Tak tak, vyrobit hranantý okroužek nebo gufero které dokonale těsní je daleko těžší než kulaté, to těsní samo z principu. U hranatých by byly vélké problémy rohy a/nebo naopak odstávající střední části stran těsnění.
Lefty nema ty dvě brejle jen tak pro srandu. Tady je slabý misto ta korunka. Hranatá noha vidlice ma zase jina úskalí, je narocnejsi na vyrobu další problem jsou gufera.
dle mě to bude tuhý jako lefty… protože i ten čtyřhranej se bude kroutit už jako materiál… kdežto tady se budou trošíčku protáčet ty trubky jako tomu je u klasických vidlic..
když tak koukám, jak lidi řeší tu tuhost… tak mě napadá… proč se vlastně dávno nevyrábí vidlice s hranatýma kluzákama.. ? vždyť by to bylo v plno věcech lepší ne ? do toho by mohli existovat právě z vnějšku nastavení kluzných futer takže by se vůle dala vymezit jen „šroubovákem“… nekroutila by se… jen by to vypadalo asi dost divně.. :D
jinak aby to nevyznelo nejak čecháčkoprudičsky – remeslne je to urcite obdivuhodna prace, to se musi nechat…
..pricemz mam pocit, ze u lefty je jeji pomerne vychvalovana tuhost diky loziskum, tady je to kluzně ( futra) ty musej mit vetsi vuli, ty dve nohy vedle sebe musej byt dokonale souosý, no ja nevim teda.....
Spis je mi divny ze nikdo nerozpracovava ( nejak konkurenceschopne) system co mel Girvin amp bmw atd.
Co se týče tuhosti v nohách tak to podle mě záleží v jakém směru. Předozadní tuhost bude asi ultimátní, ale boční asi velký zázrak nebude.
Atilla: jenze problem bude pocitam podobny jako u USD vidlic, ktere nemaji hranaty profil vnitr. kluzaku… Tzn. torzni tuhost:( verim, ze predozadni bude skvela… Pokud by to mel udelane stejne jako lefty, tak logicky to bude o dost tuzsi nez Lefty…
Kandik: a stejně tak píše, že je to tužší než klasika.
Tiger: taky vidím slabé místo akorát ve spojení krk-korunka. Je to jednodušší, levnější a lépe servisovatelne řešení než lefty
Že to může být tužší než lefty je dost pravděpodobné. Z největší rizikovosti co se týká únavy a deformací podezřívám krk a spojení krk – korunka, ale bez měření těžko říct. Každopádně parádní počin a krásný výsledek.
@atilla:
co bude tuzsi, obdelnik 50×20cm nebo 2× vingl 50×10cm pri prumeru konstantnim prumeru trubky he?
Mimochodem – sam pise ze na vypocty a laboratorni testy nemel prostredky.....
Novas: nebo neškrábneš žádnej, záleží kam padneš :-)
Scret: jenže trubka je tužší než hranol. Nějak pořád nechápu proč mu nikdo nevěří, že je to tužší než klasika s 32mm nohama. Radši věřím člověku co tohle vyrobil, než kecalum co to hodnotí podle obrázku.
Čipera: Jenže tenhle typ vidlice neni „v podstatě vymyšlenej“. To, že je to celý nalevo, je jenom malej aspekt celkovýho konceptu.
No však nejspíš věděli proc to tak udělat. Dvoukorunku asi taky věděli proč tam dát. Říkám smekám před ním, ale udelat v podstatě vymyšlené.
že když to někde položíš tak si škrábneš oba dva kluzáky najednou. :)
s jednim malym rozdilem ze lefty ma vse v jedne noze a je na jehlovych loziskach zatimco tohle je klasicke vidle stahnuta na jednu stranu, kde z levty pouzil jen uchyceni naby…
No zjednodušeně řečeno, vzal něco co někdo vymyslel dávno před ním a stvořil v „garážových“ podmínkách. Každopádně obdiv za to, že se do něčeho takovyho pustil.
Atilla: treba z duvodu konstrukce? kdy tady zadnej hranatej profil kluzaku neni…
Tedy tam bych něco takovýho pochopil…double DH vidle :D
Heh… zajímavý :-) ale jak se tu píše: taky by mě zajímal ten smysl snažení. Rozhodně to vypadá betelný…a není to DH stroj
whom: tak to kazdopadne:) proto jsem to i psal o te tuhosti ve svym prvnim prispevku…
Je to asi týden, co jsem při brouzdání netem narazil na tohle: https://www.mmbike.cz/…ce-mm-l-s-d/ . Nevěřil jsem očím, když jsem to najednou uviděl na PB. Rozhodně bych to chtěl vidět a případně i zkusit v reálu, musí to být super pocit/podívaná z pohledu jezdce.. Ještě netradičnější než Lefty.
1.2.18 12:56
to scret: …a nevyhody v tom, že oproti lefty bude tahle jednokorunková koncepce jistě vzor tuhosti :o)
Kdyby s tím přišel SRAM, samozřejmě včetně potřebné marketing masírky, tak to za dva roky vozí každý druhý. Třeba jako Eagle :-)
hlavne je to stare dobre 2–3 roky myslim… bylo to i tady na BF jen se to ted dostalo na PB… jako pocin v „domacich“ podminkach je to hodne zajimave…
Vyhodu oproti Leftyne vidim v tom, ze pruzeni a tlumeni muze byt oddelene, kazde v jedne noze… Tot asi vse…
Někdo se inspiroval u Yamahy. Podlě mě to má jediné pozitivum proti klasice. Na druhou stranu by to mohlo byt lepší než jednokorunkové USD vidlice , které jsou prostě měkké.
zajimavy, ten clanek si proctu. Nicmene na prvni pohled, se znalosti fyziky sedmy tridy nechapu, kde je konstrukcni logika zdrcnuti dvou nohou vicemene do jedny. Z podstaty to musi byt preci min tuhy.....
jiri: tak tohle si myslim neni o BF:) Plaste bych treba jeste pochopil, pokud to ma na specificky povrch, rekneme uhlazeny singletracky… Kola jsou naprd jako 90% veci od CB… Mozna uz se neserou tolik, porad ale to nebude zadna hitparada, co se tyka tuhosti… Predstavec snad neni potreba komentovat:)
Georrge: pokud se podivas konstrukcne na Lefty a na tohle, tak pochopis, ze to neni o tloustce nohou:)
scret: je pravda, že jedna tlustá noha by měla být tužší a lehčí, než dvě tenčí nohy, ale třeba jsou obě nohy stejně tlusté, jako má lefty :) pak by to mělo být i lepší, ale rozměry se z obrázku blbě odhadují.
scret: Taky jsem si říkal. Zcela očividně týpek nenavštěvuje B-F, studnici moudrosti :)
na tom kole je ale jinak vsechno spatne, od CB kol, plastu, po dlouhej predstavec vs. zdvih kola… Vidle dobrej napad, otazkou ale je realna tuhost v krutu…
1.2.18 08:55
řekněte wow… dobré peklíčko
No vypadá to zajímavě otázka je jak moc dobře nebo špatně to bude fungovat.
Vubec nevim co si o tom mam myslet. Na jednu stranu me napada, ze to je uplne uchylne, ale zase treba genialni :-)
Otazka je, kdy to zkopci Fox, RS, atd…
Vypadá to brutálně – moc hezký.