40T 10-42 převody, tlak někde kolem 1.6, váha bohužel vysoko kolem 9,4 na fotce. V plánu ultralight karbon ráfky nebo vyšší? Standartně používáno na 40mm obutí, jak ale člověk dá objem, hodně těžko se vrací zpět. Aktuálně G Ones 2.25, mokro předek Renegade 2.3.
Konečně ten správný set-up, ready na Blinduro Gravel. Těším se na komenty, blbost nebo ok?
(vloženo 15.6.18)
Sorry, ale tohle se mi nelibí. Ačkoli jsem jezdíval za jejich hobby team, kola od nich nemusím. Vloni jsem skládal silničku RM na 105tce se stejnou cenovkou jako můj Giant TCR a byl to humus…
hovado: Na asfaltu se udržíš ve skupině i na širších gumách, ovšem už v lehčím terénu borcům, kteří jedou 35–40 mm užovky prostě zmizíš v dáli. Stačí si to vyzkoušet a dát si na bajka třeba 35 mm gumy. Ten náhlý pocit marnosti přijde hned v prvním trošku rychlejším terénním úseku :-).
hovado: To prave chci zjistit. Myslim, ze na sypkym bordelu s kaminkama jede 29er trochu lepe. Rozhodne je rychlejsi v zatackach a presvedcivejsi v brzdeni nebo na mokru. 40mm povezu v base a treba to na druhy den prehodim, ale myslim si, ze objem bude dobra volba. Motory musis mit v nohach a v srdci. ;-)
Deekay, resis voloviny sice bude mit lepsi grip a mozna i pohodli ale zas to nepojede tak dobre jako uzsi gumy. A tipnul bych, ze motůrky budou zakazany jako ve vsech disciplinach :-)
JF: jenže z mého pohledu je to taky o tom odhadnout co si můžeš dovolit na užším obutí. A tím by podle mě tohle mělo vybočovat a tím by to mělo být zajímavé a odlišné. Tam by se ukázalo kdo jede i hlavou a ne že se jen nebojí a pošle to tam protože bajky to proberou.
V US jsou ty závody těžké, přesto tam je vidět obrovské množství například ocelových kol a bajkovy gumy tam extra moc lidí nevozí.
Co se týče společného se silnicí, měl jsem namysli kolo jako takové. Stroj.
A co se endura týká na to mám samozřejmě podobný názor a je to i jeden z důvodu proč sem enduro bike prodal. Dneska je každej vybarvickivanej enduurista a traily min v okolí Prahy jsou překopany a zkurveny…protože většina má pocit že si může v lese nakopat co chce jak chce.
S gravelem by to bohužel mohlo být podobne i kdyz tam snad nehrozí že si kvůli tomu budou lidi dělat z každé zatáčky v lese klopenku a na každý rovince minimálně dva tři skocky.
Sakra, to tam s 32 mm Conti Ultra Sport II budu za exota. No člověk si musí dát vhodné cíle, tak mi bude stačit porazit kamarády.
No to prave nemuzes takhle rict. Enduro bylo taky jen jezdeni po trailech, spektrum je hrozne siroky a u gravel je to uplne to stejny. Pro nekoho to je derava cesta, pro nekoho klidne lehci singl a nebo skoro az xc teren a me prave bavi zkouset ruzny jizdni mody. 40mm by melo stacit, ale je rozdil kdyz fakt zavodis nebo jedes sviznejsi jizdu, kde neresis vterinky. Navic na oci je to mnohem zradnejsi a jistota v obuti se hodi, pak i dest. Jinak treba ve Skotsku nebo i Americe jsou ty zavody dost tezky to ma se silnici dost malo spolecneho. Kdyz jsme jeli v NMNM, tak ta trat nebyla tezka technicky, ale kdyz letis ve sjezdu 50 po sutrech, tak 40mm pokladam za minimum. :-)
Vytrvalostni zavod urcite taky ma smysl, ale je to organizacne mnohem slozitejsi a musis mit mnohem vic lidi, snad se to rozjede. Erzety jsou fajn, ale jednoduchy to nebude.
Hovado: Minimálně v bikovych pláštích. Já bych to třeba omezil na 40mm a hned by to bylo zajímavější.
Naštěstí asi většina tam pojede na kolech ktery do tý kategorie patří.
JF: však jezdí si na čem chceš, nicméně pokud si viděl střípky z trati a jako minimum považujes 40mm plast, tak z toho měli udělat xc bajkivej závod. Gravel imho má furt bliz k silnici než MTB. Proto za gravel závody považuju hlavně ty dlouhé vytrvalostní.
Za mě je potom celý gravel blinduro jen další pokus jak být in.
Tak těch pár tisíc km asi vysvětluje ten průlet se spodním úchopem. :D
To je vidět, že když se to umí, jde to na všem…
Jestli kolo sedí, na vzhled sere pes.
Za mě skvělý. ( měl jsem horší paskvily :D )
No jelikoz jsem na tom uz najel par tisic, tak to uplne za special nepovazuju, nahrazuje mi to silnici. A jelikoz me bavi zkouset, tak je fajn ze si na stejnem kole muzu vyzkouset nekolik ruznych set-upu a udelat si ve vecech jasno. Me ty geometrie co vychazi ze silnicnich a cx kol uplne nesedi. Je to pro me nestabilni a neumim se na to dobre poskladat, prijde mi to vsechno krehke. Navic omezena prostupnost do 40mm je skoda, gravel si proste zaslouzi vic, navic co jsem videl stripky z trate, tak 40mm bude minimum. Uznavam, ze ty kola vypadaji mnohem lip, ale u tohohle konceptu jsem nenarazil na zasadni slabe misto, kdyz nepocitam mirne vyssi hmotnost a pro nekoho vzhled. Jinak zavod je zavod, muze byt vyklidneny, ale furt se jede na cas. :-)
Jako vzhledove mi to prijde dokonale hnusne, ani drahy lak to nezchrani.
Nicmene je to presne ten typ kola vytvoreny za jednim ucelem, takze proc ne.
Jen cekam kdy nekdo prijde na Gravel blinduro a podobne zavody s napadem lehkeho karbonoveho XC fulla s ultra sirokyma gravel beranama ale brzdy a gripy bude mit nahazene na te rovne casti :D Tzn jen aby splnil pozadavek zavodu mit berany. Na jednu stranu tendle pristup chapu u lidi co hrajou o bednu – postavit special ktery je v mantinelech casto hodne volnych pravidel. Na stranu druhou to pak pro me rusi puvodni pohodovejsi a vyklidnenejsi atmosferu gravel eventu.
I v terenu se nakonec celkem da.
https://www.instagram.com/p/BkDn6PqBAmd/
Jinak mereni vyssi- nizsi kola jsme si delali na stejnych silnickach na 300W a vychazelo nam priblizne 15W rozdil. V silnem protivetru a castecne terezinu. Kdyz jedu s 29er kombem a top silnickou na 28mm, tak ztracim v kopci cca 10–20W podle sklonu. Nejvic se ztraci v protivetru a pak posedem, kdyz jede clovek narovnany. Kdyz jede casovkare, rozdil je kolem 40 km/h prekvapive maly. Stale nejvetsi rozdil je v akceleraci.
Mně se to líbí moc ! Jenže já jezdím na týhle blbosti takže nejsem objektivní :-) Počítám, že se to setká spíš s nepochopením… Jinak já jsem nechal nakonec bikový pláště na bezduších 29 × 2,1,,,to pohodlí je pro mne k nezaplacení…
Sakra, prošvihl jsem přihlášku. :-( S tím už se to dá v bordelu docela napálit, mně docela limitují pláště 35c…
Pekelný kolo… mě to prostě bavi :-)
JFtryall: Zajímavé! Já to teda nikdy neměřil, ale jak se občas svezu se silničáři/cyklokrosaři, tak v kopcích, kde člověk jede trochu pomaleji (do 30km/h) nebyly žádné problémy držet tempo. Po rovinách, popřípadě v mírných kopcích v rychlostech nad 40km/h to už tak jednoduše nejde. Bude v tom částečně valivý odpor plášťů, nicméně největší vliv má aerodynamika a ty pláště dělají sakra hodně. Pamaruju si, že někde dělali jenom měření aero/ne-aero kol a při stejné watáži (kolem 300W) byl rozdíl kolem 2–3km/h v průměrce. Je zajímavé vidět, že rozdíl 40 mm vs. 55 mm plášť už asi takový rozdíl není. Jinak souhlas, pokud je cesta hodně rozbitá/kamenitá/kořenitá, širší pláště budou lepší volba. Přinejmenším z toho člověk bude mít lepší pocit.
Je to sice zvrácenost,ale mě se to LIBI!!! Proč nebýt jiný a jít jinou cestou…Palec Hore
Jake: Kamo ale zazil jsem dobu, kdy jsem jezdil enduro na Rocket Ronech Evo na 19mm rafcich int! :-D
To je tím, že sis nestihnul užít dobu, kdy se na XC vozily 2" gumy, 580 řidítka a přefoukaný vidle s Terralogicem :))
Hadato: Covece ja jsem si delal testy na 3 minuty vo2max kolem 380–390W do mirneho stoupani a porovnaval jsem si 40mm G One Allround, G One Speed na zadku a pak na kombu Renegade- TB v 29er a vyslo mi to na vterinu stejne. A to je rychlostne kolem 37–38, asfalt. 29er zatim ztraci neco v akceleraci, ale dost bohate to vynahradi ve sjezdu a derave gravel ceste. No je to zajimave.
Na svém prasopsu mám RK 2.2 a je to hodně velká zábava, je to pak o hlavě, především pak v prudších sjezdech :-D. Ty G One moc dobře chápu, za mě super! Jenom na rychlejší přesuny to není, kde ty pláště mají k dobré aerodynamice daleko. Samozřejmě nevím profil trati, mohlo by to hrát znatelnou roli.
Jojo. Jen dat rovny ridla! :-D hosi ale jede to po bordelu pekelne. Jeste si udelam par W mereni a uvidime, mozna to tam necham uz porad.
15.6.18 17:19
15.6.18 17:16