Jelikož stárnu :) A začínám mít rád pohodlí, hlavně moje ruce, tak jsem se svezl na trendy vlně a postavil tohle kolo. Využití především na pravidelné přesuny na chalupu, cca 60km po silnici ale i po štěrku, na fullu je to porod a na silničce zase omezený počet tras, takže tohle myslím dobrej kompromis.
Rám je od Tiny, v autolakově se musel očistit a přebrousit, zároveň mi tam udělali lak, nikdo mi nebyl schopnej vyhovět s oranžovým matným komaxitem :)
Jinak osvědčená 105ka 2×11 s kazetou HG800 11–34 a klikama 50/34. Kola DT R 460 + XT náboje a Sapim Race dráty na tom pláště Hutchinson Black Mamba 34mm, jedou fakt hezky, komple to mám jako bezduše a drží to pěkně.
Největší slabina jsou zatím asi Force semi-hydraulický brzdy, jsou levný a hnusný, ale než kápnu na něco hezčího tak musej posloužit :)
Jinak už jsem sem nic dlouho nedával, protože už 2 roky mám v podsattě ten samej bajk – Patriot, tak zase po čase něco co mi doufám taky nějakej ten pátek vydrží :)
(vloženo 4.5.18)
Moc hezký. Na kolik ta sranda vyšla?
Patrik
Zoidberg: No vidíš, já to nečtu, ale čerpám z vlastních zkušeností. Na Werk rámech jsem postavil už poměrně dost kol a z toho už několik pro sebe a všechny slouží bez problému.
Jinak díky moc za ohlasy.
5.5.18 09:02
jecnak: Tak ono to asi vydrzi, ne ze by se to rozpadlo. Spis me prekvapilo jak rychle to degradovalo ze stavu „funguje jako nove“, Alespon teda u me.
Brzdy nech zakousnout, nejlépe dlouhou cestou z kopce se slabým přibržďováním. Jinak na brzdnou sílu mají velký vliv nejen destičky, ale i kotouč. Hodně lidí tu srovnává různé brzdy, ale obvykle tak nějak zapomínají zmínit, jaké tam měli destičky a kotouče.
Kolo máš krásné :)
Suprovka,to by si mi taky líbilo na přesuny na chatu.
Někdo se tu níže ptal na rozdíl mezi BB7 a Spyre. Měl jsem možnost ma TCXku mít oba typy. Kolo mělo Spyre, ale přední šla na reklamaci a po deseti letech používání BB7 na biku jsem koupil tady na bazaru BB7 road. Bohužel oproti MTB verzi nebrzdí. Fakt ne, šly do šuplíku a mám zpět Spyre. Ty mají mimochodem větší odskok od kotouče a jsou méně náchylné na cinkání desky o kotouč. Takže se Spyre a 160mm kotouči se cítím bezpečněji.
deekay: Kdyz mrknes ke me do profilu na Boona, tak ta 105ka ma 30t najeto. Je pravda, ze kladky jsem menil rovnou za loziskove, ale jinak si nemuzu stezovat. Prehazka asi chvilku jeste vydrzi a vymenim ji pak za Ultegru RX.
Musim rict ze nejsem zastancem matnych barev. Osobne bych na to dal nejakou vyrazne oranzovou jako mam treba na On One. Ale to je vec vkusu. Jinak to vypada fajnove.
A dokud jsem mel TRP Spyre, tak jsem stejne mel hned pred riditky dva Jagwire inline stelovaky na predpeti lanka, at to jde dotahnout treba za jizdy. I kdyz Spyre maji stelovani na trmenu.
Jecnak: 105 mozna na silnici neni spatna, ale na CX po 3.5tis km to ma cele nejak dost. Rolny v prehazce jsem vymenil po prvni bahnite vyjizdce za BBB s loziskama (ty drzi perfektne doted). Prehazovacka uz ma solidni vakl v hlavnim cepu. U presmyku se silene rychle vybrousila ta plastova vlozka a klec smyku je docela mekka. Je to z blata a chtelo by to vic profilovat.
Bohuzel s ultegrou, ktera je vice plastova si asi nepomuzu a u SRAMu nesnesu tvar pak. S cim jsem spokojeny jsou naopak nesadove hydraulicke paky RS685, ktere mi prijdou velmi pohodlne a jak je to oproti mechanickym 105 kovovy odlitek, tak to vsemozne nepruzi a pusobi velmi solidnim dojmem, narozdil od mechanik 105/Ultegra.
Ale asi jsem zhyckany MTB sadama. Uvidime jestli nove R rady budou lepsi.
Možná by nebylo od věci vyměnit desky za osvědčené originály od Shimana a bylo by vyřešeno hned.
Po rovině je nezajedeš. A maximálně napni lanka, dívej se, dokud s neznačnou hýbat destičky. Při první jízdě mi to taky vůbec nebrzdilo, oči vytřeštěné, páčky domáčknuté až na řídítka.
Tak to je pozitivní, doufám tedy, že máš pravdu a začnou brzdit. Jinak BB5 oproti BB7 jsou daleko horší. Jezdil jsem oboje.
Pěkný! Něco podobnýho mám aktuálně v plánu, říkám tomu projektu pracovně „mula“, něco jako silnička s paketem „špatné cesty“… takže dík za inspiraci.
Jinak pokud bys sundával polepy, tak poreferuj, sehnal jsem mírně jetý skoro identický kola, akorát ten, co to zaplýtal, tak neměl svůj den a jeden ráfek otočil, takže na každým kole jsou nálepky jinde… přeplýtat to nebudu, takže to taky plánuju sundat…
Měl jsem kdysi BB5, nesrovnatelně horší. Force se musí pořádně zajet, musel jsem je vzít na Kleť. Seřizování je bez napínáčků složité, ale je u nich klíč na dopínání lanka, v průběhu zajíždění jsem ho třikrát dotahoval, chce to pořádně lanko napnout, jinak má páčka dlouhý chod. Teď už jsem na ně asi 2 tis. km nesahal.
jIrI: Já vozil Spyre se 140mm kotoučema a to bylo upřímně uplně k prdu. se 160 kotoučema by to ale mohlo bejt použitelný. Furt doufám, že se tyhle Force rozbrzděj, každopádně TRP jsou oproti těm Force nádherný :)
4.5.18 13:53
To je docela fópá, nemít možnost nastavit předpětí lanka…
Rozhodně poreferuj, ať víme :)
scalar: Nehodlam je zkouset, vozil jsem stejny system brzd cca pred 20ti roky a uz bych to nechtel ani nahodou, to radsi ciste mechanicky.
Doom: Ještě jim dám šanci trochu se rozbrzdit, ale brzdnej účinek fakt slabej mi příjde, taky je na prd, že třmen nemá štelovací šroub napnutí lanka, takže seřidit to je kumšt. Designová věc, že jsou děsně velký ty třmeny. Zase za pár korun je to zajímavý.
4.5.18 13:39
Nevypadá to věru zle, zkrátka gravel jak má být :)
Jaké jsou ty brzdy? Rozepiš se.
4.5.18 13:34