Nová 105 je za dveřmi, už uniklo několik obrázků. nejspíše to představí tento týden. Nová sada bude mít označení R7000 a bude vycházet koncepčně zřejmě kompletně z Dury R9100 a Ultegry R8000, tak jak to Shimano dělá doposud.
za mě tu asi nebude tak velký skok jako z R5700 na R5800, kdy se přidal 1. pastorek navíc na 11 rychlostní sadu. hlavně, ale budou komponenty pro hydraulické brzdy už obstojně vypadající. Řadičky ST-R7020 budou konstrukčně to samé co Dura a Ultegra, takže ta ošklivost ST-R505 se snad už na kolech od roku 2019 nebude oběvovat :)
(vloženo 3.4.18)
Já rs505 mám na kole a zase taková tragédie mi to nepřijde. Brzdí to, přehazuje to takže ok. Vzhledově mě to taky nijak zásadně neuráží.
Otazka je iba v ciernom? cierna farba sa mi paci asi jak rakovina koze .
3.4.18 20:28
ehm… akorát ta kazeta kapku rezne :)
3.4.18 20:27
Hm, tak dík, nedávno jsem kupoval šaltr Ultegra R8000 a oni zas udělají novinku, která by se na štěrkoletu mohla hodit.
No nic, budu jezdit s plandajícím řetězem. Naštěstí nejezdím pekla, aby mě to limitovalo :)
A kazeta Ultegra 11–34 je super :)
A ten kdo ji využije, tak s vypnutou brzdou bude jezdit jenom když ji zapomene zapnout :)
Ta brzda se stejně pořád napíná a je to tužší než normální hazka, jen je to povolené tak, že jde rozumným způsobem provést servis.
bezdratova.sprcha: pokiaľ tú bzdu prehazky Ultegra RX niekto nevyužije tak si namontuje štandardnú Ultegru R8000. Veď budú existovať nezávisle na sebe obe verzie. A gramársky problém je vyriešený :)
A koukám, že cena je docela v klidu. Nechtěl jsem letos už kolo vylepšovat, ale takový je hold život. Tohle je po pár posledních zkušenostech na gravelu must-have.
Tak to mě jednoduše ***** :D
bezdratova.sprcha: už je to tady :D Ultegra RX
To je jako říct, že GX konkuruje XX a X0. Funkče minimální rozdíly, hmotnostně nedramatické rozdíly…stejně jako ultegra. Přesto se XX i Dura vozí až překvapivě hodně v mém okolí.
Nejprodavanejsi, pokud se nepletu, je 105. Ultegra je high end za rozumne penize a dura-ace je jednoduse nejvyssi sada. Zrusit ultegru by bylo srovnatelne se zrusenim XT.
Cenu si urcuje vyrobce sam. Kdyby nechtel aby konkurovala drazsi sade, tak ji zdrazi.
gemini: Ale v tom by mohl byt problem. Prilis konkuruje drazsi sade, protoze tam neni tak velky kvalitativni rozdil, jako cenovy, proto lidi volej ultegru. Nevim, neco takoveho jsem pred casem cetl. Uviidme :-).
orm: LX ale pak nahradila SLX, ne? Takže množství sad pro MTB se nesnížilo, jestli si dobře pamatuju…Osobně si myslím, že Shimano Ultegru bez náhrady určitě ze silničního segmentu nestáhne – neznám žádná čísla prodejů, ale klidně bych si tipl, že je to jejich nejprodávanější sada ( na silnici )…
Tina: Z pohledu gramare je to zbytecna vaha navic, pokud to nevyuzije. Vypinani je tam hlavne a predevsim kvuli manipulaci se zadnim kolem nebo retezem.
tromboonen: A cim se lisi mtb od trekoveho kola a stejne se tam LX sada z MTB presunula.
Prehazka s brzdou môže byť používaná na silnici aj vo vypnutej polohe, t.j. brzda nie je aktivovaná ako na MTB prehazkách. Kazeta Ultegra je 11–34z a už je dostupná. Od podzimu ju vozím na kole. 11–36z nebude.
Madik: to by podle me vedlo k dost velkemu snizeni vydrze baterie. Pro aktivaci brzdy je totiz sepnout dost tuhy mechanismus. Do toho jeste nepretrzite hlidani terenu.
A ano, brzda vnese do systemu nejake ztraty, ale ty jsou pro CX a Gravel ucely zanedbatelne. Placajici retez je navic ztratovejsi.
u di2 hazky s brzdou by mohly udělat elektronické zamykání. Nebo nějakou automatiku, jako že to začne drncat tak zamknout. Já tomu nomrálně nerozumím, hazku s brzdou jsem nikdy neměl. co jsem ale četl v diskuzi pod články, že brzda přidávat odpor a tedy ztráty. Odemčením se odpor brzdy eleminuje. Tak proč to neudělat automicke? To bychom asi chtěli moc že?
Jo mozna to vzniklo navic tak, ze speciality na gravel a CX budou jen v ultegra sade. Coz v podani shimana je v podstate jen prehazovacka s brzdou a kazeta 11–36
Podle me fama ktera vznikla kvuli tomu, ze Di2 ultegra je kompatibilni s MTB komponenty.
CX/Gravel groupset by predevsim mel mit hazku s brzdou a mozna mensi prevodniky. Tady je ale potiz rozpolcenost jezdcu. Ne kazdy bude chtit na hazce brzdu, takze pokud by je uvedli jako soucast bezne sady, nejspis by museli mit pro jednu sadu dve ruzne hazky. Pokud by udelali jen samostatny groupset pro cx a gravel, tak zase narazi na cenove hladiny. Nekdo chce na techto kolech Tiagru, nekdo Ultegru, nekdo neco mezi tim. Vytvaret nekolik ruznych sad pro gravel a cx je zase neekonomicke.
At to vyresi jak chteji, at s tim uz sakra pohnou :)
Jinak nová 105 vypadá fakt luxusně a konečně zas nebudou levnější kola ohyzdný jak s RS505
@Libores: Já z rivalu nebyl nadšenej. R685 mi naopak sedí výborně. Mám to na 1×11. Nevýhoda starý sady proti rivalu a nový ultegře je teda hmotnost, ale těch 150g asi přežiju.
A čím se jako liší CX řada? Nebo gravel, kromě převodníků? Jako že by Ultegra byla jenom 1×? To by byla slušná prasárna, podle mě blbost, když maj novou Ultegru téměř identickou s Durou pro normální smrtelníky. Nedivil bych se, kdyby nabídli 1× kliky, ale zabít kvůli tomu pro silnici celou sadu? Ekonomicky i logicky nesmysl.
Moc pekne, skoro uz nebude nutne kupovat ultegru. Nekde v minulosti jsem cetl, ze by se ultegra mela presunout do cx/gravel rady a pak by za dura ace byla rovnou 105. Nevi o tom nekdo neco?
3.4.18 12:01
tak to si fakt učinil „oběv“…
Absence brzdy u Sh byl jeden z důvodů proč stavím gravela na Rivalu. A pak teda ještě 1×11:)
Tak silnicak s brzdou uz byl zahlednut relativne davno ve velmi prototypovem stavu (ciste stribrny, hrube zpracovani, zadne napisy nebo loga). Ocividne uz na nem delali delsi dobu. Coz me uz docela drazdi, protoze na gravelu mi ta brzda chybi.
No trochu to smrdi tim ze to vydali zrovna 1:4. :)
Ale taky rikam ze to vypada dost realne a minimalne v cyklokrosu by se jim to asi hodilo.
novas: apríl? Ja to beru jako reálnou vec, mi neříkej ze by to takhle dali dokupy vcetne videa a obrazku od Treku atd :)
https://www.bikeradar.com/…d-di2-52018/
Je to sice april ale vypada to docela skutecne. :)
By me zajimalo, jak dlouho jim potrva, nez vydaji silnicni hazku s brzdou.