Když už se to nakouslo – kolik z vás už to na kole s beranama zredukovalo na jeden talíř? :) Já zatím čekám na NW placku Číny, abych to mohl dotáhnout do finále…
(vloženo 15.5.18)
tak matematicky když se vozilo 53/39 a 12–23 či 12–25 by to udělat šlo s 46–48/11–28/30, ale je to pro výkonnostní silničáře a ne do Alp. Na crossce s 42/11 mi do sjezdů po silnici něco chybí, ale já obvykle stejně z kopce při 40+ nešlapu. Asi bych radši 2×8 než 1×12 ale každý to má jinak a hlavně záleží na oblasti použití a výkonnosti (váze) jedince, pro pupkáče do kopců nebude žádné zpřevodování 1× XX dostatečné.
18.5.18 21:00
18.5.18 14:11
No a ta 12s kazeta už by se dala postavit tak, že bys ji měl až na jeden pastorek dole stejně odstupňovanou, jako máš teď. To už je dobrý, ne? :)
17.5.18 10:30
Na me je to malo na tenhle druh kola a tip cest co jezdim!
16.5.18 20:18
Jednoplacku jsem zkoušel na Spešlu Diverge a neoslovilo mě to. Nevidím důvod zahazovat jeden převodník, pokud pominu módnost řešení. Na můj styl batolení se krajinou je dvojplacka lepší.
Hoši až Sram udělá silniční verzi Eagla s dvanácti plackama, zahodíme přesmykače definitivně. :D
jecnak to pise spravne. jezdi rychle a potrebuje se drzet v nejake kadenci. s jednim prevodnikem si muzes vybrat, jestli to bude fajn do kopce nebo z kopce. se dvema pilama nevybiras, ale radis. ;-)
na pseudo cx mám 44/12–32 a na crossu co používám na silnici 42/11–27 obojí 1×9, na silničce 53/13–23 1×8 :-) Ale to je Polabí/Posázaví. Na výkonnostní silnici by mi chybělo odstupňování nebo převody a do 11ky jsem zatím nešel. Řadit z 18 na 21 či z 21 na 24 mi nechutná a zůstávám u 53/39 či 52/36 a jemnější kazety, osobně se mi ani pastorek nad cca 28z na silnici nelíbí vzhledově, ale to i 46+ na biku :-)
Na jednoplacku na gravelu (a ostatně i na MTB) mám moc slabý motor :)
16.5.18 02:02
Jezdim, 11–36 a 42 převodník. Je to ok, nevadí mi to, na CX závody a do terénu super, ale kdybych koupil další CX a byla tam dvojplacka, asi bych jí tam nechal. Na CX/gravel neni jednotác tak jednoznačně dobrej jak na biku. Chtělo by to aspoň 12sp kvůli odstupňování, ten jeden převod na prostředku mi docela chybí.
Rozsah kazety 11–36z je 327% a to na lítání po silnici bohatě stačí. V kombinaci s převodníkem 46z to cca odpovídá dvojplackové kombinaci 50/34×12–27 a to je vcelku solidní převodové spektrum. Sám jsem jednoplacku na silnici/gravelu vozil a pohoda.