Kolo jsem litoval a stavěl v temných dobách nedostatku všeho, jako další své kolo k silničnímu a odjel na něm pár mistnich casovek.
(vloženo 18.2.18)
Značka | Favorit "koza" 1984 |
Model | na časovky |
Modelový rok | 1984 |
Velikost | 580 |
Hmotnost | 10kg |
Rám | Favorit |
Vidlice | Dráhová |
Hlavové složení | F 1 |
Kliky | Shimano 105 |
Středové složení | ? |
Přesmykač | ne |
Měnič | Camp.SuperRecord |
Řazení | Camp. |
Převodník | 52/42, původně Cam.56/50 |
Kazeta | 13 14 15 16 17 19 |
Řetěz | ? |
Náboj přední | Fav. |
Náboj zadní | Shi. |
Brzda přední | Shimano Adams |
Brzda zadní | -//- |
Brzdové páky | Fav. |
Ráfek přední | Fav.24 |
Ráfek zadní | Delfi 36 |
Dráty | Cz, |
Řídítka | Fav |
Představec | Cineli |
Sedlovka | silonova |
Sedlo | Concor |
Pláště | Galusky |
Chtěl bych rozletovat rám F12 z šedesátých. Ty jsou krásně letovány mosazí. Tam jsem nikdy neviděl tu tupku od elektriky. Jinak ten čep tam u Favoritů bývá často. Ten bude muset ven. Právě ty mufny chci vytěžit, tak doufám že vydrží.
1.zjistit zda to není i chycené elektrikou (levné rámy, je tam taková malá brambora)
2. nahřát a dratakem sundat lak na mufne a pokud tam je, nahřát a vyklepnout dulcikem takový „styft“ asi prum.3mm
3.nahrivat a pomalu viklat trubku z mufny ven ale často se poruší mufna
4.pokud už nezáleží na trubce, je ohla, nabourana, vyříznout 20cm, provrtat a drátem při nahřívání tzv.radlovat.
Já tenkrát použil ale nové trubky i mufny.
Vilém – máš pravdu, být tam běžná trubka, tolik to nezkrátí.
Standoslav – jak dobře či špatně se vytahují trubky z mufen?
Sám se krapet hrabu v rámech a je to fajn.
Záď se zkracovala, daly se tam svislé koncovky a příď je celá tehdy nová z Rollo trubek. Původně jsem chtěl horní trubku nahoru, ale úhel urig.mufen to nedovoloval. Co se týká sedlovky, bylo to nejlehčí a nejlevnější řešení. / Ramarina je fajn, kor teď, kdy se dá sehnat material.
Jo to je zajímavá úprava. Poslední dobou mě fascinuje ramařina, autogen a mosaz. Silonova sedlovka? Super nápad. Dnes když sháním Campa sedlovku, tak ti povím za 350,– bych ji bral hned.
Jaký přínos, má odstranění sedlové trubky? Nezmenšoval jsi ten rám?
Ono, já tenkrát měl plat 1600 a sedlovka Campa stála 350, když se teda sehnala, a toto postačilo, na tu časovku.
Paradni :-)
Vyhnal jsem trubku tam kam bylo třeba a vybrousil obymku z Al Fav.predstavce, a pak jen nechal vytocit silon, na tehdy „zámek“ za 13,–.
18.2.18 19:19
18.2.18 19:17
Priznam se, že jsem připraven na kritiku všeho, fotek, konstrukce rámu, barev, prostě všeho; jenže s tabletem na víc asi dnes nemám.
Teď máš dostatek všeho, ale fotky jsi dal snad ještě horší než bys tehdy udělal fotoaparátem Smena a vyvolal doma v koupelně…
18.2.18 17:01