Značka | FRM FAT |
Velikost | M |
Hmotnost | 12320g |
Rám | FRM |
Vidlice | Lauf Carbonara |
Hlavové složení | FRM |
Kliky | FRM |
Středové složení | FRM |
Měnič | SRAM X1 |
Řazení | SRAM X01 grip |
Kazeta | SRAM X1 10/42 |
Řetěz | SRAM 1131 |
Náboj přední | TUNE FAT King |
Náboj zadní | TUNE FAT Kong |
Brzda přední | SH XTR |
Brzda zadní | SH XTR |
Ráfek přední | PanchoWheels FAT carbon |
Ráfek zadní | PanchoWheels FAT carbon |
Dráty | Sapim CX Ray |
Pedály | SH XTR |
Řídítka | FRM Enduro |
Představec | FRM |
Sedlovka | New Ultimate carbon |
Sedlo | TUNE Speedneedle 20th edition |
Pláště | 45NRTh Dillinger 5" |
Tyjo… to je teda psycho… jako tohle kolo je fakt na steroidech, ale ta váha je pecka. Takže i když to není můj šálek čaje, za mě palec hore.
super nice a kyz to vyuzijes a dela ti to radost tak proc ne:]] za me se me moc nelibi ta bila sedlovka, ale to uz je malickost. moc peknej bike.
Lachtis: Tohle ale vůbec neřeším. Fatbike a gravel jsou absolutně jiné kola a s každým se jezdí jinak. Já řeším tvé tvrzení, že jsou gravel biky nesmysl, když teprve po několika letech kdy si je jezdci sami vyráběli z čehokoli co bylo dostupné, se to dostalo na trh jako hotový produkt.
Voser to není kvůli váze celého kola, ale kvůli těm plášťům. Sám mám těžší kolo než některé fatbiky.
Absolutně nikomu neberu, že ho jízda na tom baví, jen to fakt není pro každého.
26.12.17 09:46
bezdratova.sprcha: vybral sis jen jeden z mých argumentů pro fatbike, psal jsem jich více… A v blátě jsem si prostě s fatbikem, konkrétně obutým na Ground Control, chrochtal. To, co jsem s ním tenkrát v blátě projel, bylo s bikem nemyslitelné. Dále jsem psal, že s fatbikem, díky širokým plášťům, si to mohu valit v lese bez obav, že by mě rozhodil nějaký schovaný šutr, nebo v zimě, když vjedu do vyjetých kolejí, tak díky šíři pláště u fatu je to vše bez větších obav… to s gravelem bude asi nic moc co? O sněhu asi nemá smysl diskutovat…
Ale, abych byl fér, trakci s gravelem v blátě budeš mít asi lepší – nevím, nikdy jsem gravel nejezdil a ani nechci. Já to psal ve srovnání s mým bikem, nikoliv jako srovnání s gravelem.
A fatbike, co je zde na profilu je prostě pecka a voser s ním do kopců určitě nebude.
Ano jasně, kdo nejezdil minimálně tohle a tamto a nemá čtyřicetiletou praxi, tak je mimo a neví a čem mluví.
Hlavně že když Lachtis to srovnává s gravelem a tvrdí, že nástup gravel biků je nesmysl, tak nesmysly nemluví. Zvlášť když prodeje fatbiků celosvětově klesají už od minulého roku.
Nikomu neberu, že ho na tom jezdit baví. Ale proč bych potřeboval dlouhodobě jezdit na fatovi, abych si udělal obrázek, že mě nebaví to tahat po kopcích a vyjíždí se mi je s tím podstatně hůř než na klasických pláštích? Kdyby to nebyl opruz v kopcích a často i na rovinkách, jezdíme na tom všichni.
A realita o blátě je celkem známý fakt. Buďto máš agresivní vzorek a doufáš, že se udrží a bude kontrolovatelný i v případě podjetí, nebo máš tenký plášť a doufáš, že se dostane skrz bláto až na pevný podklad. Ideálně pak máš obojí. Něco jiného je když se bavíme o mokrém zpevněném podkladu co může podjet, ale Lachtis vysloveně zmínil bláto.
@b. sprcha
https://www.youtube.com/watch?…
13sec pomalejsi na 6min stoupani. A nechal bych na posouzeni kazdyho, jestli je to pro nej moc nebo malo, kazdopadne se tesim na ridkovodni argumentaci jak je u tebe obvykly. Myslim ze se nas tu par zase zasmeje…
Sprchaci, nic konstruktivniho nemas ty. Pokud jsi dlouhodobe nejezdil na fatovi s bezdusema a vahou kolem 13kg, tak varis z vody a meles nesmysly, jak uz jsem napsal.
Atila: Něco konstruktivnějšího nemáš?
Něco tomu chybí…
No jo, cedule „Nesahejte na vystavené exponáty!“. :)
Jedním slovem- BIKEpART!
Masakralni raketa!!! Mas to paradni.
Bezdráte, zase plácáš nesmysly. Ale nic jiného se od tebe už ani nečeká.
To muselo stat sileny prachy a pritom takova blbost, co? :-DD
Ale davam za 5, tohle je ultimatni.
Jaké melu nesmysly? To že je to v kopcích moc těžkopádné je fakt. To že to na blátě plave je taky fakt (obecně čím širší pláště, tím horší trakce na blátě).
Vyzkoušeno, samozřejmě jen krátce na pár km. Vyhazovat prachy za to nebudu když vím, že by mě to bavilo možná tak tři dny v roce. Fakt v tom nevidím nic víc než kuriozitu pro blbnutí na zimu. Nic, co by se dalo srovnávat s adventure/gravel biky jako smysluplnější.
24.12.17 18:14
no mít na to prachy a místo, tak mám tlusťocha už dávno, líbí se mi to :)
ale čtvrté kolo bych neuživil :)
Milí přátelé, na vlastnictví fat biku nelze najít nic racionálního. Je to záliba, hobby stejně tak jako když někdo sbírá motýly, veterány, nebo ženy.
Pro mě je nejzajímavější ten rozdíl mezi mým prvním fat bikem, který jsem stavěl před 8 lety, kdy na trhu nebylo téměř nic. Rámařovi jsem stál za krkem přes půl roku, aby mi udělal rám podle mých předpokladů jak by to mohlo s dostupným materiálem fungovat, pláště z ebay z usa, atd…
To přirovnání k traktoru Lamborghini mě celkem baví. Vím, že mají ve FRM materiál na další rámy, ale stejně už asi žádný nepostaví. Standardy jsou jinde a nástup čínského karbonu i ve fat bike kategorii to dělá neprodejným zbožím.
Zkrátka jsem moc rád, že ho mám…
Hezky to popsal a doplnil i foto.. corian-m
Lachtis: gravel je nesmyslnej boom? Vždyť si ho spousta lidí dělá z krosek, aníž by museli dát desetitisíce za Gravel.. Filzofie toho kola je úplně jasná a ani k tomu nepotřebuje marketing.. Zvládá lehký i středně těžký terén, výkonnostní silnice, zimní najíždění.. Fatbike mi přijde v cyklistice jako skutečný přežitek, ale když si někdo může postavit pro radost takovéhle FRMčko, tak proč ho nemít. Jezdit se dá na všem;)
Lachtis: Je jedno jak lehký tlusťoch bude, ty kola z toho dělají neuvěřitelný drag se kterým vyjíždět kopce není moc velká zábava. A v bahně nemá dobrou trakci protože na něm plave. Do bahna jsou potřeba užší pláště a nebo agresivní vzorek.
Rafe, fat, kterej je o par desitek gramu tezsi nez moje HT je nářez :-) Lauf je sice hnusnej ale na krásu to nejezdí. Ode mě máš plnej
24.12.17 11:16
Lachtis, ty jsi taky nesmyslný boom :)
24.12.17 09:50
ulda: souhlas!!!
Ikdyž sněhu je v nížinách poskromnu, tak mi to taky dává na pozdní podzim, zimu a začátek jara stále větší smysl, jak třeba nesmyslný boom s gravel biky. Na sněhu je výhoda fatbiku jasná. Na podzim, kdy je vše zasypané listím, si to můžete valit bez obav, že vás nějaký ten schovaný šutr rozhodí. S tenounkým pláštěm na gravelu bych to nechtěl vidět… Dále v bahně je dobrá trakce. Nebo, když je země zmrzlá, tuhá… zrovna nedávno se mi toto ráno stalo, jedu si sjezd se svým bikem s 2,25 plášti a nově tam byly menší, ale zvýšené vyjeté koleje. Nic příjemného, v té rychlosti jsem měl co dělat to ustát. Mít plášť 4+, tak bych ani žádnou vyjetou stopu nezaznamenal.
Spíš jako nevýhodu vidím v tom, že když chce člověk koupit opravdu lehkého fata, dá za to hodně peněz, což na rozdíl od klasického HT, kdy už za 30 tis. Kč seženete celkem solidní bike, je sakra rozdíl…
Nebo jako traktor od Lamborghini… Na fatbiku se dá jezdit i když neni půl metru prašanu, myslim, že využití se najde uplně v pohodě, zvlášť v Čechách. Zajímalo by mě, kolik zkušených se na něm opravdu svezlo. Za mě mnohem smysluplňejší než klasika „zimák“ (hnusná rezavá silnice/bajk s blatníkama až na zem).
Jako náklaďák od Ferrari, k FRM mi to nějak neštymuje, když vzpomenu na ty jejich kalogy třináct let zpátky.....a slušná výbavy na běžky vyjde několikanásobně míň
Souhlas s Antikem, kolo super, vidle do mrazivých podmínek bude to nejlepší možný, ale v Čechách fatbiky nemaj, co tak vidím, moc využití. Jooo, kdybych bydlel někde ve Skandinávii, tak je to jasná volba. Takhle radši na ten jih :-)
jako kolo hezký, ale když vezmu, jak málo to jde využít – za ty prachy bych si radši zaplatit 3 měsíce normálního ježdění někde na jihu, v krátkým tričku
jak z krabice od vloček…taky se mi to moc nelíbí, ale nehodnotím :)
Sorry, tohle jde mimo mě … Ta vidlice mi přijde jak na kole z nějakého sci-fi filmu z příštího století … Vím, začíná se jimi tu hemžit, ale stejně …
Na to ze to je tuning a ne zbytky ze sklepa je to barevne moc neladi.
tromboonen: Při svižnější jízdě se lehce podhuštěný pětipalcový balón na předním kole rád rozkmitá, tedy ve směru nahoru-dolů (stejně jako pneu velkých zemědělských strojů na asfaltu). Pak si i neochvějný příznivec sněžných celopevňáků občas vzpomene na odpruženou vidli – mluvím z vlastní zkušenosti :-)
23.12.17 07:31
to vypadá jak model na poličku :)
23.12.17 06:46
Tady se ta vidle parádně hodí už jen proto že je z islandu :-)
Co ta neskutečná váha? Já myslel, že faty začínají tak někde na 15kg.
Mimochodem ta vidlice by mě taky zajímala.
Dobře se na to kouká, ale ty barvy se mi moc nelíbí. A dřív bych jezdil na jednokolce než na kole s gripshiftem :)
O vidli jsem také uvažoval, ale ta cena je naprosto mimo mísu :-(. Ona na tom kole není vlastně ani potřeba, tedy alespoň nepociťuji, že bych ji nutně potřeboval :-D.
@tromboonen: Na druhou stranu je ta vidle do zimy furt lepší než pevná nebo klasická vzduchová.
Dost dobry! Asi bych volil jinou barevnou kombinaci, ale tohle bude ultimatni snehova raketa. Ty pneu budou asi fakt fajn. :-)
To je první kolo, na kterém se mi líbí Lauf.
Super.
A to jako těch pár karbonovejch plátků bude pružit víc, než ty obrovský balóny? Nerejpu, tahle kategorie je mimo mě, ale není ta vidle trochu overkill? Co jsem zaznamenal, tak je spíš určená na utra tvrdý XC mašiny?
22.12.17 18:55