Ghost SL AMR pro manželku

Přidat foto

Už brzdily a každý váží jinak, proto oba najednou

se konečně dočkal (a já taky) nových komponentů, a nedá mi to vám ho neukázat; taky protože inspirace a rad se mi dostalo od vás a třeba vás to bude zajímat; ostatním třeba pro jejich inspiraci.

Kolo pořízeno od jiného člena b-f už v říjnu 2017 – někteří ví, manželka se na něm ale, vyjma krátké zkoušky před koupí, ještě nesvezla.

Kolo je SL AMR LC 4 na 130 + 130 mm zdvizích, původní osazení téměř jako LC 6, které je celé na XT, vč. sedlovky KS Kind Shock LEV Integra 392/125 mm, ø 31,6 mm s vnitřním vedením, narozdíl od Kind Shock Cruxi 31,6 mm, zdvih 100 mm, a které ale černé manželka nechtěla, až na kliky – ty jsou FC-M700, a brzdy – ty jsou BR-M615, kde závlačky jsem nahradil šrouby, stačilo vyříznout závit.

Cílem úprav bylo přizpůsobení jízdnímu stylu manželky, což obnášelo výměnu převodníku 36z. → XT 38z. , malý 26 z. zůstal, a kazety XT 11–40z. 413 gr → 11–42z. 431 gr , doplnění ukazatelů řazení :- ), výměnu plášťů, a gripů, u kterých se zřejmě bude ještě laborovat. Kolo vlastně těžklo, ale mám rád věci fungující.

Z doby, kdy i Ghost ještě zveřejňoval hmotnosti, je známá tovární hmotnost 13,30 kg, tohle konkrétní kolo ncm. mělo, díky osazení, bez pedálů 12,74 kg (třeba žluté pěnové gripy ESI jen 49 gr ).

Smzř. mi šlo o snížení hmotnosti, a to blízko ke dvanácti kg komplet. To se neobešlo bez dílčích zklamání hlavně u plášťů 27,5×2,25" – jak jinak, ale zase drží tlak bez tmelu už od nazutí; Rocket Ron má 617 gr x továrním 570ti gr , Racing Ralph pak 609 gr x 595ti gr . Odlehčení tedy mají na svědomí najmě záplety Spline 1501, rodla z ali od doporučeného výrobce, sedlo Bontrager, tam 230 gr x 225ti gr , ale třeba i brzd. kotouče Formula One a správné verze jejich matic, převodník XT 36 z., košík, sedlová objímka.

Foto zatím jen pracovní z interieru, kolo ještě upatlané, sedlovka vytažená pro snazší upnutí do stojanu. Doštelování posezu, tlaků, atd. nás teprve čeká.

Zváženo 11,84 kg bez pedálů 196 gr , košíku 26 + 2 gr šroubů, a koukám i zátek 4 gr . A tmelu, chci zkusit Finish Line, cca 60 + 60 gr? Mohlo by to tedy nakonec být 12,19 kg komplet.

Na další odlehčování ještě prostoru dosti, ncm. bude-li nějaké, bude se týkat zřejmě už jen zápletů. Dle DT Swiss kalkulátoru by náby 350 Straightpull s ráfky ZTR Crest MK3 mohly být za 1.363 gr , tedy s úsporou dalších 249 gr., což mi připadá ještě smysluplné, a když vše ostatní bude manželce sedět a na kole zůstane, dá se dostat na 11,94 kg. U ostatních kompo. zatím počítám jen s výměnou za opotřebené nebo dle chuti, to se uvidí. Zvážení na jiných váhách může smzř. dopadnout jinak.

Text jsem ještě postupně doplnil.

Všem, kteří mi pomohli svými radami, děkuji, potěšili jste mě.

Tak se těším, že bude manželka spokojena a bude se mnou jezdit ráda, jako doposud :- )

(vloženo 11.5.18)

Komentáře

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
stan.zak
stan.zak

12.5.18 01:23

Pavle, psali jsme si, takže víš, že mám teď víc volného času, než je mi příjemné; kdy vyjedeme zatím netuším. Díky za palec.

Kotouče jsem chtěl nejdřív Shimano XT „hranatého“ stylu, sedícího mi k ostrým křivkám rámu :- ) Na osazených brzdách by mohly brzdit silněji, což by ale mohlo být v tomto případě kontraproduktivní. Na minulém kole totiž začala manželka přední používat víc až po výměně ze 180tek za 160ky, měnil jsem vlastně jen zadní destičky, přední poprvé až na 160kách. Brzdí prostě opatrně.

Tenhle rám ale vzadu může kvůli systému, který má eliminovat negativní vliv brždění na čtyřčep. zadní stavbu mít min. 180ku, jak jsem zjistil, takže jsem to otočil a šel jen po hmotnosti. V té vedly Dartmoor Nano Bremsscheibe, které použil Kubánec na Pohřebákovi, ale ty jsem 180ky nenašel. Proto tedy Formula One.

Pro zajímavost zadní stavba LC 4 a X LC 8 se 180kami.

Reagovat
PAFIRA
PAFIRA

11.5.18 20:09

Stando,Ty jsi dobrý hračička,pěkný upgrade,palec hore.Líbí se mi ty kotouče,máš s nima zkušenost? Jsem zvědav na první dojmy,až vyjedete.

Reagovat
stan.zak
stan.zak

11.5.18 17:13

stan.zak
stan.zak

11.5.18 17:11

…pokr. konce výrobci utekly o malinko víc…

Reagovat
stan.zak
stan.zak

11.5.18 17:10

…ještě o rodlech. Foto je s bleskem, takže textura je poněkud vytažená, jinak jsou tmavá a matná.

Reagovat
stan.zak
stan.zak

11.5.18 17:04

Pista.Wasserman, jo no, tohle přání splnit bylo ale lehké, škoda jen +16ti (?) gr. :- )

Dazz, díky, jak píšu, prostoru ještě dosti

hovado_cz, hmotnost pěkná, jsou 31,8×730 mm, moje RF Sixc váží podle zápisku (foto nemám) při 35×800mm 153 gr , tady jsem váhal. Inspiraci jsem čerpal tady, i jsem poprosil o radu Kubánce – ještě jednou díky, který ví, co dělá.

Tenhle konkrétní kus jsem lámal přes koleno, utáhnul s citem a zkontroloval momenťákem, v plánu mám kontrolu s demontáží.

Reagovat
hovado_cz
hovado_cz

11.5.18 16:32

Pista.Wassermann: :D :D :D kolo super akorát těch rodel bych se teda bál ale snad víš co děláš :)

Reagovat
Dazz
Dazz

11.5.18 16:30

Váha je celkem slušná ;-)

Reagovat
Pista.Wassermann
Pista.Wassermann

11.5.18 15:03

Doplnit ukazatel řazení, tak to jsi mě rozsekal :-) :-). Aneb některé ženy jsou všechny stejné. Doteď jsem nepochopil, co na něm vidí :-)

Reagovat
stan.zak
stan.zak

11.5.18 14:33

Nahrával jsem foto a psal text najednou…a musel editovat;, dodržet pořadí fotek, to je prča. Tak to vyšlo takhle.

Reagovat
antuch
antuch

11.5.18 14:12

A KOLIK TO TEDA VÁŽÍ, TOS VLASTNĚ VŮBEC NEŘEKL:-)

Reagovat

Další galerie z kategorie

FreeBoy 1
Lister 0
gersa 8
easyrider 2
Kubánec 42
MilesWheeler 19