Nezapomínejte, že v tom ovládání musí být vysílač, místo na baterku a samotné ovládací, nastavovací a upevňovací prvky. V silničních pákách je místa dost, na biku je to zajímavější tecnologický oříšek.
To ovládání na řídítkách na fotce z Facebooku mi přijde dost zvláštní, k tomu zmiňovanému faku to má dost daleko …
Jestli to bude vypadat takto, nic moc estetického to nebude …
p@x:
Nevím,co vozí Šurtr , ale NIKDY se mi za tu dobu co jsem vozil Di2,eTap, nestalo,že by něco nefungovalo…
Cryzyy: už jsem sem chtěl napsat že to můžou být i ty nohy… jinak ten poštovní holub… to mě celkem rozsekalo… :)) to bych mohl dodat třeba ještě letec na koštěti a tak.. :))
Rušitelnosti bych se nebál. Průmyslové BT má dosah cca 1km ve volném prostoru. Testovali jsme to ve Faurecia Exhaust Systems, v hale plný svařovacích mašin apod. napříč halou (cca 200–300 m) a bez ztráty kytičky. Komunikace měřidel s PC.
8.3.18 13:58
boha jeho, začali jsme u elektronicky bezdrátově ovládaných komponentů a končíme u fúriku…
8.3.18 13:49
P@x: To že ty neuznáváš a nevěříš tolik elektronice neznamená že je špatná 100%taky není stejně jako klasický mechanicky provedení který taky není 100%. Jinak pochybuju že by mu sram dal něco co by nefungovalo a na čem by nemohl plnohodnotne jezdit. Navíc neřekl bych kdyby to bylo něco úplně nového, ale jak tu někdo psal etap existuje 2 roky, jezdí na tom v protour a je to vyzkousene tak nechápu tuhle zast. Vždycky se bavím když má přijít něco nového a vždy se najde plno odborníků kteří ví že to bude k ničemu aniž by to ještě vyšlo.
Až se tady o tom co je a není dopravní prostředek dohodnete, tak to prosím doplňte na https://cs.wikipedia.org/…st%C5%99edek
Dopravný prostriedok musí spĺňať určité podmienky pre pozemné komunikácie. Kolieskové brusle nie sú dopravný prostriedok. Ani fúrik (kolečko) nie je dopravný prostriedok hoci na ňom môžeš na ňom prepravovať ľudí a materiál.
snas89: prý vozil do nedávna úzké pláště 2.0 a 1.9 a ty na novém širokém ráfku podle všeho nejistě sedí..snad byly i lehčí.
Teď už by měl mít nové (o 4mm) širší..přešel taky na 2.2 pláště.
čerpám jen ze zahraničních webů kde jeho kolo důkladněji popisují..kdyžtak mě někdo opravte.
Jednoduše nemusí jezdec sahat jen po novinkách (aktuálním sponzoru)..volí podle sebe. Ukázkový příklad jsou sedla v protour..
kajda93: fakt? já myslel, že širší ráfky jsou lepší…teda v čem vlastně?:)
p@x: do určité míry ano..mají možnost zasáhnout do toho co vozí. Přečmáraná loga jiných výrobců lihovkou jsou v protour normální. Kulhec třeba nechtěl vozit nové, široké ráfky od Roval, tak prostě vozil starší model.
Dopravní prostředek je všechno co umožňuje pphyb po silnici a to jsou i koleckovy brusle, skate board atd…
Tina:Dopravní prostředek je zpravidla pohyblivý hmotný objekt (těleso) nebo jiný technický resp. technologický soubor, sloužící k dopravě materiálu a přepravě osob. Tím pádem když se na tom dá přepravovat osoba, tak bych řekl, že ano
8.3.18 11:09
Janouch: tak to zatím nikdo nevynalezl, ale na rozdíl od kolců na běžkách efektivně brzdit lze, jen se to budeš muset naučit
p@x: až to někdo vymyslí a bude to funkční, lehké a spolehlivé tak klidně, ovšem na kole to není nezbytné, na kolcích naopak teprve bezdrát umožnil brzdu, pokud nepočítám brzdy, které nešlo průběžně ovládat, šlo jen zastavit před sjezdem a mechanicky redukovat rychlost
hovado: dávám příklad rozvoje, nic jiného netvrdím
to: Trepi a delaji se nejake bezdratove brzdy na kasicke bezky ?? :) obcas mam problem zastavit a z kola jsem zvyklej na brzdy :)
Tina: bylo to uvedeno níže: jinak třeba na kolečkové lyže již existuje bezdrátová hydraulická brzda, ovládaná skrze bluetooth z hůlek… a funguje to spolehlivě
pokrok nezastavíš, pochybovačům navzdory
Až to bude v prodeji, tak si to určitě pořídím ke svému Eaglu. Od loňska mám na silničce Campu EPS a nechápu, jak jsem mohl být tak dlouho proti elektrice. Za mě je elektrické řazení jen plus+.. Je to můj názor, nikomu ho necpu. Ať si každý jezdí s tím, s čím chce.
8.3.18 10:31
Trepifajxle, meleš voloviny – to co komerčně funguje v jednom odvětví nemusí fungovat v jiným :-)
8.3.18 10:21
Já bych měl obavy z výdrže elektroniky bo RoHS – v terénu to bude při tvrdém zacházení dostávat hromadu nárazů a otřesů, aby nepopraskalo pájení dílů na desku.
8.3.18 10:11
jinak třeba na kolečkové lyže již existuje bezdrátová hydraulická brzda, ovládaná skrze bluetooth z hůlek… a funguje to spolehlivě
pokrok nezastavíš, pochybovačům navzdory
Fungovat to bude, bude to rychlejší než mechanika, výdrž bude dobrá, cena bude vysoká… urvat to půjde jako každej šaltr…kdo chce opičku, musí mít na banány…
8.3.18 09:52
8.3.18 09:49
Napíši to ještě jednou :)) …měl jsem Di2 a ted mám eTap…komenty a teorie k výdrži bateri mě opravdu baví :))…ale i si kdysi koupil tu Di2 s druhou baterií ,kdyby mi nekde dosla baterka :)))
…vlastnim i XX1 eagle a spojeni eTap + Eagle mi přijde jako naprosto výborný nápad…a rád si takovou věc v budoucnu pořídím..
Čipero toť otázka. Kulhec taky nesměl vozit vodítko i když mu řetěz padal a padal…
A jinak další věci je, jezdil by snad Schurter na něčem co by nefungovalo?
P@x:funguje to na úplně jiných frekvencích něco jako Bluetooth a řazení se spojí pouze s tím co má ovládat a právě proto aby se nestavalo, že by to mohlo něco rušit. Taky mě celkem zaráží kolik odborníků dokáže komentovat něco co viděli snad pouze na obrázku bez vlastní zkušenosti.
Vzhledem k tomu, že v celé Itálii dodnes nemají nabíječku na Di2, tak mě to celé nechává naprosto klidným… (:
chápu pokrok (třeba Eagle jako takový), ale ta elektrika se mi osobně taky moc nezamlouvá. Nedávno jsem viděl příspěvek známého, jak chtěl vyjet na kole a díky vybité baterce ujel půl kiláku, jinak by jistě dal i 5 až do knajpy :) Líbil se mi komentář: jak ******* něco co funguje a člověk to pořád potřebuje? Aha, dáme do toho baterku :)
8.3.18 09:05
to je zas odborníků na nové technologie, co už dopředu vědí, že je to špatně
ještě že tací nerozhodují o tom co se bude vyvíjet a co vyrábět, protože to bychom dodnes jezdili na draisinách
Připisujte ke svému komentáři kdo má osobní zkušenost s Di2 a Etap…ať vím které komenty číst a které rovnou přeskočit.
Bylo to takhle se vším, když přišla 11ka, 12ka, Di2, Etap…vše se bude stávat dostupnějším..jen to bude u Di2 a etap trochu trvat.
8.3.18 09:00
Hovado: pokiaľ ti bude stav batérie ukazovať „půlku“ tak kľudne môžeš vyraziť aj na backpcking. Silniční eTap vydrží myslím viac ako 1000km pri plnom nabití :)
Shimano Di2 má výdrž cca 2.000 – 2.500km. Silniční Di2 funguje tak, že pokiaľ začne dochádzať energia v batérii tak ti najskôr prestane radiť prešmyk. Zostane v polohe na malom prevodníku a nezaradí vyššie. Od tejto chvíle má prehazka dostatok energie na cca 100km dojazd než prestane radiť a zostane v strede kazety.
super! ***** zlatý cihly tak do toho určitě jdu. ještě otázka jak bude provedeno řazení
P@x: Ale etap není ani čínska baterka a ani tachometr funguje na úplně jiném principu. Celkově nechápu právě celou tu paniku okolo výdrže baterie a prenosu. Za Tour nabijeli ty hlavní na saltru a smyku 2× což je při závodním použití velmi dobrý. Při normálním použity vydrží Red cca 3 týdny.
PAX: pravda, ale tu bych tolik nehrotil jelikož vydrží asi jako baterie v lepším tachometru.
8.3.18 08:25
8.3.18 08:19
8.3.18 08:10
Nabijeni je v pohode. To bych videl jako nejmensi problem. Cena bude ulet a spolehlivost je taky otazkou. Ono se to moc nepublikuje, ale s elektrikou je problemu dost. I na silnici. A kdyz vidim, jak se k tomu lidi chovaji, tak super naladena klasika ma rychlost velmi podobnou a je to cele min citlive na narazy, namotani bordelu, rozstelovani atd.
Za chvili je tady NX Eagle a to bude teprve dealbreaker. :-)
zjistěte si kokos to vydrží na redu a potom by jste jste tu neměli kraviny. Navíc na eagle bude baterie pouze 1.
mr. antik s timhle by si elektronika naopak mohla skvěle poradit nějakym senzorem a přizpůsobenim kroku.
A všem ohledně těch baterek: napadlo vás, že asi budou vyměňovací jako na silničních eTapech? Takže kdo se bude klepat hrúzou že nedojede, může vzít náhradní jak do toho foťáku.
@Zoidberg ..presne to me napadlo taky.. Sram bude asi trnout, aby Nino nestal v depu jak Tempier v Novem Meste 2015..
než zrušení hazky (snad bude servisovatelná) bych se bal co se stane, když někde trošku ohnu patku. Klasika se vždycky dá nějak poštelovat aspoň na jeden převod
nostro66, neříkam, že nejsou a zárověň neříkam, že tohle je slepá ulice jen stále nechápu co z tohohle dělá tu ultimátní věc, která udělá díru do světa. Nehledě na to, že elektronika se vyskytuje na kolech hodně dlouho a proto se dá předpokládat, že tohle bude mít obdobnou tendenci :-)
Slepe ulicky su sucastou pokroku :-) A kto z nas vie s urcitostou povedat ze toto je slepa ulicka?
7.3.18 23:08
akorát jde o to co je pokrok co je výstřelek a co slepá ulička, kdyby elektrika na šaltru byla taková pecka tak už 10 let všichni vozí elektriku – kdyby po tom byla poptávka urřčo by se i výrobci posnažili o budgetfriendly sady jako u jednoplacek :-)
Moc to riešite…je to logický krok výrobcu. Doba ide týmto smerom. Za pár rokov si nikto nespomenie…Nie je to tak dávno, keď sa diskutovalo na tému že Cantilever bohate stačia…pak že včka stačia…že stačí 7 prevodov…áno. Všetko je postačujúce…ale ide o pokrok, vývoj a zvýšenie komfortu, v tomto prípade posun výkonu…
7.3.18 22:51
7.3.18 22:39
lkds: Chapu ze nemas slov. To je totiz stret dvou svetu, ktery vede k tomu ze bohati lide, kteri muzou mit 20 vyhrivanych volantu, si kupuji veterany v cene 3 novych Mercedesu a obdivuji tu jejich genialni jednoduchost :-)
Netusim, jak dlouho to ma vydrzet pri normalbim pouzivani (na jedno nabiti), ale asi bych se vic bal vydrze baterky vzhledem k dlouhodobejaimu nepouzivani – odlozim kolo a baterka zustane treba 2 mesice pres zimu netknuta. V lepsim pripade se po zime rozchodi, v horsim potrebuju novou…
Porovnání s digitálním fotakem neni na místě. Spíš s elekromobilem nebo e-motorkou. Mám několik baterií k foťáku a kameře abych to uhlídal.S Fenixy jsem často na hraně, nevím co bych dělal s tímhle. Člověk si z toho asi musí udělat rutinu aby na to nezapominal.
7.3.18 22:03
Pak dojedeš na dovolenou a „*****, tohle přece bylo nabité…“ :)
7.3.18 22:03
7.3.18 22:02
No jo budeme nabijet mobily, fotaky, gpsky, elektroauta, kola, celovky, vibratory … nez nekam vyjedem tak budem behat 2h kolem nabijecek a az se vratime tak znovu :-)
Ale uz vas nebudu drazdit … vidim ze nekteri to berou moc vazne.
7.3.18 21:58
Midlander : ja mam baterku i v zrcadlovce na kinofilm :-D :-D
Midliner, lidi co znam a maj digitak a foti plenery tak tahaj sebo i 4 baterky :-)
Tino, bordel neřešim (to snad maj vychytany). Jenomže na cyklokrose maj jezdci za zadkem depo a závod trvá hoďku. Představa že vyndam kolo po pár mesicni pauze a misto toho abych nased a jel ho budu muset nejdřív nabít me opravdu neláká :-) nebo že doma kouknu na ukazatel, kterej bude ukazovat pulku a v připadě, že se švih začne protahovat tak se klepat jestli clovek dojede na všechny převody taky neni uplne fajn :-) o bikepackingu ani nemluvě :-) ale nikomu nic nenutim :-)
7.3.18 21:49
7.3.18 21:47
Vida, další ochrana proti krádeži – zařadíš nejlehčí převod a vycvakneš baterku.
lkds: Já se na to nedívám z pohledu toho že to má být to nej … dívam se na to z pohledu budoucnosti a případného rozšíření i pro mainstream. A tam pravě ty výhody zatím nevidím. A pokud to zůstane jen jako exotika top závodních sad tak co potom z toho :-)
A jak píšu – ta obrovská mechanicko-elektrická složitost té hazky ve mne vyvolává obavy z poruchovosti a trvanlivosti.
Navíc mi tu hazku někdo hackne mobilem když to budu mít opřený o hospodu a pak ani neodjedu :-D
„sterilní silnice“??? Di2 sa jazdí aj v zime a blate na cyklokrose. A tam to dostáva poriadne zabrať. Hlavne keď po každom okruhu meníš kolo a mechanik to prvé strieka wabkou a tak dookola celú hodinu závodu. A elektronika Di2 to zvláda. Alebo naposledy Strade Bianche. 5 hodín v takých podmienkach.
7.3.18 21:14
Z pohledu mého jako BFU tu výhodu tam prostě nevidím. Úspora váhy tam není. Bovdeny rámem neprostrkuji – to dělá výrobce při osazení kola, popř. servisák při výměně jednou za dlouhou dobu. Bovden sem nikdy neurval ( možná štěstí ).
Bovden má výhodu obrovské blbuvzdornosti a hazka je v případě urvání pořád relativně levná, protože to je pořád jen kus mechaniky.
Takovýto elektro bezdrát možná přesněji a rychleji řadí ale za jakou cenu ? Za veliké peníze ? Za cenu dobíjení páček a hazky ? Za cenu velkých nákladů v případě utržení ? Za cenu větší poruchovosti – baterie, elektrika, přesný motorek. Na MTB to bude dostávat zabrat daleko víc než na sterilní silnci.
No nevím.
Tak pořád je to super posun kupředu…
Že to funguje na silnici je jasné – a kdo to zkusil, tak ví, proč si to někteří opravdu tak vychvalují… → ano, lanko bude vždycky o pár gramů pravděpodobně lehčí, rozhodně jednoduší v rámci případné nehody na servis a nezruinuje peněženku, pokud člověk jednu z částí sady nechtěně oddělá…
Nicméně fakt, že člověk nebude muset jakékoliv lanko ve výsledku řešit (tím odpadnou problémy s vnitřním vedením – ač na některých rámech již slušně vyvedených / problémy s vedením jako takovým – odírání určitých míst a tím pádem nutnost polepu fólií a podobně / odpadne i možnost utrhnutí daného lanka) je docela návyková a i za cenu toho, že člověk jednou/dvakrát za týden (max) dobije jednu krabičku mi přijde dostatečná cena za špičkové a přesné řazení…
Ale uvidíme, kdy a hlavně za kolik s tím SRAM vůbec přijde na světlo světa… protože pokud to dopadne jak Di2 u XTR, tak se na to většina BF stejně bude nadále koukat jen na obrázku…:)
Tak za me: eTap mám a maximální spokojenost…před tím jsem měl Di2 a také to nebylo špatné......obojí se dobíjí po pár měsících a to mi nepřijde,že mě to jakkoliv omezuje.....
Vlastním i orla…a spojení eTapu s orlem mi přijde jako další logický krok Sramu…
Novas, za stejnou cenu jako zlatej vorel a potkas vic zlatych orlu nez di2 :-)
hovado to bude tim že jednoplacka jde koupit/přestavět za zlomek ceny než Di2.
Já to teda jako nějakou bombu nevnímám… Neříkám, že to je špatný, ale nevěřím tomu, že baterka vydrží mnoho hodin/vyjížděk a pak je to další woser s nabíjením. Vnímám to podobně jako třeba elektronické hodinky – špatné to není, ale nabíjet každý den či druhý, díky, už takto musím every day řešit mobila :-).
Za mne zlaté dráty a klasika, jsem asi staromódní.
Nooski ja tez fandim novym vecem ale kazda nova vec musi mit nejakej smysl. Di2 na trhu je mraky let a nerozmohlo se to ani z poloviny tak rychle a tak masově jako např jednoplacky ;-) nehledě na to, že wireless teleskop dela uz Magura a taky to žadnej velkej hit neni. A i pres to, ze baterky vydrzi dlouho, bezedný nejsou. Ze stejnýho důvodu nemam Applewatch – nemusim obden řešit nabíječku – hodinky s klasickym strojkem ukazujou cas i po tejdnu na festaku :-D A pořád sem toho názoru, že metr lanka s bowdenem vazi min nez baterie s elektromotorkem :)
Pěkný, Nino už s tím závodí?
Protože pokud k něčemu existují volně přístupné informace, ale lidi pořád budou omílat nějaké domněnky a nepravdy, tak jde opravdu o hloupost. Já tomu fandím. V budoucnu se otevírá nepřeberná hranice použití. RS patří Sramu, takže klidně se může jednat o bezdrátové ovládání vidlice, tlumiče, teleskopu a v kombinaci se Shockwizem možnost různých nastavení založených na posbíraných datech během jízdy. Bezdrát je budoucnost.
7.3.18 19:49
nooski: víš proč? protože eTap a podobné systémy vozí hrstka lidí (nemam jim to za zlé) co maj mechoše, který se jim staraj o dobíjení nebo lidi. Potom existují lidi, který Di2 nechá 50 kiláků od baráku ale dozblbnutí ti budou tvrdit, že je to nejlepší věc na světě :-)