Bratříček.
Plnokrevník extra třídy z dílny mistra Babického v původním laku.
Kolo jsem získal nekompletní se základem v Super Recordu. Musel jsem doplnit pár komponentů.
Rám – monogram mistra mluví za vše, já pouze dodám, že sedlovka má zajímavých 26.0mm. Možná by se tam vešla 26.2mm, ale více ne. Horní části zadních vzpěr jsou silné 16mm. Běžné mají 14mm. U Favorita je toto známka vysoké kvality rámu. Takové vzpěry mají ještě členové Aktuality na F1SS 1970 a Pilane na Zachovalý čtyřicátník. Kolo se ke mně dostalo s vidlicí 28 palců a výplety o průměru 28 palců. Vidlici jsem zkrátil a nalakoval. Ano odstín jsem moc netrefil. Za zmínku stojí luxusní hmotnost 8730g tak jak je na foto včetně bidonu a bez pedálů.
Výplety – dle mého by tomu slušeli disky Campagnolo, ale to je dnes nedostupné zboží. Tak jsem sehnal pěkný ráfky do páru a vypletl je na šuplíkové náboje Campa. Dráty jsem dal ZN a lituju , že jsem nepoužil nerez. Někdy to možná přepletu.
Nějaký tip na dobové pedály?
Do galerky jsem přidal identického bratříčka z Babického muzea. Tak řekněte, který je ten hezčí:-)
Ještě jsem ho neprojel, ale bude to exotika:-)
Takže už mám dvě kozy. Není to vtip.
(vloženo 1.4.18)
Značka | Favorit |
Model | F1SS |
Modelový rok | 1986 |
Velikost | 60 |
Hmotnost | 8730g bez pedálů |
Rám | Ocel Reynolds 531 |
Vidlice | Ocel |
Hlavové složení | Campagnolo Super Record |
Kliky | Campagnolo Super Record 175mm |
Středové složení | Campagnolo Super Record |
Přesmykač | Campagnolo Super Record na navárce |
Měnič | Campagnolo Super Record |
Řazení | Campagnolo Super Record aero |
Převodník | Campagnolo Super Record 53-42 |
Kazeta | Zlaté šestikolečko Velo 13-22 |
Řetěz | Sram |
Náboj přední | Campagnolo Nuovo Tipo |
Náboj zadní | Campagnolo Nuovo Tipo |
Brzda přední | Campagnolo Super Record |
Brzda zadní | Campagnolo Super Record |
Brzdové páky | Campagnolo Super Record |
Ráfek přední | Nisi Crono galuskový 32 drátů |
Ráfek zadní | Nisi Crono galuskový 36 drátů |
Dráty | ZN |
Pedály | Zatím nemám |
Řídítka | Zřejmě odříznuté obyčejné berany |
Představec | 3TTT Venturi |
Sedlovka | Campagnolo 26mm Aero |
Sedlo | Turbo |
Pláště | Tufo + Wolber |
Disky tam vůbec být nemusí, stačí jiné výplety, já měl tenkrát P 24 drátů, Z u 6ti kola 2× křížení a na druhé rovné. Jen se to muselo často centrovat, bo ráfky byly ty laciné české, bez kalíšků. Co se týká jízdy, je to zážitek, na tenkých g.fakt super, jen nezvyk, když to nesu ven, držet to za tu horní trubku, je tenká.
Těsnost jsem nikdy nezkoušel. Zkusím. Ještě mám starou Campa láhev o objemu 0,75l včetně držáku.
Jsou to pěkný věcičky. Pravda, na carbon rám by to sedělo ještě dneska.
2.4.18 20:55
Scott- fotky vem čert, však ta poslední je záměrně poslední. Vidlici asi někdo naboural. Nemrzi mě to, jsem rád, že je to takto v kupě.
Cioran – jsem rád že jsi přítomen.
Jaarque – před časem mě napadlo, že tam soupnu jako vtip láhev od jaru.
Parischr- zdravím kamaráda na RB a díky za super komentář.
Aktuality – ty jsi mě opět nezklamal:-)
Kubula – Výstava v NTM by měla být na konci dubna. Začínám být nervózní, kolo pryč, smlouva nikde:-)
Gratulace! To se nedá nic dělat, na pěkné kozy se rád podívám.
Zajímavostí je zkratka eFBé. FB je mmj. kultovní italská značka Fratelli Brivio, která stojí např. za ocelo-duralovými náboji, dále je to zkratka Favorit Brno, klub za který jezdil olympijský vítěz Jiří Daler a také jsou to iniciály mechanika a konstruktéra Československé reprezentace Franty Babického :).
Mimo špičkové váhy jsou další velkou zajímavostí zadní patky, myslím, že není moc rámů, kde je možné toto vidět a na tu dobu moderní aerodynamické umístění řadících páček.
Zajímalo by mě, jak se na kole jede, jaký je to pocit, jaký je rozdíl, když přesedneš ze silničky a jak to, žes to ještě neprojel? Až se tak stane, musíš poreferovat. Moc pěkný.
nerozumím tomu …nevyznám se v tom ..... strašně se mi líbí to jak to dává smysl … jak někdo ví jak to bylo …jak to převede do dnešních íglů…étapů…karbonu ..... gratuluju a jsem rád, že jsou takový jako ty …
1.4.18 21:44
1.4.18 21:01