Chtěl jsem nějaké 29" horské kolo na mou velikost se solidními brzdami stavbu jsem vyloučil, protože jsem si kolo chtěl nejdříve projet. A Rockrider 29" z Decathlonu se objevil později. Měl jsem kromě tohoto kola ještě dva favority a to Giant Fathom 1 2017 a Cannondale Trail 3 2018. Giant se mě nepodařilo sehnat ve velikosti L- byla vyprodaná a Cannondale váží přes 14 kg, takže jsem skončil u Spešlu. Sice má o něco horší výbavu než Cannondale nebo Giant, ale co se dá dělat. Kolo jezdí luxusně. Nedávno jsem dokoupil chránič rámu kvůli ťukání řetězu o rám. Jěště pokukuji po výkoném předním a zadním světle za rozumný peníz. Radost z koupi Spešla mě sice částečně zkazil nejmenovaný pan technik, který mě při garanční prohlídce totálně rozladil řazení přehazovačky, žeprej to bylo rozštelovaný, přitom to rozštěloval on /asi musel být ožralej, jinak si to nedovedu vysvětlit/, ale nechal jsem si to u jiné firmy seřídit-samozřejmě za poplatek a už to řadí jak má.
(vloženo 18.5.18)
Značka | Specialized |
Model | Rockhopper Pro 29 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | L |
Hmotnost | 13,5 |
Rám | Specialized A1 SL Aluminum, Trail 29 geometry, fully-butted tube sets, ORE down tube, tapered head tube, forged dropouts, disc mount, replaceable derailleur hanger |
Vidlice | RockShox 30 Gold 29, Solo Air spring, remote lockout, rebound adjust, 9mm QR, 80mm trave |
Kliky | Specialized Stout XC, 2-piece 2x10, 24mm spindle, anti-corrosion hardware |
Středové složení | BSA threaded, external bearing, 73mm width |
Přesmykač | SRAM X5, high-clamp 34.9mm, 2x10 |
Měnič | Shimano Deore XT, Shadow Plus, SGS cage, 10-speed |
Řazení | Shimano Deore, RapidFire, I-spec, 10-speed |
Převodník | 36/22T |
Kazeta | SRAM PG-1020, 10-speed, 11-36t |
Řetěz | SRAM PC-1031, 10-speed w/PowerLink |
Náboj přední | Shimano HB-RM35, Center Lock disc, 9x100mm, 28h |
Náboj zadní | Shimano FH-RM35, Center Lock disc, 10x135mm, 32h |
Brzda přední | Shimano BR-M506, hydraulic disc, resin pads, 180/160mm rotors |
Brzda zadní | Shimano BR-M506, hydraulic disc, resin pads, 160mm |
Brzdové páky | Shimano |
Ráfek přední | Stout XC SL 29, alloy disc, double-wall, sleeve joint, 21mm inner width, 28h |
Ráfek zadní | Stout XC SL 29, alloy disc, double-wall, sleeve joint, 21mm inner width, 32h |
Pedály | Specialized Dirt |
Řídítka | Stout, alloy, 8-degree backsweep, 6-degree upsweep, 10mm rise, 720mm width, 31.8mm |
Představec | Specialized Stout, 3D-forged alloy, 4-bolt, 6-degree rise, anti-corrosion hardware |
Sedlovka | Alloy, 12.5mm offset, 2-bolt clamp, 30.9mm |
Sedlo | Specialized Henge Comp 2018 155 mm |
Pláště | Ground Control Sport, 29x2.1", 60TPI, wire bead, Flak Jacket protection |
Plysovykozisek: Já jej měl za 26.000,– tady v Ově (ještě ho na prodejně skládal protože byl v krabici). Při té ceně jsem moc dlouho nepřemýšlel.
Já měl problém jen s přesmykem pár minut a bylo po něm. Garančka mě taky čeká… Snad jen obecná kontrola a hotovo.
TJK81: Já jsem taky kupoval ve slevě za skoro 28 000 Kč.
P.S. Nevím co s tím ten pitomec technik dělal, ale předtím než jsem tam šel na garanční prohlídku to řadilo jak švýcarský hodinky. Jsem jim říkal, že slyším občas nějaký divný zvuky od předního kola ve vysokých rychlostech. Tak to ten osel- technik projel. Jak jsem od nich odjížděl, tak to řazení přehazovačky šlo řadit ztuha a na polovině pastorků to chtělo slabě skočit na větší kolečko- co bych ještě překousl. Ale když jsem jel třeba rychle z kopce a řadil jsem už nevím jaký převod tak ta přehazovačka dělala úplný psí kusy. Podle mě musel být pod vlivem alkoholu, protože, když jsem si pro to kolo přišel tak tam něco slavili a skoro všichni tam byli ožralí. Tak než bych to dával zpátky na seštelování, dal jsem to jinam sice mě to stálo 300Kč, ale zase to řadí jak má. Naštěstí v tom Twinsportu v Třebíči mají dva techniky. Tak si příště, kdyby byl problém zvolím toho druhého.
Hezký bike… Nedávno jsou si jej pořídil taky :-)… Slabost pro Spešly a relativně dobrá cena (sleva na loňský model).
K tomu přesmyku a hazce. Je pravda že je to základní úkon který by sis měl osvojit. Mě se po první 10km vyjížďce rozšteloval přesmyk (nechtěl přehazovat na velkou placku) 15min a bylo hotovo. Jsem zvědavý co vymyslí na garančce.
Pánové, nakonec mě to nedalo a spočítal jsem to a opravdu je tam 28 drátů vpředu a 32 drátů vzadu. Měli to tam blbě napsaný, ale chyba opravena.
28 předek…32 zadek…podle katalogu.
Rám moc pěknej +1, jediný co mi trhá oči je tak šílená mixová skladba řadicích komponentů…Sram X5, Deore a klasicky hazka XT aby byla cena o něco vyšší
Ten chránič rámu je podle mě zbytečný, pokud si dáš „brzdu“ na přehazovačce do správné polohy.
18.5.18 22:12