pôvodný stav, priebežne servisovaný a dopĺňaný novšou výbavou počas služby od 1939 do približne 1990.
(vloženo 3.4.18)
Značka | MO-05 Swiss Army bicycle |
Model | MO-05 |
Modelový rok | 1939 |
Velikost | 58 |
Hmotnost | 30 |
Rám | ocel |
Vidlice | ocel |
Náboj zadní | Fichtel&Śachs |
Brzda přední | bubnová |
Brzda zadní | kontra Torpédo |
Brzdové páky | páková |
Domníván se, že s těmi brzdami to bude omyl. Jinak v popisu a jinak na fotografiích.
kanta kolecko si dame na vystave veteranov :)
Včera doma a dnes v múzeu na živo, neopísateľný kus… Škoda to sľúbené kolečko okolo baráka sme nedali…
Dakujem vam za komentare :)
Bicykel sa ovlada na rovine a dobrom asfalte vyborne, rozbieha sa ako lokomotiva – pomaly, ale ked sa naberie rychlost, ide to dost rychlo. Pruser to je do kopca, v proti vetru a po trave. A to som bol bez vojenskeho oblecenia a pacienta. V realnej situacii to muselo byt o hubu to utiahnut v terene. Co viem, Svajciari vsak,nikdy nemali moznost pouzit bicykle v priamom boji, len na treningovych manevroch :) prives pri jazde robi neskutocny ramus, mozno keby bol zatazeny pacientom, bolo by to tichsie.
Taky Svedsky vojensky bicykel je tiez moj sen. Ale nevidel s ho zatial nikde v predaji. Fichtel&Sachs robil tuto kombinaciu, ale je to skor vzacnejsi variant. Mozno to fakt ma zmysel pre tazku supravu – bicykel s vozikom ma 55kg, k tomu jazdec v plnej polnej a pacient- dokopy 200/220kg. Inak aj bez pacienta ked som isiel dole dlhsim kopcom to malo problem ubrzdit
Paradni, zvlast ten prives. Nepamatuju si ze bych videl torpedo s extra bubnovou brzdou, dava to vubec smysl?,zvlast s tim zpomalovacem na predku? to bude fakt nejakej special pro jizdu s privesem.
V polovine 90.let jsem pobyval ve Svedsku, a zrovna tam asi zrusili cyklisticke pluky, takze polovina studentu jezdila na armybajkach. Neco vyprodali a zbytek pry venovali armade nekde v Pobalti. 28" kola, predni bubnova brzda, nejstarsi kousky mely misto sedla drevene prkenko s filcem potazenym kuzi, a divnej futral pod zadnim nosicem.
Pěkný … !
Máš k tomu i uniformu? Zkoušels na tom jet.. popř. někoho táhnout?
4.4.18 09:00
4.4.18 08:59
Zoidberg. to nepochybně… a hned dvě… stejně jako každé jiné kolo, tedy kromě bezdušáků
Se už nedivím, že nejlepší cyklista na horském kole je Švýcar Nino Schurter, když jeho předkové jezdili na takovém kole. To musel být trénink:-) Jinak kolo parádní, moc se mi líbí tyto fotky veteránů, jen tak dál.
To je hodne dobry!
vpa007: Presne! Nedavno jsem jsem to tady psal, kdyz zde byl tento zpusob hanen jako novodoby marketingovy nesmysl. :o)
3.4.18 23:14
Se zraněným za zády třeba z Bedřichova na Královku bych si to tedy s tímto byciklem dát nechtěl :-) Ale hezkej stroj......
hodně dobrý… a pak že bikepacking je moderní záležitost posledních pár let ;-)
Bomba…