Tak jsem zjistím, že kupovat nové výplety se asi moc neoplatí.
Přední kolo váží max 2500g
- 885g Rekon+
- 365g duše
- 177g kotouč 180mm
- 558g ráfek (veliké překvapení, čekal jsem cca 700g)
Je 515g pro náboj a dráty.
Což si myslím, že nemá cenu investovat to ALU výpletu.
DT Swiss 521 mají 545g což dělá u jednoho ráfku váhovou úsporu 13g za investici 2500 tis.
Když už tak Nextie carbon ráfky 420g dělá rozdíl 138g za investici 5500kč za jeden ráfek. Stojí 11K za 276g?
(vloženo 3.6.18)
Vyměním jen to co je nutné… A zbytek budu vylepšovat když daný díl odejde.
No nevim, ale prijde mi to cely jako slusna demence. Od zacatku ti lidi rikali, ze to kolo za moc nestoji, ale ty sis stale mlel svoji. Nakonec vymenis, behem pul roku, vse krom ramu, kolo prijde na minimalne 2× tolik. Jako dalsi magorina mi prijde koupit si pluskovy kolo, za par Kc a pak resit kazdy gram, uvazovat o nepouziti mlika atd. Proste s kazdym tvym prispevkem si vic a vic klepu na celo.
Ne, protože když už ti uteče co tam máš, tak lahvicka náhradního to asi moc nezachrání. Poslední dobou s sebou vozim max imbusy v drzacku na košíku od speslu a na cyklokrosku náhradní duši.
Jeniik: ty nevozis náhradní mlíko i tak? Co jsem tady tak četl, tak občas někomu to uteče i když ho tam má dost.
:-D Hehehe…vozit tmel v ruksaku aby bylo lehké kolo. Co ho nalít do plastu a na batoh se ******. ;) A další gramy jsou dole.
Právě u plášťů jsem se dočetl, že výrobce k nim i45 přímo doporučuje, to mě celkem překvapilo. Každopádně dopředu bych chtěl zkustit 3.0 gumu, škoda že se Rekony dělají zatím jen 2.8
No já to právě zkouším kolik defektů bude. Mlíko teda s sebou v lahvičce + ten knot. Chci mít v pneu prostě jen to nejmenší množství tmelu co je možné.
WTB Trailblazer 2.8 (cca 900g), WTB Scraper i45 (650g) + 100ml No Tubes. Záplety mám z výroby, osobně bych tak široký ráfek asi nevolil.
Thorx: Ale houby by ses divil co je tmel schopnej zalepit. Kamarad dojel zavod se 100 hrebikem v kole. Sam sem nemel defekt od ty doby co mam mliko. Aby ti utekl to uz fakt muai bejt dira. Navic mas velkou vyhodu ze si muzes hrat s tlakem. A jako bonus odlehcis kolo.
JRŠ ano blbě pochopil. Já nevozím bezduše bez mlíka to B-N-X, ale možná to není špatný nápad,úspora váhy by byla slušná, stejně ty tmely nic nezalepí a když má někdo defekt tak dolívá protože jen čerstvý tmel něco pobere.
THORX: Já teda nevim, školy nemám, ale nelije se náhodou mlíko do plášťů právě proto, abych v ideálním případě o píchnutí ani nevěděl, nemusel opravovat/foukat atd.? Takže představa že mám bezduše bez mlíka a když to píchnu, najdu díru, dám tam knot, kterej zapatlám mlíkem co si vezu v láhvičce… To už můžu měnit/lepit duši, ne? Nebo jsem Tvojí reakci blbě pochopil?
Ja mam na 29 který by mely bejt jeste tezsi predek 1800 a 2,5 zadek. A to nemam zadny extra drahy kola. Proto se mi to zda hodně.
2,5 kg na přední je fakt dost. To jsem nemel ani na origo zapletech ke kolu.
Ta váha duše mě také zaujala. Zatím bych teda šel do bezduší a pak uvidíš. A zkoušel bych nedávat hned 100ml mlíka, ale začít třeba na 40, a postupně podle potřeby přidávat.
Já třeba v jednom kole nemám nic, a je to ok – tedy, než to někde píchnu :-)
Nějak mi přestal měřit tlak digi manometr Schwalbe nevíte co stím? Je možné že by se posral?
3.6.18 13:50
To stavíš DH kola nebo proč je ta váha minimálně o 300gr vyšší než má úplně průměrné 27.5 kolo v kompletním osazení – zaplet, plášť, mlíko a kotouč.
2500 je tak akorát dozadu včetně kazety.
Mildee chci koupit 180mm od Galfer ten má 130g. Ale podívám se na ty Formula.
Myslim že bude stačit to mlíko, ušetříš tim cca 2×200g na obvodu kol, což je fakt hodně. Navíc to na bezduši líp pojede. Dost možná to bude úplně stačit a další odlehčování na kolech bych zařadil až po vylepšení funkčnosti zbylých komponentů.
Jinak jestli chceš odlehčit, začni kotoučem. Formula má ve 180mm něco málo přes 100g a vyjde v říši kolem 40€
350g duše je ješte ok, já jsem na svém plusku měl cca 450g :-D ty už jsou pryč, ale 1000g+ pláště zatím zůstaly, jak to slítám, vezmu nejspíš taky ty rekony.
Kup Crossmaxy a nešpekuluj. Nejsou nejlehčí,ale seženeš je do desitky ,nahodíš bezduše a tradá…jezdi se na kvalitních, tuhých kolech, který vydrží neskutečně moc.
Johny – abych věděl kolik váží a kolik odečíst. Dráty rozpletávat nebudu abych zjistil kolik váží a náboj
No tvl…to je zase vyšší dívčí…to jsou počty. Duši jsem, když už jsem ji vozil ve 29" měl 130g od Rubeny. A kotouč vážíš proč?
11 tisic za 276 gramu se vyplati :D to radeji zhubnu kilo a usetrim 40 tisic investice :D
Proč nesundáš plášť a duši pro přesnější měření? Bojíš se, že by jsi to nedal zpět?
Jinak jsem se zde dočetl že pro 2.80 gumy je nejvhodnější vnitřní sítě ráfku 30–35mm momentálně jsem krásně mezi a nad 35mm bych jít už fakt nechtěl
365g váží jedna duše. Čekám na FL a jdu do bezduší. Při 100ml tmelů na kolo jsem na váhové úspoře 520g když počítám 10g za pásku.
No jo, páč váha je jediná vlastnost ráfku.
365g duse? to mas vahu jedne nebou dvou?