Značka | BMC |
Model | Roadmachine 01 |
Modelový rok | 2017 |
Velikost | 56 |
Hmotnost | 7.40 |
Kliky | Dura Ace r9100p |
Středové složení | Shimano SM-BB72-41B |
Přesmykač | Dura Ace r9150 |
Měnič | Dura Ace r9150 |
Řazení | Dura Ace r9170 |
Převodník | Dura Ace 52/36 |
Kazeta | Sram red xg-1090 30-11 |
Řetěz | Dura Ace |
Náboj přední | Roval AFD1, Centerlock, CeramicSpeed ložiská, 12 mm oska |
Náboj zadní | Roval AFD2, Centerlock, CeramicSpeed ložiská, DT Swiss 240 vnútornosti,12 mm oska |
Brzda přední | Dura Ace r9170 |
Brzda zadní | Dura Ace r9170 |
Brzdové páky | Dura Ace r9170 |
Ráfek přední | Roval CLX 50 disc |
Ráfek zadní | Roval CLX 50 disc |
Dráty | DT Swiss Aerolite T-head |
Pedály | Ultegra 6800 SPD-SL |
Řídítka | Pro Vibe Compact Carbon 42 cm |
Představec | BMC |
Sedlovka | BMC |
Sedlo | S-works Power |
Pláště | Schwalbe One Pro Tubeless 25 mm |
No nevím. I rozdíl v dávkování ve srovnání třeba s exalith úpravou u ráfkových brzd je nulový a to jak za mokra tak za sucha. Volba správných špalíků k tomu patří. Síla v čelistech není problém. Do smyku to jde dostat tak jako tak. Takže za ty peníze, při nárůstu hmotnosti kola o 8–10%, bez lepšího brzdného účinku a při estetické újmě jsou podle mne kotouče na silničce horší volba.
Mě se prostě líbí, jak tam jsou pak ty krásný karbon kola bez ošoupané brzdné plochy, takže bych kotouče bral hned. Jenže silnička mi s nájezdem km vydrží tak do důchodu…
26.6.18 17:09
@cioran, v Dolomitech jsem se právě rozhodnul, že kotouče jo… v závodě nám zapršelo a poslední sjezd se jel totál na vodě, to už si na ráfkovejch brzdách znovu zkusit nechci
@blacky, na silnici to dolů moc nehrotím, padat na asfalt by se mi nechtělo, proto potřebuju pořádný brzdy :)) ale jinak souhlas, způsob použití hraje velkou roli
Trepi + JakeF – ono to je hodně o tom co kdo primárně jezdí. Martin má za cíl váhu a výjezdy, což je přesně opak toho co jezdí Jakub, který na všem do má v ruce jezdí velký peklo směrem dolů. Pak ty požadavky na performance komponentů jsou logicky jiný.
26.6.18 15:12
Spartacus: tak to přeji brzké uzdravení, já mířím za týden pod Zoncolan
26.6.18 15:09
Máš pravdu. To vyzerá na diskového nástupcu TMR-ka pre rok 2019. Nič o ňom neviem na nete násť ako keby ešte ani nebol oficiálne prezentovaný.
hydergine: pokiaľ viem tak Timemachine sa v diskovej verzii nerobí ale je možné že BMC s niečím príde lebo vývoj „časostroja“ sa nepohol už dlhšiu dobu…
26.6.18 14:01
rasto: to je ještě prd bouřlivá diskuse, protože sem nepřišel Jonáš
26.6.18 14:01
nechci, viděl jsem je při nějaké předváděcí akci na René, chtěl jsem si tam tradičně po tréninku u Zdeničky dát v klidu kafe a sachr a místo toho jsem musel čumět na ty hrůzy
Teda nečakal som takú búrlivú diskusiu na tému diskové vs ráfikové brzdy :). Možno to niekoho, kto nie je spokojný s klasikou nakopne vyskúšať disky. Nekcem sa nikoho dotknúť ale to je podľa mňa jediný zmysel týchto diskusií. Len doplním, že Roadmachine som kúpil s cieľom otestovať diskové brzdy. Dovtedy som jazdil BMC Timemachine TMR01 v profile. Hoci ho už nemám je to stále môj „bike snov“ a nebyť slabších bŕzd na Roadmachine by som ani nepomyslel. Kotúče mi na cesťák po stránke vzhľadu tiež moc nepasujú ale uprednostnil som funkčnosť a hlavne ťažko popísateľný pocit z jazdy, ktorý je v prípade Roadmachine úplne inde. V zjazdoch padali PR-ka ako nič hňeď na prvom výjazde :)
26.6.18 13:34
26.6.18 13:26
cio. jo a hlavně když bude Trek cpát na Madony ten nesmysl, který tam cpe (je to hnusný, těžký, složitý na servis a nebrzdí to)… to se pak kotouče prosadí opravdu hodně snadno
26.6.18 13:13
26.6.18 13:06
ps.. ono to stejně nemá moc smysl řešit, přijde Jonáš a bude po ptákách
26.6.18 12:40
Jakef: ano, vždyť já to nerozporuju a nemám ani nic proti kotoučům na tom BMC, jen jsem se chtěl vyjádřit, že mě se na klasice brzdí dobře
ovšem jak píšeš, spokojenost až při určité konstelaci
@Trepifajxl, nepochybuju o tom, že se dá najít kombinace ráfky/brzdy/špalky, kdy při optimálním nastavení a za sucha bude funkce ve všech ohledech srovnatelná s kotouči. Ale toho ****** s tím… Chápu, že když se staví ultragramařský kolo to je jasná volba, ale já těch pár gramů při jízdě fakt nepoznám, takže proč si přidělávat práci… Kotouče prostě fungujou, žádný problémy v mokru, žádný seřizování špalků, žádný drhnoucí bowdeny, jen jednou za sezónu dám nový desky.
26.6.18 11:57
Jakef: no vždyť o tom právě píšu, navíc to bylo v době, kdy jsem měl na kole brzdy od Bontrageru, které fakt stály exponenciálně za hovno, teď ty E-E v kombinaci se špalky Corima a nad míru spokojenost, brzdím jedním prstem
(a co jsem viděl ty integrované brzdy na nových Madonách tak opět hrůza, nechápu proč to tam dávaj)
@cioran. Ano, lepší dávkovatelnost je daleko důležitější než absolutní výkon. Ten maj dostatečnej i ráfkový.
Jsou to stejný diskuze jak před pár lety u bajků a skončí to úplně stejně, za pár let si nikdo na ráfkový nevzpomene. Hmotnost je přeceňovaná vlastnost. A závod nad stopade může být pořád poloviční než ten o kterým mluvím, ale to už není pro tuhle diskuzi relevantní…
@Trepifajxl, slyšel jsem nějaký story o nebrzdících ráfkových Lightweightech (nebo Corimách? teď nevím) a následným shánění, jak u nich předělat brzdovou plochu… neslyšel jsi o tom taky?
26.6.18 11:33
JakeF: já tedy od té doby co jsem si koupil ráfkové E-E cycleworks tak nemám problém, brzdí líp než kotoučové, ten přenos síly je tam famózní a váhově jsem ušetřil proti kotoučům o dost víc než půl kila
26.6.18 11:17
26.6.18 11:16
@cioran, kdybys radši míň čet a mín plácal blbosti…
Na kotoučích na silnici jezdím už pár let, loni celkem extrémní závod v Alpách za sucha. Poznatky jasný, přestože na silnici nejsem žádnej extra sjezdař, mohl jsem do zatáček brzdit výrazně později než lidi na ráfkovejch. A přestože vozím úplně obyčejný kotouče a jenom 140/140, tak brzdnej výkon stabilní, přestože paprsky kotoučů už chytly barvu trochu do modra, takže horký byly.
Váhovej rozdíl je u srovnatelnýho setupu pod půl kila, což za ty lepší jízdní vlastnosti jednoznačně stojí, a kromě kolonky „hmotnost“ na BF to nikde nepoznáš.
26.6.18 10:48
Tak to je pecka kolo i barvy, prostě všecko, těch 400g by zasloužilo někdo shodit, už jen pro ten pocit :-)
Řidítka jsou sklopený nějak divně dolu
25.6.18 17:11
Madik, tiež som tým DA kotúčom prichádzal na chuť postupne :) Keď som vyberal nové zvažoval som či vyskúšať centerline alebo tieto DA, u ktorých je nevýhoda to cinkanie po zahriatí… Nakoniec zvíťazil dizajn a vybral som DA a centerline budú nasledovať.
pěkná silnička 54 a 56 velikosti u BMC vypadají super. Větší už tolik ne.
shimano kotouče, zvlášť icetech, po delším brždění škrtaj, protože se trochu zvlní. U 200 už to je k mega nasrání i 180 me dokážou vytočit spolehlivě. Už si je na žádný kolo nedám
Krása, bral bych všema deseti. Ani by mi nevadilo toho půl kila navíc u kotoučových brzd, i když mých 60 kilo ubrzdí v pohodě i špalky za 40 kaček:-)
Kolo moc krasný, lak není uplně dokonalý na můj vkus, ale jinak jako celek úžasné kolo. Dura kotouče se mi začínají docela líbit, zajímavé jak se mění vkus. Možná je pořídím až dojezdim SRAM centerline. Jen se bojím zase zvuku škrtání o destičky po každém brždění, jako mi to dělali XTR Icetech kotouče.. Nesymetrická konstrukce kotoučů je zlo pro teplotní dilatace..
25.6.18 09:20
tohle s rovnejma řídítkama bych bral hned, 4 a půl
25.6.18 08:58
25.6.18 08:55
24.6.18 23:57
deekay: on to s tím somatypem, troufám si tvrdit, myslí obecně, neboli – ušetřený kilogram na jízdním kole bude mít jiný efekt u šedesátikilového vrchaře a jiný u stokilového chlapíka
jinak nevím co se tu furt blbne s přehříváním karbonového ráfku, s tím jsem se setkal tak v karbonovém pravěku, někdy v roce 1992 se mi po delší době kousalo brždění na karbonovém Zippu, teď už jsem dlouhé roky nic takového nepozoroval ani při padesátikilometrových sjezdech v horku (špalky Corima, ráfky Lightweight
cioran: Pises ctive, ale forma prevlada nad obsahem :)) Nebudu se s tebou tahat co se slovickareni tyka, protoze v tom me vzdy ubijes. Nejsem humanitni typ, nedokazu si vzdy vybrat z prispevku ostatnich co se mi hodi a pak to krasne poskladat ve slohovku.
Takze jen v bodech:
zjevne te mate muj neaktualni profil tady na B-F :)
Mas to moc pekny!
Dalsi diskuzi na tema kotouce fakt nechapu, ale uvedu na pravou miru, ze klasika vs hydraulika neni kilo, ale asi 400g. Takze bych byl uplne v klidu.
@cioran-m: A ty jsi nekdy jel na silnicnim kole s kotoucema, ze se k tomu tak vasnive vyjadrujes?
Kolo super. Presne podle me chuti.
24.6.18 22:22
24.6.18 21:59
Všetkým ďakujem za hodnotenie :)
JMT: Za normálnych okolností sú kotúče pri šprinte ticho ale už sa mi stalo, že škrtali po výmene obloženia a chvíľu trvalo kým si to sadne. Ale kotúče pravidelne cinkajú po intenzívnom brzdení v strmom zjazde – to sa týka aktuálnych DA kotúčov aj tých čo tam boli predtým sr-rt81 (asi kvoli icetech…).
Pěkné, čisté. Ten kokpit je super. Myslím tím forbec a vidlici. Kotouče mi vůbec nevadí a přesně jak někdo podotkl, pro ten pocit, že nebrousim karbon to stojí. Jen se mi nelíbí kotouče typu icetech s tím přeteklým plechem.
24.6.18 21:43
5*
24.6.18 21:19
mě se to kolo nelíbí
Tohle je hodně zajímavý stroj. Výbava super a hmotnost je dost slušná na kotouče. Takže za 5*
Parada, tohle se mi hodne libi.
cioran: Za konzistentni brzdny vykon a nereseni kktin, jako jestli se me nekde prehrejou carbon rafky ve sjezdu v horach to dle me rozhodne stoji :)
Navic 7.4kg je naprosto pohoda.
24.6.18 21:03