má aspoň trochu techniku, může naopak tahle zásadní vlastnost při běžné vyjížďce *****…
LM: Nevím proč oponuješ něčemu, co jsem neřekl. Jasně tam píšu, že si myslím, že 27,5" na trhu zůstanou.
29" má lepší průchodnost než 27,5" a to je jednoduše fakt. Nevím proč máš potřebu na tuto vlastnost házet špínu. Pro někoho kdo jezdí hlavně parky a hladké sjezdy to určitě nemusí být velký argument, ale pro někoho kdo jezdí „divočinou“ a ještě k tomu projíždí terénem poprvé to může být zásadní vlastnost.
Krabica: Představa že „výrobci“ je nějaká ucelená skupina lidí se stejnými zájmy je úplný nesmysl. Na trhu je konkurence a dost velká. Pokud by některý výrobce přestal vyrábět něco o co je zájem, jiný výrobce velmi rád vyplní díru která po něm na trhu zůstane.
dkny: Drtivé většině lidí je úplně šumák na čem se jezdí závody. Ano, komponenty se musí nejprve začít vyrábět, aby daný produkt vůbec mohl existovat. To není konspirace ale selský rozum.
dkny: 29 v DH nastoupily, ale v pulce sezony se zase snad vetsina „potichu“ vratila na 27,5
…takze bych to s tim „29 only“ nevidel tak divoce ;)
schopné projet terén kde na 27,5" už jdete přes řidítka
Né každý chce „tank“ se kterým se (skoro) nemusí snažit aby projel. Ale na závody ty 29ky chápu.
Rozhodují výrobci, když to nevyrobí, tak to nekoupíš a musíš brát to co je…
rozhodujou zákazníci …-))) tak samozřejmě je jasné ,že to výrobci musí podpořit správnou reklamou, závodníky/ i v DH už jsou / a pomoct komponenty /např. výrobci vidlic (konkurence moc není – 2 hlavní ) skoro neřešili váhu – a potřebovali 27,5 kola a najednou zvládli půl kila dát dolů ......pod tlakem výrobců …určitě ne zákazníků …
Nechápu plky typu „výrobci zruší 27,5“, výrobci zavedou 1× pohon".
O tomhle nerozhodnou výrobci, ale zákazníci, respektive jejich peněženky. 1× pohony existovaly ještě předtím, než se toho trendu chytli Shimano a Sram.
Dřív se tvrdilo, že na technické jízdy jsou 29ery k hovnu, že to je možná tak na cyklostezku, jenomže jakmile se výrobci do těch kol opravdu pustili a udělali jim pořádnou geometrii, tak se ukázalo, že to jsou opravdu dobré kola, schopné projet terén kde na 27,5" už jdete přes řidítka.
29ery v této disciplíně rozhodně získají velmi závažný podíl trhu, avšak si nemyslím, že by se z 27,5" stal mrtvý rozměr jako z 26". 27,5" má jednak dobré opodstatnění pro menší rámy a hlavně narozdíl od 26" to není rozměr, který by se v MTB zažil čistě a jenom proto, že v době zrodu horských kol nebylo nic vhodnějšího k dispozici.
plysovykozisek: jsou různé časy minulý, přítomný, budoucí -))
Horší je, že pro výrobce je to docela lákavé,lidi přesvědčit,že 29 je lepší a aby si všichni museli koupit zase nové kola. Na 26 už taky je obtížně sehnat třeba konkretní ráfek. A některé vidlice už třeba Sram nové nedělá vůbec.
Tak mě jen zajímalo, jak to vnímáte : 27,5 nebo 29 . Kategorie 150 mm a víc
Nedávno jsem nějakou recenzi EN biku a mimo jiné tam bylo zmíněné, že už i v této kategorii začíná být 27,5" mrtvý rozměr :)
jsou takove famy, ze se 27,5 bude pomalu rusit, tady na foru jsou o tom debaty
27,5” se někde zrušilo, to je pro mě novinka, kde? Mě 27,5” full plně vyhovuje. 29” full bych taky ukočíroval, ale 27,5” je obratnější.
No právě, mám to stejně , navíc třeba 29 nedám do kufru auta (aby nebylo kolo vidět v autě ), pro mě taky dost podstatná věc a je i těžší zbytečně. Prostě výhoda víceméně žádná . Tento Trek je sice fakt dobrej ,jel jsem na něm ,určitě jedno z nejlepších 29 kol ,ale 27,5 je lepší ,hravější.