Už se mi to rýsuje...

Přidat foto

…teda ne samo. :) Ale pořád bojuju s hlavovým úhlem, nevím jaký tam dát. Chci tam vidlici se zdvihem 140mm. Předpokládaný sag by měl být 15mm. Tzn, že výsledný zdvih v zatíženém klidovém stavu mi vychází na 125mm. Při takovém zdvihu mám spodní rámovou trubku rovnoběžnou se zemí, viz výkres. Nemá někdo s hlavovým úhlem u tandemu zkušenosti?

Obrázek v plném rozlišení: http://img24.cz/…73639825.jpg

(vloženo 31.1.18)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
bezdratova.sprcha
bezdratova.sprcha

1.2.18 18:56

vili: To není o nevýhodách, je to o zážitku. Jezdit v terénu má taky samé nevýhody oproti ježdění po asfaltu, pominu-li provoz.

Reagovat
tomxxx
tomxxx

1.2.18 18:54

Tak hlavně na tandemu jedou dva v „dokonalym“ háku, takže největší výhoda spíš roviny.

@JaMull: S tim „všechny předjížděli“ bych byl opatrnej :D

Reagovat
vili
vili

1.2.18 16:41

Jo to jediný mě napadlo. To pak chápu, jinak v tom prave vidím spis samy nevýhody…

Reagovat
JaMull
JaMull

1.2.18 16:38

vili: Moje žena má těžké astma, a tohle je jediný způsob jak dojet nejdál, nejrychleji a spolu. Pak se to hodí třeba slepci, který sedí vzadu. Další výhodu jsem zažil s kámošem, jeli jsme s tím závod, a do kopce jsme všechny předjížděli… prostě dvojitá síla. Když hmotnost tandemu vydělíš dvěma, vyjde ti cca 9–10kg, což je taky docela slušné. Pro řidiče větší sranda, pro spolujezdce větší nuda. Jinač to asi dalších valných výhod nemá.

Reagovat
vili
vili

1.2.18 16:30

Dvě věci sem na cyklistice nikdy nepochopil: jednokolku a tandem. Fakt mě nenapadá jedinej důvod proč to pořizovat a docela čumím ze to někdo staví. Na co je to dobrý, krom toho ze je to trochu exotika?

Reagovat
JaMull
JaMull

1.2.18 09:41

romachain: ten rám si kreslím sám v 3D programu včetně kompletní výkresové dokumentace. Geometrii jsem si určil s pomocí Bike Fit kalkulátoru a taky podle zkušeností s rámy doposavaď. Kdybys chtěl, můžu ti ho zkreslit podle tvé představy. Samozřejmě se zárukou :) Vyrobí mi ho jeden dříve narozený a hodně zkušený výrobce rámů, co to dělá celý život. Ale kreslí postaru na papíře, tak jsem si to udělal podle své představy. Navíc s ním všechno konzultuju, takže chyby by mě měly minout. Chtěl bych ho mít na jaře už vyrobený. Mám tam svoji patku ala GH-175. Takže bez mezikusu na přehazovačce. Přední excentr jsem si udělal bez naříznutí trubky, ale s rozpínacím mechanismem. NoQuestion je s příplatkama za pevnou osu, atd. docela drahý, například oproti Bike Mielec. Ale i přes super cenu Mielec, jsem si ho chtěl prostě zkreslit sám. Bude to jiný pocit.

Reagovat
romachain
romachain

1.2.18 09:08

Pecka, v tom případě snad bez připomínek. Odkaď řešíš rám? Já si průběžně kontroluju NoQuestion kde jsem si nechával dělat ten první a zas bych to asi poptával u nich. Supr je, že bych dnes hodně věcí řešil jinak než na tom prvním a ve výsledku by to bylo o dost víc zábavy a míň starostí… Naštěstí na to teď nemám především místo…

Jinak zadní odpružení bych asi na tandemu nechtěl a to i přesto, že jsem to využíval jako hodně poctivej terénní stroj, v tý době jsem na to projížděl mnohem rychleji v rozbitých úsecích než na normálním kole. Dnes už XC moc nejezdím a s endurem to asi nejde srovnávat, ale prostě mi připadá, že zadní odpružení je u tandemu spíš ke škodě…

Reagovat
JaMull
JaMull

1.2.18 08:33

romachin: jo máš recht, přehnal jsem to s tím sagem. Bude to asi jak říkáš. Pevná osa vzadu je 12×142mm. Hlavu mám tady 1,5", strčím tam tapered vidli s redukčním hlávkem. Hlava je rovná proto, že je prostě levnější na výrobu :) a taky by mi tam případně vlezla vidle s krkem 1,5". Jinač po prvním tandemu jsem si taky řekl že už nebudu ustupovat – pevné osy, větší zdvih než 100mm a tapered, 36 drátů ve výpletu, atd.

tomxxx: ten vysoký zdvih je lepší kvůli tomu, že jako řidič nejsi schopen udělat bunnyhop, a často vidíš překážku na poslední chvíli, prostě to přebuříš přes ni a ta vidle to musí pobrat. Výhoda tandemu je navíc ta, že teoreticky nejde s kolem udělat salto vpřed přes překážku, bo je to dlouhé jak autobus :). A co se týče té odpružené sedlovky, jak říká romachin, bez té to prostě nejde.

alo: no jo, to by ale bylo taky tak drahé jak Nicolai :)

Reagovat
alo

1.2.18 07:56

udělal bych to jako celopéro ala nicolai

Reagovat
tomxxx
tomxxx

1.2.18 07:55

Diky, to dava smysl.

Reagovat
romachain
romachain

1.2.18 07:52

Jinak teleskop na tandem mi přijde jako hovadina, ale tipuju, že ten Lapierre bude mít vzadu odpruženou sedlovku, ne? To je mimochodem taky věc, kterou považuju skoro za nutnost, mám dobrou zkušenost s paralelogramovýma odpruženýma sedlovkama, zadní jezdec to fakt ocení, nemůže totiž reagovat na kopance od zadního kola jako na normálním kole, protože prostě nevidí že to půjde přes hrbol/výmol…

Reagovat
romachain
romachain

1.2.18 07:50

Vyšší zdvih je na tandemu super, sám jsem měl myslím 150, ale nechápu proč počítáš se sagem jen 15 mm? Počítal bych sag 30–35 aspoň. A teda taky už bych dnes kdybych znovu stavěl tandem (jakože o tom furt uvažuju) dal určitě tappered hlavu a pevnou osu dozadu (vepředu jsem vozil spokojeně 20 mm osu).

Reagovat
tomxxx
tomxxx

1.2.18 00:43

Tak lapierre má teleskop, nebo je to odpružená sedlovka?

Já tandemům vůbec nerozumim, ale k čemu to je 160mm a teleskop?

Reagovat
novas752
novas752

31.1.18 23:52

Sag 10%?

Reagovat
puka
puka

31.1.18 23:05

Proč ne tapered hlavu?

Reagovat
JaMull
JaMull

31.1.18 22:49

tomxxx
tomxxx

31.1.18 22:47

140mm na tandem? To ti doma zbyla?

Reagovat

Další galerie z kategorie

FreeBoy 10
Lister 2
gersa 9
easyrider 2
Kubánec 42
MilesWheeler 19