původní verze
původní verze
původní verze
původní verze
původní verze
původní verze
původní verze
Proběhl trochu upgrade, hm, vlastně kompletní obměna komponentů, zůstal pouze rám s klikami a kokpit :).
Vidlice – Fox 38 factory Grip2
Tlumič – RS Vivid Ultimate 210×55
Pohon – Sram X01 AXS + kazeta a 10–52 a řetěz XX1 rainbow
Kola – Ibis S35 na nábách i9 Hydra – staré 942 jsem mazaně přesunul na synovo kolo :)
Sedlovka – BikeYoke Revive 3.0 185 mm
Brzdy – Sram Code Stealth RSC
Nové brzdy Stealth fungují parádně, vidlice je pár dnů stará, není počasí na pořádnou zkoušku, tlumák už má stovku v těle a žehlí teda neskutečně. Uklizen kokpit, nepotřebné objímky pryč a všechno je na matchmakeru. Naskočila trochu celková váha, vidla a tlumič, ale co už…
…tohle už nějakou dobu není aktuální…
Tak jsem se konečně dohoukal ten bike konečně nafotit. Jezdím na něm už skoro měsíc, furt byl od prachu nebo blata, a nechtěl jsem fotit takovou špínu, tak jsem ho dnes opláchl… najeto má necelých 450 km, tak můžu zkusit malinko hodnotit a srovnávat s HD3. Kdo nemá trpělivost číst, přepněte hned do tématu „nejhezčí bikerka“ :).
Prakticky jsem jezdil 26" IBIS SL, pak IBIS HD3 27,5" a tak nějak jsem se dopracoval k 29". Mohl jsem zkusit i jiné značky, ale nechtěl jsem. Nezajímají mne kola se zdvihy okolo 100–130 mm, jsem prostě chlapisko a 160 mm byla moje volba, ale v tomto zdvihu se zrovna moc kol nedělá a IBIS zrovinka vytáhnul RIPMO na předním zdvihu 160 mm, což mne zaujalo.
Tak, jak jsem nevěřil, že 29" jedou o dost rychleji než 27,5", tak jsem se mýlil. Tenhle bike letí ******** nejen nahoru, ale ještě víc dolů. Až moc… Možná placebo, nevím. Ale časy, které mám na trackerech říkají, že jsem ve všech ohledech rychlejší.
A to bych se dřív do krve hádal, že ten rozdíl mezi devětadvácou a 27,5" není zas tak moc rozpoznatelný. I nějakou facku bych v hospodě rozdal, kdybysme se dohadovali, dřív. Je to fakt rychlejší. Obratnost je trochu jiná, neříkám, že horší, než 27,5", ale je prostě jiná. Chce to trochu zvyku.
Ale trochu zpět, na rám jsem čekal fakt hodně dlouho, už jsem to pomalu vzdával, ale vydržel jsem. Chtěl jsem i originál karbonový kola IBIS s I9 nábama, jsem zvyklý na hlučný ořech, dříve Hope, tak proč si neudělat radost k narozkám.
Všechno nakonec přišlo a začali jsme skládat s Laďou Stehlíkem, kterému opět patří moje velké díky za trpělivost a kliky jsme dali tentokrát správně!!! :))
Rám je klasika karbon, jak se od Ibise ostatně očekává, vidla je Fox 36 Float 160 mm, ne RC 2, chtěl jsem přímo tuto, tlumák je pouze ve verzi Perfomance bez nastavení komprese, jenom rebound a CTD, ale chodí pěkně, takže ho tento rok měnit nebudu :). Všechny bovdeny i zadní brzda jsou vedené vnitřkem, ale chytří Amíci mají uvnitř tunýlek :), takže prostrčení je fakt easy. Nic nemusíš hledat. Barva je modrá metla, ale fakt parádně udělaná, žádná laciná barva ve spreju :), ta druhá varianta – černá, mi přišla trochu uťáplá. Oranžové polepy zevnitř rámu docela pěkně ladí s vidlou. Pekelná je šířka rodlů, jezdil jsem doposud 730 mm, teď jsou tam osmikila a je to fakt zábava, a stejně jako dřív, se vlezu všude. Představec jsem dal 40 mm, protože bike je ve velikosti L trochu delší, a je to super. 50 mm Thomsona jsem měl v rezervě, ale nebude potřeba.
Řazení, šaltr, tam nebylo moc prostoru k diskuzi, jezdím 4 roky SRAM, takže XX1 Eagle, nemíním měnit za jinou značku, stejně jako gripshift, vyhovuje mi maximálně, jediný kompromis jsem udělal u kazety, protože se mi z duše hnusí Eagle Gold a chtěl jsem černou kazetu, ale kazeta XX1 prostě momentálně v černé nebyla, musel jsem vzít X01. A řetěz gold je teda pěkná hnusárna, tak jsem objednal celý černý. A nevypadá vůbec zle. Problémy s rachtáním na pátém pastorku kazeta X01 netrpí, ale to bude asi ten rozdíl mezi GX a X01.
Brzdy – Hope na HD3 nebyly špatné, ale to seřizování mně vážně nebavilo, neustále šmatlal jeden, případně oba kotouče, takže jsem zvolil SRAM, a to verzi Guide RSC. Shimano, po zkušenosti s XTR brzdami, nejezdím. Krásně dávkovatelné, žádné propady na páce při delším sjezdu, páka dobře seřiditelná, vzdálenost mezi deskami nastavená jedenkrát, a všechno zatím bez potíží. Srovnání na stejném sjezdu s Hope, taky smrděly, ano, ale za pár vteřin zase připravené. U Hope jsem občas musel otočit zadním kolem, aby se připeklé desky odlepily. Kotouče 180 mm po 450 km nešmatlou, zatím jsem na to nemusel hrábnout.
Středové složení a kliky – jako GXP střed, nevím, no, párkrát ročně jsem ho rozdělával a stejně začal zase skřípat, vrzat a podobně. Zkusil jsem teď BB od PRAXIS, zatím bez vrzání, kliky Girder jsou docela pěkně udělané, mají trochu jiný Q-faktor, než Sram, ale já to nepoznám :), středové složení má prý lepší utěsnění ložisek než GXP, uvidím, zatím málo najeto, nemůžu hodnotit, převodník 34 zubů, aby to malinko jelo rychleji po rovnějších úsecích. S 10–50 kazetou je to velká paráda ve výjezdech, srovnávám s 11 speed, 32z/10–42 kazeta, co jsem měl předtím, vyjedu vše i víc, a trochu komfortněji, i přesto, že převodník je 34 zubů.
Kola – origo IBIS karbonové ráfky, šířka 35 mm inner, prostě jsem je chtěl :)), I9 zadní nába ječí jak pominutá, ale to já mám prostě rád :), nazuté Onzy Ibex 29×2,4, docela balóny, bezduše s mlíkem Finish line, tím novým, napoprvé nahozené a tlak drží, pár defektů už bylo, a mlíko to pobralo v pohodě, v pláštích moc na výběr nebylo, protože dostupnost Maxxisů DHF/DHR případě Agressor v šířce 2,5 je prostě trochu zoufalá, u plášťů musím říct, že je to dobrý, párkrát trochu ujely v Mariánským v klopence, kde byl bordel, ale no stress, všechny situace jsem zvládl a neumím profesionálně posoudit, jestli je to chyba pláště, nebo jsem jel moc rychle, nejezdím takovou šavlu, doposud jsem jezdil výhradně Schwalbe a přijde mi to stejně všechno podobný, a navíc mám tři děcka, jedno teda už větší, a dvě menší, a asi jezdím pod limit těch plášťů, respektive pod limit toho biku.
Důležité je, že každý den se k těm dvěma malým darebům strašně rád vracím a na tomto faktu nehodlám nic měnit. Vysekat se umí každej blbec…
Sedlovka – tři roky na KS Lev Integra 150 bez problémů, ale proč nezkusit Foxe 150 mm, kór, když ta Kashima jde docela dobře barevně k vidlici. Funguje perfektně, malinká stranová vůle, když vyletí nahoru, rána jako z děla, ale aspoň vím, že už je nahoře, při menším tlaku na páčku jede pomaleji, sedlo Chromag Moood DT je sakra přísná tvrdá žiletka, na omak to teda není vůbec komfortní, ale kupodivu, prdel z něho nebolí ani po 70 km. Tak si ho asi nechám dýl…
Kokotinky, jako silikonové gripy Fabric v modré barvě, modrá podložka pod hlávko a ventilky E13, taky modré, to je jen takové oživení, aby to nebylo tak moc nudný.
Tak čus borci :), ***** to je román, samotnýho mne to nebaví číst, ale třeba to někomu poslouží, až bude vybírat novej bike, nebo komponenty.
(vloženo 23.7.18)
Značka | IBIS |
Model | Ripmo |
Modelový rok | 2018 |
Velikost | L |
Hmotnost | necelých 14 kilo |
Rám | karbon |
Vidlice | Fox 38 Grip2 160 mm 2023 |
Tlumič | RS Vivid Ultimate 210x55 mm |
Hlavové složení | Cane Creek 110 |
Kliky | Truvativ Stylo carbon 175 mm |
Středové složení | SRAM Dub BSA |
Přesmykač | - |
Měnič | SRAM X01 Eagle AXS |
Řazení | SRAM AXS Rocker |
Převodník | SRAM X01 32z |
Kazeta | SRAM XX1 Eagle 10-52 |
Řetěz | SRAM XX1 Eagle |
Náboj přední | Industry Nine Hydra |
Náboj zadní | Industry Nine Hydra |
Brzda přední | SRAM CODE Stealth |
Brzda zadní | SRAM CODE Stealth |
Brzdové páky | SRAM CODE Stealth |
Ráfek přední | IBIS S35 carbon |
Ráfek zadní | IBIS S35 carbon |
Dráty | Sapim CX Ray |
Pedály | Exustar PM823 |
Řídítka | IBIS carbon Hi-fi 800 mm |
Představec | IBIS 40 mm |
Sedlovka | Bike Yoke Revive 3.0 185 mm |
Sedlo | Fabric Scoop Radius |
Pláště | Bontrager SE6 Team Issue, Bontrager XR5 Team Issue |
Ahoj, zkus dovozce 9395 v Praze, vždycky tam mají něco v elku na vyzkoušení.
Já jsem ho nezkoušel, měl jsem předtím už dva jiné modely od Ibise a tak nějak jsem počítal, že chybu neudělám :).
V této cenové relaci si myslím, že nemůžeš šlápnout vedle, bude to jen o tom, které kolo (značka, určení a tak) ti víc bude sedět, případně se i líbit.
Ahoj, rád bych se zeptal jestli má IBIS v ČR nebo Evropě nějaké testovací centrum? Byl jsi to kolo někde projet než jsi ten rám koupil nebo jsi přečetl recenze a přidal do košíku? díky
Chceš zvážit ripley 2016 na XT? Fakt ani omylem. Možná tak na zápletech Crest a se šlupkama typu RaR. Kámošovo kolo tipuji táhl na 12,5 s platformami a sedlovkou KS.
Opravuji se. Ripley XX1 bude tak o 250 gramů lehčí. Unáhlil jsem se, otázkou je, jestli má smysl dát za trailbike se zdvihy 130/120 mm love, podobné dvou kilům. Za to se dá koupit spousta jiných, pěkných věcí :))).
Kdybys nebyl z té poťapané Prahéé, tak jsme se mohli někde spolu projet a hlavně dát pivo a pokecat o bikách.
Čus
Saintjv – Ripleyho jsem měl půjčené, má ho kámoš. Vzhledem k tomu, že jsem na HD3 najel 7 tisíc za dvě sezóny, a pak zkusil Ripley, tak ty menší zdvihy mi nevyhovují. 130 mm vepředu je pro mě prostě málo. A Ripley teda lehčí fakt není…
Jinak co se tyce 27,5 vs 29, na obou jsem neco najel. Kazdy kolo je uplne jiny. Vzdycky jsem si pral universala, ale to bohuzel nejde. Kdo ma rad technicke traily, mensi tlaky, trialky a do toho trailovacku a sem tam bikepark a NEMA zavodni ambice na bednu nebo tak neco, dovolim si tvrdit ze z mensich kol bude mit vyrazne lepsi pocit, co se manevrovatelnosti tyce a je to proste vetsi sranda. To ze jsi na svych trasach rychlejsi, ano muze byt, ale otazka je jestli je to dobre. 29 lip zehli a prejizdi prekazky, to je znama vec, ale myslim si ze je daleko dulezitejsi ty veci projet spravne a pod kontrolou.
Proto ted resim 27,5 vs 29. Zatim musim rict, ze obe kola maji sve. Otazka je pro kazdeho co od kola chce. Kazdopadne 29 vsem zacatecnikum do urciteho momentu vyrazne pomuze.
Coece si tak znovu ctu tvou odpoved a musim si rypnout:) Hele Tohle kolo je EWS weapon, receno cesky ostry enduro, kde teda rozhodne chces vyuzivat tlumak. Na X2 je fajn ze 1 nastavis, pricemz tovarni doporuceni neni uplne spatny a pak uz jen obcas pouzijes packu ale velmi malo. Prepinani na trail/descent/lock me teda neprijde uplne co bych chtel ja u kola co ma ve predu 160 zdvihu. Nechci podcenovat tve schopnosti ale rikam si jestli by pro tebe nebyla Ripley lepsi volbou, je vyrazne lehci a rychlejsi… ale jen v dusledku ze nechces vyuzivat tlumak:) Ja treba ted resim jestli tohle kolo je uplne pro me vhodny. No nic pockam, az dojde a pak se rozhodnu co pujde z domu.
Ten mobil je debilní, celý příspěvek se vymazal…
Saintjv – X2, no neuměl bych ho nastavit, a rád využívám páčku CTD, u některých X2 lock sice taky je, ale víceméně bych nedokázal využít potenciál toho tlumáku.
Věřím 185 cm, transfer je zatím v pořádku, k dnešku najeto 500 km. Pořád mám v záloze CB highline 160 mm, ale jak říkám, zatím úplně bezchybný chod.
Těch 34zubů s kazetou 10–50 je asi ideální volba, nahoře lepší než 32z/10–42 a dole o chlup rychlejší na rovině.
1.proc jsi nechtel X2? Jinak teda ten rozmer tlumaku je pekne vykurvenej to jediny me na tom kole stve…
2.kolik meris?
3.Trasnfer uz mi na kolo nesmi
4.34 zubu uslapes na pohodu?
Wilda81 – ono to ladění detailů zase není tak jednoduché. Rám přišel na černém DPX2, v Kashimě nebylo tak jednoduché jo sehnat. X2 jsem nechtěl. Sedlovka – koupil jsem dvě, náhoda, že jsem sehnal toho Foxe, koupil jsem týden předtím Crankbrothers 160 mm – černá, s tím, že si vyberu. Kdybych obsadil CB v černé, pasoval by tlumič se sedlovkou a navíc by byla Kashima na vidlici.
Ale na druhou stranu, já nejsem nějaký estét, takže detaily nejsou pro mne zas až tak důležité.
Ale díky za postřeh
Ripmo je za mě spolu s Trek Slash 9.9 nej 29" enduro na trhu…Ibis je ale Ibis takže plný počet a tichá závist. Osobně bych vyladil i tlumič v barvě Kashima a brzdy Code… Ikdyz nové 4-pisty XT nebo XTR budou hodně dobré…
Takové kolo prostě chceš, to je sen, ale pro 90% lidí totálně nedostupné nářadí…Až se fakt divím že se to tady na východě prodává…
Parádní. Taková střela si ale zaslouží i dotažení detailů jako sladěné barvy pístnic tlumiče a vidlicí apod. Plus bych dal sedlovku s delším zdvihem, když je prostor…
IBIS,jojo za 5*
IBIS,jojo za 5*
Dost věcí bych osobně řešil jinak, ale stejně pecka! *****
Moc hezký, ale už to není takové wow jako z prvních fotek.
Volbu tlumení chápu, taky mám radši nastav a zapomeň.
Za 5.
Chlapci, nějaké odpovědi zde souhrnem:
becis – no nevím, jestli za 150k, Polák má ceník z roku 2015…a poslední novinku tam má HD3
cannondale – cenovka s DPH byla v sumě lehce přes dvojku na začátku cca :)
Webonaut – HD4 jede opravdu rychleji než HD3, bude to tou předělanou geo, každopádně HD4 i Ripmo jsou fakt docela dlouhý. Srovnání se Spectralem – palec nahoru :))))
Kubánec – jasně, blbě jsem se vyjádřil, černá je jenom v X01. Presfit je opravdu kapitola, zasluhující svoje vlastní vlákno
logoman – X2 jsem samozřejmě mohl mít za malý příplatek, ale úmyslně jsem jej nechtěl, stejně tak jako vidlu Fox 36 RC2. Jsem totiž s prominutím trotl a nebaví mne se šťourat v tolika možnostech nastavení, jelikož to stejně neumím. Dřív jsem měl CC DB Inline a furt jsem tam něco šteloval a bylo to nakonec k hovnu. Takže 36 CTD a DPX2 je pro mne uživatelsky more friendly – rozuměj tlumení pro blba :))). Nastavím si pocitově akorát rebound a kompresi v poloze open a je to.
Lubka6: FIT4 se tomu říká. Ač tedy nechápu, co kejdu vedlo k upřednostnění této patrony před RC2. Jinak asi jakože dobrý. Pár komponentů mi jde vysloveně proti srsti, ale proti gustu žádná… :)
becis: kde?
Fajn bike, za 5 bodov
24.7.18 16:10
Luxus.
Máš to opravdu nádherný! Super bike, osazení, fotky, popis, paráda!!!
Dávám Ti 5*!
Velká nádhera, za pět! :-). Rimpo je krásný kolo a když dostane takovou péči, radost pohledět.
Rozměr kol bych tolik nepřeceňoval. Věřím že má vliv, ale bylo by fér zohlednit celkovou geo. Mé Mojo HD4 jede taky o světelný roky rychleji než předchozí Canyon Spectral, přitom se zdvihama jsem si polepšil o 1cm a kola mají oba 27,5".
Pěkné to máš :) Vymazlené.
Mě se osobně Ripmo moc nelíbí, ale rád bych ho vyzkoušel.
S těmi brzdami mě dost překvapuješ – od té doby co jezdím Hope bych neměnil. Jsem rád, že jsem se Guide zbavil.
Moje příští kolo bude Ripmo :) Jinak GXP (BSA) vozím posledních 8–9 let a za mě to byl nejlepší systém, nikdy jsem neměl problém. To PF je jiná kapitola :) Dokonce jsem to přečetl celé, fajn sloh. Ať to lítá.
Jinak kazeta XG-1299 je pouze zlatá a XG-1295 pouze černá.
Parádní kladivo. Barevně mě to sice vůbec nebere, ale jinak bych bral všema 20ti. Ta hmotnost je až neuvěřitelná…
Luxusní kolo, luxusní čtení, luxusní profil… dávám 5 a přeju luxusní vožení ;-)
Pecka. Kdyz vidim jak na tom lita Jeff Weed, tak si clovek rika ze tohle kolo musi bejt proste dokonaly :) Jen bych si tam asi uz dokazal predstavit macatej tlumak ;)