Prosím někoho o pomoc, potrebuju vyndat zlomený zavitnik m5. Zlomil se mi šroub od podkovi u Z1 z 98roku, částečně jsem ho odvrtal a potom se pokusil začít zavitovat, ale zlomil se. Šroub je tam m6. Jde mi hlavně o vyndani toho posranyho zavitniku!
(vloženo 31.3.18)
Jestli máš v okolí nějakou strojírenskou firmu tak se tam jdi pozeptat. Co já vím tak se zalomené závitníky když se opravdu musely vyndat vyjiskřovaly. Asi to nebude mít každá firma ale někam to vozí .
No už jen to, že pokud byl šroub M6 zalepenej, ulomil se a chtěl ho vytáhnout do zbytku M6 zalepeným šroubem M5, tak to bylo dost optimistické. Z logiky věci by zase nejdříve povolil ten šroub M5 a M6 by zůstal.
Pokud ano, zkusil. A nevyšlo to. Každopádně tyhle starosti nikomu nezávidím.
U zalepenýho hliníkovýho šroubu si nejsem úplně jistej, že by to vytahovákem šlo jen tak. Možná to předtím dobře prohřát, aby se lepidlo rozteklo, a pak by to asi povolilo. Pak jedině odvrtat a udělat novej M6. Určitě bych to nezkoušel cestou tam zalepit M5 šroub :-)
Ja to asi naopak nechapem. Sada vytahovakov srubiek stoji vyrazne menej ako sada zavitikov a vytiahol by to tym bez potreby lepit a dufat.
Já to asi chápu. Původní hliníkovej M6 šroub se ulomil nebo něco a tak do něj vyvrtal díru, aby do něj posléze našrouboval a zalepil M5 šroub a tím starej poškozenej M6 vytočil. Se zlomením závitníku M5 se to ale lehce zkomplikovalo :-)
31.3.18 21:09
Nejsem Zadnej soustruznik ani nic podobného. Jednoduše jsem chtěl udělat 5m závit do nej vlepit šroub a vytočit starej m6 zbytek, vytahovat už to nezvládl. Až budeš chtít pokacet strom tak řekni :)
Diky vsem, vyzkousim vsechno. A sejit se s technikem od Marzocchi te doby, tak mu dam snad „petikorunu“ na prisroubovani mustku pouzit Alu srouby a jeste k tomu s nizkou hlavou je debilita a navic jeste je zalepit…super! :(
Upřímnou soustrast, nejspíš jen vyjiskřit. Mě se stalo to samý, teda jen na představci při protahování závitu M5 po Komaxitu. Vyjistření stálo jen jedny Sparty, ale jelikož to vyjiskřili celkem dost, musel jsem všechno následně upravit na šrouby M6.
Úzkej sekáček,kladívko a doleva poťukat,nebo jak se píše níž ,matku přes a migem heftnout,pokud se to chytne tak se to i nahřeje a většinou to v pohodě povolí.
jestli je potreba udelat nemozne, tak bych zacal tim moznym. zabrousil na britsky retrobike, ebay atd a resil. :) kdybych mel volny vnejsi nohy na 30mm tak ti je nabidnu, ale nemam.
tome, ve zlivicích je vyjiskřovačka, alespoň tam byla, jestli se dobře pamatuju. kdyby to nakonec vypadalo na ni, dej vědět, dám ti do sz kontakt. cenu ale pochopitelně netuším
Pouziva se vytahovac zavitniku. Pokud mas zavitnik jiz rozbity, ze se vytahovac nema ceho chytit tak jej odvrtat specialnim nastrojem. Opravdu byh zkusil ten vytahovak a okoli nahrat horkovzdusnou pistoli.
Odkaz treba tady. https://www.google.cz/url?…
Závitník je kalený a především tvrdší než materiál kolem. Fréza bude lítat všude kolem a ze závitů M6 snad něco zbyde. A jestli ne, tak i to se dá řešit.
Zavitnik už je částečně rozpadli, takže vytočit už nejde. Teď tedy vyzkousim frezy. Původního m6 závitu je tam hodně, takže nebude problem potom ze by to nedrzelo. Jak jsem psal jde jenom o to vyndat. Hlavně do drážek to ani nejde protože mám vrtulove a nejde to tam zastrcit, je tam jednoduše málo místa.
Ta díra kolem je už celá probrana. Nejdříve bych zkusil vybrousit špičaté kleště ještě více do špičky a jimi zbytek závitníků vytočit pozpátku ven. Vždyť ten závitník má přeci drážky odvádějí špony, tak tady musí být kapka místa na chycení kleštěmi. Za pokus to stojí.
31.3.18 13:06
Sikovneho svarece aby vnitrkem privaril matici treba M6 k tomu zavitniku a opatrne rozhybat a vytocit, takto jsme vyndavali zalomene srouby a vetsinou se povedlo.
31.3.18 11:57
Zjistil jsem ze to jde tzv vyjiskrenim, ale chtějí za to dost peněz cca 1000,– a víc. Nejiskrite náhodou někdo? :)
Takhle na kolenu je to takřka neřešitelný,to je otázka pro strojaře, protože vyvrtat závitník je nereálné
31.3.18 11:37