Původní Shimano XT CenterLock, kotouč SMRT54 180mm
Nově DT Swiss 350 6 šroubků, kotouč Ashima 160mm
Dojezdil jsem přední kotouč a tak nastal čas na změnu. Nemám úplně rád CenterLock (hlavně na něj nejsou kotouče) a chtěl jsem zkusit DTSwiss 350 s ložiskama. Kotouč jsem nasadil oblíbenou Ashimu a zmenšil průměr na 160mm.
Výsledek: zagramařil jsem :) Náboje jsou stejně těžké, ale celá nová sestava vč. kratších šroubů na uchycení brzdy ve vidlici je o 74g lehčí a hlavně vypadá famózně :) Červená mi odstínem ladí k designu kola. Tu Ashimu jsem jezdil na původním kole a brzdná síla mi v poho stačila.
(vloženo 22.1.18)
Takove kotouce jsou na 2 veci, vic vzduchu nez materialu na obvodu = zlo. A jeste ty tenke ramena co drzi vnejsi kruh,to se ti ohne raz dva. Na prednim sem podobny pilovy design mel a ohnul se pri normalnim brzdeni z mirneho kopce (to rameno jedno) Dal sel shimana kotouce a mam klid a brzdi to lepe.
v tom případě OK. Ale stejně se mi ta redukce nelíbí z hlediska čistoty konstrukce :)
Já na tu redukci koukal a nepřesvědčila me. Měl jsem na CL tu velkou matici na 15mm osu a je pěkně ojebaná a blbě se utahuje. Navíc jsou tam 2 místa s potenciální vůlí a vytlačením (CL->redukce + čepy->kotouč) oproti čistšímu řešení náboj-šrouby-kotouč. nav9c podle obr8zk; ta CL matice zakrývá čepy jen částečně. To se mi nelíbilo.
Singlespeed: počítáš hmotnost náboje CL bez matice a proti tomu náboj+šrouby. To nesedí. Náboj SH XT bez CL matice i DT 350 bez šroubů mají oba shodně 174g (váženo). V porovnání s DT350 CL + redukce je tedy nárůst hmotnosti jen 16g. A to je takový gramaření, které je tak na debatu u piva :)
ale ano ,pro tuto kombinaci to používám
na klíč položíš velký ořech a stáhneš RU..perfektně to sedí
allrose: To si u náboje na 15 mm pevnou osu a klíči na misky Hollowtech II klik (o čemž se tu bavíme) nějak neumím představit :-)
kandik psi zub -podržení klíče je jednoduché,RU+gola ořech a nic nesklouzne :)
ty redukce mam na nekolika kolech, tusim ctyrech, a neni s tim problem, kdyz pominu malej montazni incident – byl v tom, ze pokud je to utazeny matkou s vnejsim tisicihranem na klic Shimano BB, tak NEKTERY modely matek ( ne origo DT) jsou prilis nizky a klic sjede a tisicihran se ojebe. Skoncilo to tim, ze jsem musel pak tech 6 cepu, ktery tloustku kotouce na adapteru presahuji, seriznout, abych to povolil. Od ty doby si davam majzla…
23.1.18 08:24
DT 350 centerlock (tabulkově 136 gramů) + adaptér DT swiss (tabulkově 23 gramů) = 159 gramů. Teď máš DT 350 6děr (tabulkově 172 gramů) + šrouby (cca 12 gramů) = 184 gramů. Tedy proti centerlocku 25 gramů navíc :-).
Je to jen takový kroužek s šesti čepy, který se nasadí na CL náboj a 6-děr. kotouč do těch čepů pěkně zapadne, žádné šrouby se nepoužívají, takže velmi snadná a rychlá manipulace.
Singlespeed: Na to je ale potřeba redukce, kterou nasadíš na CL a do ni našroubuješ kotouč se šroubkama, ne?
Na centerlock pasují i kotouče na 6 děr (vozím Hope na XT nábě), takže je de facto k dispozici mnohem více kotoučů než na běžné 6-děr. uchycení.