Retro rada

Přidat foto

Potřeboval bych poradit, jak rozdělat ořech, vyměnit ložiska, u tohoto náboje. Samozřejmě, aby zůstal celý a funkční :-). Mám svoji teorii, ale zatím je bezúspěšná :-(.

(vloženo 19.1.18)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
MrazekBike
MrazekBike

20.1.18 21:42

Podle mě doprodává jen zbytky. Byly modely Tractor a Reactor, ty byly novější. Ale cenu neznám. Pokud se dozvím, dám vědět.

Reagovat
BTom1
BTom1

20.1.18 21:35

Ty náboje se ještě vyrábí?Nebo již doprodává jen co má zbytky?

Reagovat
MrazekBike
MrazekBike

20.1.18 21:21

Když já žádný ořech ještě nerozdělával, neměl jsem tu potřebu :-(. Na většině svých kol mám teď planetové převodovky, což samozřejmě není omluva :-). Proto si cením pomoci od zdejších členů! Kroužek jsem „zazdil“, jak jsem psal, a co je přiměřená síla je poněkud diskutabilní.

No, konverzace s panem Boháčikem zatím skončila na tom, že mi odpověděl, že mi nabídne lepší cenu na nový náboj. Na konkrétní dotazy žádná reakce. A na moji reakci zatím neodpověděl, ale třeba se ozve. První odpověď také nějakou dobu trvala.

Reagovat
marosh16v

20.1.18 20:57

Tak podle toho, co vidím, komunikace s RB moc nedopadla… Já jsem tohle nikdy nedělal, takže neporadím, ale sleduju…

Reagovat
BTom1
BTom1

20.1.18 20:27

Ten poj.kroužek je vidět i na tom řezu náboje co si dal-navíc když to nejde přiměřenou silou tak jsi měl přestat.Takle to mají novatec atd..

Hele neřeš jak by to dělali v servisu akorát by to dojebali,vyrábět tvaroví čelisti by bylo náročný a navíc by nechaly na tom stopy.Ten kroužek volnoběžky tam cca před 15ti lety někdo našroubil při kompetaci.Šroubil to do holýho těla a nemuselo to tehdy být tolik utažené jakou to dnes vyžaduje sílu pro demontáž.Protože to za ty roky zaoxidovalo.

Nejšetrnější způsob demontáže je s celým výpletem.

Reagovat
MrazekBike
MrazekBike

20.1.18 20:20

Tak to budu muset nejdříve pořešit zapletení a potom se vypořádat s tím ložiskem :-). Díky moc za radu. Jak se říká, „více hlav více ví“. Ještě budu muset spočítat délku drátů, což bude další oříšek. Na stránkách RB design je kalkulátor, tak to asi zkusím dle toho.

Reagovat
Zdyn
Zdyn

20.1.18 20:10

Pro sundání vnitřního ozubení to chce zaplíst náboj do ráfku. Nemusím být na všechny dráty. Na povolení po potřeba pořádná síla. Vem si, že tam ten kroužek zatahuješ při šlapání silou v nohách :) Vem si, jakou silou se musí povoloval šroubovací vícekolečko.

Speciální tvarový přípravek je také možný, ale nemá smysl ho vyrábět pro jeden náboj.

Reagovat
MrazekBike
MrazekBike

20.1.18 20:02

Já jsem fakt idiot. Máš pravdu, já si toho pojistného kroužku u vnitřního ložiska ořechu vůbec nevšimnul. A to jsem na to koukal několikrát, tedy dříve, když jsem o servisu začal uvažovat. Ale dnes, v zápalu boje, mě to vůbec nenapadlo. Byl jsem rád za ten úspěch se sundáním ořechu. Doufám, že jsem to svým snažením nějak nesk… a neudělal více škody než užitku?

S tou volnoběžkou to je také dobrý nápad. Zatím jsem přemýšlel, jak to udělám, jestli udělat nějaké tvarované čelisti, přes které bych to upnul. Ale zajímalo by mě, jak by se to dělalo, když bych si nechal oficiálně oservisovat náboj, který není zaplatený do kola :-)? To asi nějak musí jít, ne? Třeba nám poradí Zdeněk, jak se to dělá.

Reagovat
BTom1
BTom1

20.1.18 19:29

K demontáži vnitřní dráhy pro válečky volnoběžky:

  • vykašli se na její demontáž ted´když to nemáš zapletený,nedokážeš tělo uchytit tak pevně aniž bys na něm zanechal nějaký stopy
  • poskládej dohromady náboj ted´na starých ložiskách zaplet´ a vycentruj kolo
  • vyndej osu a ořech,vylisuj z těla náboje levý ložisko
  • uchyt´ten klíč za ty plochy šestihranu co sis vyrobil do svěráku
  • nasad´celý kolo kroužkem co chceš demontovat na klíč(předtím ho trochu ohřej-ale bacha at´si nespálíš barvu)
  • potom to pude povolit přes ráfek bude lepší páka
Reagovat
BTom1
BTom1

20.1.18 19:17

Hele už si to moc nepamatuju ale myslím že ložiska z ořechu musíš demontovat takto:

1.posuň rozpěrku mezi ložiskama v ořechu.

2.potom zevnitř vylisuj vnější pravé ložisko.

3.vypadne ti rozpěrnej kroužek

4.demontuj pojistnej kroužek vnitřního ložiska

5.a až naposledy můžeš vylisovat vnitřní ložisko

Nemůžeš to valit vše naráz když to drží pojistnej kroužek.

Reagovat
MrazekBike
MrazekBike

20.1.18 19:05

Tak jsem se o kousek posunul. Po dlouhém „přemlouvání“ a nahřívání horkovzduškou se mi podařilo povolit tu krytku u ořechu, na pravé straně, a ořech je dole. A to je zatím vše. Zkoušel jsem dostat ven ložiska z ořechu „lisováním“ ve svěráku, ale ani h… Podařilo se mi tak necelý 1mm a víc nic. Tak nevím. V pondělí to budu muset zkusit vzít do práce a najít ve fabrice nějaký lis. Ale mám strach, aby ten ořech neprdnul. On je asi problém i v tom, že se vlastně tlačí dvě ložiska najednou. Ale jinak to asi nejde. Je to holt fuška, uvést do ideálního stavu. No, a to jsem zkoušel povolit tu dráhu pro volnoběžku a ani se nehla, takže to netuším, co s tím provedu. Chytal jsem to do svěráku za tu levou přírubu, i když má menší průměr, protože nevím, jestli při uchycení za tu pravou, větší, si současně nesvírám tu dráhu. Nahřívat jsem to ještě nezkoušel, na to už nezbyl čas, takže asi až zítra, další snažení… :-)

Reagovat
cioran-m

20.1.18 13:56

Obsah tohoto příspěvku je blokován.
Reagovat
BTom1
BTom1

20.1.18 10:06

To byl muj naboj.Pujc si nekde poradnou klestinu a uchyt to co nejbliz za orechem.Tam je stena osy nejsilnejsi.Prava koncovka ma pravy zavit.

Reagovat
MrazekBike
MrazekBike

20.1.18 09:59

Díky za další radu. Ta koncovka s červíky byla právě na levé straně. Takovou kleštinu doma nemám, tak jsem to chtěl pořešit tím „domácím přípravkem“ ze dřeva. Předpokládal jsem, že to třením na velké ploše udrží, ale zatím to odolává. Snad se k tomu dostanu odpoledne, jestli bude čas.

Reagovat
Zdyn
Zdyn

20.1.18 00:43

Jo SZ dorazila, ale psal jsem rovnou sem.

Takhle už chápu, v jakém to máš stavu. Při povolování druhé koncovky je třeba chytnou osu do přípravku. V originále je to rozřízlý kroužek s ploškami a se stejným závitem, jako má osa. Našroubuje se na osu a sevře ve svěráku. Pak se normálně povolí koncovka. Nahřátí horkovzduškou pomůže vždy. Ještě se podívej, jestli v té koncovce nejsou seřizovací červíky, které přes podložku tlačí axiálně na osu. Správně by měly být na druhé straně, ale kdo ví.

Ta koncovka tam může celkem držet, takže je třeba osu pevně držet. Je možné použít i jinou klestinu, než originál.

Reagovat
MrazekBike
MrazekBike

19.1.18 23:13

Osu se mi podařilo vytáhnout tak, že jsem povolil misku na levé straně. Ta tak moc nedržela. No, a potom jsem vytáhnul osu i s ořechem. Válečky z volnoběžky samozřejmě mám, o těch jsem věděl z animace na stránkách RB Design. Ale teď bych potřeboval povolit tu pravou misku, ale ta zkrátka nejde. Udělal jsem si čelisti s dírou z tvrdého dřeva a chytil to za osu do svěráku, ale nešlo to ani na jednu stranu povolit. Proto jsem se ptal jaký je tam závit. Jak jsem zabral více, tak už se začala protáčet ta osa v kleštině. Do svěráku jsem to utahoval s citem, měl jsem strach, aby mi nepraskla ta osa. Jediné, co jsem měl, tak byl ten obrázek ze stránek RB Design. Tím, že mám venku osu i s ořechem, tak jsem poměřil to „drážkování“, tedy jen posuvkou, a nakreslil si ho v CADu a nechal vypálit. Jen, jak jsem psal níže, je to dost „jemné“, a při tloušťce plechu 10mm už to na laseru „teče“. Asi by to chtělo vyřezat vodním paprskem, spíše. A nebo si pohrát s nastavením laseru, ale to je mimo mě, v tom musím důvěřovat obsluze, kterou v práci máme. I když to není dle mých představ, tak nasadit to tam šlo (nakreslil jsem to s malou vůlí), ale neměl jsem čas to vyzkoušet. Mám tam zatím i to těsnění, to jsem počítal, že vytlačí ta vložka, volnoběžka, pokud se mi podaří ji povolit. Zítra zkusím nafotit nějaké fotky, popřípadě vyzkoušet. Ale ta pravá miska mi dělá celkem starosti. Zkusím to nahřát horkovzduškou, jestli tam není nějaké lepidlo na závity, že by to mohlo pomoci. Nevím, jestli se ten náboj takto „rozpadne“ standartně, ale původní majitel už to rozdělával, tedy jen vyměnil to levé ložisko pod miskou.

Psal jsem Ti i SZ, tak nevím, jestli Ti přišla?

Reagovat
Zdyn
Zdyn

19.1.18 19:46

Tak tuhle nábu jsem už dlouho neměl v ruce :)

Jak se ti podařilo vytáhnout osu, když ti tam zůstal ořech? Standardně se nejdříve sundají koncovky z osy (vnitřní šestihran), přičemž obvykle povolí jedna dřív a pak se na její místo použije kleština, aby šla sundat i druhá. Ořech pak už nic nedrží a měl by jít stáhnout rukou z osy. Přitom se vytlačí i krycí gufírko z tělesa náby. Pozor, ať se neztratí 3 válečky z volnoběžky.

Pak zůstane těleso náby s ložiskama a osou. Osa by pak měla jít vyklepnout směrem k ořechu. Podle obrázku dole by vylisování směrem opačným mělo bránit osazení na ose. Levé ložisko jde pak normálně vyklepnout a pro demontáž pravého ložiska se musí vyšroubovat kroužek volnoběžky. Je tam normální pravý závit a je na něj potřeba přípravek. Obyčejně tam kroužek drží celkem dost. Podle čeho jsi bral rozměry pro ten přípravek, když jsi ještě nesundal ořech? Přípravek by měl pasovat celkem přesně, aby se náhodou nestrhl a nepoškodil ozubení.

Jo a ložiska jsou myslím do náby i ořechu lepená, takže doporučuji nahřát při demontáži.

Reagovat
MrazekBike
MrazekBike

19.1.18 13:30

Díky za tip :-)! Zkusím mu napsat zprávu, třeba mi poradí. BikeZone dělá servis asi pořád, ale mám to trochu z ruky, tak to chci zkusit nejdříve sám.

Reagovat
Bebe
Bebe

19.1.18 13:21

Zkus Zdenka Čermáka pokud si dobře pamatuji tak v době kdy dělal servisáka BikeZone tak tam RB design nabízeli…

Reagovat
bimjeam
bimjeam

19.1.18 13:10

Tento rok som s pánom Bohačikom kecal na EuroBiku o novom virtuáli čo navrhol pre Kellys Swag, úplne som zabudol, že on stál za kultovkou RB design

Reagovat
MrazekBike
MrazekBike

19.1.18 13:04

Díky, o tom vím také, rohatka je našroubovaná v těle náboje. Trochu je to vidět i na tom obrázku s řezem náboje. Nástroj už mám. Něco jsem si nakreslil a nechal vypálit na laseru, ale není to úplně dle mých představ, tak uvidím, jestli to bude fungovat. Náš laser nějak ty větší tloušťky nezvládá v takové přesnosti detailů, jak bych potřeboval. Ale opět je tu otázka, jaký je tam závit, zda pravý nebo levý? Měl by tam být asi pravý, to mi přijde logické, tak dám vědět, až to vyzkouším.

Reagovat
lubosalbi
lubosalbi

19.1.18 12:52

Až sundáš ořech, tak bude každopádně potřeba demontovat rohatku, aby ses dostal na ložisko pod ní. Na to pude potřeba speciální nástroj, podobně to má řešení například DT Swiss u nábojů s klasickými praporky.

Reagovat
MrazekBike
MrazekBike

19.1.18 11:27

Jj, je tam „imbus díra“, to máš pravdu. Dostal jsem ven osu z těla náboje, ale ořech zatím nejde rozdělat. Psal jsem výrobci, panu Boháčikovi, ale místo rady mi nabízí nový náboj, cenu zatím nesdělil, komunikace je taková „náhodná“. Zkoušel jsem povolit tu krytku, která to drží, ale nejde to. Musí tam být závit, ale nevím, zda je pravý nebo levý, viz. obrázek. Buď je to tak dotažené nebo „zarostlé“, za ty roky. Nechci to zk…, tak jsem se ptal, jestli to někdo nezná, neměl rozdělané, že by poradil.

Reagovat
vpa007
vpa007

19.1.18 11:26

Mno… to je ale krásnej šperk z minulýho tisíciletí…! Co s tím nevím, ale budu to tady sledovat a doufám, že nás neochudíš o fotky z rozborky a sborky ;-)

Reagovat
TJK
TJK

19.1.18 11:16

zda se mi to nebo je v koncovce imbus dira? takze rozsroubovat koncovky a pak koukat dal co je po dnimi? (matice, segrovky…)

Reagovat

Další galerie z kategorie

FreeBoy 9
Lister 0
gersa 9
easyrider 2
Kubánec 42
MilesWheeler 19