Koupil jsem náboje Novatec A291SB SL a F482 SB SL, ráfky DT Swiss R460, niple mosaz DT a dráty CN Spoke Aero 424. Doma na hrubo zapletl, výplet jsem nechal volný. Odnesl do servisu na dotažení a centrovaní. Dnes jsem si to vyzvedl a bylo mě řečeno, že dráty jsou měkký šmejdy co se jim zkroutili i přes podržení přípravkem. Mám se bát na tom jezdit a nechat to přeplést na CX Ray? Přední kolo ok, až na pár natočených drátů. Zadní kolo na 3 místech takto postižené.
(vloženo 6.2.18)
Dneska viděno naživo a hrůza, rve to oči, prostě prase co nemá na kola ani sahat.
Souhlas s kubadem, plést sám a nechat dotáhnout v servise je špatně, chce to i dotahovat doma:)
prostě špatně je si to plést a pak nechat servis dotáhnout – složité se zárukou že je vše jak má být – nechat vše na servisu, max dodat ráfky a náboje, a dráty ať si spočítá a zajistí.
každopádně tady to měl mechanik okamžitě stopnout při prvním překroucení drátu.
zase i když je to hnus fungovat to bez problémů bude, dráty vydrží
Bez držáku by imho ukroutil tak půlku vejpletu. Každopádně nevim proč dt nedělaj nějaký rozumnější niple s podložkama jako jsou polyax, dt pro squorxy se i s podložkama podle mě špatně nakláněj a pak se dost koušou. Sapim polyax s podložkama mi pocitově chodily mnohem líp, ale je pravda, že to byl jinej vejplet, takže nemůžu srovnávat uplně na 100%.
Je mě jasný, že to v držáku neměl. Určitě by se to nestalo. V servisu ale tvrdili opak.
Jinak jeste k veci. Pokud by mel ten lidoop, co to provedl, odpovidajici naradi, nestalo by se to. Staci centrklic s vybranim uvnit pro drzak dratu (DT nebo Unior) a k tomu drzak, ktery drzi drat skoro u niple (DT). Takto z obrazku je na prvni pohled patrne, ze to dotahoval obyc cetrklicem – proto je pocatek krutu dratu kde je.
No ty krávo! Tohle kdybych předal zákazníkovi, tak jezdím rok do práce kanálama … A ještě u novýho kola! Ten „takymechanik“ ať si nasere do rukou a rozpatlá si to po obličeji.
Slušná prasárna. Jako protočit o kousek..to bych ještě chápal..ale rovnou na „vrtáka“. Omlátit o hlavu a nechat si zaplatit způsobenou škodu..
Kdybych neměl 80kg, tak to vystřihám a zapletu na DT Swiss Competition Race 2–1.6–2 nebo Sapim D-Light 2–1.65.2. Váhové bych neztratil, cenově mě to nezruinuje. Jenže na předku mám 20 a vzadu 24 drátů a to je asi málo na tyhle dráty a kila.
Jo, příště se nato vyseru a dám jen náboje a ráfky. Takže, hledá je Hnoj nebo Majkee. Cyklo Chlubna Žďár nad Sázavou.
Nerikam zes to predpletl blbe ale co sem mel moznost mluvit se zapletacema, tak to radsi pletou od zacatku, navic bych nechal i jeho nechat spocitat a koupit draty, takhle ti jen docentroval a vpodstate na to nemuzes nic rict… na druhou stranu to docentroval na prasaka a po prvnim zatocenem dratu se na to vylaslat nebo ti zavolat, nez to takhle doprasit… tak kde to teda bylo?
Na DT kalkulátor mám teď čerstvou zkušenost… Nechal jsem si spočítat dráty na nové záplety (Enve M50 a náboje Tune Prince), dle DT kalkulátoru dráty 313mm… taková délka ani není. Řeším to přimo s člověkem z Bottica, posílám mu podklady od nábojů a ERD ráfku… Jemu vychází 314mm – tzn. zakázka na zapletení jimi odmítnuta – prý Aerolite ve straightpull dráty této délky nedokážou.
Skončilo to tak, že mi to zapletli v Bikepart v Motole, délka drátů vyšla na 304mm a jsou přesně.
Takže na kalkulátory se nedá úplně spolehnout.
Tak ven s tím servisem kde houno uměj a ještě jebou, ať vím do ktreý p.če nemám lézt. Díky.
Takže rozplést, koupit nové dráty, pro jistotu i niple. Kola jsem předpletl, správně a bez utažení. S převzetím je to takový na ho*no. Stojíš tam, hustí do tebe jaký sis koupil jebky a že jsou vlastně hrdinové, když to dokázali rovnoměrně dotáhnout a vycentrovat. Strčí ti je do ruky, vytáhne fakturu, zaplať a pal do pi*e.
Ja bych na tom nejezdil a vymenil bych servis… jinak tim predplitanim sis spis uskodil, predpokladam ze si chtel usetrit par kacek, ve vysledku vsechno spatne a bude to 2× drazsi, navic bych to neprevzal
To měl po zkroucení jednoho říct, ok, drát vám zaplatíme, ale kola fakt dělat nebudu, dráty jsou jebky, nemohl bys říct ani popel. Tohle je zvěrstvo, ať je ten záplet jakej chce. Servisák musí i umět práci odmítnout.
Pro kontrolu. ERD ráfku je 596mm. Bral jsem dráty 282,288 a 284mm. Niple 14mm. Takže by dráty měli být spíš kratší, než delší. Čili délkou to na 90% nebude. Pokud to zapletu na Sapim Race, pohorším si o 70g, vyjde to i s niplema na 800Kč a zvorat nato už snad nic nepůjde.
3 u niplu na zadním kole. Pak každý druhý na obou kolech je pootočený o 90st. v celé délce.
Taky jsem si říkal,že se nato měl ****** a nervat to na sílu. Sere mě to a to dost…
Hm, to by mě sralo, člověk si to nechá udělat v serivusu, dojebou mu to a navíc mu vynadaj. Když mu to nešlo, měl to nechat a né to takhle vyprcat.
Mě se stalo to samé u Crossmaxu i když jsem dráty držel… prostě to zarostlo v niplech…nakonec jsem musel objednat pár nových a vyměnit…a zdaleka nebyly utažený přes hodnoty měřené tenzometrem.
Mě se podařilo lehce nakroutit pár Aerolitů i s origo nářádím. Stačilo míň světla, nepozornost, torxem točit trošku víc zhurta a pár drátů jsem nakonec vyměnil, abych měl klid a neštvalo mě to zapáskovaný a zamlíkovaný. Nicmémě mam budíkovej tenzometr ověřenej na váze s několika drátama a jak šlo napětí ke 120 kg, tak se to některejm drátům s al DT niplema s podložkama už moc nelíbilo, takže jsem to napínal na ± 115kg. Nevim jestli to bylo asym ráfkem, ale ty DT podložky moc hladkej chod niplů při většim napětí moc nezajišťovaly.
Mám sto chutí to celý rozplést, naházet dráty i s niplema do popelnice a předělat, NEbudu to ve mě vůbec důvěru :( Je to nějaký dobrovolník, co by se do toho chtěl pustit a má přístup k CN SPoke 424 nebo CX Ray za dobrej peníz?
Že prej nato držák měl. Podle tenzometru jsou všechny ok. Přední výplet utažen na 10, zadní na 15. Nejsem si těma hodnotama moc jistý.
Bych mu to kolo rozpletl o hlavu. Mechoš je debil. Když na to nemá adekvatní nářadí (trubičkový držák od DT), tak ať na to radši nesahá…
A ty kraaaavo :)
Délku jsem bral doporučenou, která na mě vypadla z DT Swiss calc. Pro kontrolu jsem použil i druhý prográmek. U předchozích zápletů mě vyšla délka úplně luxusně, tak jsem to udělal stejně. Převzal jsem to, nic jinýho mě nezbývalo. Jejich vina to údajně není a příště si mám sehnat lepší dráty jako třeba CX Ray 60kč/kus nebo DT Aerolite 80kč/ks.
:-D vyměň servis, to musel být dement takhle ty dráty protočit… Buď máš špatně zvolenou délku drátů a nebo má mechoš v rukách nasr…