Po výměně mého nastal čas udělat novým kolem radost i manželce. V (mém) plánu byl původně 6 LC, ale černé kolo nechtěla, a když se naskytla příležitost koupit tohodle modrase, pořídili jsme na podzim 2017 dalšího Ghosta.
Jeho osazení bylo až na sedlovku standardní, vyměnil jsem záplety, rodla, pedály, sedlo a pár dalších maličkostí pro snížení hmotnosti, a ještě komponenty pro přizpůsobení jízdnímu stylu manželky, patří sem i rodla a dál to obnášelo výměnu představce za kratší, převodníku 36z. na XT 38z. , malý 26 z. zůstal, a kazety XT 11–40z. na 11–42z. , doplnění ukazatelů řazení, výměnu plášťů – tady zkouška TB, a gripů, ty mám ale ještě připraveny další na případnou výměnu, kdyby nesedly.
Tak doufám, že se manželce na kole bude jezdit parádně :- )
(vloženo 19.6.18)
Značka | GHOST |
Model | SL AMR 4 LC kolo manželky |
Modelový rok | 2016 |
Velikost | 17,5" / 44 cm |
Hmotnost | 12,18 kg / bez pedálů 11,98 kg |
Rám | SL AMR 4 LC Carbon / zadní stavba AL |
Vidlice | Fox 32 Float Performance, zdvih 130 mm, osa 15x100 mm |
Tlumič | Fox Float DPS Performance 3 Pos, zdvih 130 mm, délka 7,872"/200 mm, zdvih 2"/50,8 mm |
Hlavové složení | GHOST |
Kliky | Shimano Deore FC-MT700-2 |
Středové složení | Shimano Press Fit BB-MT800-P |
Přesmykač | Shimano XT FD-M8020-D 2x11 side-swing |
Měnič | Shimano XT RD-M8000 11 - Speed Plus SGS |
Řazení | Shimano XT SL-M8000 2 x 11 |
Převodník | Shimano XT FC-M8000 38 - 26 |
Kazeta | Shimano XT 11s CS-M8000 11 - 42 zubů (11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-42) |
Řetěz | Shimano CN-HG701 |
Brzda přední | Shimano Deore BR-M615, kotouč Formula Two-Piece Centerlock 180 mm |
Brzda zadní | Shimano Deore BR-M615, kotouč Formula Two-Piece Centerlock 180 mm |
Brzdové páky | Shimano Deore BL-M615 |
Ráfek přední | záplety DT Swiss XM 1501 Spline One 27,5 LRS pevná osa 15x100 mm, vnitřní šířka 22,5 mm |
Ráfek zadní | záplety DT Swiss XM 1501 Spline One 27,5 LRS pevná osa 12x142 mm, Ratchet system 36T |
Pedály | Kactus 16t Mg / Ti |
Řídítka | Spoman Carbon 31,8 mm, 38 mm rise, 730 mm; gripy ESI Chunky nebo Ergon GE1 Evo Ø 32 mm |
Představec | Race Face Turbine 31,8 mm, 6 °, 60 mm, víčko představce rie:sel stem:cap Ahead Kappe 1 1/8" Modell 2018 |
Sedlovka | Kind Shock LEV Integra 392/125 mm, ø 31,6 mm, ovládání Kind Shock Ultralight |
Sedlo | dámské Bontrager Yatra Elite |
Pláště | přední Schwalbe Rocket Ron Evolution AddixSpeedGrip TLE 27,5x2,25 , zadní Thunder Burt Evol AddixSpeed TLE 27,5x2,25 nebo Racing Ralph Evol AddixSpeedGrip TLE 27,5x2,25 bezduše |
:- ) tak to bude prima víkend, škoda počasí, u nás od rána padá voda a 8 C.
Ještě k té 1×12, v kalkulátoru je smzř. Shimano, prtž. vepředu by se s tím nejspíš nemuselo hýbat, a na kazetě je sice 18 –21, ale jinak by se ten vršek přínosně zjemnil.
hovado_cz, občas gripy prohazuju, používám tedy gr. s objímkami: lehce nasuneš – natočíš do požadované polohy – utáhneš – hotovo. LS ale vypadají dobře, vč montáže; díky za tip.
vpa007, :- ) jen to zdraví (v mém případě)…
@stan.zak: hele když na to tak koukám, tak se na tu 50tku vysloveně těším, není čeho se bát ;-). Jinak jsem rád, že sem tady objevil podobnýho pacienta, co taky večery sedí i GearCalculatoru a dumá, jak to nakombinovat, co by šlo a co už nešlo… palec hore ;-)
Gripy porid lizard skiny (ty co mam na whistlerovi v profilu) – me esi taky pripadli moc velky blato (ne ze by byly spatne ale pripadly mimproste moc mekke). Jen pořiď cerny protoze me se ty barevny hrozne rychle zasraly :-)
Jinak ty griplery co mam ted sou boží ale sou trochen tezsi nez lizardy nebo esi
Gustaf, díky, koukám, kam to posunuješ ty, kdy ji budeš mít doma?
vpa007, jo, my se po padesátce už zase pomalu suneme směr dětství :- )
mr.antik, díky za tipy, gramy by se ještě daly. Esi mám připravené, na první pohled se manželka netvářila, prý „moc měkké“, tak uvidíme; kotouče jsem řešil výměnou, 160ka dozadu použít bohužel nejde, viz foto se 180kou. No a jednoplacka…teď přejde z 3×9 na 2×11, rozsah js noch zvětšoval 38 z. převodníkem a kazetou 11–42, takový zatím 1×12 nemá.
Furt tak koukám co tam je tak těžkýho a nějak na nic nemůžu přijít – takže zalevno zbývá klasika – pěnový gripy, ježek s víčkem pryč, dopředu šroubovací osu. Aspoň dozadu menší kotouč (180 mě přijde hodně zbytečný) No a zvážit jednoplacku i když na „XC“ to je to poslední co by se dalo. Možná lehčí kazeta s menším rozsahem ale to už je hodně individuální
PAFI, Kupko, díky, hovado_cz a vpa007 díky, trefil´s to, obě kola js odlehčoval stejně. Není důvod, aby manželka jezdila horší/těžší kolo než já, spíš by to mělo být naopak :- ) I když u zápletů mám máslo na hlavě, prtž u nich ještě rezerva ve hmotnosti je. Spline 1501 jsem pěkně koupil jako první, po výměně ložisek v zadním jsou jako nové, a chtěl si je koupit i pro sebe. Vyhlížel jsem je s černými náboji a najednou byly k mání velmi pěkně ty co mám nakonec já, teď jsou o víc než pětinu dráž. A tak už to tak pro letošek nechám. Možná i záplety prohodím, to záleží i na jiných okolnostech…
Jinak fotil jsem i moje kolo a opět zvíře :- )
Jo a beruška, hovado_cz, :- ) asi se místní matka příroda se seznamuje s novým kolem, a beruška to přežila.
Kdyby si nemel tady profil svého kola tak bych te podezrival, ze sis to kolo postavil sobě :-)
Děkuju všem za komenty a za hodnocení, potěší zvlášť od stavitelů, i za přání, těším se, až budeme moct vyrazit a doufám, že manželce vše sedne.
vpa007, …, víčko si manželka vybrala sama, jako tečku na jinak přísně modročerné kombinaci. Je to jen z dílny, bude ti to takto stačit?
McBlacky, TB už jsem komentoval jinde, že jsem hleděl jak výška vzorku dosahuje cca ojetého Racing Ralpha; když nepostačí, nazuju zpět RaRa. Totéž platí o RoRo, tam event. Nobby Nic. Souvisí to s tím, co budu moct jezdit já, až to půjde.
trochu škoda tohle kolo obout na XC pláště, ale sám nejlíp víš co a jak jezdíte.
a co je za model tý berušky co má na kezetě? – doufam, že je to aspoň SLX :D
Mas tam plnej pocet, pac tohle je parada! At to zene jezdi! Libi se mi na tom ramu ten obrazek hor :)
Mno… to se ale teda povedlo! Se mi líbí, že na své bohyni nešetřils a dopřál jí stejnou, ne-li lepší kvalitu, než máš sám ;-). Líbí se mi smysluplný osazení včeně kombinace gum RR/TB, to musí letět, přitom předek má šanci velmi dobře korigovat jízdu. Nu, musím dát, a to rád, plnej ;-)
PS: máš ještě místo na jednu fotku, tak vyfoť řídítka s víčkem od Riesela (teda pokud je nějaký veselý, né jen holej karbon ;-))