Toto se mi objevilo v krabici na dílně. Pěkně silná potvora. Doufám, že majitel to má v hlavě srovnané a udrží to na uzdě. Zajímavé je, že brzdy Magura mají senzory a ty při brzdění ihned odstaví motor. To samé je i na řazení a tak odpadá téměř destruktivní řazení pod plným tahem motoru. Při přehazování brzd na druhou stranu jsem si připadal jak elektrikář :) Zítra mě čeká ještě jedno dámské v oranžové barvě…
https://www.youtube.com/watch?… 8000,–eur
(vloženo 15.7.18)
@DaD: Diky. Jestli na to dostane znacky, tak to bych to pak rad videl. Pokud to k vam jeste pak doveze, tak napis jak to dopadlo :-).
Dnes jsme mu posílali výrobní čísla rámů s tím, že musí na úřady. Takže to určitě už řeší a bude to legislativně v pořádku.
@DaD: Neni to rypani, ale opravdu mne to zajima. Je si takovy clovek vedom, ze jezdit s tim je nelegalni a rozhodl se, ze to riskne nebo si toho vedom neni?
Tak majiteli je prý kolem 70-sáti a dnes jsem na to ještě dával Reverba:) Jestli mi naloží někde dolů kopcom, tak končím a začnu asi chlastat…
Kekel z pekel… vizuální šilenost, asi tak jak psal Libores… to je jak Hummer se spoilerem a chromovýma ráfkama :D
Rád bych vyzkoušel jízdu, nerad nehodu :D
16.7.18 18:42
na duchny bacha… https://www.olomouckadrbna.cz/…odlehla.html
tak když vezmeš kolik takovejhlech strojů zatím jezdí a jaká je průměrná nehodovost tak to asi bude chvíli ještě trvat…
Taky se bojím toho, že až někdo někoho tímto sejme, tak se radši rychle vypaří než by poskytnul pomoc a pod., stejně jako je to běžný v případě autonehod :-(
Jenda: jako je to hodne zajímavý, ale furt to jsou jenom názory lidí, realnej příklad zatím nikde nebyl, tak jsem zvedavej až to někdo “otestuje”
@Tomas-kellys Doporučuju ten článek na MTBS co postoval Drood.Tam je to bych řekl popsaný poměrně realisticky. A jak píše orm – podstatou pojišťovacího bussinesu je něco slíbit a pak toho splnit co nejmíň lze, tedy tohle je super záminka. Jestli se někde něco konkrétního už řešilo nevím. Předpokládám, že ve chvíli kdy je nehoda se zraněním a jede k tomu sanita a policajti tak už se zjišťuje na čem že to stalo. Asi nikdo zatím moc neřeší běžný přečipovaný elektrokolo, nicméně u tohoto nemusíš být extra bystrý aby sis na první pohled uvědomil, že to asi není úplně klasický elektrokolo.
BTW na F-B prakticky vymizely reklamy na boxxbike a jak se zdá, snaží se s tím prosadit spíš v USA? Že by sami uznali, že v ČR resp. EU se na tom vlastně nikde legálně nesmí jezdit?
Jinak ono je těch nehod na elektrokolech (blokovaných?) hromada už teď, začínají převyšovat klasický kola. Ale předpokládám, že většina budou důchodci atd.
@Tomas-kellys: Pojistovny nejsou hlupaci, kdyz je moznost vyhnout se plneni, tak si cestu najdou :-).
Jenda: je nejakej už znamej resenej případ z nějaké nehody na elektrokole? Tohle by mě fakt zajímalo jak to doopravdy probíhá.
Kdo by v případě problému dělal rozbor jak silnej motor je? Když to bepodliha evidenci tak není možnost kontroli na stk jako u motorky.
On je u tohoto problém, že pokud se na tom zrakvíš tak i když ublížíš jen sám sobě tak máš *******, protože jedeš na nehomologovaným dopravním prostředku a třeba z případný pojistky dostaneš akorát kulový, v horším případě po tobě bude pojišťovna ještě vymáhat náklady na léčbu. A i když pojedeš sebeohleduplněji a někdo ti nedá přednost, tak jde vina za tebou, protože si tam na tomhle neměl co dělat. Navíc pokud to posoudí jako motorový vozidlo, což téměř jistě ano, tak pravděpodobně přijdeš i o nějaký body na řidičáku. Prostě dokud se nic nestane, tak to vypadá všechno super, až jo, tak je to mega *******.
To nemůžeš ale přijde mě že každej druhej bikeforista je pripravenej sundat nějakýho e-bikera :D je to zbytečný proste když bude chtít někdo prasit tak je jedno jestli to bude na kole, e-kole nebo longboardu
Tomas-kellys: no jo, ale nemůžeš s motorkou třeba na cyklostezku, ne? Dokonce snad kdosi tvrdil, že u cyklostezky se při stavbě počítá s rychlostí kolem 15 km/h, což je taky úlet…
Řekl bych ze tenhle problém není jen u kol, stejně jako dnešní mopedy 50ccm s max povolenou rychlostí lítají 100km/h, motorky uzavřený na 35kw jsou otevřený snad všechny atd..
řekl bych ze když člověk na něčem jezdí tak chce jít prostě časem dál a dál jak s výkonem tak s výbavou a nechápu proč v tom všichni vidí problém.
Stejně jako u motorek muže jezdit borec na litru několikrát ohleduplneji a bezpečněji jak kluk na vydechlim skútru. Není to proste o vybavení
Toto je dělané asi opravdu jen na výkon a tu rychlost. A ať si každý říká co chce, tak kola Specialized jsou opravdu velmi dobře udělaná a při vývoji se přemýšlí. Leva nejsou vyjímkou a velmi dobře jedou. Sice je to cenově jinde, ale pokud stavím spešla, tak to dělám rád. Naopak Trek a Cannondale jsou na stavbu téměř za trest a je loterie, co tam zase bude za *******. Cervélo má u nových modelů porodní bolesti a každé druhé čeká na náhradní díl.
@satch: Jednoduse. Poloz si otazku, mohou motorky do lesa?
@DaD: Levo je proti tomuhle hezke :-). Proc si nekdo koupi takovouhle zrudnost se kterou jeste nikam legalne nemuze nechapu. O vikendu jsem byl na salz a bylo tam hodne hezkych modelu elektrokol, ktere bych si vybral radsi nez toto. Ty siroke prudke lesni sotky jsou na elektrokolo idealni. Tam bych se na vyzkouseni nechal premluvit i ja :-). Nikomu to neprekazi, nic to nenici.
drood: Odpojovač vůbec není standartem. Ani na brzdy a ani na řazení. E-biky to tam při řazení perou pod tlakem a i když povolíš nohám tak motor má prodlevu než to pozná a ty rány při řazení jsou neskutečné. Levné kazety vydrží třeba jen 500km a pak už střílí.
Před pár dny jsem poprvé vzal Specialized Levo do terénu a má to něco do sebe. Ve výjezdu člověk musí i dobržďovat a tak ježdění tak dostává nový rozměr. Ve sjezdu je to ale moc těžké a technické traily se mi na tom nelíbí.
vzledem k tomu, že spešl má jeden ten model na značkách (a to má rychlost 45 km/h) , toto by mělo jít taky. Akorát to pak jaksi už není kolo… takže netuším, jak to je pak s tím lesem…
@Tomas-kellys: Toto neni elektrokolo, alespon podle definice v CR :-). Kde bys to chtel zkouset? Na silnici s tim nemuzes, tam kam mohou kola s tim nemuzes, protoze to neni razene mezi kola. Mozna na nejake soukrome trati. OK, tam bych si to klidne zkusil, ale je to dost silne omezeni pouziti.
Tolik nenávisti k elektrokolu, to vás nikoho neláká to aspoň zkusit? Kolik z vás co to tak shazují se na tom projelo? Sám elektrokolo nemám ani ho kupovat nechci ale až se naskytne možnost určitě vyzkouším.
iron.hide: Za co by ho měl nahlásit? Si myslíš, že je ilegální to vlastnit nebo dát do servisu?
Zoidberg: Máš sice pravdu, ale realita je bohužel jiná. Prodávající a kupující třeba čtyřkolky by měl taky vědět, že je to motorový vozidlo a jako takový nesmí do lesa. Nikoho to netankuje. Tohle je stejný případ. A upřímně řečeno, pravděpodobnost, že za to dostane pokutu, je menší než zásah bleskem. To už spiš dostaneš pokutu, že jsi přešel přes ulici 5 m od přechodu…
Nejsem v jádru odpůrce e-biků, ale toto je hnus velebnosti :) Nicméně je mi fuk, kdo si co koupí a kdo na čem jezdí. Proti gustu…
Hej, to chci! A ještě Hummera a buchtu s pořádnejma silikonovejma kozama!
15.7.18 17:25
Placka 48 a pastorek klasika 11–36. To těch 75 km/h stejně bude problém utočit, ne? Nebo je tam ještě nějakej jinej převod?
@Georrge: Myslim, ze vychazis ze spatnych predpokladu. Kolo, ktere nevypne dopomoc pri 25km/h a zaroven nema nejaky definovany vykon neni elektrokolo, tj. nespada to do kategorie kol, tj. rozhodne to nemuze do lesa, protoze tam mohou jen kola. Kdyby tomu tak bylo, tak mohou do lesa motorky, coz nemohou.
George: Co třeba jezdit tak, aby k tomu vůbec nedošlo?
Už vidím ty zástupy uvědomělých a respektujících e-bikerů. Stačí mi, když vidím blázny bez rozumu, co hrnou vysokým tempem z Obřan do Bílovic nebo zpět po cyklostezce, kde se pohybují i chodci a bruslaři. Tam to uvědomění tedy začíná.
Nejlehčí cross motorka bude stále okolo 90–100kg. E-bike okolo 20kg, tenhle hnus asi okolo 30kg?
nevím proč, ale to už radši nějakou tu motorku no.. hlavní priorita E-biku vůči motorce je váha.. a tohle nevypadá zas tak lehce teda :)
doubeq: ano, vím o tom hovno, nebojím se to přiznat, ale původně jsem chtěl jen napsat svůj názor, a sice že řešit nějaké legislativy a kde s tím můžu jezdit u trochu silnějšího ebiku mi přijde docela zcestné. Hlouběji jsem se do toho zapojovat nechtěl, ale aspoň jsem tu dal nějaký odkaz, který zatím nikdo nepotvrdil, ani nevyvrátil, všechno jen prázdné kecy.
Tak tohle by už docela mohlo být zajímavé. Ještě aby to vážilo do 15kg a super :-)
Tak dle české legislativy toto musí mít značky jednoznačně (tedy i technickou+řidičák,…). A s tím souvisí í omezení kam se může a kam ne.
Normální elektrokolo má motor max 250 W, asistence do 25 km/h a motor může pomáhat pouze pokud se šlape.
Vilém a Georrge vědí o tématu hovno a hádají se, že vy budete kandidovat :-D ?
Když už bych chtěl jezdit s motorem tak na motorce, co si raději koupit, dvě tyhle neskutečně šeredný kola, nebo takovouhle krasavici?
george: Nemam potrebu si to studovat, nic takoveho si neporidim ted ani v budoucnu. Kdyz uz, tak si koupim normani motorku. Kdyz se neco stane na normalnim kole, tak je to smula, ale vubec to nemusi byt tvoje vina, pokud se neco stane na takovemto kramu, tak automaticky bude potahovan ten kdo jel na takovemto stroji.
Jen doufam, ze toto zacnou co nejdriv regulovat.
Ten článek se točí kolem toho, že to nemusí mít homologaci, ale neříká to nic o tom, jestli to zároveň prolamuje tu hranici do které se to ještě považuje za jízdní kolo a tedy to smí tam, kam mohou kola, ale nikoliv motorová vozidla.
Vilém: jinak „až se něco stane“, takže přizabít někoho na normálním kole je v pořádku, ale přizabít někoho na neschváleném kole už není v pořádku? Co třeba jezdit tak, aby k tomu vůbec nedošlo?
Vilém: když ti nestačí pisálek, tak si to nastuduj víc. Já na tom jezdit nebudu, takže mi je to jedno.
to george: A myslis, ze bys s domnenkama nejakyho pisalka z webu o elektrokolech pochodil pred policajtama, pripadne pri nejakem soudnim sporu, az se neco stane?
George: z toho tebou odkazovanýho článku:
Ale jak udělat opravdu silné elektrokolo a pustit ho na silnici? Je přeci jasné, že se z lesa bude chtít majitel eMTB dopravit na kole až domů. Řešením může být třeba přepínání on-road a off-road módu a možnost vědomě volit vyšší výkon při jízdě v terénu.
Takže to vypadá že pokud jezdíš jenom v terénu, tak omezení neplatí, ale na silnicích a cyklostezkách stále ano
Hezký to moc není, ale dovedu si představit to mít doma. Stejně u elektrokola jednou skončím.
15.7.18 10:44
Zoidberg: co to je za blbou otázku? I na kole bez motoru se dá jezdit 70+ a potřebuješ na to snad nějaký soukromý pozemek?
15.7.18 10:24
kde to má spz? Kdyby to mělo nějaké pěknější kliky tak to vypadá i docela hezky…
15.7.18 08:19
chesus, to je vošklivý…