Značka | Gnome et Rhône |
Modelový rok | 1949 |
Velikost | 56 |
Hmotnost | 13 |
Rám | dural |
Vidlice | ocel |
Hlavové složení | Gnome et Rhône |
Kliky | Gnome et Rhône |
Středové složení | Gnome et Rhône |
Měnič | Simplex |
Řazení | Simplex |
Převodník | Simplex |
Brzda přední | Super Rota |
Brzda zadní | Super Rota |
Brzdové páky | Rota |
Ráfek přední | Rigida |
Ráfek zadní | Rigida |
Pedály | Lyotard |
Řídítka | Caminargent |
Představec | Caminargent |
Sedlo | Wolber |
Pláště | Michelin 650B |
noel: já vím, a počítám, že i ostatní, na Tvoje fotky se koukám, vlákno jsem prošel, není důvod proč dál nedávat fotky do galerií, ale ve vlákně by se to líp rozebralo proč tak a tohle, aspoň pro nás pro laiky co to tady ve fotkách nechcem zasírat… sice jsem měl na mysli extra vlákno na „historický kola v top závodech,“ ale je pravda, že kolikrát nějaký dámský kolo nebo randoneur moh bejt blíž k top tech z TdF než dneska.. prostě bych si rád početl o historických kolech na velkejch závodech, i o těch co je jezdili, evidentně o tom tady dost lidí něco ví, viz cioran, hroch a jiní… jako moh bych to vlákno založit sám, ale vím o tom hovno, možná až si jednou vyzvednu u strejce ex favo myho otce, totalne rezavy, niple vyhrezly z galdovejch rafku, ale je to asi docela vzacnost, smyk je na paku, nejaky pozdni padesatky?
Hroch obojzhivelnyj dakujem za paradny link na francuzke kola, nepoznal som ho :)
Cioran-m ten zavodny Caminargent je tiez prekvapenie, hlavne preto, ze boli zname nielen krasou, ale aj krehkostou ramu a sklonom k praskaniu.
S tym vlaknom…take vlakno som tiez spravil, v minulosti mi to niekto navrhol. Davam tam rovnake fotky ako do albumov. Mne je bizsia moznost tychto samostatnych „albumov“ kol, Robim to aj preto, aby som mohol odporucit na fotky nejakych ludi, co nie su na Facebooku a maju zaujem o fotografie. Bike forum je pekne spracovane prostredie, takze posielam linky znamym na bicykle, co mam v albumoch.
Ale vlakno o minulosti zavodenia (osobnosti, technologie, zaujimavosti) by bolo super vytvorit :)
lear: Tenkrát jsem kolo bral jako přibližovadlo a lámal jsem fávo o dvě čísla větší s převodama co bych dneska nedal kde se dalo.. na ten závod míru pro míru jsem se snad ani nešel podívat i když jsem jej měl pár kiláků od baráku, nějak mi to nesedělo ideologicky a tu sportovní stránku jsem tenkrát nedokázal ocenit… ale potkali jsme se spolužákama nějakýho soudruha závodníka (s číslem za sedlem a v dresu) před místním „obchodním střediskem“… byl odněkud z východu, spíš dálnýho, takovej předvoj Astany… chtěl pohlídat kolo aby si moh něco koupit, asi punčochy pro tamní slečny nebo na výměnu, nic jinýho tam ani neprodávali… asi měli rest day a bylo potřeba utratit rubly… docela jsme si to kolco ošahali (jako jak je lehký, jaký má hejblata), ani nás nenapadlo se na něm projet, natož tak s ním ujet… taková romanticky posraná doba to byla. Dneska by mě zajímalo, co to bylo za kolo (asi nějaký částečně opoajcnutý Colnago, the year was 85 nebo tak něco), i co to bylo za hocha, ale do deníčku jsem si jeho číslo nezapsal :)
Kolo je to moc pěkný a technologie výroby rámu je velmi zajímavá. Nejprve jsem myslel, že na něj nebudu reagovat pač nevidím berany a galusky:-), ale přikláním se k tématu o nutnosti zavedení vlákna o těchto starých kolech. Případně třeba o Závodu míru do roku 1990.
http://encycloduvelo.fr/…teurs-dhier/
jsem narazil na zajimavy francouzsky zdroj. Skoda ze tam neni moc detailu.
Cio: Já myslel regulérní vlákno, který se dá vyhledat, daj se tam dávat fotky, dá se reagovat na jednotlivý příspěvky… bude to všechno na jednom místě, klidně se tam daj dát odkazy na galerie, ale nebude to „jedno kolo a k tomu v reakci pár fotek jiných“… ?? Noel má vlákno na svoje stroje, ale tam má všechno, různý období i kategorie, myslel jsem, že by bylo fajn jedno o závodních strojích, řekněme TdF, Giro atd, jako to cos tady dával, nebo to noelovo bleděmodrý, nemusí to člověk vlastnit, ale vědět o tom a dát info a odkaz.
29.3.18 15:48
29.3.18 15:33
Jako zajímavé to je hodně, ale ten poslední kousek to musí být peklo pro někoho, komu vadí každé vrznutí a lupnutí na jeho kole…
Kua chlapi nechcete udělat vlánko „historické závodní stroje a jezdci“ nebo trak něco? Tady to tak trochu zapadá a nefunguje řazení atd. A přitom to jsou takový perly.
29.3.18 13:43
29.3.18 13:36
29.3.18 13:27
Tu je
To ma prekvapuje ze Barry isli na TDF, to som ani nevedel. Cudujem sa, ze to vydrzali taku zataz, predsalen v tych casoch ten dural nebol az tak kvalitny. Aj ked Barra robil spickove ramy. Jeden tandem mal na predaj aj Sterba, to bola krasa.
Pripajam taky maly light clanok o durale v cyklistike, co som pisal do casopisu Veteran na Slovensku
29.3.18 12:50
29.3.18 12:44
29.3.18 12:42
Ďakujem :) Caminargent je môj veľký sen, ale na to musím ešte dorásť.
Celoduralové rámy (okrem vidly) mali aj iné značky, napríklad Duravia, Barra…
Prikladám link na dámsku Duraviu:
Caminargenty jsou celkem zname, ale o G et R jsem nevedel.
29.3.18 10:14
Technologiu spajania zial presne nepoznam, ale drzi to dobre :) od polovice 40tych do polovice 50tych sa vyrabalo vo Francuzku zopar modelov touto kombinovanou technikou. Ale asi vyrobcovia dosli na to, ze ram z jedneho materialu je efektivnejsi, kdeze tato dvojkombinacia zanikla
A jak to drzi pohromade? Fakt pekny.
Ano, mufny su ocel, rovnako aj zadna stavba
Muzes rozvest material ramu? Dural trubky do ocelovych spojek a zadni stavby? A jak spojovane?
Joo, Waltr taky dělal motory do eroplánů a po válce pak už jenom umělohmotný komponenty na kola, tihle aspoň celý kola a povedený…