Přední je nahozenej.. ten šel napoprvé.. ale zadní šmejd s měkčíma bokama se kroutí pořád doprostřed rafku z obou stran a chytat to duší mi jen uchytí jednu stranu a kdo ví jestli i to.. :)
Jinak kompresor mám…
Napadá mě nastrihat karimatku a dat dovnitř aby to roztahla..
Jinak netuším..
EDIT: chtěl jsem to smazat.. ale rád si to někdy v budoucnu pročtu znovu… :D
(vloženo 11.4.18)
Tak hotovoo.. bezduše je i na zadku, ventilky fakt pomohly.. a jedna patka byla přilepena od duše.. kompresor to dal i na sucho.. tak jsem tam hned dal mlíko namontoval vnitrek ventilku a nafouknul a pohoda :) drží to
Jinak je to znát neskutečně.. jede to.. skáče se na tom bunny, otočky blbiny o dost líp.. třeba 180tku jsem pretocil když jsem zabral tak na 240° :)) nechápu že jsem neměl bezduse dávno.. :)
Hele je to taky dost o psychice… Ta váha je stejně ale poznat.. o dost líp se mi jezdí manuál, líp to jede všude.. je to obratnejsi do boku.. dneska jsem si to potvrdil..
Bysusel zkusit :) Ten dirt je hrozně hravej a nedokážou si představit když někomu váží třeba pod jedenáct nebo deset a půl kilo.. to musí bejt o moc hravejší..
jo.. ovlivňuje tu hravost víc faktorů.. např hlavně geo, každýmu bude sedět jinej kokpit, pak další věc, díky kterým se mi mnohem líp blbne je tvrdá vidlice, tvrdý pláště -který při otočkách mají menší odpor… atdatd každá maličkost minimálně psychicky pomůže k tomu lepšímu pocitu..
Jinak snižování váhy na kolech mi dávalo smysl nejvíc.. a zdá se mi, že ty rafky co mám teď jsou i tužší :) třeba pedály mám nový a díky nim dirt o prd ztěžknul.. tam jsem váhu hodil za hlavu.. taky mi předchozí lehčí prdly… :) vlastně od léta 2016 dirt těžknul a až teď maličko zhubnul.. :)
Dáváš té váze, resp. jejímu úbytku až moc velký význam. Jestli ti to ale pomáhá, tak je to v cajku.
placebo efekt
Tu máš ještě fotky z dneška… jsem si vyhupnul před kopečkem bunnyhopem a je tam i vidět že se vyhoupavam na whipnuti, dolů do toho listí, kde to krásně driftlo.. a pak i zaseklo… :) takovej tréning na skoky časem…
Jinak valí to stejně hrozně dobře oproti předchozímu kombu… který mělo na obvodu kol cca 350g navíc.. musím říct ,že znat to je hlavně, jak se často rozjíždím na trávě, asfaltu,v terénu,kořenech,někdy to všechno je do kopce, tak to jde fakt o hodně snáz..
Jinak foto ještě váhy abych zjistil kolik doopravdy ubylo.. ještě na zadku bezdus a bude ještě stovečka dole ale to se uvidí… v následujícím týdnu…
Co si melu svoje… montpakama jsem to taky dělal jednu patku zevnitř a druhou zvenku skrz plášť taky.. jenže ten plášť nejni tr a moc to tam dlouho nevydrží.. i kdyz je rafek tr.. :) bejt plášť tr, tak to bude asi gut :)
Nasadit montpákama patku, ne to obvazovat jak mumii … ale ty si pořád meleš svou a poradit si nenecháš. Pak to stejně někde zuješ a nameleš si hubu. Ten plášť musí držet i bez tlaku, jinak to svlíkneš jen co ti trochu třeba ufoukne při tom tvým hopsání.
Rukama jsem dělal všechno možný a je to nemožný jednou jsem daval provaz dokola podruhé gumiguk tahal patky do rafku.. nešlo to…
Zkoušel jsi to ruční zasazení patek nebo pořád zkoušíš slepé cesty a vyléváš další flašku tmelu? :)
Podle mě to fakt půjde.. ten ventilek to musí fakt hodně brzdit.. :)
A tak jo. To zni ze by snad mohl. Asi bych si s tim zkusil uz jen tak kratce pohrat, a kdyz to nepomuze, tak jedine ten novy TR plast.
objem dokáže dodat dost je to dílenskej kompresor a má to asi 18l nádobu ? nevim asi tak nějak
Tlak je jedna vec, ale u tech bezdusi je dulezitejsi jak rychle je schopen dodat potrebny objem. A to je podle me hlavni tvuj problem.
Pumpu nemám ale kompresor co má pracovní tlak 8barů stalých by mohl bejr takovej overkill že nahodim vsechno… jen ten ventilek mít…
jo nahoď to pořádnou pumpou,nedávno jsem nahazoval,patky volný,5 pořádnejch žďouchů a patky na místě,jen dofoukat..:))
Plášť je novej.. jetej tak tři kilometry koukni na fotku v galerii na ty gumový otřepy :) problém bude ten ventilek a když si pomůžu tou duší chytit jednu stranu bude to okej…
12.4.18 12:42
12.4.18 12:39
12.4.18 12:37
Já v kompresoru fučim klidně 8 barů v kuse třeba půl minuty.. to bude fakt malej prutok vzduchu no :)
12.4.18 12:26
Se vzdušníkem a ventilkem, který neměl vyndaný „valve core“, jsem nikdy nenahodil nic.
S vyndaným vnitřkem ventilku stačilo prdnout ze vzdušníku nafoukaného na cca 3 bary a krásně to naskočilo – kombinace TLR+TLR nasucho,u non-TLR jsem musel napatlat patky pláště neředěným jarem.
Ale chybami se člověk učí a slepé uličky je potřeba prošlapat a říct „tudy ne, přátelé“ :)
Nač to lejt skrz ventilek.. :)) dám z boku.. ten přední nebyl na žádnej patce úplně nalepenej a roztahlo se to.. asi na trech místech to zabublalo ale bylo hotový..
…ale ne nevzdávám se.. asi zejtra koupím mlíko a ventilky… a vyzkouším to nasucho jednu patku bidu mít od tý duše chycenou.. s tím nasucho půjdu na trávu a zahradu skakat bunny s whipnutim.. a dopadat do boku.. a budu zkoušet, jestli to vyrvu z patek a nebo ne.. pokud jo, tak jde zpátky duše..
12.4.18 12:10
tvl starej ne tlr plášť nahodím pokusně na sucho a když neuteče do hodiny,tak dám teprve mléko..
12.4.18 11:49
to je tím že tam chybí duše
To se jako po jednom, dvou dni hned vzdavas?
Vyhod znova tu dusi a pohrej si s tim vic. Taky by sis mohl vyrobit ten vzdusnik z pet flasky a tim to nafouknes mozna nejrychleji. Ale asi to bude chtit i ty ventilky. Jinak bych to jeste fouknul na ty 3 bary a potom upustil treba na 2. A porad bych to zatim delal bez mlika.
Ty vole, už se na to vyser…nevymejšlej a vraž tam duši…sorry,jako. Vůbec nevíš co chceš,tvoje otočky a bunny a co já vím co ještě budeš dávat jisteji s duší a na 3 BARy......Howk.
To mojim stylem vyrvu z patky.. je jako mojim stylem jízdy.. pokud by na to někdo nějak chtěl reagovat.. :)
Ja jen.. že přední je 2,35" širokej a s tím klasickým ventilkem prostě nahodit šel a to hned napoprvý… :)
Strakáči, ty máš vážně odpověď na vše. Dej tam správný ventilek, vyšrubuj vložku, foukni to kompresorem a je to. V tomto případě vůbec nejde o tlak, ale o množství vzduchu, které tam dostaneš za co nejkratší dobu. Vložka ventilku ti proud zpomalí tak na 10% toho, co bys tam mohl dostat.
No uvidíme.. jestli budu tu bezduši na zadku vůbec chtít, když se bojim, že to mojim stylem vyrvu z patky
Některý gumy jsou blbě nahodit i s vyšroubovaným ventilkem, takže asi tak :-)
Ta třetí možnost no… nenahodil jsem to vůbec.. nechytlo se to patek.. asi to tím ventikem fakt bude…
mě neni jasná jedna věc – tu gumu jsi nahodil (zaklapla do patek) akorát to furt prochcává? Pak asi není jiná možnost než to vyhodit a dát jinou lepší.
Pokud jsi to nahodil a chvíli to drží tlak, tak rvát tam přes 3 bary je blbost, akorát se ta guma roztahuje a utěsňovat se to bude hůř než když dáš jen 2 bary.
Pokud to ale vůbec nenaskočilo, tak je jedno co měříš na kompresoru, to je tlak před ventílkem a tam můžeš mít kolik chceš, jenže ventílek ti prostě nepustí dost vzduchu aby ti to dokázalo tu gumu roztáhnout a nahodit.
Takže nedvymejšlej kraviny a obětuj stovku na ty mitas ventílky :-)
Oukej no a myslíte že mi neTR plášť z tr rafku vylitne když mu dám 3bary? Nebo víc… a dopady do boku kdy by se patka mohla ustřelit.. a tak nemám tam radši tu dusi nechat? Nějak se toho fakt bojím.. Když jsem delal otočku včera na zkoušku na tom bezdus prednim.. tak po par otockach jsem viděl tekoucí mliko u rafku.. tak se bojím aby mi nevyskocil někde na asfaltu a hned neměl odrbanej rafek..
ty si fakt expert :-D
nechápu bastlení bezdušovýho ventilku když pár od rubeny stojí 94 Kč (https://www.koloshop.cz/…entilky-331/?…)
To tě ten promr… tmel už vyšel na víc.
S vyšroubovaným vnitřkem tam dostaneš potřebnej průtok vzduchu (máš li dobrej kompresor) a nahodíš imho i bezdušovou gumu. Akorát je potřeba do ní dát trochu víc mlíka protože budou na začátku ztráty na zatěsnění všech možnejch děr.
12.4.18 07:45
bnx: Já jsem si to první dělal tak nějak jakoby polosám… kamoš řekl přijeď, ukážu. Jedno kolo mi dělal on a já mu čuměl pod ruce, druhé jsem dělal pod jeho dohledem. Od té doby jsem si prošel různými anabázemi nahazování méně či více kompatibilních non-TLR řešení a zařekl jsem se, že minimálně non-TLR ráfky už mi nesmí domů bo už na to ve svém věku nemám nervy. Bez té šikovné hranky, která zabrání seskočení pláště do žlábku, je nasazování bezduší celkem dobrodrůžo a koncentrační cvičení. Sada od Rubeny s tou „zubatou“ páskou mě neoslovila.
Doom: já jsem zase rád, že jsem si to od začátku dělal sám a přišel tak na některé věci.
Straka: myslím, že rozhodně byla chyba rvát do toho mlíko hned na začátku. Poprvé je dobré počítat s tím, že to půjde fakt blbě a dělat to ještě bez mlíka. Jednak to ušetříš a hlavně máš pořád celkem čistou práci.
12.4.18 06:19
hele nemyslím si, že bych to až tak neuměl… ten plášť je prostě debilní a nechce se rozvírat patkama ven.. místo toho se svíraj patky k sobě až se dotýkaj.. to mi plášť, co jsem měl na předku a dal to napoprvýl, nedělal.. a taky tam bylo celkem dost mezer :) ale bylo to fakt hned..
špinavé.. když jsem vychcal třičtvrtě 250ml flašky při nahazování toho pláště........ stačila ještě chvilka ****** se s bezduší.. a ten plášť zažil čoro moro… jinak i přesto, že mám na zadku duši, tak mi dirt zhubnul z 12,3kg na 11,9.. :)) s tou bezduší by ještě něco kleslo.. ale dost přemejšlím, že se na zadek zatím s nějakou bezduší vyseru… a možná to tak i zůstane.. :) uvidíme.. těch max. 100g ušetřených na zadním kole by možná bylo fajn.. za takovouhle blbůstku.. ale nakonec třeba budu rád… když si whipuju z bunny a nevracím to.. tak by se mi to mohlo časem vyškubnout z patek a to bych nechtěl.. tak uvidím..
11.4.18 22:35
bnx: proto jsem si první bezduše nechával outsourcovat a pak se s tím jebal až v okamžiku, kdy mi mýdlo sežralo lepidlo na pásce (pravděpodobně špatná šarže?)
Máš to nějaké špinavé! :-D :-D :-D
Přesně takhle začíná většina uživatelů bezduší :-)
Vytešila by to srrihnuta karimatka a dana dovnitř ve větší šířce.. jinak nevím jak tyhle potratový pláště nahodit…
Ty omoty kolem aby se patky roztahly nefunguje dělá si to co chce. Nevim co s tím přední je nahozenej a zadni bych nejradši hodil desetkrát o zem a rozstrihal ho na proužky . ******.. ten ventilek zejtra koupim.. koupim i mliko protože už jsem všechno vyplacal..
A nevim tvl co s tím.. co udělat aby se patky prostě tak pojebaně nestahovali doprostřed
Přitahnout po obvodu kurtnu. Jestli nemáš, tak stačí drát a dotahovat třeba dřevěným kolíkem.
Ještě by mohlo pomoct omotat prostředkem pláště nějakej provaz a stáhnout takto plášť k ráfku. Zmenší to objem pláště a zároveň to bude tlačit patky do stran.
Ale plášť co ti bez tlaku vyskočí z patek bych na kole nechtěl. Prorazíš nějakou větší díru, než se to zalepí tak ti uteče dost tlaku, vyskočí patky a jsi rázem v řiti uprostřed lesa :-)
To s toubkurtnou kolem dokola jsem dělal provazkem predchvili.. ale pravda je, že gumicuk by byl dobrá věc zkusim to naposled..
Nahoď plášť po celém obvodu do patek pomocí montpák, na youtube je video. Kdysi mi to pomohlo vyřešit podobnou takřka beznadějnou prekérku.
U jedne problematicke kombinace rafek/plast mi pomohlo cely plast opasat asi 3cm sirokou kurtnou, srovnat patku co nejbliz rafku a pak se chytl. Potom povolit kurtnu a dofoukat.
Já jsem ještě omotával gumicuk po obvodu pláště – ten se více rozplácl na ráfek a patky šly trochu od sebe.
Bezdušové ventilky dneska seženeš v každé solidní prodejně. Mejdlo jsi zkoušel, nebo ne? Pokud ne, tak vyzkoušej.
Jako první si kup ventilky s vyšroubovatelným vnitřkem, hodně to pomůže a navíc časem můžeš dolívat mlíko i bez nutnosti shodit plášť. Autoventilky na bezduše se shání hůř, ale jde to. Schwalbe duše mají vnitřek vyšroubovatelný (ale pokud bys je kupoval, tak si to ověř), pokud bys chtěl zase kuchat duše.
Pokud by ti to nešlo ani potom, můžeš zkusit omotat ráfek ještě jednou vrstvou pásky. Pár gramů navíc, ale řešení na furt.
Kdyz jsem jeste delal bezduse z klasickych plastu a klasickych rafku, lepil jsem na rafek penovou pasku na okna, vyplnila stredovy zlabek a plast naskocil vzdycky
Silnej fouk mám no ale ty ventilky nedám.. zas někde kupovat a beztak to v kamenym obchodě mít nebudou.. zkusím izolačku nalepit na plášť a rafek kolem dokola to by snad mohlo klapnout ne ? :)
11.4.18 19:24
Ptal jsem se na to jestli to je ok a prej je tak to nevadí… ale jak to udelat.. jak říkám mejdlovka nic moc nebude potrebuju plášť docpat do patek na všech stranach.. ale ten custape by asi fungoval tyjo :)) to udělám izolačkou kolem dokola :) to by pomoct mohlo.. uvidime
Tak na Youtube je i video jak se pláště nahazují pomocí exploze :D
Na ne-tubeless plášť jako tubeless bych v dnešní době opravdu kašlal už jen z principu. Výběr tubeless plášťů je dostatečný.
to je asi tak ten problém no.. mám ventilky z duše u kterých se nedá vyndat vnitřek.. ale zvláštní je že přední plášť jsem nahodil hned.. jinak ten tmel co mám já taky pění… ten plášť má prostě tendenci ty patky dávat k sobě a né od sebe… zadní ale tubeles nejni a přední byl.. ráfky jsou tubeles.. tím to ale podle mě nebude…
jo a tlačíš to tam doufám napřímo, s vyšroubovaným vnitřkem ventilku?
mlíko tam nedávej, budeš mít bordel všude… asi bych taky zkusil aspoň na jeden den nafunět s duší. Ale osobně nemám rád, když to nejde nahodit, věstí to problémy i v budoucnu. Předpokládám že ráfek i guma jsou tubeless ready?
Podobně se chová Maxxis Rambler EXO. Cesta k úspěchu vede přes mýdlovou vodu a mačkání pláště. Mýdlovka co zůstane na plášti by měla mít podobnou koncentraci jako směs do bublifuku, a je potřeba použít saponát na nádobí, ne sprcháč nebo něco takového. Ideálně na houbičku dej štědré množství saponátu tvé oblíbené značky, saturuj houbičku vodou a celé to přetři. Znovu namoč a přetři drohou stranu. Pak tam pusť vzduch párkrát stlač plášť nad ventilkem (teorie má být taková, že se krátkodobě sníží objem a zvýší tlak dostatečně na to, aby patka zapadla).
Samozřejmě jestli ti tohle pomůže nevím :D
11.4.18 18:47