Zdravím po delším testingu.
Zadní stavba vyřešena, asi jsem minulým příspěvkem řekněme mírně rozvířil vody…pouzdra jsou OK, problém byl jinde. Cvakalo spodní uchycení tlumiče do AL vahadla, protože to kluci při skládání nemázli ničím mastným. Takže trocha vazelínky a je po problému. Vše potvrzeno přímo z Canyonu-komunikují parádně a rychle. Navíc taky jezdí Torky, takže výměna zkušeností.
Kolo jsem protáhl v Polsku – Gora žar, na DH trati jako doma, air line pecka. I na dlouhých skocích, a že to poláci umí nastavět je tork jistý, předvídatelný.
Akorát přehazovačce jsem dal bídu, takže brzy příjde výměna, kotouče se kroutí jak zběsilé, příští sezonu výměna komplet brzd za sainty. Nemůžu si pomoct, to shimano prostě brzdí líp..né, že by ty SRAMy RE byly nějak špatné..je to subj. pocit.
Určitě bych kolo nakonec neměnil
Včera jsem na ty pouzdra koukal na forbikes. Asi Torqua škrtám ze seznamu.
Zdar, jednu oranžovou kanonádu vlastním-AL5.0
Vel. L, 180cm – velikostně naprostá pohoda, sedlovka se 150mm je bez debat.
Kokpit- poprvé sedl do ruky, no problém, renthal zatím zapadává prachem.
brzdy-mám poprvé Sram (guide RE), super kotvy, takže taky cajk. Vlastním i XT, které byly modly, ale RE zatím konkurují, uvidíme časem-a taky jaký bude servis..BO ikstéčka jsou cik cik a hotovka, to se jim musí nechat.
Dojem z kola: Do kopce to vyloženě šlape samo, viz. 180mm zdvih. Ne, opravdu se dá něco vyjet, kupodivu celkem dost, záleží taky kolik cigár bylo před jízdou, hehe..
Dolů to je jiné kafe! Plny, dym, z ulity pára-ohnivá čára! Geo je přesně takové, jaké by mělo být podle popisu chlapců z Kaňonu, čumím. Chce to spíše na zabordelenější tratě hodně z kopce-žádné flow s dětmi!! I když pár dětí mám..hm, tak tedy i s dětmi, ale spíše ten marast. Skoky jsem zatím žádne mega nevyslal, ale zatím je stabilita ve vzduchu dobrá, kolo je čitelné, ne jako 100 roků samoty od Garcii. Jo a vyhoupnout to „eLko“ do manuálu není úplně prdel, i přes kratkoj rear stavbu-k té se ještě vrátím.
Zadní stavba: říkal jsem, že se k ní ještě vrátím.
po cca 70-ti km trochu začala v torzi cvakat. Uchycení tlumiče přes onu černou epesní podkovu do bytelně vyhlížející zadní stavby je tak trochu..spektakulární! To je ono… Ona ta podkova, jejíž čepy jsou souosé s horním čepem vahadla, není spojena šroubem, nýbrž uložena na kluzných pouzdrech. Nechápete? Takže video odkaz ZDE.<br />
Po pravdě se mi tohle uchycení nepozdává ani trochu, uvidéme, co na to řekne kapitán Čas.
Kola: Kulate, standartní tvar.
Barva: Hezčí než na fotkách
Vidla: Jsou k ní 2 tokeny a nálepky-Yari válí!
Kliky+střed:jo, dobre, hlavně, že tam nešoupli žádný lisovací BB PF střed, závit je závit.
Tlumič: odskok, vzduch, co chceš za 60 klacků!
sečteno, vynásobeno, nebýt cvakání zadní stauby po pár relativně šetrných km, tak bych chrlil superlativa ještě zítra. Ale cvaká, uvidíme, jaké bude rozhřešení z dojčlandu.
Tech 500 v XL by byla dolní hranice použitelnosti v mym případě, jak na to tak koukám
Mozna tam maji chybu, velikostne to skace po 2cm S 420, M 440, L 480, XL 480
Otázka je, jestli bys tam tu 200mm sedlovku zasunul, kvůli konstrukci sedlový trubky
Mko ma 440, což je hranice pro použitelnost se 150mm sedlovkou s mými 174cm. Transition má v Mku 400mm a Spešl 430. Němci asi mají rádi dlouhý trubky.
Sedlovka 480mm v Lku, to je trapas. Buď to bude krátké, nebo vysoké. S dnešníma sedlovkama až 200mm mi nesmí přijít na oči nic nad 460mm
mně se tedy ty sedlove trubky zdají být dlouhé vůči velikostem. zejména uvážíme li délky sedlovek s tlačítky. :)
Ta kratka sedlovka je fajn. S tlustyma svarama mi to prijde jak nejaky intense. :-)
kOmE: podle mne je tohle pro tebe jasny favorit, geo cajk, osazeni i cena. Jeste bych pockal na uvedeni novych modelu u YT a pak bych se rozhod mezi Torquem nebo novou Caprou, pokud ji uvedou tedy.
Saintjv… mezi pedalama a rodlama.. konkrétně u tohohle bajku.. :))
jinak úplně souhlasim s goofym.. geo je dost dobrá..
problem je dycky mezi sedlem a rodlama:) V kole bych ho tolik nehledal:)
Já bych koloniál brala, nějak nemůžu zapomenout, jak na tom jezdil Cedric :-)
Vypadá to hezky, ale od spešlu ke canyonu, nevím, nevím, jestli nevzít něco ověřenějšího. I když já mám co říkat :-D
ja otevrel tabulku pro velikost L s tam byla ST 480 / reach 460 a wWB kolem 1220 nebo tak
Růžový je super oproti spectralu ktery me vubec nebere. Jsem zvedavy jestli přijdou s necim s velkými koly. ;-)
Geo je hodně v klidu. nevím co byste furt chtěli. má to být zábavná bikeparková mašina a ne drtič setin. Mě se to cekem líbí, i když ta oblast kolem sedlovky by mohla být drobet elegantnější… :-)
Aha, ja jsem videl nejakou tabulku se 480ST. Takhle to je mnohem lepsi. :-)
Davat k Lku 170mm teleskop i kdyz ma 480 ST? To je zajimava volba. Kolik to ma efektivni horni trubku? To bude neco kolem 610 v Lku? Reach je ok, ale horizontalni udaj je celkej kratas. Zajimavy by na to bylo soupnout dvoukorunku a mit to jako offseason DHcko. :-)
TJK: kde bereš délku sedlovky 480? v Lku to máSeat tube length 455mm.
Strakáč: „Super enduro, park bike, freeride, call it whatever you like“ ze stránek canyonu
K sedlové trubce – délka je ok, mám 187cm, sedlovou trubku 470mm a sedlovku 175mm zdvihu a 50cm délky.
větší potíž než samotná délka sedlové trubky je možnost zásunu do sedlové trubky – u mě to vyžaduje asi 23 cm a vlezu se s rezervou asi 1cm, zatímco u objímky mám rezervu snad 5cm.
19.12.17 16:41
Strakac: Jeste by to chtelo zmenit pohon, na neco vic sjezdovyho, ten pohon co je tam osazenej je strasnej XC :)
Dle mě je to frko.. superenduro z toho dělá maximálně teleskop a uhel sedla nastavenej na fotce.. vhodnej pro sezení.. a vzduchový odpružení.. bejt to na pružine s pevnou sedlovkou.. tak je to bikeparkova FR hračka kterou chce mít podle geo každej :))
kratka wb musi byt je to FR (skakci kolo ne sjezdove), a dle obrazku mi nepride sdlovka dlouha nema zmysel tam mit kratsi stejne to sedlo nedas niz nez nejakych 10cm nad objimku.
Ta geo mi přijde právě rozumná… jdou trošku proti, všichni by na to hned další 63st a rozvor jako autobus…
Na radonu sem mel 510 a k tomu 200mm TSko a bylo to tak akorat, tak nevim, nevim zda by to stacilo jak pises
Já si naopak myslím, ze ST hodnota je naopak v pohodě… mám delší nohy než trup a se 176 cm mám momentálně 450(ST) a 150(sedlovku) s tím, ze další dva centimetry jsou ještě přidané vysunutim z rámu – takže to odpovídá cca 170 zdvihu, kterých bych potřeboval… imho ta hodnota u L (stejně tak jako u L capry) mi přijde adekvátní pokud člověk chce taky někam dojet…
se podivej kde ta sedlovka a sedlo je… dneska kolo v tyhle velikosti by melo mit 460mm
Je sice hezky mit kratkou sedlovou, ale lidi jako ja si pak fakt na nicem nezajezdi
Kolik by ste si vubec predstavovali idealni delku sedlovky na L ram?
Je potreba brat v uvahu, ze u techto vysokozdvihovych kol a prilis kratke sedlove trubce by se snadno mohlo stat, ze se na dorazu zadni kolo potka se stazenym sedlem.
jenze tohle je spis superenduro dle dnesni mody a porad se na tom planuje slapat… ujel sedlovky mi taky prijde dost… navic je to vysoky… 480 sedlovka v Lku je dneska blbost… a reach 460 mi taky neprijde moc… a ma to kratkou wheelbase… bude to spis takovy hravejsi letaci kolo… ale cekal jsem ze to geometrii posunou dal od spectralu s strivu…
Pedro404 no prostě nebude překážet.. takovejhle úhel sedlovky a délka je u DHček běžná..
mam sendra v carbonu a jen si pochvaluju
@pedro: Strakac to myslel tak ze kdyz propruzis zadek tak 18cm zdvihu jde smerek sedlovce. a ani nevis jak a vlezou se ti medzi sedlo ak olo kratasy v hrosim pripade koule :D
suslos> Al Sender má jiné přepákování, kvůli použití levnějších pružinových tlumičů, píšou na Dolekopu.
logoman: tak ono řešit tolik úhel sedlovky. když je to kolo určený na jízdu z kopce.. a dlouhá sedlovka ve zdvihu „zmizí“..
a komplet na pružině by to bylo dělo jak sviň :D minimálně tlumák…
Jo, pravda. 29er by mi vubec nevadil k mym dvou metrum. Zahajuji sporeni :-)
Ten zlatej paradni. Tesim se na pristi rok, cim odlisi Strive. Mezi Spectralem a Torquem tolik mista pro dalsi kolo neni…
Neni to spatny, ale geoska mi prijde lepsi u radona swoop. Tohle ma trochu moc dlouhou sedlovku, trochu moc polozenou sedlovku atd. …
19.12.17 13:47
No to jsou buzeranti, clovek je celej natesenej z recenze a pak se mrkne na ofiko stranky Canyonu a je to uplne jinak. :D
19.12.17 13:45
suslos: Coo??? To nechapu tedka :D mjoje sny se zhroutily
@tulipanek: právě to úplně neodpovídá… https://www.canyon.com/…-al-7-0.html
19.12.17 13:40
Strive uz ma model 2018 davno venku, takze novej bude nejspis az 2019. Taky bude asi novej Lux a Neuron.
pěkný kolo! :-) něco takového by bylo fajn na blbnutí v parku
Baví mě na tom to, že Strive musí být příští rok nový, tipuji 29er
@tulipanek: nějak ho na tý kashimě za 3K E nevidím :-))
Capra?? S tou to má podle mě společnýho tak 2 kola.
Spíš čekám, jestli předělali i Striva…
A hliníkovej Sender je za ty prachy super, to si asi na ten muj jeden dh tejden ročně klidně koupim;)
19.12.17 13:32
Ted jsem se dival, 3000EUR za ten oranzovej hlinikovej model na Foxu s Kashimou a Eaglem 12s.....To chces!
A pití mám vozit jako kde? Na zádech fakt ne.
19.12.17 13:24
Tohle se mi libi vic nez ten novej Spectral teda :)
KOmE: to já taky ne… takhle trošku to vypadá jako když tam dali jiný tlumič na poslední chvíli
kolo jako celek parádní, ale ten výřez pro uchyt tlumiče je strašnej – jako by se rámová trubka roztavila.
Je to super, co sem koukal na geo, tak by me sedla jak ulita a cena taky neni nijak spatna!!
je to jejich signature pro tuhle sezónu. Na němce docela překvapivé..... Kdyby se tam aspoň dalo schovat nářadí a lepení nebo tak něco.....