Od léta jsem pokukoval po gravelech a kroskách, ale pořád jsem si nemohl vybrat. Chvíli jsem uvažoval i o RB RX, ale rychloupínáky, 44mm hlava a malá průchodnost v zadní stavbě ho nakonec vyřadila z výběru. Na podzim jsem už byl tak nějak rozhodnutý, že počkám na Kellys Soot 50. Pak ale přišel newsletter z Wiggle a tam mi do oka padl tenhle Vitus. Měl jsem za to, že ta značka už dávno umřela.
Oproti silnici je to o poznání línější v kopcích.
Za 950GBP docela dost zábavy.
(vloženo 6.1.18)
Značka | Vitus Energie |
Model | Vitus Energie |
Modelový rok | 2018 |
Rám | Vitus Energie (Al) |
Vidlice | Vitus Energie (full carbon) |
Hlavové složení | Token |
Kliky | Sram Apex 1x11 (170mm) |
Středové složení | Sram GXP |
Měnič | Sram Apex 11 |
Řazení | Sram Apex 1x11 |
Převodník | Sram Xsync 40t nw |
Kazeta | Sram PG-1130 11/32 |
Řetěz | Sram PC-1110 |
Náboj přední | Novatec D791SB 100x12 |
Náboj zadní | Novatec D792SB 142x12 |
Brzda přední | Sram Apex flat mount |
Brzda zadní | Sram Apex flat mount |
Brzdové páky | Sram Apex HydroR |
Ráfek přední | WTB STp i23 |
Ráfek zadní | WTB STp i23 |
Dráty | DT Competition 2-1.8-2 |
Pedály | Shimano PD-M520 |
Řídítka | Vitus |
Představec | Vitus |
Sedlovka | Pells CR4 |
Sedlo | Vitus |
Pláště | Challenge Strada Bianca Plus 33x622 |
Nemas nahodou zvazeny cely bike, idealne bez pedalov, bez drziakov flias ? Ake planujes nahodit zapletene kola s ubytkom vahy –500g ? V tej uspore mas aj prechod na tubeles ?dik
Tyto Challenge Strada Bianca Race jsou vulkanizované a mají opravdu nižší TPI (120). Přesto jsou fajn, mají velký objem vzduchu a jedou dobře. Já je mám hodně rád.
Kola už jsou na cestě, měl bych se dostat cca 500g dolů.
Berany, představec a posed celkově je ještě otázka, potřebuju na tom najet trochu víc a pak se uvidí. Spíš to vidím tak, že jako první půjde sedlo, toto je hodně polstrované a to já nerad, vyhovuje mi spíš něco jako Selle Itali SLR (tvrdší a užší).
10.1.18 20:43
je to jak píše deekay, slunce jsem měl přímo za hlavou, je tam vidět i můj stín a pak asi perspektiva
Deekay: No, nějak takto jsem si to taky snažil vysvětlit. Ale jelikož si to nedovedu představit, tak jsem sám sebe nepřesvědčil. Zkrátka furt tam to vysvětlení nevidím…
Koloman: Slunecni svit jde zjevne primo a pak uz uraduje perspektiva potazmo objektiv.
Připadám si jak trotl..... Vysvětlí mně někdo, jak je možné, že na prvním snímku vrhá přední kolo stín směrem doleva, kdežto zadní kolo opačně ??
Škoda, že zrovna tyhle čalendže nemaj béžový boky, s těma by to vypadalo luxusně, asi je to nějaká levnější varianta s nožším TPI pro výrobce…
Ten rám vypadá dost dobře, myslím tvary a detaily, barvu taky, jednoplacku bych nechtěl a ty rozcapený berany vypadaj s těma megavysokýma pákama ještě hůř než s normálníma, ale to jsou osobní preference a oběť hydraulickému bohu, řakže cajk…
Bomba, dík. Vypadá to, že asi fakt na tomhle budu stavět. Už mám nějakou představu o buildu s 2×10 řazením, devítkovou hazkou a 11–36 kazetou.
@bezdratova.sprcha: jojo, vedení vnitřkem a na spodku středové trubky je závit na plastový smyk. Na rám by měl vejít objímkový přesmyk (objímka 31.8mm).
Dotaz na majitele: Je na rámu nějaká jednoduchá možnost pro upevnění přesmykače? Tím myslím hlavně pro uchycení konce bowdenu.
Vidím možnost vnitřního vedení, ale nevidím, jakým zposobem se ten bowden vyvede. Není třeba na spodku středového složení závit pro takové ty plastové vodítka?
khonza: No že to je i s karbonovou vidlí, tak cena fakt pěkná. Jdu zkoumat geometrii a omrknout dostupné komponenty. To vypadá, že bych příští měsíc mohl udělat nákup.
A jak se tak dívám, tak by ta červená taky mohla být dostupná. Píšou tam barvy „Red – Cyan“
Teď je za 1037 liber na wiggle..
Kolik tě stálo? Teď je cca za 30k.
sprcho:rám je (na obrazku jina barva ale v popisu je „red-cyan“
taky nad ním uvažuju. cena je fajn
Parádní. Moc se mi to líbí. Kdyby byl dostupný samotný rám, tak hned beru a začínám stavět.
Ad jednoplacka: Osobně k nim taky nejsem úplně nakloněný, ale nesmysl to není. Když máte kazetu 11–42, tak máte v podstatě totožný rozsah, jako se Shimano dvojplackou a kazetou 11–32. Jediná nevýhoda vězí ve větších skocích a nižším převodem do rychla. Ale to je zase každého věc, jak moc velký převod do rychla potřebuje.
Prave ze u takoveho typu kola ta jednoplacka smysl dava, zvlast pomud s tim nejezdis jenom po cyklostezkach.
Až na tu jednoplacku super, na takovýto typ kola mi absolutně nedává smysl.
Převody uvidím časem, jak budou sedět, ale včera jsem na tom dal kilo (sice po placce) a bylo to v pohodě.
Myslím, že hazka by těch 42z mohla vzít.
Jinak to má klasický BSA střed, což je pro mě výhoda + přípravy na blatníky a zadní nosič. Zatím spokojenost.
7.1.18 08:36
Pekny kolo. Asi bych dal 11–36 kazetu a nebo jestli hazka pobere, tak rovnou 10–42. S tou 32 je to docela kompromisni reseni a prevody asi obcas chybi nahoru i dolu.
Pekny:-)
Pekna mrcha, at to lita :) Akorat jednoprevodnik bych asi na takovymhle kole nedal pokud to ma byt i na bezne jezdeni.
To se mi libi a doma bych pro to místo našel :-)