Favorit F1 Special 1979

Přidat foto

Složení tak trochu co dům dal, na chalupně-víkendové poježdění pro mě dostačující :-)

(vloženo 17.12.17)

Pilane Pilane
Ohodnoť bajk: (4.6  / 55 hlasujících)
Značka Favorit
Model F1 Special
Modelový rok 1979
Velikost 60
Hmotnost 9,98
Rám Favorit Special 2185g
Vidlice Favorit Special 741g
Hlavové složení Shimano 105 Golden Arrow
Kliky Shimano 600 Ultegra
Středové složení Shimano 600
Přesmykač Shimano 600 Ultegra
Měnič Shimano 600 Utegra
Řazení Campagnolo
Převodník Shimano 600 52-39
Kazeta Shimano 13-24
Řetěz Shimano
Náboj přední Shimano 105
Náboj zadní Shimano 105
Brzda přední Shimano 105
Brzda zadní Shimano105
Brzdové páky Campagnolo
Ráfek přední Mavic GP4
Ráfek zadní Mavic GP4
Dráty DT Swiss nerez
Pedály BBB
Řídítka 3TTT
Představec 3TTT 90mm
Sedlovka Campagnolo 26,2
Sedlo Ritchey Logic
Pláště Tufo

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
standoslav
standoslav

19.12.17 21:26

Rámy F1 SS, měly i rovnější p.vidlici, okem rozpoznatelnou hrubší zadní, šikmou vidlí a jelikož měly sílu stěny nejmenší, R 531, tak sedlovka byla většího průměru, tzn.26,6 tuším. Často byly použity koncovky Campagnolo a různé naletovavky, např.par let smyky u středu, pro lanka. Jen to překlenutí nahoře se u určitém roku ??, změnilo v klasické"salámy".

Reagovat
aktuality
aktuality

19.12.17 20:20

Šicí stroj, starý gramec, psací stroj, nebo kolo. I po několika dekádách bezchybně funguje. Mechanika je zkrátka geniální.

Reagovat
Hroch obojzhivelnyj
Hroch obojzhivelnyj

19.12.17 13:20

O salamkach se nekdy rika, ze jsou rukopisem kazdeho ramare. U fava to myslim tak nebylo. Pretazene salamky by mely byt pevne, ale pracnejsi reseni, protoze si to musi presne sednout a je peklo to vybrousit. Myslim ze to proste delali podle toho, co zrovna bylo v mode. Nekde v jinem miste toho nize zminovaneho rozhovoru pise:

„V prvních letech jsem se učil od Haška. Později už jsem se musel řídit vlastním rozumem, především tím, co jsem odkoukal v zahraničí, když jsem ho nahradil na postu mechanika národního týmu. Časem se všechno měnilo, někdy jsme se vraceli k tomu, co jsme kdysi zavrhli, jindy se šlo úplně novým směrem. V 50. letech se na rámy letovaly sokly, tedy prvky, do nichž se doplňky šroubovaly. Pak se zase všechno připevňovalo na rám objímkami, od páček po košíky na láhve. Tvrdilo se, že každý zásah do rámu, ať vrtáním nebo letováním, znamená porušení vlastností trubky, její zeslabení, krátce znehodnocení. Jak ale šla doba, zůstali jsme jediní, kdo se držel objímek, zatímco ostatní, Campagnolo nebo Simplex, měli soklíky se závity, smyky pod složením pro vedení lanek, očka a můstky, na rám zkrátka všechno letovali, takže jsme to začali dělat stejně.“

Sedlovka 26.2 odpovida sile steny 0.8 mm, 25.7–8 pak 1mm; pri „francouzskem“ vnejsim prumeru 28.0, ktery pouzival favorit. 28mm asi delal Reynolds a Vitus, ale nevim o tom ze by to delal Columbus, v starych katalogach ze 70tek jsem videl jen 28.6 (=1 1/8"); tam pak sile 0.6 odpovida sedlovka 27.2.

Reagovat
Pilane
Pilane

19.12.17 12:52

Asi znáte tuhle galerii od Aktuality:

http://www.bike-forum.cz/…-1966-a-1985

ale kdyby ne, tak tam je moc pěkně dokumentován vývoj F1 rámů pro závodní speciály.

Reagovat
scottscott

19.12.17 10:41

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
cioran-m

19.12.17 10:29

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
learita
learita

19.12.17 07:56

Zakončení zadní stavby přetazene z jedné strany na druhou v kuse se dělalo dle mého na modely F1 od roku 67 a to jak na modely F1S, tak F1V. Ovšem někdy kolem roku 75 dostává F1S nový salamek, který vidíme na tomto kole. Na F1V stále pokračuje pretazeny z jedné strany na druhou až do roku 79 nebo 80. Oba modely měli sedlovku 26,2, ovšem pokud to byl F1SS, mohla být sedlovka silnější. Dají se nalézt F1V se sedlovkou 25,7. Pretazeny zakončení bylo i na F1SS. Podle mě to kam přijde pretazene zakončení nesouviselo s modelem, nýbrž s datem výroby.

Reagovat
cioran-m

18.12.17 21:23

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
scottscott

18.12.17 21:05

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
cioran-m

18.12.17 21:02

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
JSt
JSt

18.12.17 20:19

scottscott: az ted ctu ten tvuj kopypejst. tam mi to nejak na tech 26.2mm nevychazi. :-) sam jsem mel z chomutovskych trubek dve drahovky. obe mely zadni vzpery seriznute a osazene byly tou nejsprostejsi hlavou a klinkovym stredem a vozil jsem v nich 25.4mm sedlovku. ]:-) stejne velke ramy, s tim pretazenim nahore byly lehci, musela se do nich strcit adekvatni sedlovka (26.2mm) a byly ohozene campou. z toho jsem tak nejak vydedukoval, ze asi byly lepsi. ;-)

Reagovat
samu
samu

18.12.17 19:55

ja co mel to bylo starsi ram…a to nebylo pretazeno pres horni trubku

Reagovat
scottscott

18.12.17 19:54

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
JSt
JSt

18.12.17 19:41

scottscott: ja si to zas myslim presne naopak. co jsem videl favority z chomutovskych trubek, mely ty vzpery zadni stavby nahore seriznute a do ramu sla ± :-) 25.7mm sedlovka. naopak lehci ramy z reynoldu byly na 26.2 sedlovku a ty zadni vzpery mely pretazene, jak na fotce od pilaneho.

takze jsou dve moznosti. bud jeden z nas zije v bludu nebo v tom z jakeho materialu a jak vypada ram nahore u sedlovky neni zadna souvislost.

Reagovat
cioran-m

18.12.17 16:16

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
cioran-m

18.12.17 16:11

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Pilane
Pilane

18.12.17 14:10

Pro zajímavost – F1 60cm, 1968, 2005 g (při dlouhé zadní stavbě)

Reagovat
scottscott

18.12.17 13:44

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Pilane
Pilane

18.12.17 13:28

vřelé díky všem zúčastněným za pozitivní komentáře

lucky: ta zaschlá šťáva ve spojení se silničním prachem to pak nešlo ničím dolů, důvod proč jsem časem vypustil cukernatou nápojovou složku :-)

cioran-m: kdybys jen věděl jak je příjemná na omak .. :-) , s tim sedlem máš samozřejmě recht :-) Stran té podsedlové mufny, necítím se být úplně povolaným glosátorem jejího vývoje, počkáme zdali se toho neujme někdo patřičnější…

Reagovat
lucky bastard
lucky bastard

18.12.17 11:26

ten bidon je pecka, ten tekl úplně všude :) vždycky sem měl kolo celý dolepený od štávy :)

Reagovat
cioran-m

18.12.17 08:53

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
cioran-m

18.12.17 08:40

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
mejla64
mejla64

18.12.17 00:33

Krásné kolo. F1 Speciál od Specialisty. ode mě o5 za 5.

P.S. Ta fotka od Samu Měla být jako srovnání?

Reagovat
scottscott

17.12.17 22:14

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
Pilane
Pilane

17.12.17 22:06

Alinceb: ty 105kový brzdy, úplně nový, doposud v pytliku, prostě chtěly na vzduch, sem jim v tom už nemoh'brátit. :-)

Learita: kdo by nechtěl kolo s nejkratší zadní stavbou, lehkým sedátkem a mechovou omotávkou ? no řekni :-)

Reagovat
learita
learita

17.12.17 21:45

Ti nevím, zadní stavba moc krátká, sedlo moc plastový, omotavky moc černý a ty komponenty moc japonský. Nevím co od toho čekáš, ale dávám ti pětku:-)

Tomu říkám pořádný předvánoční úklid:-)

Reagovat
samu
samu

17.12.17 21:17

alinceb
alinceb

17.12.17 20:18

Kdybys chtěl brzdy 600 do sady, tak dej vědět…;) Campa věci do toho ale bohužel nepasují – páčky ani brzdové páky…

Reagovat

Další galerie z kategorie

Aviatik 7
Greyhound 25
Kejmil 8
pslada 24
Vwdablik 3
scota 5