Složení tak trochu co dům dal, na chalupně-víkendové poježdění pro mě dostačující :-)
(vloženo 17.12.17)
Značka | Favorit |
Model | F1 Special |
Modelový rok | 1979 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | 9,98 |
Rám | Favorit Special 2185g |
Vidlice | Favorit Special 741g |
Hlavové složení | Shimano 105 Golden Arrow |
Kliky | Shimano 600 Ultegra |
Středové složení | Shimano 600 |
Přesmykač | Shimano 600 Ultegra |
Měnič | Shimano 600 Utegra |
Řazení | Campagnolo |
Převodník | Shimano 600 52-39 |
Kazeta | Shimano 13-24 |
Řetěz | Shimano |
Náboj přední | Shimano 105 |
Náboj zadní | Shimano 105 |
Brzda přední | Shimano 105 |
Brzda zadní | Shimano105 |
Brzdové páky | Campagnolo |
Ráfek přední | Mavic GP4 |
Ráfek zadní | Mavic GP4 |
Dráty | DT Swiss nerez |
Pedály | BBB |
Řídítka | 3TTT |
Představec | 3TTT 90mm |
Sedlovka | Campagnolo 26,2 |
Sedlo | Ritchey Logic |
Pláště | Tufo |
Rámy F1 SS, měly i rovnější p.vidlici, okem rozpoznatelnou hrubší zadní, šikmou vidlí a jelikož měly sílu stěny nejmenší, R 531, tak sedlovka byla většího průměru, tzn.26,6 tuším. Často byly použity koncovky Campagnolo a různé naletovavky, např.par let smyky u středu, pro lanka. Jen to překlenutí nahoře se u určitém roku ??, změnilo v klasické"salámy".
Šicí stroj, starý gramec, psací stroj, nebo kolo. I po několika dekádách bezchybně funguje. Mechanika je zkrátka geniální.
O salamkach se nekdy rika, ze jsou rukopisem kazdeho ramare. U fava to myslim tak nebylo. Pretazene salamky by mely byt pevne, ale pracnejsi reseni, protoze si to musi presne sednout a je peklo to vybrousit. Myslim ze to proste delali podle toho, co zrovna bylo v mode. Nekde v jinem miste toho nize zminovaneho rozhovoru pise:
„V prvních letech jsem se učil od Haška. Později už jsem se musel řídit vlastním rozumem, především tím, co jsem odkoukal v zahraničí, když jsem ho nahradil na postu mechanika národního týmu. Časem se všechno měnilo, někdy jsme se vraceli k tomu, co jsme kdysi zavrhli, jindy se šlo úplně novým směrem. V 50. letech se na rámy letovaly sokly, tedy prvky, do nichž se doplňky šroubovaly. Pak se zase všechno připevňovalo na rám objímkami, od páček po košíky na láhve. Tvrdilo se, že každý zásah do rámu, ať vrtáním nebo letováním, znamená porušení vlastností trubky, její zeslabení, krátce znehodnocení. Jak ale šla doba, zůstali jsme jediní, kdo se držel objímek, zatímco ostatní, Campagnolo nebo Simplex, měli soklíky se závity, smyky pod složením pro vedení lanek, očka a můstky, na rám zkrátka všechno letovali, takže jsme to začali dělat stejně.“
Sedlovka 26.2 odpovida sile steny 0.8 mm, 25.7–8 pak 1mm; pri „francouzskem“ vnejsim prumeru 28.0, ktery pouzival favorit. 28mm asi delal Reynolds a Vitus, ale nevim o tom ze by to delal Columbus, v starych katalogach ze 70tek jsem videl jen 28.6 (=1 1/8"); tam pak sile 0.6 odpovida sedlovka 27.2.
Asi znáte tuhle galerii od Aktuality:
http://www.bike-forum.cz/…-1966-a-1985
ale kdyby ne, tak tam je moc pěkně dokumentován vývoj F1 rámů pro závodní speciály.
19.12.17 10:41
19.12.17 10:29
Zakončení zadní stavby přetazene z jedné strany na druhou v kuse se dělalo dle mého na modely F1 od roku 67 a to jak na modely F1S, tak F1V. Ovšem někdy kolem roku 75 dostává F1S nový salamek, který vidíme na tomto kole. Na F1V stále pokračuje pretazeny z jedné strany na druhou až do roku 79 nebo 80. Oba modely měli sedlovku 26,2, ovšem pokud to byl F1SS, mohla být sedlovka silnější. Dají se nalézt F1V se sedlovkou 25,7. Pretazeny zakončení bylo i na F1SS. Podle mě to kam přijde pretazene zakončení nesouviselo s modelem, nýbrž s datem výroby.
18.12.17 21:23
18.12.17 21:05
18.12.17 21:02
scottscott: az ted ctu ten tvuj kopypejst. tam mi to nejak na tech 26.2mm nevychazi. :-) sam jsem mel z chomutovskych trubek dve drahovky. obe mely zadni vzpery seriznute a osazene byly tou nejsprostejsi hlavou a klinkovym stredem a vozil jsem v nich 25.4mm sedlovku. ]:-) stejne velke ramy, s tim pretazenim nahore byly lehci, musela se do nich strcit adekvatni sedlovka (26.2mm) a byly ohozene campou. z toho jsem tak nejak vydedukoval, ze asi byly lepsi. ;-)
18.12.17 19:54
scottscott: ja si to zas myslim presne naopak. co jsem videl favority z chomutovskych trubek, mely ty vzpery zadni stavby nahore seriznute a do ramu sla ± :-) 25.7mm sedlovka. naopak lehci ramy z reynoldu byly na 26.2 sedlovku a ty zadni vzpery mely pretazene, jak na fotce od pilaneho.
takze jsou dve moznosti. bud jeden z nas zije v bludu nebo v tom z jakeho materialu a jak vypada ram nahore u sedlovky neni zadna souvislost.
18.12.17 16:16
18.12.17 16:11
18.12.17 13:44
vřelé díky všem zúčastněným za pozitivní komentáře
lucky: ta zaschlá šťáva ve spojení se silničním prachem to pak nešlo ničím dolů, důvod proč jsem časem vypustil cukernatou nápojovou složku :-)
cioran-m: kdybys jen věděl jak je příjemná na omak .. :-) , s tim sedlem máš samozřejmě recht :-) Stran té podsedlové mufny, necítím se být úplně povolaným glosátorem jejího vývoje, počkáme zdali se toho neujme někdo patřičnější…
ten bidon je pecka, ten tekl úplně všude :) vždycky sem měl kolo celý dolepený od štávy :)
18.12.17 08:53
18.12.17 08:40
Krásné kolo. F1 Speciál od Specialisty. ode mě o5 za 5.
P.S. Ta fotka od Samu Měla být jako srovnání?
17.12.17 22:14
Alinceb: ty 105kový brzdy, úplně nový, doposud v pytliku, prostě chtěly na vzduch, sem jim v tom už nemoh'brátit. :-)
Learita: kdo by nechtěl kolo s nejkratší zadní stavbou, lehkým sedátkem a mechovou omotávkou ? no řekni :-)
Ti nevím, zadní stavba moc krátká, sedlo moc plastový, omotavky moc černý a ty komponenty moc japonský. Nevím co od toho čekáš, ale dávám ti pětku:-)
Tomu říkám pořádný předvánoční úklid:-)