zreštaurovaný pôvodný stav, novšie sú len plášte Barum zo 60tych rokov
(vloženo 27.7.18)
Značka | Favorit 1952 |
Model | cestovné |
Modelový rok | 1952 |
Velikost | 56 |
Hmotnost | 15 |
Rám | crmo |
Vidlice | srmo |
Hlavové složení | Favorit |
Kliky | Favorit |
Středové složení | Favorit |
Měnič | Union |
Řazení | Union |
Kazeta | Velo |
Řetěz | Favorit |
Náboj přední | no name (Favorit) |
Náboj zadní | no name (Favorit) |
Brzda přední | no name (Favorit) |
Brzda zadní | no name (Favorit) |
Brzdové páky | no name (Favorit) |
Ráfek přední | no name (Favorit) |
Ráfek zadní | no name (Favorit) |
Dráty | sú tam |
Pedály | no name (Favorit) |
Řídítka | no name (Favorit) |
Představec | Favorit |
Sedlovka | no name (Favorit) |
Sedlo | Prima |
Pláště | Barum |
Děkuji, je to krása.
Kolo je krásně dochovalé.
Jediné co by jsem změnil jsou šrouby, resp matice- v do 60.let se používali M5 na klíč 9.
Hliníkové koncovky na lankách jsou taky spíš znakem dnešní doby.
Pokud mechanik zakracoval lanko, obvykle na něj nasadil nipl (stál 5 halířů) a ustřihl štípačkami, z fabriky v 70. a 80. letech chodili kola s origo délkou lanek (na konci propájkované )
Ale… je zázrak že se kolo takto kompletně dochovalo.
Seriové číslo? Zajímalo by mě, jak poznáte právě rok 1952? Proč by to nemohl být rok třeba 51?
A zabudol som,na,prevodnik s klukami, ktore boli na prvych Favoritoch…ako som uz dakde spomynal, toto je mojuz treti Favorit 52 rocnik, takze viem ktore komponenty sa opakuju…
Prva vec seriove cislo, druha vec font pisma napisu na rame, tretia vec stitok, stvrta vec font pisma na predstavci, piata vec sedlo Prima, siesta vec brzdy bez pantografovania, siedma vec typ brzdovych pacok, osma vec bordove predlzene gripy, povodne drazkovane bowdeny, motyliky, Union sada, osvetlenie v neposlednom rade pedale, ktore sa,v tej dobe standardne pouzivali v konciacich vyrobach Tripolu, Premieru, LASu a Zbrojovky. Prakticky neviem na tom bicykli najst nieco, co by mi nepotvrdzovalo rocnik 52 :) Ale ak mate katalog z roku 1952, budem rad, ak sa s nim podelite so sirokou verejnostou. Kazdopadne budem rad, ak v nom najdete moj druhy, znacne nestandardny model Favoritu, o ktorom predpokladamze je tiez 52 rocnik, no nie je vylucene ze je aj starsi, kedzev pociatkoch vyroby neboli standardizovany set komponentov a,davali na jednotlive modely kadeco, vratane zahranicnych komponentov
Pardon, podle čeho poznáte ročník 52?
Podle čeho jste si jistý?
Máte katalog?
Je mozne, ze povodny majitel nieco menil, nabojmi tiez niesom si isty. O ostatnych veciach ale nepochybujem. Nie vsetky Favority sa robili s omotavkami a lodickami pedalmi. Okrem toho toto je uz treti Favorit 52-rocnik co mi presiel rukami, na vsetkych troch boli rovnake brzdove packy a na dvoch rovnaky prevodnik so srobami.
V komentáři je napsáno původní stav. Původní stav si lze vysvětlit způsobem A. původní, tak jak si to vyladil bývalý majitel. B. skutečně původní, tedy časově sedící. Na první pohled zde časově nesedí pedály, náboje, brzdové páky, šrouby na převodníku a hefty.. Tak, či tak, je to velmi hezký zachráněný stroj.
1.8.18 21:30
Dakujem pekne za komenty :) S bodikom sa netrapim, ja som stastny a spokojny z bicykla. Ale keby napisali nazor do komentu, zaujimalo by ma ako to hodnotia.
Krasavec. Tiše závidím. S tím jedním bodíkem se netrap.
Kdyby tady totiž někdo vystavil kolo, na kterým Eddy Merckx vyhrál 5× Tour, tak se vsaď, že by se našel Znalec, který by taky dal za jedna.
Pěkné kolo. Velká škoda, že většina těch fotek je mázlých. Chtělo by to trochu pečlivěji ostřit ;)
moc pekny kolo ,jak sem psal jinde mozna sem podobny mel jenze jako mladymu klukovi me byla naka historicka hodnota ukradena ,takze sem postupne vsechno vymenil az sem ho nakonec prodal :) ale jinak obcas taky obcas zasnu ze vsechno dulezity bylo vymysleny a ted je to spis uz jenom evoluce ,a je pravda ze pohodlny cestovni kolo se fakt moc nezmenilo
Moc krasne. Je videt, jak se kruh uzavrel. 60 let a jsme zas tam kde jsme byli – gravel, jednoplacka, siroke plaste = krasny univerzal :-).
Dazz, diki za koment, rad poslem mailom foto vo vysokom rozliseni, ak bude mat o to niekto zaujem na tlac. Vzdy to potesi viac, ako ked Ti da niekto v hodnoteni jeden bodik za tvoju snahu, cas a financie jeden bodik :D
diki. Bowden od zadnej brzdy je original, rovnako ako drat na zadne svetlo, tak tam bolo namotane povodne, tak ja som to zachoval podla povodnej instalacie