Tak jsem přešel na kompromisní 1×11. Naskytla se mi příležitost pořídit defacto novou kazetu a hazku za velmi nízkou cenu a jelikož mi desítkové řazení přeci jen oproti jedenáctkovému XT příliš nesedělo, rozhodl jsem se pro tento krok.
Dokoupil jsem XT páčku a převodník Absolute Black s 32z. Kolo není určené na dlouhé závody, ale je to takový zimák, druhý bike, když nechci tahat fulla. Rozsah převodů ujde, ale je to kompromis – rychlý mi ani tak nevadí, 40 km/h se s tímhle dá jet v pohodě a víc nepotřebuji. Spíš ten lehký je těžší ale na to, co s tím kolem jezdím je OK, ale na fulla a závody bych to nechtěl, tam pošlu nové XTR.
Jediné s čím jsem bojoval je řetězová linka, původní kliky nejsou určeny na 1 převodník a tak jsem musel mezi převodník použít podložky, abych převodník posunul více ke středu. Vše se podařilo a na 6. rychlost je takřka ideální řetězová linka a na největším pastorku při protočení klik dozadu řetěz nepadá. To je asi poslední změna na tomto biku, ale kdoví :-)
(vloženo 2.6.18)
Lachtis: to ja spis tak premyslim „nahlas“, vratil sem se z kola. Vidim, ze si to poridil dalsi a uz opet citim, ze bych to chtel/potreboval taky :D pak si uvedomim, ze nemam na prehazovacce brzdu a opet me to vraci zpatky na zem! :)
A az zase pojedu ven a budu zkouset nejvetsi talir vzadu, tak mi to bude tak rvat zily, to zkrizeni, ze ho tam stejne nenatlacim :D je to zacarovany kruh
kokabura: tak pokud by Ti to stačilo rozsahově, tak jdi do toho, ale jak píšu, dobře si to rozmysli. Pokud není 1×12, ale 1×11 nebo 1×10 je to dost rozsahově omezené, vždy převody do rychla i pomala chybí.